kuidas sõita künklikul heinamaal

Kuidas võtta see tõus või laskumine, kuidas liivas mitte ära uppuda jne.
Vasta
Kasutaja avatar
hassar
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 06. 04. 2004. 08:07

kuidas sõita künklikul heinamaal

Postitus Postitas hassar » 04. 09. 2005. 21:44

kas on kellelgi veel probleeme heinamaal sõitmisega. Mul kipub ratas jubedalt hüppama samas mõnel mehel on tagumik nagu liimiud sadula külge. ons kellegil mingit head ideed kuidas seda treenida. muud lõigud singel, tõusud laskumised probleeme ei tekita aga hüplikul heina või põllu lõigul annan palju kohti jälle ära.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2497
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 04. 09. 2005. 21:51

Need kellel on liimitud, võib asi seisneda FS rattas. Mina sõidan nii: tagant raud veidi paremale ja püsti. Liigud edasi tunduvalt jõudsamalt :idea:

matts
Rattur
Postitusi: 199
Liitunud: 25. 04. 2004. 10:50

Postitus Postitas matts » 04. 09. 2005. 21:52

Ise sõidan tavaliselt pisut raskema rauaga ja sadulast püsti ning raskuskese veidi tagapool. Kiire kadetsiga ketramine tundub künklikul pinnasel raputamist nagu veidike võimendama?

edit: juba jõuti ette

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 04. 09. 2005. 22:32

Toetan kahte eelkõnelejat. Ilmselt kõige efektiivsem moodus HTga künklikul heinamaal liikuda.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 05. 09. 2005. 09:05

UrmasL kirjutas:Toetan kahte eelkõnelejat. Ilmselt kõige efektiivsem moodus HTga künklikul heinamaal liikuda.
(y)
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 05. 09. 2005. 09:14

ja jah. Saku 100 ühel lühemal heinamaalõigul sai igal ringil katsetaytud etrinevaid sõiduviise. Rauad paremal ja püsti tundus ka mulle parim/vähem põrutavam/kiireim viis edasi liikuda.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 05. 09. 2005. 10:18

Püsti ja raske rauaga loomulikult, aga kontrolli ka ega kummid liiga täis ei ole, ega amort seadistamata ehk samuti liiga palju rõhku ning liig aeglane tagasilöök.

Sain eile Rakveres ise valusalt heinamaade raputamist ja juurikaid tunda, sest unustasin rehvidele liig suure rõhu sisse ja suht värskelt hooldusest tulnud amort oli ka seadistamata - "sag" puudus peaaegu üldse. :cry:
Eriti valus kogemus oli sellepärast et olen harjunud terve selle hooaja juurikaid ja heinamaid istudes sõitma ning neid mitte eriti tähelegi panema ja kiirelt läbima - tubeless kumm oma 1.9 atiga ja amort teevad tavaliselt oma töö. Lihtsalt raskem raud ja sadulale toetun kergemalt.

Arno
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 26. 05. 2004. 17:07

Postitus Postitas Arno » 05. 09. 2005. 11:02

Tuttav probleem, Rakvere rada kah vihkasin 2 esimest aastat selle heinamaa pärast. Amorti kah tollal polnud.

Eelkõnelejatega osaliselt nõus. Raud paremale=suurem kiirus, mis teeb sõitmise lihtsamaks. Aga samas on minu jaoks tähtis just, et jalad pidevalt keriksid - nii toetud pidevalt väntadele rohkem kui sadulale. Jõuga vajutamine ja tirri laskmine tekitavad jõnkse. IMHO.

Huh kui lihtne seda juttu kirjutada, teostada palju raskem :)

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Postitus Postitas mart2 » 06. 09. 2005. 13:15

Aga mul lollikesel on amordiga sadulapost ... :oops:
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2497
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 06. 09. 2005. 14:09

mart2 kirjutas:Aga mul lollikesel on amordiga sadulapost ... :oops:
Mul on külgkorviga Jawa.

Kasutaja avatar
Märt
Rattur
Postitusi: 265
Liitunud: 05. 05. 2003. 12:06

Postitus Postitas Märt » 06. 09. 2005. 14:40

Arno kirjutas:Raud paremale=suurem kiirus, mis teeb sõitmise lihtsamaks. Aga samas on minu jaoks tähtis just, et jalad pidevalt keriksid - nii toetud pidevalt väntadele rohkem kui sadulale. Jõuga vajutamine ja tirri laskmine tekitavad jõnkse. IMHO.
Ära lase tirri siis. Keegi pole tirri laskmist soovitanud. Raskema rauaga just tekibki see efekt, et saad jala tugevalt vändale toetada/suruda ja samal ajal kiirust hoida ja ennast sadula suhtes kergemana hoida. Kergemaga kerides ennast kogu aeg pedaalidele toetada ju suht raske.

Kasutaja avatar
rattur11
Rattur
Postitusi: 47
Liitunud: 05. 11. 2007. 07:20

Re: kuidas sõita künklikul heinamaal

Postitus Postitas rattur11 » 24. 03. 2008. 22:56

hassar kirjutas:kas on kellelgi veel probleeme heinamaal sõitmisega. Mul kipub ratas jubedalt hüppama samas mõnel mehel on tagumik nagu liimiud sadula külge. ons kellegil mingit head ideed kuidas seda treenida. muud lõigud singel, tõusud laskumised probleeme ei tekita aga hüplikul heina või põllu lõigul annan palju kohti jälle ära.
soovitan just vastupidi raskemale rauale panna hoopis keskmine raud või nat kergem ja kerida kiirelt lõik läbi-raske raud väsitab sind ju ära kui tahad kiirelt sõita,ok teed kyll kiire lõigu ära heinamaal aga mis pärast teed puhkad :) mine parem tee trenni manteel ja õpi kiirelt kerima see ju annab sulle põhja alla ei väsi peale põldu ära
Pilt

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: kuidas sõita künklikul heinamaal

Postitus Postitas Mati » 24. 03. 2008. 23:01

rattur11 kirjutas:soovitan just vastupidi raskemale rauale panna hoopis keskmine raud või nat kergem ja kerida kiirelt lõik läbi-raske raud väsitab sind ju ära kui tahad kiirelt sõita,ok teed kyll kiire lõigu ära heinamaal aga mis pärast teed puhkad :) mine parem tee trenni manteel ja õpi kiirelt kerima see ju annab sulle põhja alla ei väsi peale põldu ära
15-aastaselt palju "tarkust" ja vähe kirjavahemärke :roll: arenguruumi on - ma mõtlen heinamaal.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
rattur11
Rattur
Postitusi: 47
Liitunud: 05. 11. 2007. 07:20

Re: kuidas sõita künklikul heinamaal

Postitus Postitas rattur11 » 24. 03. 2008. 23:09

Mati kirjutas:
rattur11 kirjutas:soovitan just vastupidi raskemale rauale panna hoopis keskmine raud või nat kergem ja kerida kiirelt lõik läbi-raske raud väsitab sind ju ära kui tahad kiirelt sõita,ok teed kyll kiire lõigu ära heinamaal aga mis pärast teed puhkad :) mine parem tee trenni manteel ja õpi kiirelt kerima see ju annab sulle põhja alla ei väsi peale põldu ära
15-aastaselt palju "tarkust" ja vähe kirjavahemärke :roll: arenguruumi on - ma mõtlen heinamaal.
kle ma võin olla üstas puha kui vana ja ma mõtlen heinamaad kui sa ikka raske rauagapeale lendad no see juba sinu valik,2.ise tahtsid teada nippe nii mõnedki proffid kasutavad neid nippe
Pilt

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: kuidas sõita künklikul heinamaal

Postitus Postitas erikr » 24. 03. 2008. 23:26

juba näen vaimusilmas pilti, kus SEN 0 ja SEN 1 klassi mehed M16 vennikese sõelapõhjaks lasevad. eks ma siis homme koristan tagajärjed ära.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
rattur11
Rattur
Postitusi: 47
Liitunud: 05. 11. 2007. 07:20

Re: kuidas sõita künklikul heinamaal

Postitus Postitas rattur11 » 24. 03. 2008. 23:29

erikr kirjutas:juba näen vaimusilmas pilti, kus SEN 0 ja SEN 1 klassi mehed M16 vennikese sõelapõhjaks lasevad. eks ma siis homme koristan tagajärjed ära.
kas on mingid probleemid minu vanusega või midagi muud?
Pilt

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: kuidas sõita künklikul heinamaal

Postitus Postitas Mati » 24. 03. 2008. 23:38

rattur11 kirjutas:
erikr kirjutas:juba näen vaimusilmas pilti, kus SEN 0 ja SEN 1 klassi mehed M16 vennikese sõelapõhjaks lasevad. eks ma siis homme koristan tagajärjed ära.
kas on mingid probleemid minu vanusega või midagi muud?
JAH. mõtle asja peale ja maga öö ära. SEN1 over and out.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2497
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Re: kuidas sõita künklikul heinamaal

Postitus Postitas AndreK » 24. 03. 2008. 23:39

erikr kirjutas:juba näen vaimusilmas pilti, kus SEN 0 ja SEN 1 klassi mehed M16 vennikese sõelapõhjaks lasevad. eks ma siis homme koristan tagajärjed ära.
Hea näha, et sinu hoomorisoon ei ole kuhugi kadunud.

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Re: kuidas sõita künklikul heinamaal

Postitus Postitas Ereliukas » 27. 03. 2008. 23:15

rattur11 kirjutas: soovitan just vastupidi raskemale rauale panna hoopis keskmine raud või nat kergem ja kerida kiirelt lõik läbi-raske raud väsitab sind ju ära kui tahad kiirelt sõita,ok teed kyll kiire lõigu ära heinamaal aga mis pärast teed puhkad :) mine parem tee trenni manteel ja õpi kiirelt kerima see ju annab sulle põhja alla ei väsi peale põldu ära
pole enam kaua sõna siin võtnud, kuid kui suisa jama aetakse, siis tuleb klaver pihku võtta: vaata eduka rattasõidu alus on hea füüsiline vastupidavus. kiire kerimine heinamaal - kas suudad kiirelt nii 90 - 100 rpm, kerida püsti 10 min järjest - arvan, et raske rauaga ja nii 70 rpm see oluliselt kergam. sadulas heinamaad sõites loed kõik mättad kehaga läbi.

Vasta

Mine “Sõidutehnika”