Ratta (MTB) värskendamine/upgrade

Siia kõik hüvad nõuanded.
Vasta
Hannol
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 28. 08. 2011. 21:26

Ratta (MTB) värskendamine/upgrade

Postitus Postitas Hannol » 04. 04. 2013. 09:44

Tere

Plaan on oma Treki maastikuratast natuke värskendada.
Ratas ise on juba aastaid vana ning eelmine aasta läks tagumine käiguvahetaja Kõrvemaa rattamaratonil katki.
Plaan on uus vahetaja paigaldada ja siis tekkis ka mõte, et uuendaks natuke tehnikat veelgi.

Kuna tänane varustus rattal on päris tagasihoidlik, siis tahaks natuke kvaliteetsemaid asju külge, et tagada natuke pikem vastupidavus.
Ja ootaks siit targematelt kommentaare, millega arvestada võiks. Ratast kasutan linnainimese kombel Tallinna rattateedel sõitmiseks ning Samsungi sarjas ka see aasta osalemise plaan - võitma ei lähe, pigem selline lihtne harrastajatase :)

Tagavahetajaga koos paigaldaks uue esivahetaja - mõlemad Shimano Deored.
Ratas täna ilma esiamordita, tahaks ka esiamordi paigaldada.
Kuna aeg-ajalt on tunne, et tänased 21 käiku jäävad väheseks (suurematel laskumistel ei saa enam hoogu juurde, kuna vändad käivad kiiremini kui jalad suudavad vändata:)) - siin ei teagi mida teha, kas peaks rohkem käike tekitama või hammasrattaid vahetama või mis?

Kas sellise tegevuse juures on mingeid näpunäiteid, millega kindlasti arvestada? Või on see teema, millega võhikuna poleks ise üldse mõtet tegeleda ja peaks ratta kuhugile hooldusesse oma soovidega viima?

Kasutaja avatar
indrek56
Rattur
Postitusi: 656
Liitunud: 03. 06. 2008. 15:24

Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade

Postitus Postitas indrek56 » 04. 04. 2013. 09:51

käigud peavad korralikult käima see on selge. aga mis mõttes 21 väheks jääb? kiirem käik liiga aeglane, või aeglasem liiga kiire? vaata, uutel popimatel on siin 2x10 ja lausa 1x11 kõigest. probs on pigem see et see 21 käiguvahetajad ei ole maratoonimiseks mõeldud ja kipuvad alt vedama.
alati tuleb konkreetselt läheneda aga 7 hammakaga kassetilahendus ei pruugi väga lihtsalt upgradetav olla.
Anna täpsemat infot mis sul jupid täpsemalt on.

Hannol
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 28. 08. 2011. 21:26

Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade

Postitus Postitas Hannol » 04. 04. 2013. 11:09

Jah, 21 käiku iseenesest ei ole vähe, vaid kiirem käik on liiga aeglane. Ehk nagu kirjutasin, et mäest laskudes tahaks veel vändata ja hoogu juurde saada, aga pedaalid käivad juba nii kiiresti, et enam ei õnnestu hoogu juurde vändata.

Juppidest peaks käiguvahetajad olema Shimano Altus ja netist leidsin ka muu info:
Crankset Shimano Tourney TY-30, 28/38/48 teeth
Rear Cogs 7-speed, 14 - 28 teeth

Kasutaja avatar
stealth
Rattur
Postitusi: 96
Liitunud: 04. 07. 2009. 21:29

Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade

Postitus Postitas stealth » 04. 04. 2013. 11:13

Hannol kirjutas: Rear Cogs 7-speed, 14 - 28 teeth
Pakun, et allaotsa 11 hamba saamine annab olulise eelise

odavaim lahendus võiks olla see
Shimano Acera HG41 7 speed 11-28t Cassette

http://www.ebay.com/itm/Shimano-Acera-H ... 0576279824
Bicycling is a dangerous sport and requires balls of steel

seen
Rattur
Postitusi: 155
Liitunud: 21. 11. 2006. 17:15

Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade

Postitus Postitas seen » 04. 04. 2013. 20:00

Amordiga võib probleeme tekkida - kõrgus võllist kroonini peab olema sama kui kahvlil ( - sag ) Kui raam on ehitatud jäiga kahvli jaoks, siis ei pruugi see amordile sobida.
seen

Road 2
Rattur
Postitusi: 434
Liitunud: 24. 02. 2009. 10:54

Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade

Postitus Postitas Road 2 » 04. 04. 2013. 20:31

Kui asi läheb uute jooksudeni, lisaks vahetajad ja trossid-kõrid, amort ( v pidurile head väga ei leiagi)... Äkki tasuks kasvõi "uut pruugitud" ratast kaeda. Muidu on lõpuks nagu mitmtel et raam jääb "ajale" jalgu.

serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade

Postitus Postitas serxx » 04. 04. 2013. 20:42

seen kirjutas:Amordiga võib probleeme tekkida - kõrgus võllist kroonini peab olema sama kui kahvlil ( - sag ) Kui raam on ehitatud jäiga kahvli jaoks, siis ei pruugi see amordile sobida.
Lisaks on suht tõneäoliselt vanal 7-käigulisel ka 1" kahvel/amort, mis tähendab, et sinna suurt midagi asemele ei leiagi. Uuemad on 1 1/8" ja veel uuemad tapered (ülevalt 1 1/8" ja alt 1 1/2").
1" steereriga raami peale pole suurt mõtet midagi ehitada.

Kui ise seda asja ette ei võta ja tahad selle kuhugi töökotta viia, siis ma pigem soovitaks osta uue(ma) ratta ja vana maha müüa mingi väikse raha eest.

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2387
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade

Postitus Postitas MK777 » 04. 04. 2013. 21:08

Soovitan antud ratta maha müüa või jätta sellisena nagu ta on, kuna selle uuendamine pole üldsegi perspektiivikas.
Lisad raha juurde ja ostad korralikuma kasutatud või siis täitsa uue ratta.

Kasutaja avatar
M785
Rattur
Postitusi: 414
Liitunud: 10. 12. 2012. 20:43

Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade

Postitus Postitas M785 » 04. 04. 2013. 22:30

Siit foorumist leiab väga hea hinnaga kasutatud rattaid pidevalt, hoia silm lahti kui huvi on!

Vasta

Mine “Kasulikud näpunäited”