Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
Tere,
Küsimus teadjamatele, kellel on rohkem kogemusi tubelessidega. Eesti HW EC-d ja MTBesti radasi silmas pidades, kas mõistlik valida 2,1 või 2,25(2,3) laiusega kummid. Kasutan hard tail ratast, Mavic pöida 19 mm siselaius, ise ca 75 kg. Et kas kitsam ja kergem või kaalub pehmel heinamaal parem kandepind massi üle+ paksem kumm silub ka paremini juurikaid/konarusi singlitel. Jagage oma kogemusi.
terv A
Küsimus teadjamatele, kellel on rohkem kogemusi tubelessidega. Eesti HW EC-d ja MTBesti radasi silmas pidades, kas mõistlik valida 2,1 või 2,25(2,3) laiusega kummid. Kasutan hard tail ratast, Mavic pöida 19 mm siselaius, ise ca 75 kg. Et kas kitsam ja kergem või kaalub pehmel heinamaal parem kandepind massi üle+ paksem kumm silub ka paremini juurikaid/konarusi singlitel. Jagage oma kogemusi.
terv A
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
19mm pöiale ilmselt 2.1, 2.25 jääb liiga ümar.
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
See laiuse mõõt on indikatiivne mitte täpne. 0,15 tolli on 3,81 mm.
Kunagi kusagil lingiti vist siia foorumissegi mingi kummide tegelike laiuste andmed. Aga võin ka eksida.
Vana pea ei hoia enamust asju kinni, aga mäletamist mööda oli sama kummile märgitud laiuse mõõdu puhul tegelike mõõdetud laiuste hajuvus märkimisväärne.
Oluline on ka kummi karkassi konstruktsioon, mis kujundab tegeliku ruumala ja kontaktpinna.
Ja millise rõhuga ja mismoodi sõidetakse.
Ülesande püstituse järgi võiks puusalt tulistades 2,1 OK olla.
Kunagi kusagil lingiti vist siia foorumissegi mingi kummide tegelike laiuste andmed. Aga võin ka eksida.
Vana pea ei hoia enamust asju kinni, aga mäletamist mööda oli sama kummile märgitud laiuse mõõdu puhul tegelike mõõdetud laiuste hajuvus märkimisväärne.
Oluline on ka kummi karkassi konstruktsioon, mis kujundab tegeliku ruumala ja kontaktpinna.
Ja millise rõhuga ja mismoodi sõidetakse.
Ülesande püstituse järgi võiks puusalt tulistades 2,1 OK olla.
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
Mul tekkis juhus, kus ühe ja sama tootja 2,25 üks rehvimudel mahtus tagahargi vahele ära aga teine mitte. Suurema kahakaalu (nagu endal) juures, tundub laiem rehv muhedama kulgemisega.
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
Rohkem kehakaalu ja maitse asi. Näiteks ca 70 kg ja alla inimesele võiks ju 2,0 rehv paremini sobida. Ise 72-74 kg ja kui varem sõitsin 2.0 rehvidega, siis olen eelmisest aastast alates üha enam hakanud eelistama nii ees, kui taga 2.2 tolliseid rehve. See ∼100 grammi kaaluvahet ei morjenda nagu eriti, aga laiem rehv kannab pehmel pinnasel paremini ja ka kruusakatel on mõnusam kihutada. 19 mm pöiaga pole mu meelest 2.3 tolline rehv mingi probleem (vt näiteks DT Swiss soovitustabelit https://www.dtswiss.com/Resources/Tech- ... ension.pdf)Subsik kirjutas:Tere,
Küsimus teadjamatele, kellel on rohkem kogemusi tubelessidega. Eesti HW EC-d ja MTBesti radasi silmas pidades, kas mõistlik valida 2,1 või 2,25(2,3) laiusega kummid. Kasutan hard tail ratast, Mavic pöida 19 mm siselaius, ise ca 75 kg. Et kas kitsam ja kergem või kaalub pehmel heinamaal parem kandepind massi üle+ paksem kumm silub ka paremini juurikaid/konarusi singlitel. Jagage oma kogemusi.
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
Enamustele see vist niigi selge aga - sama mudel eri mõõdus ei pruugi suurt vahet anda aga kui erinev mudel ka valida, siis on erinevus ikka suur. Mul on eri jooksudel nn TRMi komplekt Crossmax 2,1 Burtiga ja teine on nn Kroodi komplekt laiemal enduroveljel 2,25 Ron. Nagu siga ja kägu, sõidutunne ikka väga-väga-väga erinev. Aga ei ole üks õige ja teine vale, sõltuvalt rajast ja ilmast siis valin kumma alla panen.
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
Tänud! Kummi lauise osas asi selgem. Aga jagage nüüd ka rõhu osas kogemusi. Et mis on optimaalseim rõhk ees/taga ja kas rehvi tootjast ka sõltub see, kui madala rõhuga võib sõita (nt Burt ja Conti RaceKing)?
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
Conti-st ei tea midagi aga Burti-ga taga 1,8-1,9 ees 1,7-1,8 on ok
Subsik kirjutas:Tänud! Kummi lauise osas asi selgem. Aga jagage nüüd ka rõhu osas kogemusi. Et mis on optimaalseim rõhk ees/taga ja kas rehvi tootjast ka sõltub see, kui madala rõhuga võib sõita (nt Burt ja Conti RaceKing)?
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
Minu kaal ~90 kg.
TBL Burtil (LiteskinEvo 29X2,1) - TRM ees 2,0 ja taga 2,2. Võinuks isegi veidi vähem.
Conti XKing (29x2,2) sisekummiga - Haanja100 sõitsin ees 2,4 ja taga 2,7 (tehase soovitus vahemikus 3,4 kuni 4,5).
Nägu näed, on kõikumine sõltuvuses kummi tüübist, sõiduoskusest ja rajatingimustest.
TBL Burtil (LiteskinEvo 29X2,1) - TRM ees 2,0 ja taga 2,2. Võinuks isegi veidi vähem.
Conti XKing (29x2,2) sisekummiga - Haanja100 sõitsin ees 2,4 ja taga 2,7 (tehase soovitus vahemikus 3,4 kuni 4,5).
Nägu näed, on kõikumine sõltuvuses kummi tüübist, sõiduoskusest ja rajatingimustest.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
Minul Burtidel 2.0 kõik maratonid ja kaalun 109kg. 2.25 laius
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
http://mtb.ubiqyou.com/
Ma olen kasutanud tubelessina oma 82kg kaalu ja 2,25 laiuse rehviga ees 24 psi ja taga 28psi, see teeb siis vastavalt 1,7 ja 1,9 bar. Hea pehme on sõita, veereb hästi, maha pole tulnud. Tehnilisi sõiduoskusi napib, seega madalamat rõhku pole julgenud maratonidel kasutada.
Ma olen kasutanud tubelessina oma 82kg kaalu ja 2,25 laiuse rehviga ees 24 psi ja taga 28psi, see teeb siis vastavalt 1,7 ja 1,9 bar. Hea pehme on sõita, veereb hästi, maha pole tulnud. Tehnilisi sõiduoskusi napib, seega madalamat rõhku pole julgenud maratonidel kasutada.
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
Kuidas viitsimist pumbata on,vahest sõidan 1,3ga
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
contil x-kingi ja race kingi vist mõlemat neli erinevat mudelit, mis erineva karkassi ja seguga ning seetõttu nõuavad ka erinevat rõhku.
Lisaks sõltuub rõhk veel väga palju ka sõidustiilist.
Seega alusta tehasesoovitusliku rõhuga ja iga järgnev trenn proovi erinevat rõhku, et saaksid dünaamika selgeks ja teaksid hiljem valida alati õige rõhu vastavalt rajale ja rehvile.
Lisaks sõltuub rõhk veel väga palju ka sõidustiilist.
Seega alusta tehasesoovitusliku rõhuga ja iga järgnev trenn proovi erinevat rõhku, et saaksid dünaamika selgeks ja teaksid hiljem valida alati õige rõhu vastavalt rajale ja rehvile.
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
Bikeradar proovis seda asja mõõta: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/artic ... ing-48564/
Re: Kumb laius mõistlikum- 2,1 või 2,25
Mina läksin see hooaeg 2.1 burti pealt 2.25 burtile ja olen igati rahul. Pidamine on järsematel mahapööramistel parem ja ratta käitumine kuidagi konkreetsem üldse. Lisaks saan ka suurema kaalu juures madalama (1.6 ees, 1.8 taga) rõhuga vajadusel sõita.