1. leht 1-st

-

Postitatud: 22. 04. 2021. 13:13
Postitas Mytsieikanna
-

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitatud: 22. 04. 2021. 13:34
Postitas Rivo
23mm on ikka pigem ajalugu. 25mm võistlustele ja kui mahub, siis 28mm trennijooksudele. Ideaalis tubelessid.

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitatud: 22. 04. 2021. 14:43
Postitas arnea
Eks see sõltub ääre kõrgusest, aga üldjuhul ei tohi lihtsalt tuimalt sadulas istudes servale peale sõita. Sadulast tuleb välja tulla. Kui esiratas serva ületama hakkab teed esiotsa kergeks - tõmbad kätega lenksu tahapoole (mitte ei kisu lenksu ülesse). Kui tagaratas hakkab lähenema, siis teed tagaotsa kergeks - viid keha lenksu kohale. Kui natuke harjutad teeb bunnyhopi ja mingeid servi polegi.

Midagi sellist: https://www.youtube.com/watch?v=-nOu5TYGvoU

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitatud: 22. 04. 2021. 14:47
Postitas riho
Vahet ei ole millise rehviga. Igal juhul kergitad äärekivist üle sõites esimest ja tagumist ratast või teed kerge bunnyhopi. Laiemad rehvid andestavad lihtsalt rohkem vigu.

Siin videos on mõned praktilised harjutused

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitatud: 22. 04. 2021. 14:58
Postitas Mytsieikanna
Tänud vastuste eest, kas siis võib öelda, et madalamat sorti äärekivist üle sõitmine ei ole rattale eriti kahjulik? Rivole- võin ka eksida, võib ka olla 25mm.

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitatud: 22. 04. 2021. 15:02
Postitas arnea
Kas on kahjulik või mitte sõltub sellest kuidas sa äärekivist üle sõidad.

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitatud: 22. 04. 2021. 16:36
Postitas Mati
Esiteks norm rõhk rehvi sisse! Mida kitsam rehva seda rohkem see täis peab olema, paraku (st põrutab ka rohkem). 8 atti miinimum tava clincher (st sisekummiga) rehvi puhul.
Lõhub rehve ikka asjade täie pasaga otsa/sisse sõites. Pole vahet kas äärekivi, löökauk, asfaldirant vms. Kõvasti pingutades on võimalik ka pöid ära lõhkuda. Seega mõistusega ja oskuste piires tuleb talitada.

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitatud: 22. 04. 2021. 20:54
Postitas erikr
Tulen jälle oma 100 kilo jutuga. Ees 25 (laiem ei mahu) , taga 28. Raam, kahvel ja groupset 20 aastat vanad. Ei ole veel rattaga midagi juhtunud hoolimata ette juhtunud üllatustest ja olukordadest. Juurikased pargi- ja metsateed, järjest 10-15 kilti treppis kruusa, äärekivid igasugused, Lõunalaagris lamavad politseinikud 50+ kiirusega, ülesfreesitud asfalt jne.
Minu soovitus on sõitma hakata ja see ratta pärast värisemine järele jätta. Sõites õpid, arvuti taga kartes hakkad veel rohkem kartma.
Kui pole, osta põrandapump. Sellega saad kummidesse õige rõhu sisse. Mis on õige on kummi peal kirjas.

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitatud: 22. 04. 2021. 21:26
Postitas MK777
Ideaalis võiks maanteeratas ikkagi vältida kokkupuudet äärekividega. Ainult ühtlane asfalt. Muu on üleliigne.

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitatud: 22. 04. 2021. 22:28
Postitas clx
Mati kirjutas:
22. 04. 2021. 16:36
Esiteks norm rõhk rehvi sisse! Mida kitsam rehva seda rohkem see täis peab olema, paraku (st põrutab ka rohkem). 8 atti miinimum tava clincher (st sisekummiga) rehvi puhul.
Seda soovitust soovitan mitte puhta kullana võtta. 8 atti on paljude tootjate lubatud maksimum 25mm puhul või lausa üle selle. Rehvi mantliservalt leiad korrektsed vahemikud.

Algajale bunnyhoppy soovitada äärekivide ületamiseks on ilmselt kõige effektiivsem viis rehvi/jookse tõsisemalt lõhkuda, mitte neid säästa ;)

Töötav valem alustajale: a) hoog maha! b) äärekivi ületav telg hetkeks kergeks

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitatud: 22. 04. 2021. 23:44
Postitas Mytsieikanna
Tänan kõikidele vastajatele! Erikr-le - olen ka oma 93kg 192cm pikk noormees, tore kuulda :). Ajan siis õige rõhu rehvi sisse ja võtan asja ettevaatlikult, harjutan bunnyhop'i selgeks ja lähen katsetama. Tänud kõigile.

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitatud: 23. 04. 2021. 09:00
Postitas KaupoR
clx kirjutas:
22. 04. 2021. 22:28
Mati kirjutas:
22. 04. 2021. 16:36
Esiteks norm rõhk rehvi sisse! Mida kitsam rehva seda rohkem see täis peab olema, paraku (st põrutab ka rohkem). 8 atti miinimum tava clincher (st sisekummiga) rehvi puhul.
Seda soovitust soovitan mitte puhta kullana võtta. 8 atti on paljude tootjate lubatud maksimum 25mm puhul või lausa üle selle. Rehvi mantliservalt leiad korrektsed vahemikud.
Teemaalgataja pakkus, et tal on 23mm rehv, sellele on 8 atti pigem OK.