1. leht 1-st

Kui raamil pole ketaspiduri kinnitusi

Postitatud: 07. 01. 2005. 10:03
Postitas erikr
H100 järel mõtlesin välja, et mul on hirmsasti ketaspidureid vaja. Aga oh häda - raamil puudub vastav kinnituskoht. Kuna ikkagi kunagi tipi mehaanikainsenerina lõpetanud siis asusin teema kallale.
Paari ketaspiduritootja kodukalt sain IS standardi joonised.
Magura mounting dimensions IS 2000 on forks and frames
Formula International Mounting Standard for rear disc brake

võtsin lehe paberit, toetasin tagahargi vasakule siseküljele ja vedasin peene vildikaga kontuuri paberile, seejärel skännisin arvutisse.
Pilt autocadi ja selle otsa konstrueerisin kõrva.

Kust saada titaani? (Raam on ju titaanist). Helistasin tuttavatele ja surfasin netis. Sõelale jäi Enimor Met. e-mail sinna andis juba poole tunniga vastuse, et et 10 mm titaani on ja nad on nõus suurest plaadist lõikama. Sai siis millalgi kohale mindud ja firma suhtumine ja teenindus oli igati positiivne. vaid töömehele kes pidi plaadi nurgast mulle sobiva tüki välja lõikama oli ülemuste kliendisõbralikkus probleemiks. umbes 200 krooni (materjal pluss lõikamine) vastu sain umbes 700 g tüki.
Kus tükk valmis teha? uurisin jälle vanadelt tuttavatelt, nii traaterosioon kui ka freesimine oleksid puht kuluva aja tõttu asja kalliks ajanud. soovitati vesilõikust firmas Baltic Steel Center . e-mailile koos joonisega tehti hinnapakkumine 200 eek. mis pikalt mõelda - viisin tooriku kohale. paari päeva pärast sain tooriku jäänused ja 3 detaili. kuna toorik oli lõigatud valtsitud plaadi servast siis oli seal servale lähemal tühikuid ja muud jama materjali sees. raha võeti vastavalt hinnapakkumisele.
Kuna vesilõikus jätab veidi kaldus lõikepinna siis oli see vaja sirgeks ajada. Abiks tuttav töömees kes freesis raamiga kokku minevad pinnad ning detaili õigesse paksusesse 7 mm. 100 eek ja 46 grammi kaaluv tükk valmis.
Kus keevitada? Rattameestele juba tuttav koht Metagrupp. Viisin raami ja jubina eile hommikul kohale ning õhtul sain kätte. 200 EEK. (0,5 tundi).
Keevisõmblus näeb välja professionaalne, sai küll laiem kui teised õmblused raamil kuna lisaaine traati peenemat polnud ja tilk tuli seega lihtsalt suurem. kuid pole hullu.

Pilt kah.

Kel huvi oma alumiiniumraamiga sama teha, pääsevad ilmselt kergemini materjali otsingutega.

Postitatud: 07. 01. 2005. 10:31
Postitas martk
selline ise tegemine ja meisterdamine, sebimine on minu arust köige pönevam. ja kui löpuks töö ka vilja kannab on see eriti röömustav. kui otsida öigeid kohti, tegijaid ja ka ise natuke pead vaevata ning käed öliseks teha vöib jupi ypris odavalt kätte saada. igati tore on lugeda erikr ylevaadet oma tegevusest. aplaus!!! miski ei ole vöimatu siin maailmas.

Postitatud: 07. 01. 2005. 10:46
Postitas SL
Sümpaatne selline asjaajamine. Kõva tegemine. Loodan, et konstrui ka ilusti kokku käima hakkab ja vastu peab.

Postitatud: 07. 01. 2005. 11:44
Postitas TAIX11
Müts maha viitsimise, pealehakkamise ning teistelegi kirjutamise eest!

Postitatud: 07. 01. 2005. 12:08
Postitas Mati
Mind isiklukult teeb kadedaks, kuna mul pole sellist insenerivaistu :) . Aga samas näitab see seda, mida võiksid teha kõik meie kallid rattamüüjad kui vaid viitsiks. Lihtsam on vist pikalt saata keerulisemate probleemidega.

Postitatud: 07. 01. 2005. 14:20
Postitas MiniBikini69
Kuradi kadedax teeb . Tahax omale kah taha ketaspidurit. Aga vaeva ei viitsix näha. Igatahes müts maha siukese orgunni ees.

Postitatud: 07. 01. 2005. 14:43
Postitas Hanno
MiniBikini69 kirjutas:Tahax omale kah taha ketaspidurit. Aga vaeva ei viitsix näha.
Õnneks laiskade jaoks ongi rattapoed olemas, kust võid uue ketaspidurikinnitustega raami osta. Kes viitsib ja mõelda oskab, teeb ise, mida Eriku näide kenasti tõestab :D

Postitatud: 07. 01. 2005. 15:41
Postitas spl
mina kardan seliseid asju.kui nyyd raam murdub selle uue keevituse kõrvalt siis mis garantiimehed asjast arvavad.
PAUL(2 raami juba vahetatud kolmanda ootel)

Postitatud: 07. 01. 2005. 15:47
Postitas LauriA
Mati kirjutas:Aga samas näitab see seda, mida võiksid teha kõik meie kallid rattamüüjad kui vaid viitsiks. Lihtsam on vist pikalt saata keerulisemate probleemidega.
Vaevalt, et asi viitsimises on. Pigem on asi vist selles, et enamus tarbijaid ei oleks nõus selle eest maksma, kui rattapood sellise eritellimuse puhul ka tööaja eest arve esitab... mulle on jäänud mulje, et rattaäris on tööaja eest tehtavad arved vähemuses. Võrreldes näiteks infotehnoloogia või õiguabiga. Kui võrrelda veel autodega - ma ei kiru näiteks Volkswageni esindust sellepärast, et nemad erinevalt <see mees, kes vene autod ära tuunib - paigaldab BMW mootori jms, nimi ei tule meelde>-st minu Ladale Golfi mootorit ei paigalda.

Erikr - kui palju puhast aega sa kogu asjaajamise peale kulutasid?

Lauri, saanud ka keerulistele probleemidele ... rahuldava ja normaalse vastuse.

Postitatud: 07. 01. 2005. 16:33
Postitas Mati
LauriA kirjutas:
Mati kirjutas:Aga samas näitab see seda, mida võiksid teha kõik meie kallid rattamüüjad kui vaid viitsiks. Lihtsam on vist pikalt saata keerulisemate probleemidega.
Vaevalt, et asi viitsimises on. Pigem on asi vist selles, et enamus tarbijaid ei oleks nõus selle eest maksma, kui rattapood sellise eritellimuse puhul ka tööaja eest arve esitab...
Erikul kujunes kirjelduse järgi maksumuseks 700.-. No kui rattapood sellele kasvõi 50% otsa paneb on kokku ca 1000.-. Kui palju maksaks uus, nt titaanraam? Või ka muu tasemel raam. Oluliselt rohkem kui 1000.- vast. Ok vana raami müüd maha, aga ei pruugi tulla kokkuvõttes soodsam. Lisaks ajakulu!

Oma eelmist sõnumit kommenteerides, peab muidugi ütlema, et meil on rattapoodidel ja rattapoodidel vahe loomulikult ja see on omaette teema, OT lõpp. Samas kas see ei oleks parematele poodide idee? Eriku näite najal väidaks, et väga keeruline protsess pole, kuid ei pruugi samas olla erinevatel põhjustel saavutatav kõikide poolt. Sissetallatud rada mööda on eriti lihtne käia :idea: .

Postitatud: 07. 01. 2005. 19:58
Postitas Hanno
Siin on küsimus nüüd muidugi esiteks ajas ja teiseks töökvaliteedis. Kui on sissetallatud rada, siis miks mitte võta kliendilt ratas ja raha ning lasta kuskil odavamalt ära teha? Aga miks rattapoed seda teha ei soovi? Eelkõige peavalu pärast. Ja see on olulisem kui see raha kogus.

Esiteks on rattapoodidel oluliselt lihtsam tegeleda oma põhitööga. Kes ja kui palju maksab ühe teenusepakkuja poolt teise juurde toodet tirides? Kes kontrollib, et peale soovitud tööde (või ühe etapi sellest) teostamist kõik mm pealt ka toimib, mis antud juhul on äärmiselt oluline. See risk, et ümber paeb vahepeal tegema on äärmiselt suur. Kes kannab selle riski, et mingi vennike, kes 200.- keevitab, kliendi raami ära ei riku? Kes kannab sel juhul kulud? Kui kannab see keevitaja, huvitav, palju ta siis selle töö eest võtaks?

Kes annab garantii, et see jupp koos ketaspiduriga esimesel maratonil kodaratesse ei käi? Seda ei suuda keegi garanteerida! Aga Eestis on seadused, mida poed peavad järgmia. Kui pood selle enda kanda võtab, siis ta arvestab võimaluse, et asi puruneb, teenuse hinna sisse juba ennem ära. Kui palju maksaks siis teenus ja kui paljud seda ostaks?

Ja lõpetuseks. Kui pood ei suuda garanteerida tehtud töö kvaliteeti ja juba ennem töö tegemist ütleb, et garantiid nad ei saa anda, siis palju on neid inimesi, kes üldse oma ratta poodi jätaks?

Need on need küsimused, millele peaks vastused leidma, enne kui kliendile teenust pakkuda. Ja siit tulenevalt tulebki otsus, et see rahahulk, mis võimalus saada, ei kaalu üles seda algul mainitud peavalu ja parem on teenuse osutamisest loobuda.

Küsimus ei ole laiskuses. Küsimus on selles, et peale tehtud töö või müüdud ratta julgeks müüja ka tulevikus kliendile südamerahuga silma vaadata. Mis muidugi ei tähenda, et inimene ise ei võiks kõike seda kadalippu läbida ja lõpptulemus väga hea ei ole, nagu seda pildilt täna näha saab. Loodan tõesti, et asi ka vastu peab. Ja kui peab, siis soovitan huvitatud kliendile tulevikus Eriku sõnumit lugeda ja asja ise ette võtta, kui viitsimist.

Postitatud: 07. 01. 2005. 21:48
Postitas vaikija
kas ma sain õigesti aru(võibolla ei olnud ma lugemisega tähelepanelik),et rattapoodides võiks olla inimene,kes vajadusel titaani ja alumiiniumit keevitaks?Kui nii,siis on se ikka jälle üks asjalik mõttevälgatus.Minu arvates võiks igas rattapoes olla ka kindlasti rätsep,kes näiteks võtab mõõdud ja õmbleb rattafännile kirju kostüümi.Lõpp laiskusele.

Postitatud: 07. 01. 2005. 22:02
Postitas KristjanS
vaikija kirjutas:kas ma sain õigesti aru(võibolla ei olnud ma lugemisega tähelepanelik),et rattapoodides võiks olla inimene,kes vajadusel titaani ja alumiiniumit keevitaks?Kui nii,siis on se ikka jälle üks asjalik mõttevälgatus.Minu arvates võiks igas rattapoes olla ka kindlasti rätsep,kes näiteks võtab mõõdud ja õmbleb rattafännile kirju kostüümi.Lõpp laiskusele.
<OT>
Rätsep kes on aint sellele orienteerunud ei ole just mitte parim tööline kellele tööandja palka tahaks maksta.See ei tasuks lihtsalt ära...
</OT> :wink: 8)

Postitatud: 07. 01. 2005. 22:49
Postitas LauriA
Mati kirjutas: Erikul kujunes kirjelduse järgi maksumuseks 700.-. No kui rattapood sellele kasvõi 50% otsa paneb on kokku ca 1000.-. Kui palju maksaks uus, nt titaanraam? Või ka muu tasemel raam. Oluliselt rohkem kui 1000.- vast. Ok vana raami müüd maha, aga ei pruugi tulla kokkuvõttes soodsam. Lisaks ajakulu!
See 700 on ju ainult selle eest, mida allhankijad küsisid. Aga kõik see asjaajamine? Oleks, et see võtaks tund aega kogu protseduur.


Kas siis sina oleksid siis nõus 300 krooni eest netist jooniseid otsima, siis järgmisena alltöövõtjad, lisaks kulutama mingid kroonid transpordi ja kommunikatsiooni peale? 300 krooni eest (kust maksuamet jms kõik midagi ära veel võtavad ) nimel IMHO ei hakka võhivõõrale ei itimees, automees, jurist, gurmee restorani kokk, rätsep, pornostaar jne midagi nii .... mittestandardset lahendust tegema :roll:.

Aga hea näeb see moditud raam välja küll. Kas need keeviseõmblused tunduvad mulle SUURED või on nad tegelikult nii palju väiksed, et ... 1 meetri pealt eriti ei paista?

Postitatud: 08. 01. 2005. 00:08
Postitas erikr
no kuulge, see diskussioon on ju päris rukkisse läinud.
poe asi on müüa ja mitte inseneriburood panna. seda ka poemehed Hanno ja vaikija omal kombel selgeks tegid.
pood ei saa ju ise mingit garantiid anda, garantii ananb tootja. lähed raami kallale - kaob kohe tootja garantii ja ei pood ega keevitaja ei võta seda enda peale. te ju tahate seda garantiid? seadus juba sätestab asjad, et kes mille eest vastutab.
jah, ostsin raami, käest, tsekita, garantii mehe sõna peale 5 aastat. raam maksis tunduvalt rohkem kui siin rattaostuhuviliste poolt ostusoovituste küsimisel soovitud keskmine ratta hind. võtsin riski ja lasin garantii vuhinal korstnasse.
sain endale seda lubada mitte sellepärast, et mul raha hullult loopida oleks ja ma asjadest ei hooli, vaid sellepärast, et mu haridus lubab mul kindlalt väita, et see raam kestab minusuguse normaalset maastikusõitu iga päev ka mu tütrepoja vanaduspensioni alguseni (kui tütar ikka kunagi poja sünnitab).
mõttetu on lugeda siin raha või tunde ja neid proovida jälle rahaks pöörata. kogu summaarne ajakulu selle teema peale oli ca 4-5 tundi mis on nii tagasihoidliku baariõhtu jagu. baaris või restos prassimas ma ei käi. rattaga jamamine on mu hobi ja see on rõõm, mitte kulu.
hangitud tooriku materjal on kvaliteetne (vene värk ikkagi), allhankijad olid professionaalid.
lõpptulemus on asjaolusid arvestades vägagi professionaalne ja seda ei ole võimalik ühestki poest ühegi raha eest osta.

minu mõte algse sõnumi postitamisel oli julgustada rattureid nägema rattapoe (nii kohaliku kui ka netipoe) võimalustest kaugemale, juhatada eesti oludes kättesaadavate taskukohasete tehnoloogiliste võimaluste juurde ja näidata, milleks lihtne mõte koos tehnoloogiaga on suutelised.

Postitatud: 08. 01. 2005. 12:03
Postitas Mati
vaikija kirjutas:kas ma sain õigesti aru(võibolla ei olnud ma lugemisega tähelepanelik),et rattapoodides võiks olla inimene,kes vajadusel titaani ja alumiiniumit keevitaks?Kui nii,siis on se ikka jälle üks asjalik mõttevälgatus.Minu arvates võiks igas rattapoes olla ka kindlasti rätsep,kes näiteks võtab mõõdud ja õmbleb rattafännile kirju kostüümi.Lõpp laiskusele.
Jah sul on õigus, sa ei lugenud tähelepanelikult :!: Minu mõte oli selles, et rattapood oleks VAHENDAJA või SOOVITAJA rollis. Sama moodi nagu minnakse autoteenindusse, selle asemel, et ise remontida (võimalik ju) või kui minnakse kinnisvarabüroosse selle asemel, et ise müüa jne. Eeldasin, et arusaam sellest, et sellise alternatiivsuse korral kandub kogu risk tellija, st rattaomaniku peale on nii selge, et seda ei pea eraldi toonitama. Eks see taandu osaliselt sellele, kas müüja või poe omanik (mitte ainult rattapoe) eesmärk on oma kaup maha müüa, või pakkuda tarbijale ka täiendavat teenust ja konsultatsiooni, küsides selle eest ka enda jaoks normaalse summa. Mind tõsiselt häirib see, et kohe tuleb vastusena "puuga pähe" või viisakas "mõnitamine". Hanno on ses osas muidugi alati meeldiv ja avalik erand - põhjendatud ja rahulikud vastused. Kokkuvõttes sorry, et OT-ga kellelgi spasmid sassi ajasin, kuid minu kui tarbija jaoks oleks lihtsam ja kindlam kui ma saaks sellist "inseneriteenust" komplekselt kuskilt osta selle asemel, et sellega ise tegeleda. Olen nõus selle eest maksma, mis samas on tõenäoliselt ikkagi odavam kui 100% uue asja peale minna. Rahu, ilm niigi s..t.

Postitatud: 08. 01. 2005. 15:33
Postitas mart
Eriku tagapidurikinnituse saamise lugu on üks viimase aja tuumakamaid insenertehnilisi kirjutisi siin foorumis. 12points!!!
Sarnase non disc to disc upgrade on kirja pannud keegi Marko soomest.
Tema esimene versioon oli külgekruvitud adapter:
http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/ ... marko2.jpg.
ja teine versioon oli keevisõmblusega:
http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/ ... braze2.jpg
pikemalt marko adapteritest vt alateema creativity alt:
http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/ ... ntents.htm

Tagakinnituse adaptereid võimalik ka onlines osta
näiteks siit ja ka mujalt. Kuid nood on suht rattamudeli spetsiifilised.

Postitatud: 08. 01. 2005. 16:48
Postitas erikr
Marko süsteem on hõbejoodisega, mitte keevitatud. kunagi sain selle mehe storyst teatavat inspiratsiooni küll. kuna titaani jootmine on ülikeeruline siis langes see variant minu puhul ära.

Mati - kas kinnirvaramaakleri kaudu ostetud majas rikkiläinud tsirkulatsioonipumba parandamise teenuse osas või akende vahetamise osas võiksin pöörduda samasse kinnisvarabüroosse kust maja ostsin?

Postitatud: 08. 01. 2005. 17:11
Postitas Mati
erikr kirjutas:...Mati - kas kinnirvaramaakleri kaudu ostetud majas rikkiläinud tsirkulatsioonipumba parandamise teenuse osas või akende vahetamise osas võiksin pöörduda samasse kinnisvarabüroosse kust maja ostsin?
Kui sul on väga spetsiifilise kujuga aknad nt ja sa ise ei tea sellest asjast midagi, siis miks mitte nõu küsida. Kui on normaalne inimene, siis soovitab või vahendab ta selle teenuse ära ka (kuigi nt akende valmistajate kohta on infot pakkumisel päris kõvasti). Tean, et on aidatud remondivärgenduste vahendamisel või nõustamisel jne. Kõik taandub teenindusvalmidusele. Üks väga rahulolev klient võib sulle läbi soovituste 10-kordselt kasulikum olla, st temale kulutatud aeg saab läbi uute klientide kuhjaga tasa tehtud :!: Eks mida spetsiifilisem on probleem, seda suurema tõenäosusega pöördud sinna, kus arvad tegeletavat valdkonda kuuluvate asjadega (nt rattaprobleemide puhul rattapoodi). Sealt siis ideaalis soovitatakse, vahendatakse või teenindatakse edasi. Kas see on palju tahetud :?:

Postitatud: 08. 01. 2005. 18:52
Postitas SL
Mati kirjutas:Kui on normaalne inimene, siis soovitab või vahendab ta selle teenuse ära ka
Hanno ja Vaikija, pöörduge siis nüüd Erikr?i poole, ehk on ta nõus hakkama raamikeevituse teenust vahendama. Titaan, alu, carbon, vahet pole. Kui vaja teeme 19 tollisest 17-se, aga väikse lisamaterjali kuluga teeb Erikr ka 21 tollise raami ära. Nagu naksti! Erikr - sinu jaoks täiesti uus väljakutse elus! :?: Miks mitte kaaluda?

Postitatud: 08. 01. 2005. 19:16
Postitas vaikija
erikr-i raam on sedavõrd eriline juhtum nii emotsionaalselt kui ka materjali poolest ja sinna kettakõrva keevitamine on õigustatud ja jääb ilmselt ainsaks juhtumiks Eestis.Asjalik rattamehaanik oleks seda mõtet kindlasti toetanud aga antud juhul pole erikr-l vaja rattapoe soovitusi,sest see on teema mida ta valdab ise paremini.
tavaliste raamide puhul oleks mõttetu seda tööd teostada ja lausa idiootsus seda teenusena osta,aga kui on isetegemise ja eneseteostuse soov ja aega või mingi kinnisidee,siis miks mitte.Ehk mingist teenuse vahendamisest mööda sissetallatud rada siin ei saa juttugi olla.Ei ole ju olemas klienti,kes oleks nõus maksma kinni seda kupatust ja see kupatus maksaks rohkem kui uus samaväärne valmistoodang.

Postitatud: 08. 01. 2005. 20:02
Postitas Mati
vaikija kirjutas:erikr-i raam on sedavõrd eriline juhtum nii emotsionaalselt kui ka materjali poolest ... Asjalik rattamehaanik oleks seda mõtet kindlasti toetanud aga antud juhul pole erikr-l vaja rattapoe soovitusi,sest see on teema mida ta valdab ise paremini. tavaliste raamide puhul oleks idiootsus seda tööd teostada, ... Ehk mingist teenuse vahendamisest mööda sissetallatud rada siin ei saa juttugi olla...
ok, aktiivsus saab alati karistatud. kuid kui nüüd rahulikult rääkida, siis miks ei võinud sinu sõnum kohe selline olla. seletus minu kui võhiku (no tõesti andke andeks kui insenerlus pole läbi ja lõhki minu valdkond) jaoks piisav (eriti bold'is osad).
SL kirjutas:
Mati kirjutas:Kui on normaalne inimene, siis soovitab või vahendab ta selle teenuse ära ka ...
Hanno ja Vaikija, pöörduge siis nüüd Erikr?i poole, ehk on ta nõus hakkama raamikeevituse teenust vahendama. Titaan, alu, carbon, vahet pole. Kui vaja teeme 19 tollisest 17-se...
Ära muretse, eks nad vast ole ikka nii palju nutikad, et loevad Erikr'i algset postitust ja lähevad kohe teenuse osutajate ja kaupade müüjate poole (ega Erikr'igi teenus odav pole). Aga sinu sisukas, kuigi väikse sarkastilise alatooniga postitus oli muude kõrval sellegipoolest asjalik ja oluline. :roll: