maandumine..
maandumine..
selline olukord. seal on ratta orianteeruv suurus ja siis järsk langus. (edasi läheb tasaselt. see on abja-paljuoja vanalt mx rajalt)
ma ei suuda kuidagi sellist suurema hooga maanuda(nii et rattad lennus).
Kas clippidest oleks palju kasu kui need oleks võiu on kellegil mõnda head nippi käepärast kuidas jalgu pedaalidel hoida?
ilusa pildi oled joonistanud. Aga HT-ga minuteada ei hüpata eriti, aga noh mida mina ka tean. Iga päev saan midagi uut teada
Enne kuristikku pidurdad, lased tagumiku sadula taha ja laskud. Lootuses, et üle juhtraua ei käi
Klipid on ikka väga abiks. Ja mitte ainult sellises olukorras. Nagu juba korduvalt räägitud - asiseim investeering, mis sul on võimalik varustusse teha
Enne kuristikku pidurdad, lased tagumiku sadula taha ja laskud. Lootuses, et üle juhtraua ei käi
Klipid on ikka väga abiks. Ja mitte ainult sellises olukorras. Nagu juba korduvalt räägitud - asiseim investeering, mis sul on võimalik varustusse teha
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
:)
bäääh hüppega palju lihtsam saab kiiremini ka. Enne seda jõnkus tõmba ennast hästi vastu ratast ja siis õigel hetkel tõuka ennast üles tõmmates kätega ratast leksudest üles aa samalajal tuleb põlvi kõverdada et taguratas ka õhku tuleks ja enne manndumist lükka jalad uuesti sirgeks et taguratas maanduks natuke ennem siis ei ole nii kõva kaanduda.
Nii on palju kindlam kui taha lasta ennast. Ja ilma klippideta on see taitsa võimalik mull pole ka klippe ja suudan kuskil pool meetrit õhku hüpata kui rohkem vaeva näeks suuudaks rohkemgi
linnas ka sellest kasu saab äärekividest ja porilompidest üle hüpata
Nii on palju kindlam kui taha lasta ennast. Ja ilma klippideta on see taitsa võimalik mull pole ka klippe ja suudan kuskil pool meetrit õhku hüpata kui rohkem vaeva näeks suuudaks rohkemgi
linnas ka sellest kasu saab äärekividest ja porilompidest üle hüpata
Re: :)
Nu jah, eks sa siis hüppa sealt jõnksust veel pool meetrit õhku HT-ga ja siis maandu. Tuleks ise ka vaatama seda trikki. Võibolla sa saaksid ja selle koha natukene kiiremini läbitud, aga ikkagi riskantsem on nii ja ratta võib ikka nii moodi jummala ära lõhkuda. Teine asi oleks siis, kui sa saaksid sujuvalt maanduda...Konflict kirjutas:bäääh hüppega palju lihtsam saab kiiremini ka. Enne seda jõnkus tõmba ennast hästi vastu ratast ja siis õigel hetkel tõuka ennast üles tõmmates kätega ratast leksudest üles aa samalajal tuleb põlvi kõverdada et taguratas ka õhku tuleks ja enne manndumist lükka jalad uuesti sirgeks et taguratas maanduks natuke ennem siis ei ole nii kõva kaanduda.
Nii on palju kindlam kui taha lasta ennast. Ja ilma klippideta on see taitsa võimalik mull pole ka klippe ja suudan kuskil pool meetrit õhku hüpata kui rohkem vaeva näeks suuudaks rohkemgi
linnas ka sellest kasu saab äärekividest ja porilompidest üle hüpata
Ise soovitaks just võimalikult palju ratast maaga kontaktis hoida, palju kindlam viis. Toomemäel ka üks selline koht (pole just nii kõrge laskumine, aga profiil on sama. Olen sealt proovinud nii hüpates, kui ka ratast maas hoides. Maas hoides on kindlam. Hüpates põrutan ennast nii ära ikka, et jube kohe.
Ja seda ka, et ma tahaks näha inimest, kes minu rattaga hüppab kohapeal maas poole meetri kõrgusele, triali rattaga ple probleem, aga minu võistlus rattaga (lenks on sadulast oma 20-25 cm all pool) ple võimalik.
velo.clubbers.ee
Re: :)
arvan, et sa isegi leiad sellise inimese Mul u sama seadistusega ratas ja ise suudan u 25cm äärekivist üles hüpata. Kui nüüd oleks aint veic osavam vend, siis saaks ka võibolla poolemeetrisest üles. Aga selles suhtes on õigus, et tehnikat tasub igatahes arendada. Pole veel ühtegi võistlust olnud kus poleks vähemalt ühte bunnyhop'i vaja läinudLauri kirjutas:Ja seda ka, et ma tahaks näha inimest, kes minu rattaga hüppab kohapeal maas poole meetri kõrgusele, triali rattaga ple probleem, aga minu võistlus rattaga (lenks on sadulast oma 20-25 cm all pool) ple võimalik.
:)
Kui sa õigesti maandud siis ei põruta sa midagi ära. Vaata neid dh videosi sealt õpi siis saad sotti kuidas maanduda et ära ei põrutaks. Mull oli endal ka paar kuud tagasi Ht sellega hüppasin samamoodi. Nii harjuta vähe siis saad maandumise tehnika ilusti kätte.
Aga sellise koha saab nn manualiga et tõstad esiratta õhku ja viid keha hästi taha. Aga seda tasuks vähe harjutad sest nii võib üle ka tõmmata. Endal ka ületõmbamisi olnud 30km/h siis jõab veel järgi joosta rattal aga klipipoistel on küll valus kui üle peaks tulema
Aga sellise koha saab nn manualiga et tõstad esiratta õhku ja viid keha hästi taha. Aga seda tasuks vähe harjutad sest nii võib üle ka tõmmata. Endal ka ületõmbamisi olnud 30km/h siis jõab veel järgi joosta rattal aga klipipoistel on küll valus kui üle peaks tulema
Re: :)
Loen ja imestan.Konflict kirjutas:Kui sa õigesti maandud siis ei põruta sa midagi ära. Vaata neid dh videosi sealt õpi siis saad sotti kuidas maanduda et ära ei põrutaks. Mull oli endal ka paar kuud tagasi Ht sellega hüppasin samamoodi. Nii harjuta vähe siis saad maandumise tehnika ilusti kätte.
Aga sellise koha saab nn manualiga et tõstad esiratta õhku ja viid keha hästi taha. Aga seda tasuks vähe harjutad sest nii võib üle ka tõmmata. Endal ka ületõmbamisi olnud 30km/h siis jõab veel järgi joosta rattal aga klipipoistel on küll valus kui üle peaks tulema
Hüppad suvalisest kohast alla, maandud tagarattale, toetud tavapedaalidele, sadul on tava kõrgusel. Lased põlved longu, et lööki pehmendada. Hargivahelised elastomerid (kaks valguga täidetud MCU-d) summutavad löögi. Väntad tagarattal edasi. Singeltrackil esiratast sa ei vaja, kuna kuni 30 km/h sõidad tagarattal . Ronin kohe viilkatusele ja hakkan maandumist harjutama .
:)
1)kui sa sellisest mäest lähed nagu pildipeal on siis sa näed nii palju ette kuhu sa maandud. 2)Korralik pedaal hoiab jalga kinni küll 3) mis imelikku 30km/h taguratta pea sõita on 4) kus kohas sa võistlustel oled näinud 2,5 kõrgust hüpet
et nagu minu sõit on siis ilma ime? ma ei kujuta ette sa mart nagu blokid iga nõksu juures
et nagu minu sõit on siis ilma ime? ma ei kujuta ette sa mart nagu blokid iga nõksu juures
Re: :)
No-nii, võtsin konkreetse joonise ette ja tegin vajalikud mõõtmised:Konflict kirjutas:1)kui sa sellisest mäest lähed nagu pildipeal on siis sa näed nii palju ette kuhu sa maandud. 2)Korralik pedaal hoiab jalga kinni küll 3) mis imelikku 30km/h taguratta pea sõita on 4) kus kohas sa võistlustel oled näinud 2,5 kõrgust hüpet
et nagu minu sõit on siis ilma ime? ma ei kujuta ette sa mart nagu blokid iga nõksu juures
oletame, et rattal on kumm on 26X1.9",
siis ratta diameeter (kõrgus) on 0,65 m,
Seega hüppe kaugus mööda horisontaali on 3,7X0,65=2.5 meetrit
künka kõrgus on 3x0,65=1,9 meetrit
Jah, enne sellist langust (sinu mõistes nõksu) ma küll blokin.
Ma arvan, et Konflict ongi rohkem trali vend. Jutust ja tema nippidest on küll selline mulje jäänud... ja trial ja XC erinevad oma sõidustiilit ikka päris parajalt. Rattadki juba päris erinevad. Triali rattaga saad jah neid konflikti trikke teham ntx see 30-ne pealt tagaratta peal sõitmine, tõmbad end järsult taha ja sõidad. MTB-ga see nii lihtsalt ei käi, sest tagaratas asub keskjooksust kaugemal, ehk see tagumine kolmnurk on suurem...seega ma ei hakkagi neid õpetusi kuulama, sest minu rattaga nad kokku ei sobi. Sama asi on bunnyhopiga...minu rattaga sa ikka ei tee seda poolt meetrit ära, asend on ikka selline...sama oleks, kui sa maantee rattaga pool meetrit hüppaks...tuleks ise ka vaatma.
velo.clubbers.ee
kle ok ma ei taha tülli minna ega vaielda iga üks sõidab nii nagu heaks arvab igal oma stiil nii et las jaab mina lään enamus kohtadest hüppega kus on võimalik nippe on ju mitmeid kuidas sellistest kohtadest alla saada. Igaüks valib endale sobiva stiili katse-eksitus meetodil.
Ja klipid ei pane ka sind imesi.
Ja klipid ei pane ka sind imesi.
:)
Tavaline mtb-lane fs-iga lihtsalt ple võimalik traielit sõita. Vahel vaatn dh ja neid traieli filme mõned trikid on täitsa sooritatavad tavlise rattaga ja siis ma üritan järgi teha. Maanteeel pole ju nii järkse kohti ka et seal peaks alla hüppama lausa. Ja nmt-ga olen ma 1 korra sõitnud aint rohkem eriti ei taha kaLauri kirjutas:Ma ka ei taha tülli minna , aga lihtsalt ei saa ka niisama seda asja jätta . Nu tegelt asi selleks...ütle ainult, kas sa siis ikka oled MTB või trali sõitja?...siis asi nagu selge
Konflict oma profiilis näitab CycelPro ratast, mis peaks selline välja nägema. Mu meelest teema, kui kõrgelt ja mis tehnikaga on pärast ratta nägemist ammendunud:Lauri kirjutas:Ma ka ei taha tülli minna , aga lihtsalt ei saa ka niisama seda asja jätta . Nu tegelt asi selleks...ütle ainult, kas sa siis ikka oled MTB või trali sõitja?...siis asi nagu selge
http://www.ant771.net/kuvat/cyclepro2.jpg
vaata, et sa pärast oma mütsi sööma ei hakka. Tuli pilt ette paari aasta tagusest trekisõidu (ei mälet oli see MM EM vms) võistlusest, kus esimene vend pani käbla ja tema taga olev tegi perfektse bunnyhopi ja hüppas peaaegu üle terve maasvedeleva ratta ja seda siis trekisõidu rattagaLauri kirjutas:...Sama asi on bunnyhopiga...minu rattaga sa ikka ei tee seda poolt meetrit ära, asend on ikka selline...sama oleks, kui sa maantee rattaga pool meetrit hüppaks...tuleks ise ka vaatma.
kui mõni mees oleks nõus ette näitama (soovitatavalt minu enda rattaga), kuda bunnihoping-ut teha, oleks ääretult tänulik, kuna ise, vaatamata korduvatele püüetele ja kirjasõna uurimisele, pole seda suutnud selgeks saada, siis järsku puust ja punaseks tegemine aitaks.
Liiga tihti on old olukordi, kus selle oskuse puudumise tõttu hirmutavaid kogemusi kogutud. (nt. hämaras (olen kanapime nati) võõras kohas üle tee lennates avastad paari meetri kauguselt, et äärekivi on 30 cm kõrge, vot see kulutab kummi...)
Liiga tihti on old olukordi, kus selle oskuse puudumise tõttu hirmutavaid kogemusi kogutud. (nt. hämaras (olen kanapime nati) võõras kohas üle tee lennates avastad paari meetri kauguselt, et äärekivi on 30 cm kõrge, vot see kulutab kummi...)
Ise suudan ka oma ht-ga u. 30-40cm üle hüpata. Vaid võistluspedaalid on asendatud tavaliste pedaalidega, muu on sama, mis võisteldeski. Ja kui sadul ka veel allapoole lasta, siis saaks veel kõrgemale. Ise olen ka üritanud traieli nippe õppida, võistlustel on ka lihtsam, kui ratta tunnetus on hea. Ja manualiga on hea suurtematest sopaloikudest läbi minna.
vot see ongi need clipid. Oleks pidanud tavaliste pedladega alustama. Ise sai ka kunagi 15kilose nonamega sõidetud ja bunnyhopp 10cm äärekivist polnud probleem. Sellal olid clipid ainult märg unenägu mida mbi'st vesistatud sai (väärt ajakiri oli...rip). Nüüd, aga kui clipid siis on elu märksa lihtsam. Mingit tehnikat pole vajagi, lihtsalt hüppad õhku ja tõmbad ratta kaasa. Olen siin vahepeal ka ilma clippideta rattaga sõitnud ja enam nii osav pole clipid on ära hellitanud Sealsamas mbis kunagi ka kirjutas, et harrastaja peaks kindlasti alustama jäiga kahvli ja tavaliste pedaalidega...saab ratta käitumise/tunnetuse paremini kätte...go figure. Ajakirjadest rääkides, siis alles ükspäev leidsin mingi 95 aasta editioni, kus tutvustas uut ilmaimet---> V-brake
Ei te pole ainukesed, kes ilma klippideta hüpata suudavad, mina suudan ka, aga ainult mingi 15 cm. Pole ka harjutanud, ja ei ole vajagi, sest ilma klippideta ma ainult cruisin ringi.
igal kasutajal on galerii olemas, otsi ülevalt album ja sealt siis edasi...a kuidas teho oma galeeriid ja kuda sinna pilti saab uppida
velo.clubbers.ee
- 5TH ELEMENT
- Rattur
- Postitusi: 250
- Liitunud: 07. 04. 2003. 01:22
to Konflict:
kuule, kas sul seesama ratas, mis oli second handis paar a tagasi velospetsis rohu tänaval Tallinnas, hinnaks vist 20k, all olid sinised nokian boazobeanad ja juust amort sellise ratta kohta (a'la 80mm judy) aga see-eest xt ketaspidurid?
see ratas ju lausa nõuab topeltkrooniga amorti või vähemalt marzocchi dirtjumperit/RS Psylo't, teil seal mulgimaal ju vähe asisem loodus ka ikke:)
muide, mardi antud lingil ikka päris iludus teine, taga mavic dee-max jne;)
ja camoon, tee käbe pilte siis, hullult huvitav oleks su vokki ka uurida;) ja oma albumi saab ju igaüks plaksti teha, lihtsalt liiga suuri pilte (piksliarvult või pildi suuruselt) ta üles ei lae ega autom. väiksemaks ei tee.
jõudu plõksimisel;P
PS! kui on soov oma velosipeed vähe karmima (freeride/downhill) vastu välja vahetada, siis mul äsja valmis saanud projekt müügis-vt ostu-müügi alt Scott Octane kuulutust! kui tõsine huvi, saab hinda veic kangutada, kui tangid kaasa võtad;P
ok, rebi siis õhku!:)
kuule, kas sul seesama ratas, mis oli second handis paar a tagasi velospetsis rohu tänaval Tallinnas, hinnaks vist 20k, all olid sinised nokian boazobeanad ja juust amort sellise ratta kohta (a'la 80mm judy) aga see-eest xt ketaspidurid?
see ratas ju lausa nõuab topeltkrooniga amorti või vähemalt marzocchi dirtjumperit/RS Psylo't, teil seal mulgimaal ju vähe asisem loodus ka ikke:)
muide, mardi antud lingil ikka päris iludus teine, taga mavic dee-max jne;)
ja camoon, tee käbe pilte siis, hullult huvitav oleks su vokki ka uurida;) ja oma albumi saab ju igaüks plaksti teha, lihtsalt liiga suuri pilte (piksliarvult või pildi suuruselt) ta üles ei lae ega autom. väiksemaks ei tee.
jõudu plõksimisel;P
PS! kui on soov oma velosipeed vähe karmima (freeride/downhill) vastu välja vahetada, siis mul äsja valmis saanud projekt müügis-vt ostu-müügi alt Scott Octane kuulutust! kui tõsine huvi, saab hinda veic kangutada, kui tangid kaasa võtad;P
ok, rebi siis õhku!:)
Meie isa, kes sa oled taevas....Jep, pilt vaadatud, asi selge. Koos sinuga maanduma ei tule .mart kirjutas:Mida sa keerutad? Sinult ju küsiti selge sõnaga, kas sõidad MTB-d või TRIAL-it? Ja vastust tegelt ei tahagi - olgu homseks pilt üles riputatud! Nagu teada, üks pilt ütleb rohkem, kui sada sõna .Konflict kirjutas:ma teen oma rattast pildi siis vaata palju ühist minu rattal tollega on peale raami