1. leht 1-st
Chainsuck ja kuidas temaga võidelda
Postitatud: 27. 06. 2004. 20:25
Postitas erikr
Andres kirjutas:
mul sama lugu chainsuckiga, poolteist ringi kannatasin ja siis enam tagaotsa tõusudele ei läinud. nüüd murran pead - milles asi, kas tõesti ainult poris, aga teistel ju töötas käiguvahetus ja ei suckinud? kurvaks teeb - pidin kodurajalt maha tulema
mida chainsucki vastu teha, targad?
teema on loodud peale Türi Authori sõitu.
parim tekst mis chainsucki kohta olemas on
http://www.fagan.co.za/Bikes/Csuck/
endal mul polnud märkigi chainsuckist. vänt/hammakad Truvativ Firex SL (sõitnud miski 6-7000 aastaringselt alates 2002) ja kett SRAM PC59. tuleb küll meelde, et enne Kõrve sõitu väänasin taas suurimal ja keskmisel esihammakal kõik kõverad hambad sirgeks. enne türi satrti ujutasin keti üle rohelise Pedros syn lubega kuid usun, et selle toime lakkas juba es?mesel ringil.
Postitatud: 27. 06. 2004. 20:31
Postitas huko
Postitatud: 27. 06. 2004. 20:58
Postitas Andres
Selgituseks oma probleemist: ostsin kasutatud ratta, poest, müüja ütleb et enne mind sõitis ca`1000 km, esihammakad lx. praegu katsudes on keskmisel hammasrattal, ja sellega olidki probleemid türi, krassid peal - servad veits kahekorra, teravad. ise olen sõitnud u. 1000 km selle komplektiga. 100 km. tagasi vahetasin taha uue xt kasseti ja kett sai hg 73, eest jäi kõik vana. homme viilin krassid maha, eks näis mis tulemus on. niipalju veel et nimetatud komplekt toimis kõrves hästi?
Postitatud: 27. 06. 2004. 21:09
Postitas erikr
Andres kirjutas:Selgituseks oma probleemist: ostsin kasutatud ratta, poest, müüja ütleb et enne mind sõitis ca`1000 km, esihammakad lx. praegu katsudes on keskmisel hammasrattal, ja sellega olidki probleemid türi, krassid peal - servad veits kahekorra, teravad.
õige, olen seda ise ka kunagi hammastelt kraate maha viilinud.
Postitatud: 27. 06. 2004. 21:38
Postitas margus v
Mis asi on Chain-Suck?
Pole Inglise keeles tugev,sory.Kui see on see,et kett jääb hammasratta külge kinni siis minul juhtus seda Türil pidevalt.Lisada võin ainult niipalju,et nii kett kui ka hammasrattad on TÄIESTI UUED
Hammakaplokk on XT 2004 a.varjant,seest tühja võlliga ja kett on HG 73.Sõitnud olen selle rattaga 50 km.ainult seadistanud,peale poest ostu.Samas,Türil Author Cupil ,hävisid ka uued XT piduriklotsid (disc)
Võib-olla vajab rattas hoopis sissesõitmist,et kett pole veel hammakaga harjunud?
Postitatud: 27. 06. 2004. 22:11
Postitas Konflict
seattoledo kirjutas:.......hävisid ka uued XT piduriklotsid (disc)...
Kuidas sul õnnestus?
Postitatud: 27. 06. 2004. 23:30
Postitas Andres L
kui juba selline teema on siis lisan ka sõna sekka,mul ka see kuramuse jama, kõik ülekanded on uues(kett(HG73,kasset(Deore)ning käpp(deore)) kõik on tutnoi ja sama jama mis vana komplekida ehk siis see nn chainstuck,algul arvasin et ehk on iga selles et asi sisse sõitmata aga nüüd naad on oma 1000 km kindlasti sõitnud ja ei tee teistnägugi ja ei luba ka et hakkaks teist nägu tegema.kuidas sellest jamast lahti saada?
Postitatud: 27. 06. 2004. 23:57
Postitas Kirsa
Väga põnev. Käisin täna Haanja avatud rajal. Ja no meeletu chainsuckiga maadlesin. Raam on lausa haljaks kraabitud - sealt kus kett vastu käis. Ratas oli äsja toodud poest pesust ja õlitusest. Aga poes pandi tõenäoliselt kuiva ilma õli ja mina loll ei taiband märja ilma õli peale lasta.
Siiski mingi jama on, kas viimase aja ilmad või on rattal midagi viga.
Üldiselt niipalju kui mina aru saan, tekib chain-suck siis kui kett on uus, aga hammakad kulunud ja krassilised. Samas sellises paksus poris puudus tagakäikaril igasugune jõud ennast kuhugi liigutada. Porisest tõusust yles kraapides nägi tagaratas ikka meeletult suur ümmargune rull välja - kuni raamini oli tagajooksu diameeter.
Kahju et fotokat polnud. ;)
Postitatud: 02. 07. 2004. 08:12
Postitas SL
Et siis kellegil mingit nõuannet pole, kuidas sellest jamast lahti saada? Eile tegime Jackiga Kõrves 2x Autori ringi ning ei ütleks, et seal mingi üle mõistuse pori oleks olnud (selline keskmine). Aga teise ringi poole peal hakkas selline chainsuck, et tule või jala lõpuni. Kui vahetada eest suurele, siis on tagakäikar suurema pinge all ning jõuab keti esihammakalt lahti tõmmata, kuid kui eest keskmine või väike, siis üldse sõita ei saanud. Tulin maha puhastasin - ikka sama jama. Kaks - kolm tiiru ja kinni. Räägivad, et peaks korralikult ja õiget õli peale panema, kuid arvan, et see päris sellest ei sõltu. Sest paar nädalat tagasi Karksis mudas oli kõik 120% ok. Kui paneks õige vastupidiselt siinsetele arvamustele hoopis uue keti (vajaks juba vahetamist tegelikult) - ehk uus kett pole nii vedel ja ei liigu hammakaga igal võimalikul momendil kaasa? Igaljuhul tahaks midagi enne Haanjat ette võtta, sest Haanjat ainult eest suure hammakaga läbi ei tahaks sõita?
SRY - jõudsin enne kirjutada, kui Erikr loo läbi lugeda, ehk saan ise sealt targmaks..
Postitatud: 02. 07. 2004. 09:22
Postitas Arbo
Korraliku märja ilma õliga õlitamine on üldse eeldus, et mudaga sõita saaks. Chainsucki vastu aitab minu kogemuse põhjal kas keskmise ja väikese hammaka viilimine või asendamine uutega, samuti saab osadel tagavahetajatel teha vedru pinget suuremaks - vana XTR puhul oli nii vähemalt, uuel ei tea.
Postitatud: 03. 07. 2004. 00:25
Postitas pootsman
Sama jama ,kett pidevalt esikäikari vahel kinni.Vahetatud esihammakad ja esivahetaja aga keskmise hammaka peal veab keti pidevalt ülesse. Arbo siin kirjutas,et vanal XTR-il saab vedru pinget suurendada,äkki annad nõu.
Postitatud: 03. 07. 2004. 13:27
Postitas Alvaro
pootsman kirjutas:Sama jama ,kett pidevalt esikäikari vahel kinni.Vahetatud esihammakad ja esivahetaja aga keskmise hammaka peal veab keti pidevalt ülesse. Arbo siin kirjutas,et vanal XTR-il saab vedru pinget suurendada,äkki annad nõu.
Seal on üks kruvi moodi asi keset käikarit, mida keerata saab. Näed ise käikari seest, kui vedru max venitatud asendis on.
Postitatud: 05. 07. 2004. 13:04
Postitas Andres
maadlesin türil chaisuck`ga ja kartsin väga haanja sõidul sama probleemi - ei olnudki õnneks
.
viilisin enne haanjat keskmise hammasratta pealt kõik teravad servad, mis sinna minu arust kuuluma ei pea, maha ja asi toimis. tarkust ammutasn erikr viidatud lingilt/lehelt - tänan. täna on selge, mida veel viilida, et asi paremaks saada, aga targem on muidugi uued hammasrattad panna. eks see probleem tekib ikkagi kulunud ja mudaste hammakatega IMO.
viilid pihku ja viilima kes kohe uut ei osta!
Postitatud: 05. 07. 2004. 13:33
Postitas LauriA
Loll küsimus võib-olla, aga miks mul kogu selle 5 aasta jooksul ei ole chainsuck'i olnud?
Acera-Altus combo on käiguvahetuseks, 5 aasta jooksul on vahetatud ainult trossid kõrid (2komplekti), kassett (1tk) ja kett (1tk). Esimest hammakate komplekti ei ole puutunud; tõusudel käikude vahetamisega probleem (vahetus toimib nii sujuvalt nagu selle hinnaklassi vahetajatelt loota võib)ei ole - eest vahetan muidugi võimalikult vara ära ka.
Kommentaare lugedes jääb mulje, et high-end komponentidega on sama palju probleeme, kui odavamatega
Postitatud: 05. 07. 2004. 13:38
Postitas erikr
LauriA kirjutas:Loll küsimus võib-olla, aga miks mul kogu selle 5 aasta jooksul ei ole chainsuck'i olnud?
Acera-Altus combo on käiguvahetuseks, 5 aasta jooksul on vahetatud ainult trossid kõrid (2komplekti), kassett (1tk) ja kett (1tk). Esimest hammakate komplekti ei ole puutunud; tõusudel käikude vahetamisega probleem (vahetus toimib nii sujuvalt nagu selle hinnaklassi vahetajatelt loota võib)ei ole - eest vahetan muidugi võimalikult vara ära ka.
Kommentaare lugedes jääb mulje, et high-end komponentidega on sama palju probleeme, kui odavamatega
julgen väita, et terashammakatega on chainsucki tõenäosus oluliselt väiksem. kes omab vastupidist infot võib mu väite ümber lükata.
Postitatud: 06. 07. 2004. 11:04
Postitas Martster
Rom kirjutas:Krdi XT esivahetaja otsustas 10-ndal km-l, suure tõusu algul väikest hammakat ignoreerida ja lisaks mingi nipiga keti raamivahele nii kinni tõmmata, et arvasin juba et nüüd on kõik.Õnneks sain tükk aega päris kõvasti kangutades selle lahti. .
Jack kirjutas:jätkuvalt totaalne väikse ja keskmise hammaka 'chainsuck' niipea kui esimene suurem lomp läbitud. Eilegi alates sellest jõehakatisest sisuliselt ilma esivahetita. Väidetavalt '2004 XT sellist häda ei tunne - loe: tootja kala, kuigi seda avalikult omaks ei võeta.
Ah ei tea. Mul on ees XTR ja chainsuck on kahel mudasõidul olnud suur probleem keskmisel ja väikesel hammaksl. Need 2 sõitu olid siis Haanja Elion ja Karksi Rattapoe XC etapp.
Hawaii vennad soovitasid (ainsa teadaoleva toimiva vastumürgina) kogu hammas-ketivärki vingelt õliga uputada... sellest geniaalne äriidee Teleshop'ile : "Anti-Sucker" - tagumine joogipudel õli peale ümber ehitada (st. tagurpidi keerata), Camel-pack'i voolik sinna otsa, keti peale välja rihtida ja vo'ila - "tilk minutis otse soonde"
Ja kui täisautomaatses rezhiimis väheks jääb siis turbonupp on istme all (st. pigista pudelit).
Postitatud: 06. 07. 2004. 12:33
Postitas www
huvitav kas tagaamordiga ratastel tuleb cs kergemini. tahkos oli ermol sellega natuke jama, keskmiselt väikesele sakkis.
sugar raamidel pidi see default viga olema teemat lahatud mtbr is juba oma kolm neli aastat tagasi kas trek 100 on sama jama
rattad on tippvarustuses ning eestis aktiivse harrastaja all ei tohiks esihammkad veel kulunud olla. endal on praegu vana xtr ees ja probleeme pole, 2003 xt ga sakkis päris korralikult.
Postitatud: 06. 07. 2004. 14:31
Postitas XTRace
LauriA kirjutas:Loll küsimus võib-olla, aga miks mul kogu selle 5 aasta jooksul ei ole chainsuck'i olnud?
Acera-Altus combo on käiguvahetuseks, 5 aasta jooksul on vahetatud ainult trossid kõrid (2komplekti), kassett (1tk) ja kett (1tk). Esimest hammakate komplekti ei ole puutunud; tõusudel käikude vahetamisega probleem (vahetus toimib nii sujuvalt nagu selle hinnaklassi vahetajatelt loota võib)ei ole - eest vahetan muidugi võimalikult vara ära ka.
Kommentaare lugedes jääb mulje, et high-end komponentidega on sama palju probleeme, kui odavamatega
siinkohal võiks rääkida ikkagi sõidetud kilomeetritest, mitte aastatest.
Mõni mees sõidab kuuga sellise kilometraazi, mis teine viie aastaga. (ehk siis kaks ketti ntx)
Postitatud: 06. 07. 2004. 19:35
Postitas mäidu
Chainsuckiga võitlemiseks on välja mõeldud teatud arv jubinaid, mille nimed on stiilis "Anti Chainsuck Plate" või "Jump Stop".
Esimese versio kohta on kommentaarid nii ja naa
mtbr.com review ehk siis mitte head lõpuks
N-Gear Jump Stop tundub aga olevat vinge jupstykk
mtbr.com review
Kui keegi ameerikas elavate tuttavate/sugulaste kaudu saaks tellida, siis selle toote koduleht on
N-Gear Jump Stop. Mitte kõige usaldusväärsem sait kohe, aga mtbr kommentaarid räägivad toote loojast/levitajast väga positiivselt. Kui anda tellimus sisse suure kamba peale, poleks Eestisse saatmine ka mõttetult kallis. Mtbr.com ytleb hinnaks 10 taala, Google'i otsing andis mõned netipoed ka, USA-s. Kas rattapoed Eestis pole selliste abivahendite peale veel mõelnud, et ka HE soovitas yle õlitada täiega lihtsalt cranksetti? Hingerahu jne pärast kymme usd-d välja käia pluss kambapeale saatekulud tundub täiesti meelitav.
Anti Chainsuck Plate kohta ja Chainsuckist on infot
siin ja
siin, räägivad nad antichainsuck plate'ide ebastabiilsusest ja vahendite kohta on juttu ka
mtbr.com chain accessories kategooria all.
Postitatud: 06. 07. 2004. 20:32
Postitas Andres
http://www.truvativ.com leidsin küll huvitavat materjali, neil seal hammakad juba spetsiaalselt cs. vastu konstrueeritud ja erikr`l 7000ne kasutamiskogemus, kas selliseid eestist ei saa?
Postitatud: 06. 07. 2004. 21:49
Postitas Martster
Andres kirjutas:www.truvativ.com leidsin küll huvitavat materjali, neil seal hammakad juba spetsiaalselt cs. vastu konstrueeritud ja erikr`l 7000ne kasutamiskogemus, kas selliseid eestist ei saa?
Huvitav jah mis see anti chain-suck feature siiski praktikas võiks olla, loodetavasti mitte lihtsalt populaarne reklaamijutt. Google'st esimene leitud netishop andis Stylo L1 hinnaks $189.
See Jump Stop kui õieti aru sain tundub olevat lihtsalt ketipiiraja, mitte chain-suck'i vastane relv.
Postitatud: 06. 07. 2004. 23:53
Postitas mäidu
jump stop päästab keti kinnikiilumise eest granny ja raami/keskjooksu vahele. olin valearvamusel, et chainsuck ongi see. Üks nimetus mille lõpuks leidsin, oli Chaindrop ja teises kohas oli kirjeldus problest ja terminiks umbmäärane, et derailed chain... selle probleemi kyysi sattumine on paras piin, päästjaks õige esikäikari reguleerimine. See lisajubin tooks meelerahu juurde.
erikr-i kõige esimene post aga juba andis lingi chainsucki "õpetusele" ning kui oleks selle kohe läbi lugenud, siis saanuks kohe targemaks
ja osanuks õige nimega nimetada, mis ka minu ratast vahel vaevanud. Chainsuck test oli ekstraklass, aga jah, kohe seda proovima ei torma
njah, antichainsuck plate'e ka J Levy jutt ei soovita reeglina. Liiga täpselt peab paigas olema ja kui natuke ära nihkunud, on lõpptulemus hullemgi.
ei ole siin lihtsaid vastuseid ikkagi, rrr.
Postitatud: 07. 07. 2004. 07:48
Postitas Martster
Küsimus mis jätkuvalt pead vaevab on see, et kas (1)chainsuck on konkreetselt identifitseeritav teatud komponentide põlvkondadele (2) kui nii, siis kas ei peaks avaldama survet, et kuulutataks tootmisveaks ja kutsutaks need komponendid tagasi.
(1) osas on jäänud siinolevat foorumit ja põgusalt ka ühte USA foorumit lugedes mulje, et 2003 XT on tõsine CS hitt.
Erik'u link on hea uurimus mis paljastab CS põhjused kuid ei õigusta sellega tootjat kes Mr.Gates'ist inspireerituna müüb mõnuga korralikult testimata lahendust ja pärast iga mudasemat sõitu õnnetu ostja käest pappi sisse kasseerib.
Postitatud: 07. 07. 2004. 08:35
Postitas erikr
Martster kirjutas:Küsimus mis jätkuvalt pead vaevab on see, et kas (1)chainsuck on konkreetselt identifitseeritav teatud komponentide põlvkondadele (2) kui nii, siis kas ei peaks avaldama survet, et kuulutataks tootmisveaks ja kutsutaks need komponendid tagasi.
(1) osas on jäänud siinolevat foorumit ja põgusalt ka ühte USA foorumit lugedes mulje, et 2003 XT on tõsine CS hitt.
Erik'u link on hea uurimus mis paljastab CS põhjused kuid ei õigusta sellega tootjat kes Mr.Gates'ist inspireerituna müüb mõnuga korralikult testimata lahendust ja pärast iga mudasemat sõitu õnnetu ostja käest pappi sisse kasseerib.
kui shimale oleks olnud võimalik sellist käitumist peale sundida siis USAs oleks see juba ära tehtud. tagasi kutsutakse tavaliselt otseselt ohutusega seotud vead või lauspraak. käesoleval juhul on tegemist juhuga kus komponentide toimimine halveneb vaid teatud tingimustes.
mingi lahendusena näen selgitada välja kett millel on suurim sisemine plaatidevaheline vahe ja kasutada seda. enesekindlatele eksperimenteerijatele soovitan hambaid veidi õhemaks lihvida. viimane eeldab muidugi vastavaid oskusi ja seadmeid.
Postitatud: 07. 07. 2004. 10:00
Postitas alar
Martster kirjutas:(1) osas on jäänud siinolevat foorumit ja põgusalt ka ühte USA foorumit lugedes mulje, et 2003 XT on tõsine CS hitt.
Mul siis ees samuti 2003 XT ja on esinenud CS-i, sama vahetaja ka isa rattal ning ka tema on chain suckiga tuttav.
Postitatud: 07. 07. 2004. 16:03
Postitas Andres
alar kirjutas:Martster kirjutas:(1) osas on jäänud siinolevat foorumit ja põgusalt ka ühte USA foorumit lugedes mulje, et 2003 XT on tõsine CS hitt.
Mul siis ees samuti 2003 XT ja on esinenud CS-i, sama vahetaja ka isa rattal ning ka tema on chain suckiga tuttav.
`cs`ei ole seotud esikäiguvahetajaga vaid esihammasrataste ja ketiga. nii on see minu arust?
Postitatud: 07. 07. 2004. 16:06
Postitas Andres
esimene tsiteerimine ei õnnestunud, vabandust
Postitatud: 07. 07. 2004. 16:29
Postitas mart
Andres kirjutas:alar kirjutas:Martster kirjutas:(1) osas on jäänud siinolevat foorumit ja põgusalt ka ühte USA foorumit lugedes mulje, et 2003 XT on tõsine CS hitt.
Mul siis ees samuti 2003 XT ja on esinenud CS-i, sama vahetaja ka isa rattal ning ka tema on chain suckiga tuttav.
`cs`ei ole seotud esikäiguvahetajaga vaid esihammasrataste ja ketiga. nii on see minu arust?
Kiire mudeli seletus:
Alates 2003 on XT crankset ühestükis keskjooksuga. Samas XT esikäikar on juba mitmeid aastaid püsinud muutumatuna. Seega cs ilmneb 03 crancsetiga, mille hammakate maapinna poolselt küljelt , suunaga tagakäikari poole, ei taha kett end "lahti lasta". Spekuleeritakse hammakate pehmemast materjalist; et chailine on nihkunud; et 03XT uued kasutajad lasevad keti liialt risti jne.
Postitatud: 07. 07. 2004. 19:18
Postitas Kirsa
mart kirjutas:
Kiire mudeli seletus:
Alates 2003 on XT crankset ühestükis keskjooksuga. Samas XT esikäikar on juba mitmeid aastaid püsinud muutumatuna. Seega cs ilmneb 03 crancsetiga, mille hammakate maapinna poolselt küljelt , suunaga tagakäikari poole, ei taha kett end "lahti lasta". Spekuleeritakse hammakate pehmemast materjalist; et chailine on nihkunud; et 03XT uued kasutajad lasevad keti liialt risti jne.
Väike parandus:
Alates 2004a on XT crankset ühes tykis keskjooksuga.
2003a on crankset ja keskjooks eraldi, samas jah mudel on teine kui 2001/2002 oli.
XT käikarid on alates 2004-ndast aastast kah uued. 2000-2003 olid muutumata.
Postitatud: 07. 07. 2004. 20:55
Postitas smile
Keskmise hammaka chainsuck tüütab ka juba mind mõnda aega. Oman samuti 2003 aasta XT cränki. Kuna asja peale on tõsine raha magama pandud ja asja
performance kipub kehvem olema kui kordi odavamatel cränkidel siis tunnen end küll petetuna. Shimano maine minu silmis aina kahaneb..
Õnneks Shimano tooteid mu ratta peal eriti palju ei kohta ja karta on et juurde ka ei tule..
Postitatud: 07. 07. 2004. 21:13
Postitas Corrosion
smile kirjutas: asja
performance kipub kehvem olema kui kordi odavamatel cränkidel juurde .
Kiri XT käpal korvab ju kõik
Huvitav milline ntx Raceface crank oleks võrdne XT-ga?
Postitatud: 10. 07. 2004. 13:23
Postitas ifkin
lugedes cs vaevustest tekkib küsimus HG keti kohta. Ise pole 2 aastat kordagi tunda saanud cs-i, peale seda kui hakkasin kasutama SRAM-i kette, muidugi esihammakad ka xtr-id.Enne seda sai ka vahel piineldud. Kus juures käikar sama vana xt.Ei tasu võtta mingi reklaamina,lihtsalt üks isiklik kogemus.(Keti marki vahetasin sel põhjusel et shimanot ei jagunud 1000 km-ki. ja võttis kasseti ka kaasa, jube kulukas oli.)
Postitatud: 10. 07. 2004. 14:20
Postitas veiko
ifkin kirjutas:lugedes cs vaevustest tekkib küsimus HG keti kohta. Ise pole 2 aastat kordagi tunda saanud cs-i, peale seda kui hakkasin kasutama SRAM-i kette, muidugi esihammakad ka xtr-id.Enne seda sai ka vahel piineldud...
PC-99 kett ja XT04 esihammakad. Selles kmplektatsioonis töötab cs küll hästi. Seega ei usu, et cs põhjustajaks oleks firma nimi.
Postitatud: 10. 07. 2004. 18:29
Postitas ifkin
meenutades olid endalgi cs probleem XT cranki kautusajal (kuigi aastate tagune versioon) ju ta siis XT lisa on. Tuleb arvatavasti eemale hoida ja kindlamaid variante otsida.Praegune XTR töötab küll kui `ingli meel`kuigi hooaja lõpuks otsas.Kes siin eri varjante kasutavad, võiks oma arvamused ja soovitused lagedale tuua, ei pea teised sõidunaudingut rikkudes katsetama.
Postitatud: 10. 07. 2004. 20:24
Postitas mart
Tänavune vesine hooaeg ja mudased rajad on chain suck-i teema ülipopulaarseks teinud.
Siin veel üks suht asjalik materjal, kus püütakse MTB cs-i tekkepõhjuseid lahata. Autor toob välja 4 põhjust:
1. As chainrings wear they can develope burrs on the teeth that can cause the chain to "stick" in place instead of releasing easily and heading back to the rear derailleur.
2. Another part of the chain suck equation is short chainstays.
3. The third part of the equation is fat tires.
4. The fourth part of the equation is mud clearance between the frame and
the rear tire.
lugu aastast 1992
Postitatud: 10. 07. 2004. 23:06
Postitas Kirsa
Olen viimasel ajal kõvasti cs-ga kakelnud. Ka keset kuiva rada.
Riistvara on: 5000km sõitnud 2003a XT cranck, XT tagakäikar, 1000km sõitnud xtr kett.
Oleks nagu see paljusõimatud XT 03', aga esimesed 4000km oli "täiesti" veavaba - eelmine sügis sai ka poriga sõidetud ja ei mingit chainsuck ohtu. Ka sel porisel varakevadel. Varem sõitsin kogu aeg LX ketiga.
Tõestus, mida ma arvasin asjast veel mai alguses:
viewtopic.php?p=37487#37487
Chainsuck hakkas umbes kuu aega tagasi kui panin peale xtr keti ja peale seda avastasin ka keskjooksus lõtku ning et tagakäikari ketipinguti selline vedel on.
Vända hammakad said sellepeale ära viilitud - ei kadunud ära, keskjooks sai äsja vahetatud - pole veel proovinud.
Aga mul on selline kahtlane tunne et cs põhjus ja ühine nimetaja on see XTR kett. Maru hästi vahetab, haagib ennast järgmise hamba külge - tõenäoliselt läheb see kett ka krassidega ja poritükkidega hästi kaasa.
Igatahes järgmisena lähen LX või XT keti peale tagasi.
Postitatud: 02. 11. 2005. 07:41
Postitas Kuldar
Üks katsetamist väärt odav ja lihtne
lahendus chainsuckiga võitlemiseks.
kaablivitsa sobivasse pikkusesse nuditud sabad peaksid siis takistama keti ülesvedamist.
Postitatud: 02. 11. 2005. 08:52
Postitas Alvaro
Kuldar kirjutas:Üks katsetamist väärt odav ja lihtne
lahendus chainsuckiga võitlemiseks.
kaablivitsa sobivasse pikkusesse nuditud sabad peaksid siis takistama keti ülesvedamist.
Väga hea lahendus, kuid kui mu tagasihoidlik tehniline taip ei peta, siis see saab toimida vaid ühel konkreetsel esimesel hammakal ehk kõige väiksemal. Seda aga kasutame me ju haruharva Eesti tingimustes.
Postitatud: 02. 11. 2005. 08:54
Postitas brg
Kui pikemad sabad jätta, siis peaks ka teise hammakani küündima (muidugi kui neil kaablivitsadel jäikust jagub, et kett keskmise hammaka küljest lahti tõmmata).
Postitatud: 02. 11. 2005. 09:00
Postitas Kuldar
Alvaro kirjutas:Kuldar kirjutas:Üks katsetamist väärt odav ja lihtne
lahendus chainsuckiga võitlemiseks.
kaablivitsa sobivasse pikkusesse nuditud sabad peaksid siis takistama keti ülesvedamist.
Väga hea lahendus, kuid kui mu tagasihoidlik tehniline taip ei peta, siis see saab toimida vaid ühel konkreetsel esimesel hammakal ehk kõige väiksemal. Seda aga kasutame me ju haruharva Eesti tingimustes.
selgitav tekstiosa:
Attached is a picture of my present setup, which originally had only one black
zip tie (the one on the left). That kind of setup didn't, however, work properly
as such. There are two reasons for this: first of all the black zip tie was too
far out to the left from the ring set and it was too flexible, which is why it
alone couldn't prevent the chain from rising upward with the middle ring.
According to the attached picture my present setup comprises some more black zip
ties, one after the other closer to the ring set, and finally a white zip tie
that is somewhat stiffer than the black ones. This white zip tie is tightened
and glued (as the black ones) by some drops of Loctite on the chainstay right
behind the big ring, so that its cut end is almost against the back of the big
ring (or its teeth). With this setup the chain suck problem has disappeared
totally, though I've tested it lots of time by changing more than necessary from
the middle ring to the minor and vice versa with all possible gear
combinations.As a matter of fact, I think that the white zip tie alone with its
present placement might do the job, but I have decided not to risk the
functioning of the present setup by removing anything, now that it works
perfect. Maybe you should start from the white zip instead and check this up ?
Postitatud: 02. 11. 2005. 09:10
Postitas erikr
ühesõnaga, kui läheb proovimiseks siis hankige kõige härjemad saadaolevad kaablivitsad.
Postitatud: 02. 11. 2005. 10:40
Postitas Alvaro
Krt, siin peaks tõesti proovima hakkama, sest teoorias on ikka mitu aga.
Kui kett on suurima hammaka peal, siis see kaablivits on nii kõrgel, et kett on juba pea 90kraadi hammaka peal kaasa kisutud olnud. Kui nüüd sellesse situatsiooni täie väntamise pealt sekkuda?!
Kui kett keskmise peal on, siis on need mustad vistad nii kaugel, et oluline on tagumise käikari asend. ta küll ütleb, et on erinevaid kombinatsioone testinud, aga teoorias ei tohiks see ikkagi päris nii töötada.
Ning lisaks - kui sinna raamile ikka seda Loctite`i valada, siis kunagi ratast müües sinna värvi küll alles ei ole jäänud.......
Postitatud: 02. 11. 2005. 11:47
Postitas Villem T
Postitatud: 02. 11. 2005. 11:56
Postitas profit4
Hmm see on küll huvitav lahendus, ainult kuidas see lugu pärast heinamaa ja mudast rada on, võib tekitada hea heinapuntra hammakate ja chainsucki vahel aga see on ka minu esialgne arvamus
Postitatud: 02. 11. 2005. 16:33
Postitas mart
Lisan veel ühe vidina/idee, mis tundub suht arusaadav ja lollikindel olevat.
Ennetab keskmise ja pisema hammaka cs-i + hoiab ära keti kukkumise raami ja granny vahele
SuckStop
http://jtekengineering.com/suckstop.htm
http://jtekengineering.com/Images/SuckS ... ctions.pdf