1. leht 1-st

Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 16. 07. 2012. 11:46
Postitas puzzle88
Kas on võimalik kuidagi vähendada vibratsiooni mis kätele avaldub kõva kahvliga sõitmisel? Täpsemalt mainiks et hakkavad näpud valutama, seda muidugi mitte niisama sõites vaid võistlustel kus on pikalt heinamaad vmd mis raputab täiega. :x

Esimese kummi rõhuga olen juba mängid aga mõned mõtted tekkisid veel >
Sõidan hetkel lühikeste kinnastega, kas pikad kindad annaks sõrmedele mingit leevendust? (võib ka soovitada mingit kindlat toodet)
Kas gripid mängivad ka mingit rolli? Mul atm valida Ritchey ergo ja Ritchey kummist gripide vahel..

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 16. 07. 2012. 12:06
Postitas snaxez
carbon lenks ja neopreenist gripid

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 16. 07. 2012. 12:55
Postitas puzzle88
Niukseid gripe siinsetest poodidest ka leiab?

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 16. 07. 2012. 13:03
Postitas snaxez
puzzle88 kirjutas:Niukseid gripe siinsetest poodidest ka leiab?
ise kasutan näiteks neid http://www.hobisport.ee/Maastikurattad- ... -Grip.html

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 16. 07. 2012. 13:06
Postitas aif
puzzle88 kirjutas:Kas on võimalik kuidagi vähendada vibratsiooni mis kätele avaldub kõva kahvliga sõitmisel? Täpsemalt mainiks et hakkavad näpud valutama, seda muidugi mitte niisama sõites vaid võistlustel kus on pikalt heinamaad vmd mis raputab täiega. :x

Esimese kummi rõhuga olen juba mängid aga mõned mõtted tekkisid veel >
Sõidan hetkel lühikeste kinnastega, kas pikad kindad annaks sõrmedele mingit leevendust? (võib ka soovitada mingit kindlat toodet)
Kas gripid mängivad ka mingit rolli? Mul atm valida Ritchey ergo ja Ritchey kummist gripide vahel..
Sõidan aegajalt maastikul kõvakahvli + maxxis hookwormi ja mtn lenksuga. Parim ravim raputamise ja käteväsimise vastu oli Velo+ teeninduses pealekeritud kahekordne lenksupael. Super hea nii Tallinna prügila ümbruse lihtsamatel/kiirematel juurikasinglitel ja suurvürst Edgar I valitsemisala teedel.

aif

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 16. 07. 2012. 13:16
Postitas MK777
Kui sa just siledatel kruusateedel ei sõida siis pole sellel jäigal esihargil erilist mõttet.
Sa võid ju langetada jalgratta kaalu aga ära unusta, et sa kaotad ka mugavuse.
Õigetel metsateedel peaks ikkagi amort all olema. Puhas nauding. (y)

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 16. 07. 2012. 13:46
Postitas siim_s
Milleks end piinata? Osta parem korralik amort.

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 16. 07. 2012. 14:35
Postitas Kirsa
puzzle88 kirjutas:Kas on võimalik kuidagi vähendada vibratsiooni mis kätele avaldub kõva kahvliga sõitmisel? Täpsemalt mainiks et hakkavad näpud valutama, seda muidugi mitte niisama sõites vaid võistlustel kus on pikalt heinamaad vmd mis raputab täiega. :x
Mis materjalist sul kahvel on? Kui amorti ei soovi ja kahvel on alu või teras, siis vaheta see välja carbonkahvli vastu.
Lisaks jah wcs gripid, suurem esikumm, koos madalama rõhuga. Aga mättalise heinamaa raputamist ja loksutamist ei võta miski muu ära peale amordi. Kruusateedel ja katkistel linnatänavatel saab lihtsalt mugavam olema.

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 16. 07. 2012. 15:22
Postitas bulldoze
puzzle88 kirjutas:Niukseid gripe siinsetest poodidest ka leiab?
Mina kasutan näiteks neid: http://www.veloplus.ee/toode/Kepidemed- ... rene-20692 Uskumatult pehmed on ja mõnus ka ilma kinnasteta sõita. Soovitan (y)

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 16. 07. 2012. 15:27
Postitas MarttiM
Kõva kahvliga sõites on gripidele alternatiiviks ka lenksupael! Mulle kunagi kõvakahvlimees J.Molev paigaldas, viitega, et pidi pehmem ja mugavam olema, lisaks peab ka märjaga. Tõsi, mul on see seting amordi puhul.

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 16. 07. 2012. 19:24
Postitas fo1l
MarttiM kirjutas:Kõva kahvliga sõites on gripidele alternatiiviks ka lenksupael! Mulle kunagi kõvakahvlimees J.Molev paigaldas, viitega, et pidi pehmem ja mugavam olema, lisaks peab ka märjaga. Tõsi, mul on see seting amordi puhul.
Viitsid ehk mingi pildi visata...

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 17. 07. 2012. 20:20
Postitas hall kass
bulldoze kirjutas:
puzzle88 kirjutas:Niukseid gripe siinsetest poodidest ka leiab?
Mina kasutan näiteks neid: http://www.veloplus.ee/toode/Kepidemed- ... rene-20692 Uskumatult pehmed on ja mõnus ka ilma kinnasteta sõita. Soovitan (y)
Prismast saab selliseid hinnaga paar eurorubla komplekt.

Kuidas sportlased Prisma toodangusse suhtuvad, ei tea, kuid minu jaoks on need piisavalt head.

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 22. 07. 2012. 08:42
Postitas SEpp
Tegin mägedes mõned videod.
Vaata näiteks seda videot, alguses 15 sekundit on amort kinni siis keerasin lahti. Vaata mida amort teeb ja püüa mõelda mis asi tasandaks sellise liikuvuse ära kõvakahvli korral?
http://www.youtube.com/watch?v=myvrhKrk_-E

Re: Kõva kahvliga sõitmine

Postitatud: 24. 07. 2012. 09:38
Postitas wylde
Esimesele küsijale:
Pikad kindad otseselt leevendust ei anna, küll aga on üleüldse MTB sõidus nad paremad kui lühikesed (kui sarvi kasutad) sest sõrmed on niisked ja seega jäik põrutus võib isegi sarvelt libastumise põhjustada. Pikkade kinnastega suureneb ka peopesa haardejõud, vajalik näiteks tõusul kangutades. Võrdluseks ehk moosipurgi avamine palja käega ja siis rätikuga ;)
Aga et põrutust vähendada otseselt rattasõidul, siis tuleb olla ise rattal väga mobiilne! Ma sõidan pea alati 2-3 meetrise vahega teiste taga ja raiskan tsipa rohkem energiat, sest ma ei saa lubada endale ootamatusi, mis rajal pidevalt on. Tuleb jälgida oma trajektoori ja olla rattasadulas nii nõtke kui võimalik. Sirge peal hoia käsi sarvedel (randmetele kõige mugavam nö maanteratta asend) või rippes üle lenksu, et anda puhkust randmetele milledele ülakeha raskus langeb ka siis kui tee sile on. Ja ette laiem kumm võimalikest, olenematta, mis laiust taga kasutad.
Ennem starti siis sõrme soojendused/venitused jne. Koduseid harjutusi soovitav teha regulaarselt – kangi või hantlitega randmesirutust näiteks. ja MTB-ga just nimelt turni aegajalt metsa all kohtades kuhu ilma amordita üldse tegelt ronida ei tahaks. Seal sunnid end pidevalt esiotsaga pumpama.

Ma ühinen eelnevate kommentaaridega ja ütlen, et amort teeb tuju paremaks ja rattasõidu meeldivamaks. Kahvli eelist kui sellist näen, et ettevalmistus perioodil rakendada töösse rohkem oma käsi, randmeid jne, et siis võistlusperioodiks olla tehnilistes oludes ja amordi abil veelgi kiirem ja arenenum.