1. leht 2-st
Tubeless maanteerehv
Postitatud: 29. 12. 2006. 12:39
Postitas Mati
Tubeless kumm jõudnud ka maanteeliinis kanda kinnitada. Jutt ei ole tubularist vaid tubelessist.
Hutchinson on selles vallas teerajaja (nagu ka omal ajal MTB kummide osas). Hetkel küll Hutchinson ainus tootja ja valikus kaks kummi. Ka sobivaid jookse on hetkel olemas ainult Shima Durakas, kuid valik pidi lähiajal laienema (Mavic, Campa).
Cyclingnews testis ühte varianti ja tulemused on vägagi positiivsed
Igatahes kui valik laieneb, siis isiklikult kaalun tõsiselt ka maanteel UST'le üle minna.
Postitatud: 29. 12. 2006. 17:42
Postitas surfdude
mis vahe on tubularil ja tubelessil.
Postitatud: 29. 12. 2006. 18:02
Postitas madiz
surfdude kirjutas:mis vahe on tubularil ja tubelessil.
Minu arust on tubular täiesti toru (nagu sisekumm, vist paigaldatakse liimiga) ja tubeless nagu väliskumm ainult, et servad võimaldavad pöiaga suhteliselt õhutihedat ühendust (kummirõhk surub servad pöia servade alla ).
Eks keegi targem parandab, kui vaja.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 29. 12. 2006. 18:19
Postitas Kuldar
Mati kirjutas:
Hutchinson on selles vallas teerajaja (nagu ka omal ajal MTB kummide osas).
minu mäletamist mööda sai esimesena tubelessiga (mtb) maha Michelin.
In 1999, Michelin revolutionized the MTB world by introducing the first tubeless tyre. Today, every rider can benefit from this innovation, which offers significant advantages over conventional tubes and tyres.Michelini kodukalt
ka esimesed sammud road tubelessi vallas pärinevad samuti Michelinilt
2004: Michelin launches the Pro Race Tubeless, the Pro Grip Tubeless and the Pro Grip Spécial Pavés Tubeless to be used in the Spring's classic cycling races.
ok, krestomaatikasse laskumata:)
Pilt kaalu peal on väga lähedane tootja poolt lubatud kaalule (305g).
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 29. 12. 2006. 18:45
Postitas Mati
Kuldar kirjutas:Mati kirjutas:Hutchinson on selles vallas teerajaja (nagu ka omal ajal MTB kummide osas).
minu mäletamist mööda sai esimesena tubelessiga (mtb) maha Michelin...ka esimesed sammud road tubelessi vallas pärinevad samuti Michelinilt....
jah, mis teeb asja oluliseks või klassikaks, kas esmakasutus/leiutus või asja kasutuse kinnistamine läbi täiendava arenduse?
ei tea ja ei vaidle.
aga oma väide baseerus tol samal artiklil: ...
Hutchinson's UST tubeless technology changed the way the mountain bike world looks at tires. After a long development period it brings a similar system to the road,...
...Several years ago Mavic and Hutchinson collaborated in the initial development of the UST tubeless system for off-road tires...
Kui aus olla siis ise sel arengul ninapidi juures ei ole olnud, seega ei võta sõna
.
asjast rääkides tahaks eelkõige kohalike paadunud roadide arvamust kuulda. kas puhutakse soola või on asjal jätkusuutlikku jumet?
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 29. 12. 2006. 20:08
Postitas Kuldar
Mati kirjutas:jah, mis teeb asja oluliseks või klassikaks, kas esmakasutus/leiutus või asja kasutuse kinnistamine läbi täiendava arenduse? :) ei tea ja ei vaidle.
justjust
"ajaloolise materialismi tingimustes" oleks peagi selgunud, et keegi Hurdimurdijev Alam-Suetuki külast oli jalgratta siselohvide:) kroonilise defitsiidi tingimustes sellise vembu ära teinud enne igatmasti misseliine ja hutsinsoone.
asjast kah:
interbike'06
video
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 07. 04. 2008. 17:45
Postitas mart
Seniks, kui Mati oma MNT tubelessi katsetab, loeme meie jutukest, kuis odavalt tubelessi meisterdada:
All you need is a valve stem, Stan's sealant, Hutchinson's tires, and a wheel with a rim without spoke holes.
http://www.velocitynation.com/article.a ... 810&CID=54
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 07. 04. 2008. 19:01
Postitas Mati
mart kirjutas:Seniks, kui Mati oma MNT tubelessi katsetab, loeme meie jutukest, kuis odavalt tubelessi meisterdada:
All you need is a valve stem, Stan's sealant, Hutchinson's tires, and a wheel with a rim without spoke holes.
Been there, done that
Olles rakendanud tolle sama
Stan'si komplekti (tape, sealant, valves and Hutchinson Fusion 2 Tubeless) on õnnestunud kohandada üks tavaline pöid (st koos kordaranipli aukudega) tubeless jooksuks. Kõige suurem probleem oli kummi pöiale venitamine, muu oli köömes.
Miks jamasin? Lihtsalt tekkis huvi katsetada. Ja mis põhiline, loomulikult, olin arvatavasti esimene Eestis (tempel mällu
).
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 07. 04. 2008. 20:37
Postitas Albert
Mati kirjutas: ... Miks jamasin? ...
Olles sellesinatse (lugupidavalt)jaantatikaga
järjest 4 tundi koos maanteeauke mõõtnud, pean tunnistama, et leiutajaisand on saanud süsteemi toimima. Visinat polnud kuulda, pumpama, ega mingit valkjat löga lisama ei pidanud, veeres (kõrvalt vaadates) kenasti ja kõige vastikum
oli see, et Mati kiitis kui pehme on sõita.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 07. 04. 2008. 21:31
Postitas Mati
Eks olulisem ole süsteemi pikajaline toimivus ja mulje. Seda saame arutada sügisel ma loodan.
Seniks aga kui kedagi huvitab kaalu pool, siis personaalse kaalumise tulemused.
Tubeless-süsteem:
1. Hutchinson Fusion 2 Tubeless (23C): 2 x 312g
2. Stan's rugin: 2 x 50g
3. Stan's pöiateip: 23g
4. Stan's ventiilid: 14g
Kokku: 761g
Alternatiiv tavasüsteem (minu valik):
1. Continental GP4000 (23C): 2 x 222g
2. Continental Race 28 Light: 2 x 75g (jah, Supersonic on veel kergem, aga ma seda ei kasutaks)
Kokku: 594g
Vahe: 167g ehk ~84g jooksu kohta. Pole paha, ütleks üks suusapeer.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 08. 04. 2008. 07:11
Postitas raulk
Mis sa Mati järgmise komplekti välistaksid
Grand Prix Supersonic 20-622 700 x 20C black/black - 150 gr
või 23-622 700 x 23C black/black - 160 gr
+ õhukumm Conti Race 28 Supersonic 50 gr = 200...210 grammi jookusl x 2 = 400...420 gr
ehk siis ca 350 grammi kergem
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 08. 04. 2008. 08:01
Postitas Mati
Kindlasti leiab veel kergemaid variante, kuid ma tõmban ses osas enda jaoks kuskile piiri. Seega välistaks jah. GP4000 olen muidu õppinud usaldama, mistõttu ka alternatiivina selle valiks (kestvus, pidavus, torkekindlus).
Selge on see, et kaalufriikidele on sõita tolle tublessiga nagu tuvil lennata 5-kilose hantliga.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 08. 04. 2008. 08:52
Postitas Albert
raulk kirjutas:Mis sa Mati järgmise komplekti välistaksid
Grand Prix Supersonic 20-622 700 x 20C black/black - 150 gr
või 23-622 700 x 23C black/black - 160 gr
+ õhukumm Conti Race 28 Supersonic 50 gr = 200...210 grammi jookusl x 2 = 400...420 gr
ehk siis ca 350 grammi kergem
Mina priske poisina välistaksin Su soovitatud komplekti lihtsal põhjusel. Tootja ütleb Su soovitatud kummide kohta järgmist:
"With maximum speeds in mind, we dispensed with puncture protection and designed the tyre for just a limited number of racing kilometres. As a result, the Grand Prix Supersonic is not a training tire. It makes top speeds irresistible, but is only recommended for individual races on smooth circuits."
Link kah juurde:
http://www.conti-online.com/generator/w ... ic_en.html
Aerobike eraldistardisarjaks ilmselt väga hea valik, muudel juhtudel tasuks vast tootja tähelepanujuhtimist usaldada - Tabasalu-Kloogaranna maanteele selline Conti komplekt ilmselt väga hästi ei sobiks
.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 08. 04. 2008. 21:43
Postitas vaikija
Miks jamasin? Lihtsalt tekkis huvi katsetada. Ja mis põhiline, loomulikult, olin arvatavasti esimene Eestis (tempel mällu
).[/quote]
Väga vabandan,aga ei saa kohe kuidagi enda teada jätta,et jäid mõni aasta hiljaks,et olla esimene eestis.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 08. 04. 2008. 21:57
Postitas maxspeed
Continental Race 28 Light: 2 x 75g (jah, Supersonic on veel kergem, aga ma seda ei kasutaks)
Millisel põhjusel võiks Supersonic kasutusalast kõrvale jääda? Olen mitu aastat just seda artiklit kasutanud ja pole probleeme täheldanud.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 08. 04. 2008. 22:02
Postitas Mati
vaikija kirjutas:mati kirjutas:Miks jamasin? Lihtsalt tekkis huvi katsetada. Ja mis põhiline, loomulikult, olin arvatavasti esimene Eestis (tempel mällu
).
Väga vabandan,aga ei saa kohe kuidagi enda teada jätta,et jäid mõni aasta hiljaks,et olla esimene eestis.
Eks see oli pigem väike iroonia ja vast ma elaks selle löögi üle kah
. Eeldasin, et infi julgelt jagatakse. Kui uurida võib siis mis lahendusega tubeless? Millised on kogemused? Head ja halvad küljed?
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 09. 04. 2008. 09:13
Postitas mart
Mati kirjutas:Miks jamasin? Lihtsalt tekkis huvi katsetada. Ja mis põhiline, loomulikult, olin arvatavasti esimene Eestis .
vaikija kirjutas: jäid mõni aasta hiljaks,et olla esimene eestis.
Mati kirjutas:Eeldasin, et infi julgelt jagatakse. Kui uurida võib siis mis lahendusega tubeless?
Looda sa, et sulle inffi jagatakse. Olen nii aru saanud, et pool- ja täisprofid ja nende mehaanikud on suht kidakeelsed ja tegutsevad omaette. Milleks jagada infot, mis võib sind poodiumist ja sponsorrahast ilma jätta.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 09. 04. 2008. 12:13
Postitas Mati
mart kirjutas:...Milleks jagada infot, mis võib sind poodiumist ja sponsorrahast ilma jätta.
No jah, eks ta nii võib olla küll. Samas ajab see igas valdkonnas toimuv "salatsemine" sellises korporatiivses ühiskonnas nagu Eesti on, pehmelt öeldes naerma.
Asjast rääkides, siis ma pakun, et see paariaasta tagune süsteem koosnes millestki muust. Nt Michelini rehvid ja mingi tava pöid
.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 09. 04. 2008. 14:05
Postitas mart
Mati kirjutas:Eks olulisem ole süsteemi pikajaline toimivus ja mulje. Seda saame arutada sügisel ma loodan.
1. Hutchinson Fusion 2 Tubeless (23C): 2 x 312g
2. Stan's rugin: 2 x 50g
Kas oled torkeaukudele mõelnud - et CO2 või pump ligi?
Mõned mnttubelessi vennad mujal foorumis on sinumoodi algul Stansiga hermeetiliseks teinud, aga sõidul kannavad Vittoria ballooni kaasas:
http://www2.et-bike.ee/product_info.php?products_id=986
Samas mõni kurtis, et ei täida ülesannet. Mine võta kinni, siin saab kiidusõnu:
https://www.bikesportmichigan.com/revie ... Stop.shtml
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 09. 04. 2008. 14:39
Postitas Mati
Trennis ikka kaasas varu sisekumm ja pump. Vahu peale olen mõelnud, kuid loodan, et rugin täidab oma ülesannet.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 10. 04. 2008. 00:00
Postitas vaikija
Mati kirjutas:mart kirjutas:...Milleks jagada infot, mis võib sind poodiumist ja sponsorrahast ilma jätta.
No jah, eks ta nii võib olla küll. Samas ajab see igas valdkonnas toimuv "salatsemine" sellises korporatiivses ühiskonnas nagu Eesti on, pehmelt öeldes naerma.
Asjast rääkides, siis ma pakun, et see paariaasta tagune süsteem koosnes millestki muust. Nt Michelini rehvid ja mingi tava pöid
.
Kahjuks ei ole olukord nii põnev,et hoitakse saladuses või miskit sellist.Lihtsalt ollakse trennis ja pole aega ladrata netis
Ok,tegelikult on veel lihtsam:sai proovitud jumal teab millega,oli tore ja aitab kah.Edasi tubular jooksud alla ja ok.Nüüd pigem pakub pinget,et millised tubular jooksud(ikka edevamad),kummid.Arvan,et 23 laius veereb paremini kui 21,proovin ära jne.
Eks ajapikku leiutamise huvi kaob,kõik head asjad ju poeski olemas.
Mul oli amordilukk lenksul juba siis,kui ükski amorditootja ei tootnud neid veel.(kusjuures nüüd pigem ei kasuta üldse lenksulukku)
Tubelessid olid juba siis,kui tubelesse polnud jne.(nüüd nii ja naa,vahel teen tavakummi tubelessiks,vahel panen tubelessi,ühel tootjal on see juba tubelessina kerge jne.)
Ammu oleks ka juba MTB tubulariga toimetanud aga kummivalik nendele on nutune.Dugast tundub jube(see võib meeldida maailmameistrile Frichile,aga minule ei),Tufo kolmest mudelist kaks võivad olla ok aga 1,95 laius ei tundu minule tsainikule enam kaasaegne nägemus hästi veerevast madala rõhuga kummist jne.
Noh nüüd tegutsed lihtsalt rutiinist ja ilma erutuseta,ehk kommentaarideks ei tule nagu vaimu peale.Äge moment on möödas.
Ja kes selliste asjadega tegelevad suure tuhinaga,siis nad ei ole mitte ajast maha jäänud,vaid vastupidi,mul kade meel,et ei oska/viitsi ise enam nautida seda leiutamist.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 10. 04. 2008. 07:19
Postitas Mati
Ega seda tänapäevast eriliste asjade proovimist niiväga leiutamiseks ei saagi nimetada, sest kraam vähemalt poolfabrikaadina olemas. Pigem siinmail uue katsetamine (mis polegi nii rakse arvestades üldsuse valdavat konservatiivsust).
Aga kui viitsid veel kommida, siis huvitaks kogemus rõhu osas maantee tubelessis.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 20. 04. 2008. 19:33
Postitas Mati
Asi areneb
Corima hakkab pakkuma carbonjooksu tubeless süsteemile. Lisaks on Hutchinsonilt tulemas 25c versioon ja ka vastupidavusele orienteritud
Intensive versioon.
After a long wait since the debut of Road Tubeless in 2006, French wheel and rim maker Corima has added its own model to the collection of compatible wheel models on the market. The new Corima RT1 features a 44mm-deep full carbon rim, carbon-bodied hubs and bladed Sapim stainless steel spokes that are arranged in a 2:1 pattern on the rear. Claimed weight for the pair is an encouraging 1537g.
Current Fusion 2 Road Tubeless tire would eventually be available in a wider 25c casing and a durability-focused Road Tubeless model, called Intensive, will be added to the lineup by the end of the year.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 30. 07. 2008. 17:16
Postitas Mati
Asi areneb edasi. Nüüd ka
Spessul oma tubeless maanteekummid ja
jooksud olemas.
For 2009, Specialized says it will have a complete line of tubeles road tyres, starting in July 2008 with the Turbo Tubeless in 23mm width. More tubeless tyres will appear over the following months and compatible wheels from Roval, Specialized's wheel marque, will appear in mid-2009.
Jooksude osas on vist ka Fulcrumil miskit susisemas.
mart kirjutas:Mati kirjutas:Eks olulisem ole süsteemi pikajaline toimivus ja mulje. Seda saame arutada sügisel ma loodan...
Kas oled torkeaukudele mõelnud - et CO2 või pump ligi?... tüübid välismaal sinumoodi algul Stansiga hermeetiliseks teinud, aga sõidul kannavad Vittoria ballooni kaasas ... Samas mõni kurtis, et ei täida ülesannet....
Esimene "olukord" ka seljataga kui Haapsalu raallil esikumm susisema hakkas. Nati aega pritsis ruginat, aga siis jäi ilusti pidama. Toimib!
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 17. 09. 2008. 14:03
Postitas Mati
Mati kirjutas:Asi areneb
... Hutchinsonilt tulemas ka vastupidavusele orienteritud
Intensive versioon...
Tuli ära! Nüüd
Hutchil valikus kolm tubeless rehvi maanteele - Atom, Fusion2 ja Intensive. Pole paha. Uus Intensive on väidetavalt parema kulumiskindlusega ja vastupidavam. Rehvil on sile keskosa ja "õlgadel" õrn muster. Lisaks peaks Intensive olema ka valiku odavaim variant. Kaalust ei tea hetkel kahjuks midagi, kuid eeldatavasti on Intensive ka kolmiku raskeim.
Lisaks ka midagi cyclocrossi sõpradele
tubeless ready Piranha CX ja
tubeless ready Bulldog CX näol.
Mati kirjutas:...Jooksude osas on vist ka Fulcrumil miskit susisemas...
Enam ei susise,
vaid on olemas! Racing 1 ja Racing Zero jooksud omavad nüüdsest tubeless valmidusega pöida (2-Way Fit rim).
Ühe allika kohaselt on antud rehvi kaal 290g ja eeldatav hind 60$
(PS! Spessu Turbod valmivad väidetavad Hutchinsoni tehases ja Roval tubeless jooksud valmivad Campa osalusel).
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 26. 09. 2008. 16:01
Postitas mart
Ennast õigustanud Stansi lateksile on tekkinud lisa:
JOE'S ROAD RACING SEALANT
Specially engineered to seal punctures at high air pressures of road racing wheels. For use in road tubular, tubeless tires and innertubes. Instantly seals punctures in the tread up to 3mm.
http://www.no-flats.com/info.php?itemid=227" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 26. 09. 2008. 16:18
Postitas Mati
mart kirjutas:...Instantly seals punctures in the tread up to 3mm.
Stans lubab kuni 6mm.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 29. 04. 2009. 22:50
Postitas Mati
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 30. 04. 2009. 18:53
Postitas wylde
MA võin blogi vormistada - selleks vajan annetajalt 2-te UST kummi, Dura-ace jooksud endal olemas.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 30. 04. 2009. 20:35
Postitas Mati
wylde kirjutas:MA võin blogi vormistada - selleks vajan annetajalt 2-te UST kummi, Dura-ace jooksud endal olemas.
Mis seal blogida, mul ühe hooaja kogemus olemas. Rehve saab netist.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 02. 05. 2015. 11:38
Postitas Mati
Aeg veereb ... valik laienenud ja diskussioon süveneb. Väike ülevaade diskussioonist siin -
http://www.bikeradar.com/us/road/gear/a ... ess-44186/
PS! Omal järgmine tubeless variant Schwalbe Ultremo ZX, 23c, 293g rehv.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 03. 05. 2015. 18:30
Postitas Rivo
Sai siis samuti MNT rattal sisekummid riiulisse pandud. Asjaosalised:
Shimano Ultegra 6800 jooks,
Continental SportRace 25mm. laiune kumm (tavaline, mitte UST ega Tubeless ready) ja Stansi
NoTubes latex.
Esialgu arvasin, et ühe kummi sisse piisab poolest pudelist ruginast, aga ei, ikka ühe kummmi jaoks vaja 1pdl. jagu (59ml.) Võimalik, et kui kasutada spets Tubeless Ready maantee kumme, saab hakkama vähemaga.
Tähelepanekud:
* Õhu saaks sisse ilmselt ka kobedama käsipumbaga - ei mingit võimlemist.
* Vajas väga hoolikat külgsuunas loksutamist, et pidama jääks - tahtis ikka ääre vahelt lekkima jääda.
Veeremise koha pealt hetkel küll miskit nagu aru ei saanud. Aga eks see saigi ette võetud pigem torgete ja snake-bit vastu ennetamiseks. Kaaluvõitu kerge sisekumm vs. latex mingisugune tuleb, aga mitte nüüd miskit erilist.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 03. 05. 2015. 21:48
Postitas Mati
Rivo kirjutas:...Esialgu arvasin, et ühe kummi sisse piisab poolest pudelist ruginast, aga ei, ikka ühe kummmi jaoks vaja 1pdl. jagu (59ml.) Võimalik, et kui kasutada spets Tubeless Ready maantee kumme, saab hakkama vähemaga...
Tubeless
Ready maantee rehve ei ole! Õige tubeless maantee rehvi jaoks ei ole ruginat vaja. Mis ei tähenda, et seda ei võiks kasutada torgete ''iselappimise'' mõttes (positiivne kogemus olemas).
Rivo kirjutas:Veeremise koha pealt hetkel küll miskit nagu aru ei saanud...
Mis rõhuga sõitsid? Efekt tuleb õige rõhuga ja vastaval teel.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 03. 05. 2015. 22:54
Postitas KaupoR
Minul puudub tavarehvi konverteerimise kogemus. Sõidan hetkel Hutchinsonidega ja riiulil ootavad järge Schwalbed. Rehvi purunemist on juhtunud 5-6 aasta peale (ma ei mäletagi millal selle setupi peale läksin) 2, ükskord jäin teele, teinekord hakkas vaikselt vajuma ja sain koju. See ongi minu meelest selle lahenduse suurim pluss - praktiliselt võid ära unustada katkise rehvi. Oma viimase rehvipaari sõitsin nii läbi, et kangas tuli välja aga õhku pidas endiselt. Lihtsalt tundus imelik edasi sõita kui rehv juba delamineerub.
Suurim miinus on tubeless rehvi pöiale saamine. Võtab higistama.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 03. 05. 2015. 23:14
Postitas Rivo
Mati kirjutas:Rivo kirjutas:Veeremise koha pealt hetkel küll miskit nagu aru ei saanud...
Mis rõhuga sõitsid? Efekt tuleb õige rõhuga ja vastaval teel.
Ees ca. 6,0bar ja taga veidi rohkem, ca. 6,2bar. Rõhk valitud pigem selle järgi, et suurema killuga asfaldil oleks sujuv.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 15. 10. 2015. 11:11
Postitas Mati
Valikusse lisandunud veel üks variant -
Vittoria Corsa Speed TLR. See ka minu teada esimene maanteele mõeldud
tubeless-ready variant, ehk vaja ruginat.
http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... ady-45458/
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 07. 03. 2016. 12:00
Postitas Mati
Schwalbe Pro One tubeless rehvi arvustus -
http://roadcyclinguk.com/gear/schwalbe- ... OJbTaeR.97
Plussid: lihtne installida; suurepärane sõidumugavus (sh materjal haakub hästi)
Miinused: kallis
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 11. 03. 2019. 20:33
Postitas Genry
Kas kellegil on värskeid kogemusi endal UST kummi kasutamisest? Sai naisele mnt ratas soetatud ja et tal ei oleks vaja tee peal rehvi vahetada, siis plaan need pommikindlaks teha. Lisaks arvan, et naudib mnt ratta seljas olemist rohkem, kui kummid pole 7-8 BARi peale pumbatud. Ise mõtlen ka, et rehvivalik võiks olla Schwalbe Pro One 25mm, paneks selle jooksule mille pöia sisemine laius 17mm ja väline 21,8, et kas kellegil analoogne kogemus olemas? Jooksud -
https://www.bike24.de/1.php?content=8;p ... B1286%5D=1
Vaatasin ka mõni aeg tagasi Mavicu videot, kus nad kirjeldasid kummide tootmist oma jooksudest lähtuvalt, et seal enam kui pool mm määrab kui ästi on kumm seadistatav.
Mavicu jutt siin -
https://www.youtube.com/watch?v=ALVtgcY1YeM
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 11. 03. 2019. 20:45
Postitas Genry
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 11. 03. 2019. 21:44
Postitas KaupoR
Palju oleneb rehvi ja pöia omavahelisest läbisaamisest. Alles panin carbon tubeless pöiale (17mm) peale Schwalbe Pro One 25mm rehvi - ei olnud lihtne!! Paljakäsi peale saada oli võimatu missioon, kasutasin kummiheeblit. Pumbates hakkas õhku kohe sisse võtma aga kuna rehv oli nii tihkelt peal, siis ühe koha pealt ei löönud mitme higistamiseni pumpamisega plaksuga ääre taha - rehv täitus natuke õhuga, ühest kohast hakkas rehvi ja pöia randi vahelt aga 4-5 bar'i juures läbi susisema ja oli selgelt näha, et rehv pole õiges kohas. Seebivesi ja uuesti pumpama - sama asi. Siis võtsin appi kompressori, lateks sisse (alguses proovisin ilma, kui rehv ääre taga, oleks läbi ventiiliaugu pannud lateksi sisse), uuesti seebivett ka vahele ja ikka susises rehvi ja pöia vahelt välja. Loksutasin siis nii, et lateks selle vahe natukenegi kinni võtaks, et ma saaks samal ajal rehvi veidi enam rõhku lasta lootuses, et siis käib plaks ja rehv läheb ranti ja viimaks see ka õnnestus. Teist jooksu ei jaksanud tol õhtul enam ette võtta
Ma nüüd ei tea, kuidas ma selle rehvi tulevikus maha saan ... eriti veel kui peaks tekkima vajadus maantee ääres rehvi vahetada.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 12. 03. 2019. 09:06
Postitas Genry
Vot jah, just see sama hirm ongi millest Kaupo kirjeldab. Siis ma ka ei julge läbi proovimatu jooksupaariga katsetama hakata. Jah Shwalbe võib ise super hea installeerimisega kumm olla aga teatud pöia suhtes. Kõige kindlam oleks Mavicu UST jooks ja UST kumm, või siis siia hakata koguma infot, millised kummid/jooksud kokku sobituvad
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 12. 03. 2019. 09:47
Postitas KaupoR
KaupoR kirjutas: ↑11. 03. 2019. 21:44
Ma nüüd ei tea, kuidas ma selle rehvi tulevikus maha saan ... eriti veel kui peaks tekkima vajadus maantee ääres rehvi vahetada.
Õnneks on seda läinud viimase ca 10 aasta tubelesskogemuse jooksul vaja 1 kord.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 12. 03. 2019. 09:50
Postitas SK
KaupoR kirjutas: ↑11. 03. 2019. 21:44
Palju oleneb rehvi ja pöia omavahelisest läbisaamisest. Alles panin carbon tubeless pöiale (17mm) peale Schwalbe Pro One 25mm rehvi - ei olnud lihtne!!
Kas ütled pöia margi ka, oleks hea teada?
Pöiarantidel on ikka suured erinevused, tubeless ready märge ei seleta üldjuhul lahti, kui suurt valu ja vaeva nägema pead. MTB osas jäin juba 10 aastat tagasi stabiilselt Crossmaxi peale, sest näppudest piisas ja õhku pidas erinevalt varasematest katsetustest. Maantee osas ootaksin ka vihjeid, mis oleks lollikindel kombinatsioon - praegu vaatan Mavic Ksyrium Elite poole
https://shop.mavic.com/en-int/ksyrium-e ... #1028=3283
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 12. 03. 2019. 10:08
Postitas rai66
Mina panin eelmine kevad sellise. Käib sise- ja väliskummi vahele. Enam rehve ei läinud.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 12. 03. 2019. 10:55
Postitas KaupoR
SK kirjutas: ↑12. 03. 2019. 09:50
Kas ütled pöia margi ka, oleks hea teada?
Reynolds Strike SLG, teibiks Stans 21mm.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 12. 03. 2019. 13:09
Postitas värv
Eelmisel hooajal sõitsin Mavic Ksyrium Pro UST süsteemiga ja on tõesti hea. Kumm läks ilma heeblita peale ja põrandapumbaga õhk sisse. Ühtegi torget vist ei õnnestunud hooaja jooksul saada. Ees kasutasin rõhku 5bar ja taga 5,5bar (73kg).
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 12. 03. 2019. 18:14
Postitas rainerhq
Kolmas aasta (või isegi neljas) sõidan Bontrageri Paradigm TL pöid ja Schwalbe G-One Speed 30mm.
Saab käega peale/maha ja peab õhku. Pöia peal NoTubes kollane teip 2 kihti ja sees NoTubes piim. Rõhk 3-6 (66kg), olenevalt tujust/rajast
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 13. 03. 2019. 16:10
Postitas camouflage
Minul Mavic Allroad UST ja Yksion Elite 30 mm UST. Käsipumbaga läheb ilusti peale, samas Mavicu piima väga ei kiidaks, sest selle raamilt maha saamine on liiga vaevarikas ning varem või hiljem sõidad rehvi sellise augu, kust piima välja pritsib.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 13. 03. 2019. 19:27
Postitas TairKibal
https://www.bike-discount.de/en/buy/pir ... ing-753099
Syncrose RR2.0 pöiale sai selle rehvi paljaste kätega peale. Ranti istus kah probleemideta. Schwalbe on küll kerge aga see kergus tuleb ka vastupidavuse arvelt.
Re: Tubeless maantekumm
Postitatud: 23. 08. 2019. 11:47
Postitas Mati
Schwalbe poolest on nüüd maantee tubeless standard "valmis". Toob ka turule uue One, Pro One ning lisaks kiirema ja kergema Pro One TT mudeli.
https://www.bikeradar.com/news/schwalbe ... pV6iQZJ8V0
One TLE - 25mm (275g), 28mm (295g), 30mm (305g)
Pro One TLE - 25mm (245g), 28mm (270g), 30mm (295g)
Pro One TT TLE - 25mm (205g), 28mm (215g)