tartu rattamaraton
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: tartu rattamaraton
Plaanin kah üle mitme aasta tas maratonile minna, aga ostsin nn. hübriidika, millel on all sellised kummid: http://www.hibike.com/shop/product/peb1 ... 80tpi.html
Mis juhtub ,kui ma sellistega sõitma lähen?
Tunduvad head olema muidu, aga kui vastupidavad kruusal? Jään mutta kinni? Liiga kiired?
Tänud vastajatele ette!
Mis juhtub ,kui ma sellistega sõitma lähen?
Tunduvad head olema muidu, aga kui vastupidavad kruusal? Jään mutta kinni? Liiga kiired?
Tänud vastajatele ette!
Re: tartu rattamaraton
Kõvakattega pinnasel veered nendega kenasti. Märjema ilma korral pole nendega tõusudel midagi teha, laskumised võivad ka niplirohked tulla.
Re: tartu rattamaraton
Nõustun selle vastusega, need rehvid ju nagu formel1 omadDeeJott kirjutas:Kõvakattega pinnasel veered nendega kenasti. Märjema ilma korral pole nendega tõusudel midagi teha, laskumised võivad ka niplirohked tulla.
Re: tartu rattamaraton
Nii, sai siis need ostetud:
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... id=4;pgc=0
Kavatsen rahulikult lõpuni sõita
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... id=4;pgc=0
Kavatsen rahulikult lõpuni sõita
Re: tartu rattamaraton
Ei hakanud uut teemat tegema kuna oli juba eelmisest aastast olemas, kuid uuriks, mis sel aastal tagapool startijatele alla soovitatakse panna. Hetkel schwalbe cx compid all aga märja ilma kartuses vist peaks miskit suurema mustriga alla vaatama nagu contirace king 2.0 ntx või pole vahet väga?
Re: tartu rattamaraton
Vaata eelmisel õhtul ilma pealt.
Re: tartu rattamaraton
Pane siis contid kui peaks
If everything's under control, you're going too slow!
Re: tartu rattamaraton
Schwalbe CX Comp kõlab nagu hübriid, hübriid kõlab nagu lühem distants, lühem distants kõlab nagu kiire ja lihtne rada, ehk pole erilist vahet.
CX Comp peab märjaga ka täiesti ok, mudakumm see ei ole aga muda TRM-i lühemal etapil ka üldiselt ei ole. Kruusal ja asfaldil on eeliseks veeremine ja seda teeb CX Comp hästi.
CX Comp peab märjaga ka täiesti ok, mudakumm see ei ole aga muda TRM-i lühemal etapil ka üldiselt ei ole. Kruusal ja asfaldil on eeliseks veeremine ja seda teeb CX Comp hästi.
Re: tartu rattamaraton
et siis pikale vaja midagi paremat kui cx comp alla panna
Re: tartu rattamaraton
Rajast niipalju, et 17km enne finišit talu juures võib kohata trenni tehes mitte väikest ja mitte väga leebe näoga hundikat.. Mina sain igatähes tolle metsatuka tänu sellele tunduvalt kiiremini läbitud
Re: tartu rattamaraton
Rajameister on kontrolliks distantsi läbi sõitnud ja ajaviitjatele salvestuse välja paisanud. Peaks ühtlasi aitama selgitada küsimusi, et millised rehvid millisele maanteerattale alla panna.
Video ise on veidi kiire. Kõikide maade pukis treenijad - peate selle ilmselt siit läbi laskma - http://www.youtubeslow.com/
Video ise on veidi kiire. Kõikide maade pukis treenijad - peate selle ilmselt siit läbi laskma - http://www.youtubeslow.com/
Re: tartu rattamaraton
mis selle küsimuse eesmärk on?tann200 kirjutas:et siis pikale vaja midagi paremat kui cx comp alla panna
kui pole kindel oma rattavalitsemises ja kardad kukkuda, siis pane võimalikult karvane kumm
kui tahad võimalikult paremat tulemust välja sõita, siis kummist sõltuv on siin proportsionaalselt väga väike osa võrreldes treenitusega, võid sõita sellesama karvase kummiga kui mootor on piisavalt võimas
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab?
Re: tartu rattamaraton
kui juba küsimiseks läks.
ratas authori hübriid, rehv smart sam 700*40c, laiemat ei tehta, rõhk maks ehk 6, kaalu 100+
hea kiirus kruusal, peab normaalselt, liival ja mudas vajub, sügavale tundub kitsas.
mis laiusega rehv veel sealt hargi vahelt läbi mahub?
kas rocet ron 57-622 mahub normaalselt ringi käima?
ratas authori hübriid, rehv smart sam 700*40c, laiemat ei tehta, rõhk maks ehk 6, kaalu 100+
hea kiirus kruusal, peab normaalselt, liival ja mudas vajub, sügavale tundub kitsas.
mis laiusega rehv veel sealt hargi vahelt läbi mahub?
kas rocet ron 57-622 mahub normaalselt ringi käima?
Re: tartu rattamaraton
Küsiks ka, et kas 40km rajal on sõita päris tagant startides 500 sisse
Re: tartu rattamaraton
Päriselt käib siin selline arutelu v?
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: tartu rattamaraton
Rauad paremale ja kadents 100. Võid isegi ära võita.fronius kirjutas:Küsiks ka, et kas 40km rajal on sõita päris tagant startides 500 sisse
Re: tartu rattamaraton
Täiskuu.rainerhq kirjutas:Päriselt käib siin selline arutelu v?
Gravity is a Bitch
Re: tartu rattamaraton
OT: kuna "eesti võistlused" all veel seda teemat avatud pole (poolteist nädalat stardini), siis kas poleks selle teema õige koht hoopis seal? Varasemalt on ka kummiteema olnud võistluse arutelu põhiküsimus
Re: tartu rattamaraton
Enivei sorry lollide kysimuste eest, aga oma silm on kuningas. Eile sai raja lõppu pisut proovimas käidud ja kannatas nende praeguste kummidega sõita kenasti, ainuke adrenaliinirohkem hetk oli umbes 8 km enne finishit vms, kus oli pikk laskumine mööda kruusateed, mis lõpupoole liivaseks kiskus. Seal liivas hakkas pisut vibama. Samas vist karvasem kumm väga liivas ka ei aita, seega kui on allergia kukkumise vastu, peaks lihtsalt laskumistel pisut hoogu maha võtma. Tore oli neid poisse ka näha, kes tõusudel sõitsid minus algajast nagu seisvast postist mööda
Re: tartu rattamaraton
Keharaskus liivas taha, siis ei viba.
Re: tartu rattamaraton
Just nagu Erik ütles raskuse osas, aga ma kardan, et rehvi valikul ei ole siledamal rehvil sinu suurim mure liivas, ega kruusal, see rohkem tehnika küsimus, küll aga kiiretel laskumistel niiskel murul, kus keegi ootamatult sinu ees küllili otsustab visata, siis siledama rehviga on järsemad liigutused välistatud. Samas mängivad niiskel pinnasel erilist rolli pikkirööpad, mis võivad ebakindla käega ratturil jäljest välja visata, ning sellisel juhul võid ohtlikuks saada hoopis teistele kaasliiklejatele, ning arvestades sealset liiklustihedust võid võtta selle manöövriga kellegi kaasa võpsikusse. Kiirematel laskumistel kasvab seal kiirus üle 50km/h, ning sellisel kiirusel kaaslastega risu panna pole just lillemäng, eriti kui hirm kaaslaseks. Eelnevatel aastatel olen isegi rohkem panustanud turvalisusele, kui veeremisele, ning pole peale finišit kurtmiseks põhjust olnud. Kui vähegi sõiduoskust, siis Racing Ralph oli igati turvaline valik, ning veeremise üle ka ei saa just kurta. Oluline on loomulikult jälgida ka ilmateadet!!! Sellel aastal lähen nendega, millega olen kogu hooaja sõitnud, ning erinevaid radasid proovinud, ning loodan nendega sammuti turvaliselt finišisse jõuda! FF-ga ma Tartusse igaks juhuks ei roniks ikkagi, kuigi ise hakkama ehk saaks.tann200 kirjutas:Eile sai raja lõppu pisut proovimas käidud ja kannatas nende praeguste kummidega sõita kenasti, ainuke adrenaliinirohkem hetk oli umbes 8 km enne finishit vms, kus oli pikk laskumine mööda kruusateed, mis lõpupoole liivaseks kiskus. Seal liivas hakkas pisut vibama.
Sinu valitud rehv on nende vahepealne, seega sõltub sinust enesest, kui hästi on su tasakaalu- manööverdamisoskused arenenud
Kena ja head turvalist otsustamist pikale distantsile!
Rauno
Re: tartu rattamaraton
Olen mitu head aastat seda rallit sõitnud, nii FF, RocketRon, RRalph jne rehvidega, vahet pole mis on all olnud, esisaja piirile olen alati jõudnud. eelmisel aastal olid vapsee roomikud all, tulemus ikka sama.
Pane endale norm rõhk rehvi ja veered ilusasti üle finishijoone.
Pane endale norm rõhk rehvi ja veered ilusasti üle finishijoone.
Re: tartu rattamaraton
Minu puhul norm rõhk siis peaks olema pisut üle rehvil lubatu, kuna hetkel 4.5bari sees taga ja ikka tundub tühjavõitu. Kaalu ka muidugi nagu kahel taaramäel
Re: tartu rattamaraton
Eelmisel aastal Schwalbe linnarehviga cyclokaga esimene maraton, täitsa lõpust startisin ja veitsa üle 1300 koha parandasin kohta, seekord juba palju parem lähtepositsioon
Igatahes linnarehviga oli küll põdemist, et ega katki ei lähe või miskit. Kõige hullemad on jah laskumised, kus läheb kas pehmeks, liivaseks või tuleb muru ja sa võid küll pidurdada, aga veered lihtsalt otse edasi. Tänu sellele panin 1x ka mingil laskumisel rattaga ülepea heinamaale, õnneks oli pehme koht kukkumiseks. Hirmu ja adrenaliini oli küllaga - loodan, et uuel nädalal kuivatab piisavalt, et võiks jälle linnarehviga proovida, sest ei raatsi uusi karmimaid rehve väga alla osta.
Igatahes linnarehviga oli küll põdemist, et ega katki ei lähe või miskit. Kõige hullemad on jah laskumised, kus läheb kas pehmeks, liivaseks või tuleb muru ja sa võid küll pidurdada, aga veered lihtsalt otse edasi. Tänu sellele panin 1x ka mingil laskumisel rattaga ülepea heinamaale, õnneks oli pehme koht kukkumiseks. Hirmu ja adrenaliini oli küllaga - loodan, et uuel nädalal kuivatab piisavalt, et võiks jälle linnarehviga proovida, sest ei raatsi uusi karmimaid rehve väga alla osta.
Re: tartu rattamaraton
käisin täna ühistreeningul. ma ei tea palju seal rahvast oli aga kokku countisin 5x kummipurunemist ja 1x kett. eks neid oli veelgi kes mulle silma ei hakanud. kuidagi paljuvõitu nii väikese massi kohta... ehk peaks rehvivalikul sellega ka arvestama?
Re: tartu rattamaraton
Eelmine aasta oli läbi aegade kuivim ja kiireim rada, isegi porimülkad tolmasid - selle järgi pole mõistlik rehvi valida. Ise olen viimased 2 aastat sõitnud kõik võistlused ühe ja sama paari RR TR-ga.
Re: tartu rattamaraton
Pühapäeval sõitsin pika raja läbi CX compidega. Täiesti ok oli. Üksikud tõusud metsavahel olid sellised, kus püsti tõustes pisut "kets" all ringi käis.
Re: tartu rattamaraton
Eelnev tutvumine nädal varem ja võistluspäeval tagant otsast startimise vahe võib olla nagu öö ja päev.
Need kohad, mis enne tundusid võibolla natuke pehmed ja natuke libedad on võistluspäeval peale mitme tuhande ratturi läbimist parajad mülkad.
Esimesed räägivad, et hea kiire ja kuiv rada oli... tagumised räägivad, et ainult muda oligi.
Võibolla päris nii karm vahe ei ole, aga viimases neljandikus sõites on olud midagi muud kindlasti.
Need kohad, mis enne tundusid võibolla natuke pehmed ja natuke libedad on võistluspäeval peale mitme tuhande ratturi läbimist parajad mülkad.
Esimesed räägivad, et hea kiire ja kuiv rada oli... tagumised räägivad, et ainult muda oligi.
Võibolla päris nii karm vahe ei ole, aga viimases neljandikus sõites on olud midagi muud kindlasti.
Re: tartu rattamaraton
Continentali X-King parim valik, sadagu või olgu kuiv, üldse ei muretse
Re: tartu rattamaraton
Estonian Cupi võistlustel jm sellistel vähemalt esirehviks mo meelest ka kindlasti üks parematest ja universaalsematest valikutest, Tartu Maratoni jaoks siiski sutsu nagu overkill. Pigem pakuks Conti RaceKing'i või Specialized FastTrak'i.vilts100 kirjutas:Continentali X-King parim valik, sadagu või olgu kuiv, üldse ei muretse
Re: tartu rattamaraton
Endiselt jään selle valiku juurde ja kallutan igal pool nii kuis jaksan, pidurdamine plaanis pole
Re: tartu rattamaraton
Läheb peale ikka FF'ga.
Re: tartu rattamaraton
Nojah, aga kui keegi paberõhukeste Furious Fred'ga sõita ei riski, siis on veeretakistuse kohapealt täpselt sama head Schwalbe ThunderBurt ja Specialized Renegade. Loikude servades olevate mudakilede läbimisel ja lahtise kruusaga kurvides tasuks kõigi eelmainitud rehvidega veidi ettevaatlik olla, eriti kui varasem kogemus puudub. Fredide ainuke eelis Renegade ja ThunderBurti ees on parem kiirendus - tänu ca 100 g väiksemale massile. Aga mida seal TRM rajal ikka kiirendada pigem ikka hoog ülesse ja ühtlase tempoga lõpuni.urmet25 kirjutas:Läheb peale ikka FF'ga.
Re: tartu rattamaraton
SmartSam on iseenesest väga hea mustriga rehv TRMi rajale ja seda tehakse ka suuremates mõõtudes: 47-622 (29 x 1.75), 54-622 (29 x 2.10), 57-622 (29 x 2.25). Saadavust saad uurida näiteks FixusSpordist, kes on Schwalbe diiler Eestis.sad kirjutas:kui juba küsimiseks läks.
ratas authori hübriid, rehv smart sam 700*40c, laiemat ei tehta, rõhk maks ehk 6, kaalu 100+
hea kiirus kruusal, peab normaalselt, liival ja mudas vajub, sügavale tundub kitsas.
mis laiusega rehv veel sealt hargi vahelt läbi mahub?
kas rocet ron 57-622 mahub normaalselt ringi käima?
100 kg ratturi kaalu korral võiks tagarehvi rõhuks 700*40c (42-622 ehk 28 x 1.60) korral olla siiski mitte max 6 bari, mis nagu sa mainid aitab kaasa pehmemates kohtades sissevajumisele, vaid suts madalam rõhk, näiteks alusta katsetamist tagarehvis ca 5 bar (72 psi) pealt ja mine siis allapoole, näit kuni 4 bar (58 psi) . Esirehvi rõhk võiks olla ca 0,14 bari (ehk 2 psi) madalam tagarehvi omast.
Mida madalam rehvirõhk, seda parem on läbida pehmeid kohti ja sõit on ebatasasel teel sujuvam (s.t. võimaldab kergemini kiirust hoida), samas suureneb oht torkeaukudeks.
Re: tartu rattamaraton
Mina isiklikult lähen peale ees suht laia Ralphiga (et esiots pehmel sisse ei vajuks ja pehmeskurvis peaks) ja taga veidi kitsama Burtiga (et hästi veereks). Olen sellega nüüd paar kuud sõitnud ja tundub suht lollikindel kombinatsioon olevat - taga on ju veeremist rohkem vaja kuna seal on raskus, ees aga võib teatud pehmetes/lahtise kattega kurvides vaja minna Ralphi pidamist (Rocket Ron oleks ka hea alternatiiv). Kui peaks vihmaga üllatama (nagu 2012) siis paneks mõlemad Ralphid või isegi Ron'id.
Re: tartu rattamaraton
Ma kruvisin just TRM-i jaoks CX Comp'id alla ja lähen nendega homme peale - vihma pole sadanud, kuiv ja kiire rada, peamine rõhk kiirel veeremisel.tann200 kirjutas:et siis pikale vaja midagi paremat kui cx comp alla panna
Re: tartu rattamaraton
Juhendis kirjas - Stardigruppide moodustamisel arvestatakse 2013. a. (koef. 1) või selle puudumisel 2012.a. (koef. 1,2) rattamaratonil saavutatud kohti.
Seega, kui midagi tehnikaga juhtub, siis pole mötet löpetada (löpuni kulgeda), sest muidu kaotad järgmiseks aastaks soodsa stardikoha.
Söbral läks eelmine aasta rehv, tuli enne finisit maha, muidu oleks koht läinud üle 1000.
Ajuvaba, aga paraku pole kasulik löpetada, kui halb enesetunne vöi probleemid tehnikaga vöi üldse üks aasta lihtsalt tahad rahulikumalt vötta?
Seega, kui midagi tehnikaga juhtub, siis pole mötet löpetada (löpuni kulgeda), sest muidu kaotad järgmiseks aastaks soodsa stardikoha.
Söbral läks eelmine aasta rehv, tuli enne finisit maha, muidu oleks koht läinud üle 1000.
Ajuvaba, aga paraku pole kasulik löpetada, kui halb enesetunne vöi probleemid tehnikaga vöi üldse üks aasta lihtsalt tahad rahulikumalt vötta?
Rattasöit ise ei ole raske, rattasöit on minu jaoks raske.
Re: tartu rattamaraton
Mingi hetk oli jutt, et hakatakse teiste võistluste tulemusi ka arvestama. Või oli see siis (ainult) rattaralli kohta?
Re: tartu rattamaraton
Seda teiste võistluste tulemuste arvestamist võiksid nad tehe küll.
2012 startisin numbriga 475 ja ande punktis olin 377. Siis remontisin 40 minutit ratast ja langesin üle 2000. finišis olin 887
2013 startisin numbriga 835 ning veloks oli sel korral singlespeed uunikum ratas. rajal 2 kummi vahetust ja finišis koht 2475
2014 stardinumber on nüüd 2171
Kui nad arvestaksid parema tulemusena 2012 kohta, siis saaks sel aastal 1000 seest startida ning kui arvestaksid estonian cup-i tulemusi, siis saaks stardinumbri kindlasti väiksema kui 400.
2012 startisin numbriga 475 ja ande punktis olin 377. Siis remontisin 40 minutit ratast ja langesin üle 2000. finišis olin 887
2013 startisin numbriga 835 ning veloks oli sel korral singlespeed uunikum ratas. rajal 2 kummi vahetust ja finišis koht 2475
2014 stardinumber on nüüd 2171
Kui nad arvestaksid parema tulemusena 2012 kohta, siis saaks sel aastal 1000 seest startida ning kui arvestaksid estonian cup-i tulemusi, siis saaks stardinumbri kindlasti väiksema kui 400.
Re: tartu rattamaraton
Ei tea mis mädzik sellel TRM kummiteemal on.
Sortisin ükspäev ära, kummijutud siia ja muu siia viewtopic.php?f=11&t=52072
Aga näe ikka numbriloogika kummiteemas. Liiga palju trenni tehtud?
Sortisin ükspäev ära, kummijutud siia ja muu siia viewtopic.php?f=11&t=52072
Aga näe ikka numbriloogika kummiteemas. Liiga palju trenni tehtud?
Re: tartu rattamaraton
kogu loogika seisneb selles, et peaks selle teema nime muutma tartu rattamaratoni kummiteemaks
postitasin siia heas usus, et see TRM-i teema.
postitasin siia heas usus, et see TRM-i teema.
Re: tartu rattamaraton
Kummidest veel niipalju, et ise lõpuks siiski panin Maxxis Ikonid alla ja jäin väga rahule. Ainuke asi mille üle nuriseda, on see, et enne esimest TPd peale seda rõvedat maastiku tõusu sai tagarehv ilmselt snakebite ja jalutasin kuni teeninduspunktini. Endal oli sisekumm olemas, aga pumpa polnud.TPs vahetati sisekumm ära ja pärast seda oli väga hea sõita, kuskil pidamisprobleeme ei täheldanud. Teisalt jälle minu kulgemiskiirus jäi keskmiselt sinna 22-23 km/h kanti. Õppetund kummide koha pealt vast endale see, et kui on varukumm kaasas, tuleks ka pump võtta . Enda varukummi veel loovutasin viimasel lõigul ühele õnnetule, kel oli pump olemas kuid varukummi polnud.
Re: tartu rattamaraton
Kuna avatud rajal läks üks furious fred pauguga lõhki, panin ette ühe vana korraliku fast fredi (sisekummiga) ja taha furiose ning sõit oli super.
Re: tartu rattamaratoni kummivalik
Teeks siis väikse kokkuvõtte TRM kummiteemast a la "Rehvivalik Tartu Rattamaratonile for Dummies" ja koostasin näiteks 3 TRM rehvivaliku põhivarianti. Kui ma allpool millegagi väga mööda panin, mis võib kellegi elu või tervist ohustada, siis palun kaasfoorumlastel mind koheselt korrigeerida!
1. Pommikindel variant, sõltumata ilmast: ees ja taga Continental X-King. Veereb kruusal ikka päris hästi ja pidamine lahtisel kruusal ja metsaradadel on väga hea. Sellise variandiga võiks silmagi pilgutamata muidugi sõita läbi kõik Eesti MTB maratonid.
1a. Teine suht universaalne variant on kasutada taga veidi väiksema veeretakistusega (ja pidamisega) rehvi, näit taga Continental Race King (või Specialized Fast Trak või Schwalbe Racing Ralph, Smart Sam või Maxxis Ikon), ees ikka X-King. Teoreetiliselt natuke kergem kiirust hoida, kurvides pea sama kindel, samas, kui püstikangutamise sõidutehnika pole päris käpas, siis järskudel lahtise pinnasega tõusudel võib tagaratas veidi ringi käia.
2. Kui MTB sõidutehnika poole pealt üht-teist kogunenud, noh näit aasta-paar maratone sõidetud ja silmis paljunäinud pilk, siis võiks vähemalt kuiva ilma korral ka esirehvi väiksema veeretakistusega (ja pidamisega) valida, näit nii esimeseks, kui tagumiseks rehviks paar Race King'e või Fast Trak'e või Maxxis Ikon'eid või Smart Sam'e või ka kombineerides - taha Race King, ette Fast Trak või Ikon. Variant nr 2-ga võiks hallide rinnakarvadega MTB-hunt, kes tahab kindla peale minna, nii kuiva, kui märja ilmaga hakkama saada.
3. Kui sõiduoskuste ja jõu poolest nagu poolprofi tunne või nii, enese alalhoiuinstinkt väärastunult madal ja suudad keskmisi kiiruseid pikematel tasasematel lõikudel konstantselt juba pealt 30 km/h hoida, siis võib vähemalt kuivade või kuivemapoolsete ilmade korral juba kaaluda üliväikse veeretakitusega rehvide kasutamist, kas siis ainult taga (kuivemapoolse ilma korral) või nii taga kui ees (kuiva korral). Mõned võimalikud variandid:
Kuivemapoolne ilm, aga mitte päris: tagarehviks Renegade või Thunder Burt või Speed King, esirehviks Fast Trak, Racing Ralph, Race King või Ikon.
3a. Ikka täitsa kuiv ilm kohe: paarikaupa Specialized Renegade või Schwalbe Thunder Burt või Continental Speed King.
3b. Kui lisaks p. 3 mainitule on indiviidil ka hasartmängurikalduvused, siis on ainuvõimalik variant paar Furious Fred 'e alla panna.
Omaette teemad on muidugi rehvi mõõtmete valik, mis võib olla nii ees, kui taga sama või ka erinev ja rehvirõhu valik, mis sõltub sõitja ja ratta kaalust, rehvi mõõtmetest ja ilmast.
Kes maastikurattaga varem võistelnud pole ja läheb Tartu Rattamaratonile esimest korda, neile soovitaks kindlasti kasutada varianti 1/1a nii laia rehviga, kui Teil rattale alla mahub (maastikurattal 50-60 mm ehk 2-2,4 tolli, hübriididel tavaliselt 47-622 (29 x 1.75). Parem pidamine ja sõidukindlus aitab Teil tegelikult ka kõrgemat keskmist kiirust hoida, Te ei pea igas kurvis närveldama, sõidate sujuvamalt ja tagate ohutuse endale ja teistele. Kiirustel ca 25 km/h ei ole lai rehv õhutakistuse kohapealt oluline, laia rehvi väiksem veeretakistus annab aga eelise kitsa rehvi kasutajate ees. Kumme ei ole enamasti ka mõtet täis pumbata max lubatud rõhuni, vaid pigem katsetada natuke enne võistlust erinevate tagarehvi rõhkudega, alustades kuskilt rehvile märgitud rõhkude vahemiku keskelt või siis ca 1 bar (15psi) max rõhust madamalt. Kui olete tagarehvile sobiva rõhu leidnud, pange rusikareegli järgi esirehvi 0,14 bari (ehk 2 psi) madalam rõhk, kui tagarehvis. Madalam rehvirõhk aitab läbida pehmeid, liivaseid kohti ja sõit on ebatasasel teel sujuvam (s.t. võimaldab kergemini kiirust hoida), samas suureneb oht torkeaukudeks. Seega peate leidma kompromisslahenduse.
1. Pommikindel variant, sõltumata ilmast: ees ja taga Continental X-King. Veereb kruusal ikka päris hästi ja pidamine lahtisel kruusal ja metsaradadel on väga hea. Sellise variandiga võiks silmagi pilgutamata muidugi sõita läbi kõik Eesti MTB maratonid.
1a. Teine suht universaalne variant on kasutada taga veidi väiksema veeretakistusega (ja pidamisega) rehvi, näit taga Continental Race King (või Specialized Fast Trak või Schwalbe Racing Ralph, Smart Sam või Maxxis Ikon), ees ikka X-King. Teoreetiliselt natuke kergem kiirust hoida, kurvides pea sama kindel, samas, kui püstikangutamise sõidutehnika pole päris käpas, siis järskudel lahtise pinnasega tõusudel võib tagaratas veidi ringi käia.
2. Kui MTB sõidutehnika poole pealt üht-teist kogunenud, noh näit aasta-paar maratone sõidetud ja silmis paljunäinud pilk, siis võiks vähemalt kuiva ilma korral ka esirehvi väiksema veeretakistusega (ja pidamisega) valida, näit nii esimeseks, kui tagumiseks rehviks paar Race King'e või Fast Trak'e või Maxxis Ikon'eid või Smart Sam'e või ka kombineerides - taha Race King, ette Fast Trak või Ikon. Variant nr 2-ga võiks hallide rinnakarvadega MTB-hunt, kes tahab kindla peale minna, nii kuiva, kui märja ilmaga hakkama saada.
3. Kui sõiduoskuste ja jõu poolest nagu poolprofi tunne või nii, enese alalhoiuinstinkt väärastunult madal ja suudad keskmisi kiiruseid pikematel tasasematel lõikudel konstantselt juba pealt 30 km/h hoida, siis võib vähemalt kuivade või kuivemapoolsete ilmade korral juba kaaluda üliväikse veeretakitusega rehvide kasutamist, kas siis ainult taga (kuivemapoolse ilma korral) või nii taga kui ees (kuiva korral). Mõned võimalikud variandid:
Kuivemapoolne ilm, aga mitte päris: tagarehviks Renegade või Thunder Burt või Speed King, esirehviks Fast Trak, Racing Ralph, Race King või Ikon.
3a. Ikka täitsa kuiv ilm kohe: paarikaupa Specialized Renegade või Schwalbe Thunder Burt või Continental Speed King.
3b. Kui lisaks p. 3 mainitule on indiviidil ka hasartmängurikalduvused, siis on ainuvõimalik variant paar Furious Fred 'e alla panna.
Omaette teemad on muidugi rehvi mõõtmete valik, mis võib olla nii ees, kui taga sama või ka erinev ja rehvirõhu valik, mis sõltub sõitja ja ratta kaalust, rehvi mõõtmetest ja ilmast.
Kes maastikurattaga varem võistelnud pole ja läheb Tartu Rattamaratonile esimest korda, neile soovitaks kindlasti kasutada varianti 1/1a nii laia rehviga, kui Teil rattale alla mahub (maastikurattal 50-60 mm ehk 2-2,4 tolli, hübriididel tavaliselt 47-622 (29 x 1.75). Parem pidamine ja sõidukindlus aitab Teil tegelikult ka kõrgemat keskmist kiirust hoida, Te ei pea igas kurvis närveldama, sõidate sujuvamalt ja tagate ohutuse endale ja teistele. Kiirustel ca 25 km/h ei ole lai rehv õhutakistuse kohapealt oluline, laia rehvi väiksem veeretakistus annab aga eelise kitsa rehvi kasutajate ees. Kumme ei ole enamasti ka mõtet täis pumbata max lubatud rõhuni, vaid pigem katsetada natuke enne võistlust erinevate tagarehvi rõhkudega, alustades kuskilt rehvile märgitud rõhkude vahemiku keskelt või siis ca 1 bar (15psi) max rõhust madamalt. Kui olete tagarehvile sobiva rõhu leidnud, pange rusikareegli järgi esirehvi 0,14 bari (ehk 2 psi) madalam rõhk, kui tagarehvis. Madalam rehvirõhk aitab läbida pehmeid, liivaseid kohti ja sõit on ebatasasel teel sujuvam (s.t. võimaldab kergemini kiirust hoida), samas suureneb oht torkeaukudeks. Seega peate leidma kompromisslahenduse.
Viimati muutis Tr11, 27. 09. 2014. 13:03, kokku muudetud 9 korda .
Re: tartu rattamaraton
Tr11 kirjutas: 3. Kuivemapoolne ilm, aga mitte päris: tagarehviks Renegade või Thunder Burt või Speed King, esirehviks Fast Trak, Racing Ralph või Race King.
Ralph+Burt toimis suurepäraselt - pidas kurvis, pehmel kandis, kõval veeres, katki ei läinud. Kui midagi lekkis siis sadula ja lenksu ühendusmuhv...Indreq kirjutas:Mina isiklikult lähen peale ees suht laia Ralphiga (et esiots pehmel sisse ei vajuks ja pehmeskurvis peaks) ja taga veidi kitsama Burtiga (et hästi veereks). Olen sellega nüüd paar kuud sõitnud ja tundub suht lollikindel kombinatsioon olevat - taga on ju veeremist rohkem vaja kuna seal on raskus, ees aga võib teatud pehmetes/lahtise kattega kurvides vaja minna Ralphi pidamist (Rocket Ron oleks ka hea alternatiiv). Kui peaks vihmaga üllatama (nagu 2012) siis paneks mõlemad Ralphid või isegi Ron'id.
Re: tartu rattamaraton
See on nagu autorehvidega, 95% kasutajaid ei saa vahest aru, kui rehvil on mingisugune muster olemas, olgu see siis kenda või nokian või xking. Ja need 5% kes vahet tunnevad, neil on savi mis rehv, kuna nad oskavad selle rehvi omadustega arvestada. Kokkuvõttes on see teema sama mõtekas, kui vaielda selle üle, et kummast otsast uut pliiatsi teritama peaks.
Re: tartu rattamaraton
Eks kõige teravamad pliiatsid lõika ikka kahest otsast..
Re: tartu rattamaraton
See on halb nädie. Pliitatsitel on ühe külje peale kirjutatud söe kõvadus. Loomulikult tuleb pliiatsit teritada teisest otsast, et kiri oleks võimalikult kaua loetav.tonny kirjutas:Kokkuvõttes on see teema sama mõtekas, kui vaielda selle üle, et kummast otsast uut pliiatsi teritama peaks.
Re: tartu rattamaraton
Eks see kummiteema on nii ja naa. Häid soovitusi võib ju jagada siin foorumiavarustes, iseasi kas neid ka kuulda võetakse. Väga palju seltskonda "treenivad" ennast ainult selleks üheks sõiduks ja reeglina ei ole kõige sportlikumad kujud. Eks see seltskond ka tajub/teab seda fakti, kuid tahaksid olla võimalikult kiired hoolimata võhma ja jala puudumisest. Sellest lähtuvalt tulevadki need samad kummiteemad siia igal aastal ja lõpuks minnaksegi peale rehviga, mis selgelt käib üle indiviidide oskustest.
P.S. Lisan ka juurde, et sellel aastal mina ei osalenud. Lühike on jäänud minu jaoks lühikeseks kuid pikast ei soovinud osa võtta tänu hiljutisele hüppeliigese sidemete rebendile, mis on alles taastumas.
P.S. Lisan ka juurde, et sellel aastal mina ei osalenud. Lühike on jäänud minu jaoks lühikeseks kuid pikast ei soovinud osa võtta tänu hiljutisele hüppeliigese sidemete rebendile, mis on alles taastumas.
Viimati muutis QRX, 26. 09. 2014. 17:56, muudetud 1 kord.
Re: tartu rattamaraton
Kusjuures tihtipeale need kes kommentaarides pärast ausalt tunnistavad oma vähest treeningmahtu, sõidavad ise esimese 20% sisse... Aga kui veidi provotseerida, siis kui palju peab treenima ja kui palju eri rajakatetel võistlema et arvamus autoriteeti kandma hakkaks?