1. leht 1-st
Abi sõiduasendi ja ratta seadete sättimisel
Postitatud: 25. 05. 2011. 15:16
Postitas Tuurakas
Tere.
Pisike mure. Oleks vaja keskit lahket ja asjalikku inimest, kes suudaks hinnata kere asendit ja jubinate seadeid ning ütelda, mida paremaks kruttida ja mida peaks välja vahetama. Ei ole ise suure kogemusega velotaja, kuid kilomeetreid ikka tekib ja tervist peeti keerata ka ei taha.
Paiknen Tallinnas ning sõidetud saab iga päev ühest linna otsast teise ning tagasi (kas on eesti keeles sõnale "commute" vastet?:)
Paar sõpra on tiba suurema sõidukogemusega ja üritanud neid kuulata ja sättida, kuid abi nagu erilist ei ole. Poodides meestega rääkides ka targemaks ei ole saanud.
Kui ühes teemas mainiti, et "tavainimene" treenib 10 tundi nädalas ja peale seda on sportlane, siis minul kisuks nagu sinna viimasesse kergelt:).
Tänud.
Re: Abi sõiduasendi ja ratta seadete sättimisel
Postitatud: 25. 05. 2011. 15:34
Postitas Mati
Re: Abi sõiduasendi ja ratta seadete sättimisel
Postitatud: 25. 05. 2011. 21:04
Postitas soul
Tuurakas kirjutas:Tere.
Pisike mure. Oleks vaja keskit lahket ja asjalikku inimest, kes suudaks hinnata kere asendit ja jubinate seadeid ning ütelda, mida paremaks kruttida ja mida peaks välja vahetama. Ei ole ise suure kogemusega velotaja, kuid kilomeetreid ikka tekib ja tervist peeti keerata ka ei taha.
Paiknen Tallinnas ning sõidetud saab iga päev ühest linna otsast teise ning tagasi (kas on eesti keeles sõnale "commute" vastet?:)
Paar sõpra on tiba suurema sõidukogemusega ja üritanud neid kuulata ja sättida, kuid abi nagu erilist ei ole. Poodides meestega rääkides ka targemaks ei ole saanud.
Kui ühes teemas mainiti, et "tavainimene" treenib 10 tundi nädalas ja peale seda on sportlane, siis minul kisuks nagu sinna viimasesse kergelt:).
Tänud.
Pullerits: Kuidas ratas rattaralliks häälde saada?
http://suusk.blogspot.com/2011/05/pulle ... lliks.html
Re: Abi sõiduasendi ja ratta seadete sättimisel
Postitatud: 25. 05. 2011. 21:14
Postitas Henno
http://treener.eok.ee/oppematerjal_vaata.php?id=148 - siin foorumis juba korduvalt viidatud õpik, kus Indrek Rannama näpunäited jalgratturi sõiduasendi seadistamiseks on isegi põhjalikumad kui seal Pulleritsu blogis
mina sain selle raamatu järgi siiani väga OK tunduva asendi paika
Re: Abi sõiduasendi ja ratta seadete sättimisel
Postitatud: 26. 05. 2011. 08:53
Postitas Tuurakas
Tänud.
Vabal hetkel tutvun kirjandusega, tundus asjalik.
Kasutaja Rivo on lahke ja pakkus oma abi. Saab ehk keresse parema tunde.
Re: Abi sõiduasendi ja ratta seadete sättimisel
Postitatud: 02. 02. 2018. 07:08
Postitas kolka28
Tere.
http://treener.eok.ee/oppematerjal_vaata.php?id=148
Lugedes antud materjali saan ma õigesti aru, et lenks peab olema sadulast MADALAMAL vastavalt tabelis antud mõõtudele?
Re: Abi sõiduasendi ja ratta seadete sättimisel
Postitatud: 18. 07. 2019. 11:53
Postitas rnx69
Ei haknud uut teemat tegema. Sirvisin ka seda treenimiskäsiraamatut ja muidu tundub, et nõuanded on adekvaatsed, aga sadula ja lenksu vahelise pikkuse ja kõrguse koha pealt tekkis küll paar küsimust. Ilmselt on käsitletud ikkagi rohkem maanteeratta raamigeomeetriast lähtudes asju, võimalik, et ka mitte. Lihtsalt huvi pärast uurin teiste arvamust.
Lenksu ja sadula vahemaa - kahte ratast üle mõõtes ei õnnestu kummalgi seda pikkust inimliku pikkusega stemiga paika saada. Vana 26" on eriti naljaka geomeetriaga, kus sadulatoru nurk on selline, et isegi ilma offsetita toruga ei saa sadulat piisavalt ette, et põlve asend õige oleks. Samas hetkel eesmises asendis oleva sadulaga keharaskust sadulale viies tundub kõik ilusti balansis olevat. Kui sadul oleks "õigel" kaugusel, siis jääks lenksu ja sadula vahe 5-6 cm liiga lühikeseks, mida enam ka pikema stemiga välja ei kompenseeri. Raam liiga väike justkui poleks, kirjade järgi 18.5", peaks minu pikkusele ideaalne olevat. Uus 29" on püstisema sadulatoruga ning seal saab keskjooksu-sadula vahe perfekselt paika, aga lenksu ja sadula vahel on ikkagi ca 20-30mm puudujääk valemijärgsest. Pikemat stemi ei tahaks tagasi panna, kuna siis läheb pööramine uimaseks, hetkel on juhitavus piisavalt terav. Kas see pikkuse puudujääk pigem võiks MTB puhul olla pseudoprobleemiks, kuna sõiduasend on nagunii gramm püstisem ning keha viib ettepoole tänapäevase laiusega (loe: 700-720mm) lenks?
Lenksu kõrgus - Mõlemal rattal on hetkel tagurpidi keeratud 7 kraadi stem. Lenks on sadulast ca 30mm madalamal, õpikuvalem justkui soovitaks 80. Sõites võib-olla võiks veidi olla käed tunde järgi madalamal. Samas väga ei häiri. Kas jällegi on see tabelitulemus pigem suunitlusega võimalikult aerodünaamilise asendi saavutamiseks maanteel?