1. leht 1-st
Sisekummi purunemine ventiili juurest
Postitatud: 02. 06. 2003. 09:06
Postitas oddo
Andke nõu, kuidas subjekti vältida ja millest tingitud? Olen juba teisest kummist sel viisil lahti saanud. Viimane siis vahetult ennem Kõrve sõitu, mistõttu tuli ka enamvähem viimasena startida. Ise kahtlustan süüdlasena käsipumpa, millega peab otse ventiili otsas vägistama. Kodus küll jalgpump olemas, aga vahest vaja ikka käsipumbaga veidi juurde lasta. Või on veel midagi, mida peaks teadma/jälgima? Mõni nipp kummivahetuse juures?
Re: Sisekummi purunemine ventiili juurest
Postitatud: 02. 06. 2003. 09:14
Postitas UrmasL
oddo kirjutas:Andke nõu, kuidas subjekti vältida ja millest tingitud?
Mis ventiiliga kumm ja milline auk on pöias?
Kui presta ventiiliga kumm autoventiili august läbi torgata siis võib tõesti kummile viga teha. On olemas spets adapterid mis ventiilile peale keerates augu parajaks teevad. Mul sellist adapterit pole ja kui on vaja presta autoventiili august läbi panna siis jälgin hoolega, et asi täpselt keskele jääks ning pumbates olen kah ettevaatlik. Palju oleneb ka sisekummist. Odavad pole ilmselt nii kvaliteetsed. Mul on miskid Nokia Lightid ja nendel on ventiili ümber lisatugvdus.
Postitatud: 02. 06. 2003. 09:17
Postitas Mati
Kontrolli pöial ventiili auku, kas ei ole serv terav ntx.
On omal ka ühe sisekummiga sihuke jama olnud, ei mäleta mis firma. Sel aga oli probleem selles, et see ventiili jala ümber olev paksem krae oli liiga õhuke või kitsas ja ventiil ronis liiga palju auku, kuni lõpuks lõhkus ühenduse ära. On presta ventiil ja presta auk. Seega kui oled kasutanud mõlemal korral sama firma sisekummi, siis kaalu vahetust.
Postitatud: 02. 06. 2003. 09:23
Postitas oddo
Ventiil on presta ja pöias sama auk. Ehk siis autoventiil läbi ei mahu. Üks kumm oli 1,4 TomSlicki jaoks kõige odavam Spezialised sisekumm ja teine rattaga kaasas olnud miski hiinapärase nimega sisekumm (nime peast ei mäleta).
Üks variant kargas veel pähe, kas seda kinnitusrõngast liigtugevalt kinni keerates ei või midagi sellist juhtuda?
Postitatud: 02. 06. 2003. 09:24
Postitas Hardy
neid vigu on tõesti palju kas augu krael on miskid krasid, ventiili auk on suur ja ventiil jääb liikuma või siis pöial miski jama samas võid ka kodara kaitseks mõeldud lindi ära vahetada
Postitatud: 02. 06. 2003. 09:32
Postitas Mati
oddo kirjutas:Üks variant kargas veel pähe, kas seda kinnitusrõngast liigtugevalt kinni keerates ei või midagi sellist juhtuda?
Selle rõnga mõte ongi selles, et fikseerida ventiil kindlalt ja korralikult. Endal ei ole õnnestunud näpuga seda nii kinni keerata, et enam lahti ei saaks, seega eeldan, et ei tohiks ka kummile viga teha.
Postitatud: 04. 05. 2004. 21:56
Postitas cowrider
Õnnestus omal ka 2 sisekummi maha kanda - ventiili juurest katki. Esimesel korral avastasin esimest korda rehvi maha võttes ja hiljuti sai teist korda rehvi vahetatud ja uuel sisekummil sama jama. Kui ventiili painutada, siis jookseb tühjaks - vabas asendis peab. Panen korraliku pöiapaela ja loodetavasti aitab või on asi seotud pumpamisega.
Postitatud: 04. 05. 2004. 22:14
Postitas Hanno
Mati kirjutas: Selle rõnga mõte ongi selles, et fikseerida ventiil kindlalt ja korralikult. Endal ei ole õnnestunud näpuga seda nii kinni keerata, et enam lahti ei saaks, seega eeldan, et ei tohiks ka kummile viga teha.
Mina viskan kõik need rõngad KOHE minema, kui kummi peale panen. Need ongi purunemise põhjus. Eriti odava väliskummiga, kuna seal kumm liigub peal ja tõmbab kaasa sisekummi ja ventiilist annab järgi. Näen seda iga päev. Visake need jurad minema, mis seal nö "peavad olema" ja ventiilist enam kumm puruks ei lähe.
Postitatud: 05. 05. 2004. 07:01
Postitas Kuldar
Hanno kirjutas:
Mina viskan kõik need rõngad KOHE minema, kui kummi peale panen. Need ongi purunemise põhjus. Eriti odava väliskummiga, kuna seal kumm liigub peal ja tõmbab kaasa sisekummi ja ventiilist annab järgi. Näen seda iga päev. Visake need jurad minema, mis seal nö "peavad olema" ja ventiilist enam kumm puruks ei lähe.
Inimene aeg-ajalt komistab Tõe otsa, aga ajab ennast jälle uhkelt sirgu ja jätkab oma teekonda.
Mul endal võttis iseseisvalt samale järeldusele jõudmine pikalt-pikalt aega kuni tabasin seose rõnga unustamise ja ventiili murdumise vahel.
Sant lugu on see, et ventiiliaugu "servade silumisega" on see parasjagu suureks läinud ja kui rattapesul pöid lolli asendisse jääb, siis läheb vesi sealt sisse.
Postitatud: 05. 05. 2004. 08:50
Postitas Mati
Hanno kirjutas:Mati kirjutas: Selle rõnga mõte ongi selles, et fikseerida ventiil kindlalt ja korralikult. Endal ei ole õnnestunud näpuga seda nii kinni keerata, et enam lahti ei saaks, seega eeldan, et ei tohiks ka kummile viga teha.
Mina viskan kõik need rõngad KOHE minema, kui kummi peale panen. Need ongi purunemise põhjus. Eriti odava väliskummiga, kuna seal kumm liigub peal ja tõmbab kaasa sisekummi ja ventiilist annab järgi. Näen seda iga päev. Visake need jurad minema, mis seal nö "peavad olema" ja ventiilist enam kumm puruks ei lähe.
Mul pole samas seda laadi probleeme olnud. Kas ma siis ei keera seda rõngast nii kõvasti kinni, et see halvasti mõjuks, või on mul sisekummidega vedanud - tugevamat sorti. Neid ülikekrgeid sisekaid pole kasutanud. Seega pole asi ilmtingimata kasutu või kahjulik. Eks igaüks käitu vastavalt harjumusele ja kogemusele. Ülimat tõde vast pole.
Postitatud: 05. 05. 2004. 11:06
Postitas Gunnar
Eelmine aasta see tõttu 3 kummi maha kandnud, suutsin ventiili lausa küljest pumbata korra. Kõik olid korralikud paksu seinaga ja eriti jämeda kraega, samas light lisekumme pole kordagi länud selles põhjusel. Ei usu, et need "mutrid" asja halvendasid, kuna keeran need aint kergelt kinni, et oleks normaalne pumbata, muidu kaod ju ventiil kohe velje sisemusse, kui pumpamist alustad, ja see on tüütu.
Postitatud: 05. 05. 2004. 13:16
Postitas Caarel
just sai isegi selline jama tehtud. Käsipump lihtsalt lõhub ära. Nüüd püüan edaspidi rahulikumalt pumbata
Postitatud: 21. 07. 2004. 22:47
Postitas Soobel
üks abin?u selle vastu on koguda vanaaegseid (enne 1960) ventiilitorusid - need nimelt käivad mutriga kummi külge. Ise olen endal ?ige mitu kummi sedasi taastanud, et sissevulkaniseeritud ventiili lihtsalt maha kiskunud ja mutriga ventiiliga asendanud. Jutt käib muidugi standardm??duga "klassikalistest" rattaventiilidest, ent olen kohanud ka selliseid mutriga autoventiile.
Postitatud: 22. 07. 2004. 11:37
Postitas Aaren
Mul paari kuu eest sama lugu prestaga. Ventiili auk oli küll väga paras, kuid selle servad nugateravad. Kolmnurksaabrist oli abi.
Postitatud: 22. 07. 2004. 23:11
Postitas Mr. PureTrials
Ventiili murdumine võib olla ka tingitud sellest, et väliskumm on välja veninud või on pöid valet mõõtu (see, et pöid on 26'' ei näita veel seda kui hästi 26'' kumm sinna peale istub). Kui väliskumm hakkab mööda pöida ringiratast sõitma, siis tõmbab lihtsalt ventiili küljest ära. Mul läks sedasi 5 sisekummi nädalas kuni asjale põhjenduse leidsin....