1. leht 1-st

haagisega sõit

Postitatud: 30. 12. 2011. 01:06
Postitas Duesenberg
Tahan soetada oma rattale haagist.siis onmatkamisel ratta raskuse madalam-ja kurve mugavam võtta-kes aga räägiks mulle haagisega sõidust pikemalt. (B.O.B. Ibex)

Re: haagisega sõit

Postitatud: 30. 12. 2011. 09:10
Postitas metslane
Politsei räägib sulle haagisega sõidust samal ajal kui trahvi teeb :D

Re: haagisega sõit

Postitatud: 30. 12. 2011. 10:43
Postitas Etsike
metslane teeb siin ebaõnnestunud huumorit või on asjadest väga valesti aru saanud.

Leia väikseim/kergeim võimalik haagis mis sinu vajadused ära rahuldab. Sõita on sellega igal juhul meeldivam kui sama kraami ratta küljes vedades.
B.O.B. Ibex'iga küll ise sõitnud pole, aga üherattaliste omapära on see, et need kallutavad end rattaga kaasa, seda ka siis sadulast püsti olles kõvemat sõtkumist tehes, kui ratas käib küljelt-küljele. Ja pikad on need ka kaherattalistega võrreldes. Samas on neil jälle kaherattaliste ees mitmeid muid eeliseid.

Re: haagisega sõit

Postitatud: 21. 05. 2012. 02:48
Postitas hall kass
Huvitav, kuidas käitub eriti järsul pöördel selline 1-rattaline käru, mis kinnitub jalgratta tagahargi külge?

Pilt

On ka variandid, kus käru tiisel kinnitub jalgratta sadulaposti külge. Need tunduvad head.

Pilt

Re: haagisega sõit

Postitatud: 21. 05. 2012. 06:39
Postitas Rivo
Ma küll pole ühegi kärguga sõitnud...
Selline käru kallutab samamoodi kurvis kaasa, nagu sina seda rattaga teed ja on seetõttu juhitavusele palju vähem tuntav, kui selline käru, millele rattad kõrvuti (sellisega tekib nö. külgkorviga mootorratta tunne, kus pead mõlemile poole keeramised tegema täiesti püsti, ilma kallutamata)

Re: haagisega sõit

Postitatud: 21. 05. 2012. 09:46
Postitas vigurivänt
Rivo kirjutas:Ma küll pole ühegi kärguga sõitnud...
Selline käru kallutab samamoodi kurvis kaasa, nagu sina seda rattaga teed ja on seetõttu juhitavusele palju vähem tuntav, kui selline käru, millele rattad kõrvuti (sellisega tekib nö. külgkorviga mootorratta tunne, kus pead mõlemile poole keeramised tegema täiesti püsti, ilma kallutamata)
Mul on küll kogemus kaherattalise käruga, mille diisel kinnitus alumise kahvli külge ja ratast sai juhtid ja kallutada täiesti vabalt. Mingit külka tunnet ei olnud, aga raskem oli küll :D

Re: haagisega sõit

Postitatud: 21. 05. 2012. 15:54
Postitas citybike
külgkorvi tunnet ei teki kaherattalsisel. Croozer ja Chariot mudelid (enamlevinud meie laiuskraadidel) on tahajooksu ühenduslüli juures selline jäme spiraalvedri, see teeb oma töö ja kõik toimib.
Olen teinud kahekohalise käruga järsu kurvi suurelt kiiruselt, käru tegi taga 360 kraadi, laps oli sees aga kõik jäi terveks. Sellega tuleb arvestada kiirete kurvide tegemisel.

Re: haagisega sõit

Postitatud: 24. 05. 2012. 14:27
Postitas Rain
Rivo kirjutas:Ma küll pole ühegi kärguga sõitnud...
Selline käru kallutab samamoodi kurvis kaasa, nagu sina seda rattaga teed ja on seetõttu juhitavusele palju vähem tuntav, kui selline käru, millele rattad kõrvuti (sellisega tekib nö. külgkorviga mootorratta tunne, kus pead mõlemile poole keeramised tegema täiesti püsti, ilma kallutamata)
See lugu on nüüd sul küll ilusasti välja mõeldud, aga päris eluga on sellel vähe ühist 8)

Re: haagisega sõit

Postitatud: 24. 05. 2012. 16:21
Postitas hall kass
2-rattalisi kärusid olen ise ehitanud ja nendega panin alati metsa ühes tähtsas asjas - stabiilsuses. Minu ehitatud kaarikuid oli üsna lihtne juba väikesel kiirusel järsus kurvis või teeaugus kummuli visata, seetõttu venisin koormaga tihti kogu tee vaid 10 km/h :) Võibolla kaherattalised firmakärud on paremini tehtud?