1. leht 1-st

Amordi reguleerimine

Postitatud: 21. 05. 2005. 21:30
Postitas fax
Seoses kuskil eelnevalt algatatud amordi teemaga tekkis endal küsimus (leidsin lihtsalt, et ei sobi sinna teemasse seega uus teema), et kui reguleerida amorti mõlemalt poolt võrdsete pööretega selle +/- kruviga, et kuidas kontrollida et mõlemad kahvli "õlad" on võrdsed ? Lihtsalt ise pole julgend amordi kallale minna paraku, samas tunnen et asi võiks jäigem olla, seega soovituse, näpunäited ja abi pakkumised teretulnud..
Jutt siis RST CT-COMII T4 amordist..

Re: Amordi reguleerimine

Postitatud: 21. 05. 2005. 21:50
Postitas erikr
fax kirjutas:Seoses kuskil eelnevalt algatatud amordi teemaga tekkis endal küsimus (leidsin lihtsalt, et ei sobi sinna teemasse seega uus teema), et kui reguleerida amorti mõlemalt poolt võrdsete pööretega selle +/- kruviga, et kuidas kontrollida et mõlemad kahvli "õlad" on võrdsed ? Lihtsalt ise pole julgend amordi kallale minna paraku, samas tunnen et asi võiks jäigem olla, seega soovituse, näpunäited ja abi pakkumised teretulnud..
Jutt siis RST CT-COMII T4 amordist..
see on vedru + MCU kahvel. seega need +/- kruvid üleval keerad mõlemad vastupäeva lõpuni ja loed ära kummagi puhul pöörete arvu mis selleks kulub. 1/4 pöörde täpsusest on küll. kui oli võrdne pöörete arv siis on "õlad" võrdsed. nüüd on võimalus keerata päripäeva kahvel jäigemaks tagasi. eks ise otsustad kas keerad rohkem tagasi või mitte, peaasi, et vasakult ja paremalt võrdselt keerad.

Postitatud: 21. 05. 2005. 23:42
Postitas ado
Kas trek 4100 amorte on ka võimalik regullida? (InSync 320). Kas need on õhk- või õliamordid?

Postitatud: 21. 05. 2005. 23:50
Postitas erikr
ado kirjutas:Kas trek 4100 amorte on ka võimalik regullida? (InSync 320). Kas need on õhk- või õliamordid?
minu meelest ikka tavaline vedru + MCU. ehk jutt umbes sama mis eelmise RST puhul

Postitatud: 22. 05. 2005. 12:15
Postitas Pierre
A nt mul on selline RS Judy millel lisaks eelnevalt mainitud kruvidele "õlgadel", on ka mingi rebound?i või asja kruvi ka ühel pool kahvli-all-osas. Kuidas sellega käitutakse? Olen kruttind nö katse-eksituse meetodil siiapoole ja sinnapoole kuid tulemus on vaid emotsionaalne. Mis iseenesest ka kehv ei ole......... 8)



Äkki on kuskil mingi manual?i link?

Postitatud: 22. 05. 2005. 16:24
Postitas margus v
Pirre kirjutas:

kruvi ka ühel pool kahvli-all-osas. Kuidas sellega käitutakse?


Mina regullin sele kruvi abil amordi tagasilöögi kiirust :roll: See kruvi peakski vist seleks olema :?:

Postitatud: 22. 05. 2005. 16:56
Postitas mmz
Esitaksin ise ka ühe küsimuse amortide kohta. ei hakanud uut teemat tegema.. Nimelt on mul eelmise aasta Scott YZ1 ja ma ei kujuta ette mis amort sellel ees on.. Peal on tekst "Scott by SR Suntour" ja muud ei midagi. Ilmselt tegemist üsna lahja amordiga.

Postitatud: 22. 05. 2005. 20:22
Postitas P
Rebound tähendabki inglise keeles tagasilööki. Tavaliselt reguleeritakse seda jah amordi alt, vist düüside suuruse muutmiseks. Vabandust, kui viimase lausega eksisin.

Postitatud: 22. 05. 2005. 20:23
Postitas urmo
Pierre kirjutas:A nt mul on selline RS Judy millel lisaks eelnevalt mainitud kruvidele "õlgadel", on ka mingi rebound?i või asja kruvi ka ühel pool kahvli-all-osas. Kuidas sellega käitutakse? Olen kruttind nö katse-eksituse meetodil siiapoole ja sinnapoole kuid tulemus on vaid emotsionaalne. Mis iseenesest ka kehv ei ole......... 8)



Äkki on kuskil mingi manual?i link?
Rebound on tagasilöögi seadistamiseks. Rebound + poole tähendab, et amort peaks aeglasemalt tagasi tulema, - poole keerates muutub amort vedruvasikaks. Vähemalt teoorias (Manitou SXR puhul ka). Kui see tulemust ei anna, siis on amordi viga minuarust.

Postitatud: 27. 06. 2005. 16:05
Postitas avasalu
ise olen viimasel ajal katsetanud mittevõrdse preloadiga, amort on rock shock jett race ja kui ühes asendis (u 2 pööret peale keerata) on tagasilöök normaalne aga pumpeating liiga nadi, samas 1 pööre peale on asi liiga pehme nagu sai. siis sai keeratud ühelt poolt 2 pööret ja teisel torul u kolmveerand pööret ja tunnetus on nagu palju õigem, piisavalt tagasilööki ja pehmust. tegelikult nii vist ei tehta ja ideaalis peaks hooldamisel laskma vedelama õli sisse panna, mis amordi tundlikumaks teeb.

Postitatud: 27. 06. 2005. 21:41
Postitas Nero
Teema jätkuks.
Mulle tundub, et kui ei ole just tipp amort, on parim seade alati vedrud põhjani jäigaks ja rebound kinni, nii et susiseb. Ratas püsib kiire ja täpne, mitte liiga mugav ja vedel. laskumisel esipiduriga kontrollides ei hakka põhja peksma ega juurikatel esiosa käes rabelema. Isegi tõuse saab sellises seades võtta ilma liigselt kiikumatta.

Nero

Postitatud: 27. 06. 2005. 21:47
Postitas superior
Kas ma saan oma amorti reguleerida?
OMNI RST-191 C4
CROWN?????.????.Cold-forged Aluminum
CROWN PITCH?????.?125mm
OUTER LEG?????.??..Steel
SPRING SYSTEM?.?.??..Coil Spring
PRE-LOAD ADJUSTMENT?..No
TRAVEL?????.????.2.5? / 2? / 30mm
WEIGHT (kgs) (w/o steerer)?2.10kg / 2.05kg / 1.95kg
http://www.rst.com.tw/product/omni/moun ... 191-t4.htm

Postitatud: 27. 06. 2005. 22:31
Postitas urmo
Kuna
PRE-LOAD ADJUSTMENT?..No
siis ei

On endal sama amort olnud, see lakkas töötamast 3 kuu jooksul, siis sai asja liikuma nii et kruvisin lahti, kallasin sopavee välja, tavotti vahele ja käis kuskil 3 nädalat. Siis uuesti. See amort on kõige tavalisem vedrupulk, mitte mingeid reguleerimissüsteeme pole, see-eest kaalub 2,1 kg :twisted: :D

Postitatud: 28. 06. 2005. 07:12
Postitas erikr
Nero kirjutas:Teema jätkuks.
Mulle tundub, et kui ei ole just tipp amort, on parim seade alati vedrud põhjani jäigaks ja rebound kinni, nii et susiseb. Ratas püsib kiire ja täpne, mitte liiga mugav ja vedel. laskumisel esipiduriga kontrollides ei hakka põhja peksma ega juurikatel esiosa käes rabelema. Isegi tõuse saab sellises seades võtta ilma liigselt kiikumatta.

Nero
mehaanikuna ei näe ma selliste settingute puhul muud vahet jäiga kahvliga kui suurem kaal, rohkem juppe ja änksim välimus. vedru põhjani = keerud koos.

Postitatud: 28. 06. 2005. 07:49
Postitas Bimmer
erikr kirjutas:
Nero kirjutas:Teema jätkuks.
Mulle tundub, et kui ei ole just tipp amort, on parim seade alati vedrud põhjani jäigaks ja rebound kinni, nii et susiseb. Ratas püsib kiire ja täpne, mitte liiga mugav ja vedel. laskumisel esipiduriga kontrollides ei hakka põhja peksma ega juurikatel esiosa käes rabelema. Isegi tõuse saab sellises seades võtta ilma liigselt kiikumatta.

Nero
mehaanikuna ei näe ma selliste settingute puhul muud vahet jäiga kahvliga kui suurem kaal, rohkem juppe ja änksim välimus. vedru põhjani = keerud koos.
Kindlasti on vahe jäiga kahvliga suurem kui Sinu mainitud kaal ja välimus. "Vedrud põhjani jäigaks" tähendab töenäoliselt ikkagi seda, et vedru reguleerimiskruvid on keeratud maksimaalselt kinni, mis lisab amordile jäikust kuid kindlasti ei tee seda täiesti jäigaks.

Postitatud: 28. 06. 2005. 09:26
Postitas paa
kui selleks, et amort põhja ei käiks, vedru lõpuni jäigaks peab keerama, siis on suure tõenäosusega vale vedru.
samas, korraliku "pehme" amordi nautimist saavad meie oludes vist nautida ainult need, kelle on mingilgi moel võimalik vajadusel amorti lukustada. Marzocchi amordi user manual näiteks soovitavab reguleerida XC puhul nii, rattale istudes vajub 15-20% käigupikkusest. Mina olen nii teinud ja põhjas pole asi veel minuteada kordagi käinud.

tagasilöögi kiiruse reguleerimise kohta lugesin kuskilt, et optimaalne oleks umbes nii, et kui tõstad lenksust esimese otsa üles ja lased tal vabalt alla kukkuda, siis peaks seade olema piisvalt aeglane ratas ei tohiks üles tagasi põrgata.paremal juhul võike "bump". Ise olen selle piiiril mänginud ja ei oska midagi ette heita sellele settingule.

Postitatud: 28. 06. 2005. 09:38
Postitas avasalu
kas kellelgi on kogemust, kuidas toimib üks õliamort, kui panna standartse 10 wt õli asemel sisse 5 wt õli? enda amordil lukustust pole, kas asi liiga hüplikuks ei lähe?

Postitatud: 28. 06. 2005. 10:15
Postitas sqber
Mul ka amordimure. Amordiks eelmise aasta SR Suntour (täpset mudelit ei tea, kuid lukustusega). Probleemiks see, et lukustatud asendis on travel endiselt kuni 20-30 mm. Ja rebound on suht olematu, st. megaaeglane ... venib nagu tatt algasendisse tagasi. On plaan sel nädalal sellega hooldusse minna, aga mida siinsed inimesed oskavad arvata sellisest asjast? Kas õli vahetamine/lisamine aitab või on amort konkreetselt õhtal? Püüan hankida veidi teadmisi, et teeninduses nahka üle kõrvade ei tõmmataks.

Postitatud: 28. 06. 2005. 11:08
Postitas mart
sqber kirjutas:Mul ka amordimure...
Amordiks eelmise aasta SR Suntour (täpset mudelit ei tea, kuid lukustusega)... Püüan hankida veidi teadmisi...
Sul peaks olema mudel: SF-XCP75-LO
http://www.srsuntour-cycling.com/standard.xml?vpID=122
Võimalik, et sul on lukustus(padrun) tuksis, kui oled eiranud instruktsiooni seda lõiku:
Warning: Please don?t use the fork in lock-out mode when riding on rough terrain or jumping. High load under lock-out condition might lead to a certain damage which may result into breakage of the RL/LO cartridge?

Kui padrun on terve, siis võibolla on sellest lõigust kasu (vt lk 4)
2.)Adjustment for the case the fork is still un-locked in the fully locked position
In the fully closed (lock) position of the lock-out knob, you have to pull up the knob, move it counter-clockwise for about 45° and insert it back into the top cap. As such, you gain 45° up to the stopper position and you can lock morethe cartridge. After this step, check again the function. Please check also, if the system is un-locking when you turn the knob to the "fast" direction until the stopper tab (see movement from picture #5 and #6).

Postitatud: 28. 06. 2005. 12:17
Postitas sqber
mart kirjutas:Sul peaks olema mudel: SF-XCP75-LO
http://www.srsuntour-cycling.com/standard.xml?vpID=122
Suured tänud info eest. Arvasin ise ka, et see mudel on (polnud 100% kindel). Õhtul kodus katsetan seda lukustuse asja. Aga kuidas seletada seda, et rebound olematu on? Tolle manuali järgi mu amordil pole Rebound adjusterit. Igatahes on manualis kirjas, et mul on paras aeg minna diileri juurde ülevaatusele ja teenindusele :)

PS. Omateada ma pole lukustatud amordiga mingeid suuri trikke teinud (hüppeid üldse ei harrasta).

Postitatud: 28. 06. 2005. 12:58
Postitas mart
sqber kirjutas:Tolle manuali järgi mu amordil pole Rebound adjusterit.
Ei saagi olla, nagu sul pole lenksu lukustust, pumpamis võimalust jms.Vt lk 5 :wink:

manual?

Postitatud: 29. 06. 2005. 09:10
Postitas Ritsikas
Hei.
Mul on ka vist sama amort, aga mis manuaalist te räägite - ehk siis kust seda saab? Loeks ka takka järgi...
(ehk siis SF-XCP75-LO)

Re: manual?

Postitatud: 29. 06. 2005. 10:21
Postitas sqber
Ritsikas kirjutas:Hei.
Mul on ka vist sama amort, aga mis manuaalist te räägite - ehk siis kust seda saab? Loeks ka takka järgi...
(ehk siis SF-XCP75-LO)
Vaata nüüd hoolega Mardi postituses olevat linki, kliki seal oma mudeli nime peal ja sealt võta Instruction sheet. Kogu muusika.

Re: manual?

Postitatud: 30. 06. 2005. 07:54
Postitas Ritsikas
sqber kirjutas: nime peal ja sealt võta Instruction sheet. Kogu muusika.
Oi jah, :oops: teinekord kerin akna lõpuni lahti... tänud

amort

Postitatud: 04. 07. 2005. 12:44
Postitas Hardy
äki keegi teab kust saaks amordile pehmemaid vedrusid?

Re: amort

Postitatud: 04. 07. 2005. 12:48
Postitas huko
urmas382 kirjutas:äki keegi teab kust saaks amordile pehmemaid vedrusid?
Poest või mõne inimese käest.... :roll:

Re: amort

Postitatud: 20. 09. 2005. 10:45
Postitas Villem T
huko kirjutas:
urmas382 kirjutas:äki keegi teab kust saaks amordile pehmemaid vedrusid?
Poest või mõne inimese käest.... :roll:
See oli küll täpne aga täiesti kasutu vastus. Selliste eest saab mingeid punkte?

Surfhouse tegeleb Marzocchiga (kui sul profiilis olevale amordile on vedrusid vaja), sealt äkki õnnestub midagi osta/tellida.

Re: amort

Postitatud: 20. 09. 2005. 10:52
Postitas marion
konakona kirjutas:
huko kirjutas:
urmas382 kirjutas:äki keegi teab kust saaks amordile pehmemaid vedrusid?
Poest või mõne inimese käest.... :roll:
See oli küll täpne aga täiesti kasutu vastus. Selliste eest saab mingeid punkte?
Nagu küsimus, nii ka vastus

Re: amort

Postitatud: 20. 09. 2005. 11:56
Postitas Villem T
marion kirjutas: Nagu küsimus, nii ka vastus
Kõva! Just selliste vastuste järel me siin foorumis ju käimegi. Vabandan OT pärast aga midagi võiks ju vastuses olla, olgu siis kasvõi huumorit. Aga see vastus oli lihtsalt sisutühi sülitamine.