Algaja küsib nõu kummivalikul
Postitatud: 26. 04. 2006. 23:02
Tere,
Küsimus on, kuidas valida kumme "maastikusõiduks". Et olen dumbjuuser, siis panen kirja oma mõttekäigu - vahest on siin mõni loogikaviga.
Ratas on Author Reflex. Midagi sellist, aga ca 4 aastat vanem mudel. Mõnda aega peale (käest) ostmist, sain ühest kummist jagu. Seda täiesti tavalisel maanteel. Enam täpselt ei tea, kas see juhtus teepeenralt asfaldile sõites või teepeenral mingi kivi vahelt läbi sõites. Kumm sai vigastada külje pealt. Asja vaadates jäi mul mulje, et need originaalkummid ongi külje pealt jube õhukesed, ning kindlam oleks nende asemele panna midagi muud.
Tol ajal tegin lõviosa sõitudest teedel ning uuteks kummideks sai ostetud Schwalbe Marathon Plus.
Maanteel tunduvad igati ok, aga vähegi pehmemal pinnasel vajuvad nad hästi sisse. Viimasel ajal olen hakanud rohkem ka "offroadi" sõitma ja on tekkinud suur tahtmine hankida metsavahesõitudeks midagi muud.
Metsavahesõiduks tunduks mägiratas üldse parem olevat, sest:
1) 28" rattad on kohati liiga suured, vahel võib juhtuda, et esiratas läheb vastu pedaalil olevat jalga
2) hübriidrattal on horisontaalne pulk kõrgemal ning kui künkast üles ronides sadulast maha hüpata, on suurem võimalus "sokku saada".
Samas ei tahaks esialgu ratast vahetada, sest maanteesõidul ja rattamatkal meeldib mulle hübriid rohkem.
Seega oli järgmine valik, kas osta uued kummid või rattad koos velgedega. Täiskomplekti eelised:
- kui üks päev sõita metsa vahel, teine päev maanteel, siis rataste vahetamine on kiire
- tõenäoliselt elavad kummid kauem, kui neid pideva mahavõtmise ja pealepanekuga mitte väntsutada
- võimalik, et maanteel ja metsa vahel võiks kasutada lisaks erinevatele kummidele ka erinevat käiguvahetuskassetti.
Ainult kummide eelised:
- tunduvalt odavam on juurde osta ainult väliskummid, kui väliskummid + sisekummid + veljed + käiguvahetuskassett
- ainult kummid võtavad korteris vähem ruumi.
Seega emotsionaalselt eelistaksin viimast varianti. Seda foorumit lapates nägin, et päris paljud teist kasutavad mitut kummikomplekti.
Tegelikult on variant kasutada ka originaalkumme (millest üks on külje pealt katki) või osta katkise asemele uus samasugune. Mulle tundus, et see läks katki väga lihtsalt, seega ei julgeks hästi nendega mingit pikemat sõitu ette võtta.
Kui siiani mõttekäik väga vale polnud, siis jõuan lõpuks algse küsimuseni: mille järgi sobivaid "maastikukumme" valida?
Olen pühapäevasõitja ning osalen rahvaüritustel, nagu XDream (toimub juba sel nädalal) ja orienteerumisteisipäevakud. Võib-olla tulevikus ka mõnel Elion cup etapil ja/või Tartu rattamaratonil.
Seega: kas lähen lihtsalt poodi ja ostan midagi müüja soovituse järgi ära või on midagi, mida ma valides teadma peaksin?
Tänud vastuste eest ette,
Marko
Küsimus on, kuidas valida kumme "maastikusõiduks". Et olen dumbjuuser, siis panen kirja oma mõttekäigu - vahest on siin mõni loogikaviga.
Ratas on Author Reflex. Midagi sellist, aga ca 4 aastat vanem mudel. Mõnda aega peale (käest) ostmist, sain ühest kummist jagu. Seda täiesti tavalisel maanteel. Enam täpselt ei tea, kas see juhtus teepeenralt asfaldile sõites või teepeenral mingi kivi vahelt läbi sõites. Kumm sai vigastada külje pealt. Asja vaadates jäi mul mulje, et need originaalkummid ongi külje pealt jube õhukesed, ning kindlam oleks nende asemele panna midagi muud.
Tol ajal tegin lõviosa sõitudest teedel ning uuteks kummideks sai ostetud Schwalbe Marathon Plus.
Maanteel tunduvad igati ok, aga vähegi pehmemal pinnasel vajuvad nad hästi sisse. Viimasel ajal olen hakanud rohkem ka "offroadi" sõitma ja on tekkinud suur tahtmine hankida metsavahesõitudeks midagi muud.
Metsavahesõiduks tunduks mägiratas üldse parem olevat, sest:
1) 28" rattad on kohati liiga suured, vahel võib juhtuda, et esiratas läheb vastu pedaalil olevat jalga
2) hübriidrattal on horisontaalne pulk kõrgemal ning kui künkast üles ronides sadulast maha hüpata, on suurem võimalus "sokku saada".
Samas ei tahaks esialgu ratast vahetada, sest maanteesõidul ja rattamatkal meeldib mulle hübriid rohkem.
Seega oli järgmine valik, kas osta uued kummid või rattad koos velgedega. Täiskomplekti eelised:
- kui üks päev sõita metsa vahel, teine päev maanteel, siis rataste vahetamine on kiire
- tõenäoliselt elavad kummid kauem, kui neid pideva mahavõtmise ja pealepanekuga mitte väntsutada
- võimalik, et maanteel ja metsa vahel võiks kasutada lisaks erinevatele kummidele ka erinevat käiguvahetuskassetti.
Ainult kummide eelised:
- tunduvalt odavam on juurde osta ainult väliskummid, kui väliskummid + sisekummid + veljed + käiguvahetuskassett
- ainult kummid võtavad korteris vähem ruumi.
Seega emotsionaalselt eelistaksin viimast varianti. Seda foorumit lapates nägin, et päris paljud teist kasutavad mitut kummikomplekti.
Tegelikult on variant kasutada ka originaalkumme (millest üks on külje pealt katki) või osta katkise asemele uus samasugune. Mulle tundus, et see läks katki väga lihtsalt, seega ei julgeks hästi nendega mingit pikemat sõitu ette võtta.
Kui siiani mõttekäik väga vale polnud, siis jõuan lõpuks algse küsimuseni: mille järgi sobivaid "maastikukumme" valida?
Olen pühapäevasõitja ning osalen rahvaüritustel, nagu XDream (toimub juba sel nädalal) ja orienteerumisteisipäevakud. Võib-olla tulevikus ka mõnel Elion cup etapil ja/või Tartu rattamaratonil.
Seega: kas lähen lihtsalt poodi ja ostan midagi müüja soovituse järgi ära või on midagi, mida ma valides teadma peaksin?
Tänud vastuste eest ette,
Marko