1. leht 1-st

Õhukummi tihe vahetus..

Postitatud: 16. 08. 2004. 09:49
Postitas Rom
Soovitan soojalt neil, kes vahetavad võistluste järel ja eel kumme
treenginguks ja võidusõiduks, pumbake võimaluse korral põrandapumba
või kompressoriga.
Käsipump lõhub vetiilid ära.

Soetasin endalepõranda pumba, kuna siiber sai kolmel ja vahest
neljal rattal pidevalt kumme vahetades neid käsipumbaga täis lüües.
Ja sel nädalavahetusel viskasin kohe kaks käigus olnud õhukat
minema, kuna pumpasin prooviks neile 4 atti sisse, mille peale
otsustasid ventiilid kummi küljest lahkuda :( ........tõprad sellised.
Hea et see juhtus kohe, mitte võistlusel.

Aga seoses sellega puges mulle hinge kahtlus oma pumba manomeetri
õigsuses.
4 atti.........ei tohiks nagu üle mõistuse olla aga kummid olid kõvad kui kivid :!:
Kas on mingit võimalust pumba mõõdikut kontrollida :?:

Re: Õhukummi tihe vahetus..

Postitatud: 16. 08. 2004. 09:56
Postitas Mati
Rom kirjutas:...Soetasin endalepõranda pumba, kuna siiber sai kolmel ja vahest neljal rattal pidevalt kumme vahetades neid käsipumbaga täis lüües. ...Aga seoses sellega puges mulle hinge kahtlus oma pumba manomeetri õigsuses. ... Kas on mingit võimalust pumba mõõdikut kontrollida :?:
Ma pole käsipumpa puutunud peale seda kui põranda oma sai soetatud (ja käelihaste areng on märgatavalt aeglustunud :lol: ). Samas see ventiili lahkumine on mul toimunud ka põrandapumbaga. Mina olen peamiseks diagnoosiks pannud osade kummide liig lühikese ventiili ja samas ei tohi ka rapsida pumba otsiku ventiili küljest ära tõmbamisega. Suurema rõhu korral tasub jägida ka seda, et seda ventiilirõngast liiga kinni ei poo, siis võib ka lõhki kiskuda. Osa rahvast on sellest vabsee loobunud :idea:

Pumba mõõdikut ei tea kas saab otseselt kontrollida, aga kui oled kummi täis löönud, siis mine ja proovi mis kuskil rattapoes ntx või mõnel tuttaval manomeeter näitab.

Re: Õhukummi tihe vahetus..

Postitatud: 16. 08. 2004. 09:58
Postitas SL
Rom kirjutas:4 atti.........ei tohiks nagu üle mõistuse olla aga kummid olid kõvad kui kivid :!:
Kas on mingit võimalust pumba mõõdikut kontrollida :?:
Noo, 4 atti on ikka natuke üle mõistuse küll minu meelest, mul pole kunagi üle kolme, tavaliselt ikka 2,8 või nii...

Re: Õhukummi tihe vahetus..

Postitatud: 16. 08. 2004. 10:00
Postitas Mati
SL kirjutas:
Rom kirjutas:4 atti.........ei tohiks nagu üle mõistuse olla aga kummid olid kõvad kui kivid :!:
Kas on mingit võimalust pumba mõõdikut kontrollida :?:
Noo, 4 atti on ikka natuke üle mõistuse küll minu meelest, mul pole kunagi üle kolme, tavaliselt ikka 2,8 või nii...
Asfaldil või muul kõval pinnasel sõiduks ntx täitsa norm. Muidu on 3-3,5 mul standard. Rocksterile lubatakse 5,5 sisse lüüa, kuigi pole proovinud.

Postitatud: 16. 08. 2004. 10:01
Postitas SL
lisan veel, et korralik pump on üli-väga hea investeering. Ise ostsin kunagi 3 hooaega tagasi ca 700 kroonise pumba ja see tasub end ära. Mõtlesin küll, et kuramuse kallis on aga, pärast pole hetkegi kahetsenud. Ei tasu osta isegi sitemat (sellist plastmassist) põrandapumpa, sest vahe on meeletu (kogemused).

Postitatud: 16. 08. 2004. 10:03
Postitas erikr
SL kirjutas:lisan veel, et korralik pump on üli-väga hea investeering. Ise ostsin kunagi 3 hooaega tagasi ca 700 kroonise pumba ja see tasub end ära. Mõtlesin küll, et kuramuse kallis on aga, pärast pole hetkegi kahetsenud. Ei tasu osta isegi sitemat (sellist plastmassist) põrandapumpa, sest vahe on meeletu (kogemused).
tänapäeval saab 390-450 kandis juba toimiva manomeetriga pumba.

Postitatud: 16. 08. 2004. 10:06
Postitas Mati
erikr kirjutas:
SL kirjutas:lisan veel, et korralik pump on üli-väga hea investeering. Ise ostsin kunagi 3 hooaega tagasi ca 700 kroonise pumba ja see tasub end ära. Mõtlesin küll, et kuramuse kallis on aga, pärast pole hetkegi kahetsenud. Ei tasu osta isegi sitemat (sellist plastmassist) põrandapumpa, sest vahe on meeletu (kogemused).
tänapäeval saab 390-450 kandis juba toimiva manomeetriga pumba.
jep, ntx manomeetriga, alumiiniumist kestaga ja puidust käepidemega pump E-Bikest 390.-.

Re: Õhukummi tihe vahetus..

Postitatud: 16. 08. 2004. 10:11
Postitas Rom
SL kirjutas:
Rom kirjutas:4 atti.........ei tohiks nagu üle mõistuse olla aga kummid olid kõvad kui kivid :!:
Kas on mingit võimalust pumba mõõdikut kontrollida :?:
Noo, 4 atti on ikka natuke üle mõistuse küll minu meelest, mul pole kunagi üle kolme, tavaliselt ikka 2,8 või nii...
selle 4atti panin prooviks, sest lubatud ju hulga rohkem aga 5 küll ei julgeks sisse lüüa.
sõiduks ei kasuta üle 3,5 kunagi.

manomeeter

Postitatud: 16. 08. 2004. 10:18
Postitas mcrae
Nn. Dunlop-tüüpi ventiilil saab rõhku mõõta tavalise automanomeetriga, aga kui on need peenikesed ventiilid, millel on kruviga klapp?
Millega siis rõhku mõõdetakse?
Pump on olemas, aga sellist manomeetrit tahaks kangesti.

Re: Õhukummi tihe vahetus..

Postitatud: 16. 08. 2004. 10:24
Postitas erikr
Rom kirjutas: 4 atti.........ei tohiks nagu üle mõistuse olla aga kummid olid kõvad kui kivid :!:
ma ka peale põrandapumba ostmist imestasin kõvade kummide üle. varem käsipumbaga tunde järgi lüües läks järelikult lihtsalt väiksem rõhk sisse.

Re: manomeeter

Postitatud: 16. 08. 2004. 11:02
Postitas mart
mcrae kirjutas:kui on need peenikesed ventiilid, millel on kruviga klapp?
Millega siis rõhku mõõdetakse?
Ise kasutan Sclaverand/Presta ventiiliga sisekummidel rõhu määramiseks/mõõtmiseks tln Dünamo poest ostetud dunlop>auto ventiiliadapterit.
http://www.sheldonbrown.com/images/valvepra.gif
maksis ca 15EEk vist. pumba otsik on auto. Mõõta saad suvalise automanomeetriga. Puuduseks on, et adapter on suht pehmest vasest/pronksist ja hakkab aja jooksul keerme vahelt õhku läbi laskma. Mul ntx kulunum variant ei lase üle 3 bar-i sisse lüüa. Uuema adapteriga saan 6 bar-i sisse.

Re: Õhukummi tihe vahetus..

Postitatud: 16. 08. 2004. 13:10
Postitas Kirsa
Rom kirjutas: Aga seoses sellega puges mulle hinge kahtlus oma pumba manomeetri
õigsuses.
4 atti.........ei tohiks nagu üle mõistuse olla aga kummid olid kõvad kui kivid :!:
Kas on mingit võimalust pumba mõõdikut kontrollida :?:
4 atti ongi päris suur rõhk. Soetasin kah hiljuti manomeetriga põrandapumba, aga olen ka eelnevalt oma kumme mõõtnud ning tean juba näpuga mis rõhk on mis. Ennem kasutasin pumpamiseks ilma manomeetrita veneaegset põrandapumpa. See käispumpaga ventiilide lõhkumise jama on juba ammune tuttav teema.

Manomeeter nüüd mul on, aga alati katsun näpuga nii enda kui Age ratta kummid üle. Näiteks Rakke jaoks oli minul tagumises twisteris 2.7 atti ja esimeses 2.5 ning palju oli natuke - minu 75kg juures.
Age tubelessi sai ette 2 ja taha 2,3.

Tahkos ma panin Rocksterisse ette 2.3 ja taha 2.7, mis oli täiesti piisav, sest rockster on totaalne balloon.

Teatud radadel läheb vahel 3.2 atti ka, asfaldil matkamas käies panin 3.7 põrutas päris korralikult. Ma olen tähele pannud jah et osa rahvast ajab enda kummile 3.5-4.5 atti maastikivõistluseks sisse - et veereks või nii. Täiesti mõttetu - kumm ei hakka sedasi "tööle".

Re: Õhukummi tihe vahetus..

Postitatud: 16. 08. 2004. 13:14
Postitas Mati
Kirsa kirjutas:... Ma olen tähele pannud jah et osa rahvast ajab enda kummile 3.5-4.5 atti maastikivõistluseks sisse - et veereks või nii. Täiesti mõttetu - kumm ei hakka sedasi "tööle".
Oleneb kindlasti ka kummist, kuid ntx minu 82-84 kg juures töötab 3-3,5 atiga Rockster küll normaalselt igas asendis.

Re: manomeeter

Postitatud: 16. 08. 2004. 13:42
Postitas mcrae
mart kirjutas:
mcrae kirjutas:kui on need peenikesed ventiilid, millel on kruviga klapp?
Millega siis rõhku mõõdetakse?
Ise kasutan Sclaverand/Presta ventiiliga sisekummidel rõhu määramiseks/mõõtmiseks tln Dünamo poest ostetud dunlop>auto ventiiliadapterit.
Miks need Sclaverand/Presta ventiilid paremad on? Mul on 2003.a. Wheeleril sellised, peavad õhku täpselt sama hästi kui mõne teise auto- või rattaventiilid (kummiga südamik nagu CCCP ratastel).
See on seesama otsik, millega sa kummi pumpad?

Re: manomeeter

Postitatud: 16. 08. 2004. 14:10
Postitas mart
mcrae kirjutas: Miks need Sclaverand/Presta ventiilid paremad on?
Ei olegi paremad. Õhku peavad/ei pea kõik ventiilitüübid enam/vähem sarnaselt. Samas olen märganud, et autoventiiliga lohvid tühjenevad kiiremini :roll: . Presta eelis:
The Sclaverand valve at 6 mm instead of 8 mm is much smaller than other valves, requires a smaller valve hole. It is also 4 - 5 g lighter than a car valve or Dunlop valve.

Re: manomeeter

Postitatud: 16. 08. 2004. 14:14
Postitas Mati
mcrae kirjutas:Miks need Sclaverand/Presta ventiilid paremad on?
Ei peagi paremad olema. Vahest tingib teatud ventiilitüübi kasutuse ka pöid, muu ei sobi lihtsalt!

Re: Õhukummi tihe vahetus..

Postitatud: 16. 08. 2004. 14:26
Postitas mart
Kirsa kirjutas: minu 75kg juures...
.Tahkos ma panin Rocksterisse ette 2.3 ja taha 2.7, mis oli täiesti piisav, sest rockster on totaalne balloon.
Sinu kaalus ratturile on Shwalbe teinud kummirõhu jutukese ja tabeli