1. leht 1-st

Kingad ja klipid vs korvid

Postitatud: 05. 05. 2004. 08:42
Postitas Toxic
Tahaks kuulda umbas 5-6 põhjendatud arvamust/arutelu sellest, kui palju annab klipi ja kingaga sõitmine juurde võrreldes näiteks korvi kasutamisega?

Postitatud: 05. 05. 2004. 09:07
Postitas Mati
Väike otsing foorumis annab sulle vastuseid kindlasti, aga põhiline cliplessi plussidest mis omal meenub kohe on:

1. jala kiire ja lihtne kinnitus pedaalile
2. jala kiire ja lihtne eemaldamine pedaalilt
3. turvalisus - jalg ei jää kukkumisel pedaali külge kinni

Postitatud: 05. 05. 2004. 09:33
Postitas Arbo
- sõidukinga põhi on jäik, mistõttu ei lange liigne koormus säärelihastele ja pöiale
- rattatunnetus paraneb oluliselt - võrdluseks proovi paksude pajakinnastega sõita
- sõita on ohutum, kuna jalg on jäigemalt pedaali küljes ja ei hüppa juhuslikult välja
- kerimine on ühtlasem ja seetõttu on energia ülekandumine ökonoomsem


- tossuga on ikka jube kott sõita, pane siis juba põlvikud ja T-shirt ka

Postitatud: 05. 05. 2004. 10:55
Postitas Gunnar
SÕitnud ise 2 aastat korvidega ja minnes üle klipi kasutamisele, mingeid suuri erinevusi küll kohe ei märganud. Eks ta vist mugavam ja ohutum ole, sest korvi pead tihkelt ümber tossu/rattakinga (kah ju võimalik) tõmbama, et head effekti saada ja see võib kriitiliseel hetkel kätte maksta, kuigi ise ühtegi kukkumist ei mäleta, mille põhjuseks/raskendavaks asjaoluks oleks olnud see, et jalg ei tuld pedaalist välja.

Seega, kui raha pole ja korvid olemas, sõida ja ää põe, küll jõuad ka klipid muretseda, kui võimalus tekib.

Vahe on pisiasjades, aga ise enam korvide peale tagasi ei läheks :)

Postitatud: 05. 05. 2004. 20:37
Postitas madiz
jalg ei libise pedaalilt märja jalanõuga
korvi on raskem minuarvates jalga saada
kui clipi ei saa kinni on võimalik vändata, korvi puhul aga võib korv vastu maad käija (mul käis)

Postitatud: 17. 08. 2004. 14:17
Postitas Pierre
mis ma ütlen et.......sõitsin paar-kolm aastat korvidega......ja nüüd clipi süsteemile üle minnes.....on vahe väike.....kui sõiduking on suurevõitu......pole mingit eelist korvi ees, sisuliselt.......küll aga pean tõdema et........korvidega oli raudselt julgem rallida......isegi kui talvel jääl sõites esiratas alt ära libises.......sai korvidest välja hüpatud......ja isegi kätt ei pidanud maha panema...........Aga moraal on kindlalt selline: tava pedaaliga sõitmiselt üle minna korvidele......on käes 75% ratta peidetud perfomance?ist.......ülejäänud 25% tuleb juurde clipi kasutamisel.....

Postitatud: 17. 08. 2004. 14:20
Postitas Kirsa
damn kirjutas:mis ma ütlen et.......sõitsin paar-kolm aastat korvidega......ja nüüd clipi süsteemile üle minnes.....on vahe väike.....kui sõiduking on suurevõitu......pole mingit eelist korvi ees, sisuliselt.......küll aga pean tõdema et........korvidega oli raudselt julgem rallida......isegi kui talvel jääl sõites esiratas alt ära libises.......sai korvidest välja hüpatud......ja isegi kätt ei pidanud maha panema...........Aga moraal on kindlalt selline: tava pedaaliga sõitmiselt üle minna korvidele......on käes 75% ratta peidetud perfomance?ist.......ülejäänud 25% tuleb juurde clipi kasutamisel.....
Kas natuke korrektsemalt ei saaks kirjutada? Selliseid lauseid ei taha keegi lugeda. Ning tee oma suur ja lohmakas avatar väiksemaks.

Jutu sisu on ka kahtlane. Miks peaks sõiduking suurevõitu olema? Ning cliplessiga on kindlalt julgem, seda saab lahti ka külje peale. Korvidega pead jalga alati tagasi kiskuma. Tasakaalust väljas olles seda luksust ei ole.

Postitatud: 17. 08. 2004. 14:26
Postitas Antti
Võtan julguse spekuleerida, et kodanik sõidab korvide rihmad mitte päris kinni ja seda just selle mõttega, et jalg ikka kätte saada kärmelt.

Olen ise ka mõnda aega korvidega rallinud, nii metsas kui maanteel ja sisuline vahe minu künka otsast vaadatuna ongi korvidel ja klippidel selles, et korvidega on sul võimalik jala kinnitamiseks kasutada ainult ühte pedaali poolt ja samuti on kinnitamiseks/vabastamiseks ainult üks asend võimalik.

P.S. Suht huvitav oleks kusagilt leida omaaegsete kõige "vingemate" korvide kohta infot :D

Postitatud: 17. 08. 2004. 14:38
Postitas mart
damn kirjutas:mis ma ütlen et...
Aru ma ei saa. damn - kes sa väidad profiilis, et omad ratast Steppenwolf Tundra FS (kataloogihind 1200-2500 EUR) - jahud siin korvide teemal. Kuna su rattal peaks olema tagaamordiks Manitou QR või veel vingem variant, siis palun mine siia:
viewtopic.php?t=4611#45529
ja vasta konkreetselt, millised on su muljed QR-st. Jään huviga ootama.

Postitatud: 17. 08. 2004. 18:54
Postitas huko
Käsi püsti, kes on kasutanud korvidega sõites ka spetsiaalseid rattakingasid, mil on klots ehk siis moodsas keeles clip all ja kui rihma kinni tõmbad, ei liigu see jalg sealt kuskile poole välja - sõidad jääl või mitte. Klotsis on selline pragu, mis lukustab jala pedaali külge. Viskasin mingi aeg tagasi oma uunikumkingad minema, muidu paneks pildi kah ülesse.
Ah jaa, käsi.... Pilt

Postitatud: 17. 08. 2004. 19:25
Postitas erikr
huko kirjutas:Käsi püsti, kes on kasutanud korvidega sõites ka spetsiaalseid rattakingasid, mil on klots ehk siis moodsas keeles clip all ja kui rihma kinni tõmbad, ei liigu see jalg sealt kuskile poole välja - sõidad jääl või mitte. Klotsis on selline pragu, mis lukustab jala pedaali külge. Viskasin mingi aeg tagasi oma uunikumkingad minema, muidu paneks pildi kah ülesse.
Ah jaa, käsi.... Pilt
õnneks pole proovinud kuid olen näinud mismoodi terve punt võistlustel nendega nõmme laskumisel pinnatud asfaldile käis. vennad olid nagu abitud kärbsed maas. siinsetest on nii mõnigi nendega ka otseselt tuttav.

Postitatud: 18. 08. 2004. 01:02
Postitas OHT
huko kirjutas:Käsi püsti, kes on kasutanud korvidega sõites ka spetsiaalseid rattakingasid, mil on klots ehk siis moodsas keeles clip all ja kui rihma kinni tõmbad, ei liigu see jalg sealt kuskile poole välja - sõidad jääl või mitte. Klotsis on selline pragu, mis lukustab jala pedaali külge. Viskasin mingi aeg tagasi oma uunikumkingad minema, muidu paneks pildi kah ülesse.
Ah jaa, käsi.... Pilt
Kui nüüd ausalt üles tunnistada - siis mina olen 80-te alguses tõesti sõitnud korvi ja metall (sic!) klotiga kinnituva sõidukingaga. Rattaks Start-?osse - mille alles eelmine aasta üle värvisin ja nüüd võib tema pilte privaalbumis vaadata. Hetkel siia pilti panna pole, pean enne garaa?is kaevetöid tegema. Tollel ajal lõppes pundiga kukkumine tõesti suhteliselt valusalt. Üksi sõites jõudis üldjuhul kiire liigutusega korvirihme lahti päästa ja kinga koos klotsiga vabaks saada enne kui asfalt kehaga kokku sai (aga kiire poiss pidi olema ja liigutus oli refleksi tasemele lihvitud :wink: ).

Postitatud: 18. 08. 2004. 07:42
Postitas René
huko kirjutas:Käsi püsti, kes on kasutanud korvidega sõites ka spetsiaalseid rattakingasid, mil on klots ehk siis moodsas keeles clip all ja kui rihma kinni tõmbad, ei liigu see jalg sealt kuskile poole välja


Sõitsin ja elus olen... Kingad siiamaani alles, kui tahad ära osta ja seinale panna. Hind tuleb muidugi karm - ikkagi uunikumid....

Postitatud: 18. 08. 2004. 12:47
Postitas KristjanS
huko kirjutas:Käsi püsti, kes on kasutanud korvidega sõites ka spetsiaalseid rattakingasid, mil on klots ehk siis moodsas keeles clip......
olen.muidu oli kõik norm aga kui sai talvel trenni tehtud siis hoidsin küll hinge kinni ja lootsin, et ma jummala pärast pikali ei kukuks.Aastad olid siis 1996-1999,rattaks Start-?osse :D :lol:

Postitatud: 18. 08. 2004. 13:19
Postitas velosipedist
trekil ju sõidetakse siiamaani siukestega :) (siin Eestis siis vähemalt)

Postitatud: 18. 08. 2004. 13:30
Postitas Hanno
Korvidega on kõik sõitnud, kes enne... no ma julgen väita 94ndat aastat võidu sõitsid ja tippsõitjad ei olnud selleks ajaks. Tänapäeval kasutatakse näiteks treki punktisõidus enamuses juba clippedaale, et kui ikka kukkuimne on, siis pundis on rattad ja mehed eraldi. Vanasti, kui oli suurem mats, siis oli päris hea vaadata, kuidas mehed lendasid ratas jalgade küljes kinni. Trekil täna pannakse ikka veel korvidega, kuna pole ühtegi niisugust pedaali veel välja mõeldud, mis näiteks paigaltstardist sõites tugevamal mehel järgi ei annaks. Mõni kasutab Look pedaali ja igaksjuhuks tõmbab korvirihma eraldi peale.

Aga see jutt, et korviga on parem ja kukkudes tuleb kohe lahti, see tähendab seda, et korvi ja rihma funktsioon ei ole täidetud. Jalg peab kinni olema, siis saad jõu maksimaalselt pedaalile rakendada....

Postitatud: 18. 08. 2004. 13:44
Postitas velosipedist
see vanasti oli veel näiteks 3 aastat tagasi kui m16 klassis suurem kukkumine oli :wink: ja praegu ikka ka noored kasutavad neid usinasti