Siledam vs. mustriga rehv ees tõusudel
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Siledam vs. mustriga rehv ees tõusudel
Ma ei tea kas tegemist on minu omapäraga või mitte, aga....
Kolleeg laenas Soome rattamatkaks ratast ja tema lasi panna sinna ette mingi no-name 1.95 sileda, kuid siiski küljemustriga teise rehvi minu no-name mudakummi asemel.
Kui ratta tagasi sain, siis ei viitsinud kohe vana alla tagasi panna ja otsustasin selle siledaga pärast kahenädalast sõidupausi Nõmme tõusudel vormi testida. Oma suureks üllatuseks oli tõusude võtmine SUURUSJÄRK lihtsam kui vana rehviga . Mulle on foorumit lugedes jäänud mulje, et üldjuhul ette pannakse ikka mustriga rehv, et laskumised turvalised oleks ja taha siis kuiva raja puhul Fast Fred vms. On see tavaline nähtus? Kui mul näiteks enne Rakket oli ees mudarehv ja taga Fast Fred, siis Nõmme tõusudest üles ei saanud - enne hakkas tagumine ratas ringi käima.
Või on asi selles, et:
1. Augusti vihmane ilm on tõusud kõvemaks teinud.
2. 9 saalihoki trenni 4 nädala jooksul on jätnud mingi jälje. Ise ei usu s.t nö kapsas tuli ikka ninast välja, aga .... kuidagi kiiremini veeres mäest üles.
Kas Tartu RM jätta nüüd see küljemustriga slick ette või mitte? Haanja100 puhul loomulikult tuleb ikka mustriga rehv panna.
Kolleeg laenas Soome rattamatkaks ratast ja tema lasi panna sinna ette mingi no-name 1.95 sileda, kuid siiski küljemustriga teise rehvi minu no-name mudakummi asemel.
Kui ratta tagasi sain, siis ei viitsinud kohe vana alla tagasi panna ja otsustasin selle siledaga pärast kahenädalast sõidupausi Nõmme tõusudel vormi testida. Oma suureks üllatuseks oli tõusude võtmine SUURUSJÄRK lihtsam kui vana rehviga . Mulle on foorumit lugedes jäänud mulje, et üldjuhul ette pannakse ikka mustriga rehv, et laskumised turvalised oleks ja taha siis kuiva raja puhul Fast Fred vms. On see tavaline nähtus? Kui mul näiteks enne Rakket oli ees mudarehv ja taga Fast Fred, siis Nõmme tõusudest üles ei saanud - enne hakkas tagumine ratas ringi käima.
Või on asi selles, et:
1. Augusti vihmane ilm on tõusud kõvemaks teinud.
2. 9 saalihoki trenni 4 nädala jooksul on jätnud mingi jälje. Ise ei usu s.t nö kapsas tuli ikka ninast välja, aga .... kuidagi kiiremini veeres mäest üles.
Kas Tartu RM jätta nüüd see küljemustriga slick ette või mitte? Haanja100 puhul loomulikult tuleb ikka mustriga rehv panna.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Enamasti pannakse ikka võrdsed kummid ette ja taha.
Lihtsalt "kui" sa seisad valiku ees, siis rusikareegel on et ette parem.
Tõusudega on sedasi, et see karvasem kumm on ka kindlasti raskem ja suurema välisläbimõõduga. Seega on teda raskem kiirendada ja rohkem gravitatsiooni jõudu tuleb ületada. Oleneb ka kuidas tõuse võtad, kas kiirelt kerides või raske rauaga jõnksutades. Kuna mina sõidan raske rauaga, siis 500gr kummi asemele 750gr alla visates märkasin vahet küll ja just tõusudel. Vähemalt mulle tundus sedasi - eks see vahe ole ikka väike. Põhimats tuli ikka saalihokist.
Lihtsalt "kui" sa seisad valiku ees, siis rusikareegel on et ette parem.
Tõusudega on sedasi, et see karvasem kumm on ka kindlasti raskem ja suurema välisläbimõõduga. Seega on teda raskem kiirendada ja rohkem gravitatsiooni jõudu tuleb ületada. Oleneb ka kuidas tõuse võtad, kas kiirelt kerides või raske rauaga jõnksutades. Kuna mina sõidan raske rauaga, siis 500gr kummi asemele 750gr alla visates märkasin vahet küll ja just tõusudel. Vähemalt mulle tundus sedasi - eks see vahe ole ikka väike. Põhimats tuli ikka saalihokist.
Kas teised tihedalt harjutavad foorumikasutajad, kes Fast Fredi vms siledamat rehvi aktiivselt kasutavad, on sellega siis Nõmme tõusudest alati vabalt üles saanud?
Vähemalt kevadel tundus see uus kate (lahtine saepuru - puukoorte tükid) küll selline, et isegi kerge mustriga rehv (IRC Mythos XC) hakkas all ringi käima.
Ning veel - miks võistlustel, isegi kruusarallidel, on paljudel hästi laiad (2.1 ringis tundub), aga üsna siledad rehvid all? Näiteks Elva EEC jaoks võiks ju 1.75 ideaalsem olla. Või on see illusioon s.t et osade rehvide ja pöia kombinatsioon petab silma ära.
Vähemalt kevadel tundus see uus kate (lahtine saepuru - puukoorte tükid) küll selline, et isegi kerge mustriga rehv (IRC Mythos XC) hakkas all ringi käima.
Ning veel - miks võistlustel, isegi kruusarallidel, on paljudel hästi laiad (2.1 ringis tundub), aga üsna siledad rehvid all? Näiteks Elva EEC jaoks võiks ju 1.75 ideaalsem olla. Või on see illusioon s.t et osade rehvide ja pöia kombinatsioon petab silma ära.
Viimati muutis LauriA, 13. 09. 2005. 20:24, muudetud 1 kord.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
täiesti nõus. eelmine hooaeg tegin 80 protsenti oma treeningutest trummis, nii karvase kummiga kui FF-ga , tõusudel pole kyll hätta jäänud, veeremise vahet tunnetab pigem laskumistel ja siledal maal.erikr kirjutas:trummi tõusude puhul on savi mis kumm ees on. veidi sõltub tagumisest kummist. kõik oluline on lenksu ja sadula vahel. see on minu isiklik kogemus.
Re: Siledam vs. mustriga rehv ees tõusudel
Praegu teen metsatrenni 1,75-se täisslikiga ja pole häda midagi, kõik tõusud saab üles. Ja ka laskumised pole probleem. Mina arvan, et jäta see kumm ette. TRM-l pole järske pidurdamisega laskumisi, pigem kiired kurvid, aga kurvimuster ju selle kummil olemas, nagu ma aru saan.LauriA kirjutas:.... Kas Tartu RM jätta nüüd see küljemustriga slick ette või mitte? Haanja100 puhul loomulikult tuleb ikka mustriga rehv panna.
kui kisb märjaks, siis on nt Harimäe heinane laskumine suht libe ja väga siledaga võib ebamugavaks minna. Muidu pole vahet küll.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Mõtlesid vist laskumist peale Meegaste mäge. Pühapäeval sõites sai seal päris hea hoo sisse. Kui vihma tuleb siis on kindlasti sileda kummi meestel tegu, et all õigeaegselt pidama saada.Mati kirjutas:kui kisb märjaks, siis on nt Harimäe heinane laskumine suht libe ja väga siledaga võib ebamugavaks minna. Muidu pole vahet küll.
Viimati muutis marks, 14. 09. 2005. 10:11, muudetud 1 kord.
Jah muidugi on peale Harimäge ka heina. Aga pühapäeval rada läbi sõites tundus, et võrreldes eelmise aastaga on sellel laskumisel rada muudetud. Laskumine oleks nagu lühem. Enne mäest allajõudmist keeras rada märgistuse järgi paremale kruusakale tagasi. Eelmine aasta läks vist otse alla. Nii nagu on meeles.erikr kirjutas:harimäge mõtles.marks kirjutas:Mõtlesid vist laskumist peale Meegaste mäge.Mati kirjutas:kui kisb märjaks, siis on nt Harimäe heinane laskumine suht libe ja väga siledaga võib ebamugavaks minna. Muidu pole vahet küll.
aga mehed, see on ju kummiteema mida te siin aretate.
kolin treeningu alt ära.