1. leht 1-st
veljelint
Postitatud: 09. 06. 2003. 16:52
Postitas charlie
jätkame siis ideaalse ratta komplekteerimist.
küsimus nüüd velje lindi kohta. tavaliselt kasutatakse selleks riidest linte, kuid täna ostsin endale Schwalbe veljelindi, mingi kummi ja plastiku segu. varasemast ajast kuskil meenub, et sellist linti laideti, kuna pidi kippuma õhukumme katki hõõruma. mis oleks teie kogemused ja kommentaarid?
Postitatud: 09. 06. 2003. 16:54
Postitas Mati
omal oli kunagi tõsiseid probleeme kummist pöialindiga. nüüd olen sõitnud juba 3-4 aastat riidest lindiga ja probleeme pole.
Re: veljelint
Postitatud: 09. 06. 2003. 16:57
Postitas erikr
charlie kirjutas:jätkame siis ideaalse ratta komplekteerimist.
küsimus nüüd velje lindi kohta. tavaliselt kasutatakse selleks riidest linte, kuid täna ostsin endale Schwalbe veljelindi, mingi kummi ja plastiku segu. varasemast ajast kuskil meenub, et sellist linti laideti, kuna pidi kippuma õhukumme katki hõõruma. mis oleks teie kogemused ja kommentaarid?
endal on mavic crossridel originaalpael (kirjeldatud materjalist) ja probleemideta teist hooaega, samuti on talve-kevade jooksul mingi schwalbe pöiapael, ka ei ole probleemi.
Postitatud: 09. 06. 2003. 18:31
Postitas Hardy
omal on riidest ja pole ka probleeme pole olnud ka probleeme nende teistega
Postitatud: 09. 06. 2003. 21:02
Postitas mart
Mati kirjutas:omal oli kunagi tõsiseid probleeme kummist pöialindiga. nüüd olen sõitnud juba 3-4 aastat riidest lindiga ja probleeme pole.
Läbivenivad (st kummist ja sarnasest materjalist) pöialindid üldjuhul EI sobi topeltvelgedele (pigem peaks ütlema - keelatud. eriti kõrgete pöidade korral). Lindil ei ole kodaranipli vastu toetumise võimalust, seega hakkab lint täislohvi survel punnituma pöia sisemusse. Mida rohkem pumpad, seda rohkem punnitab - kuni purunemiseni.
Postitatud: 09. 06. 2003. 21:10
Postitas priidik
mart kirjutas: Läbivenivad (st kummist ja sarnasest materjalist) pöialindid üldjuhul EI sobi topeltvelgedele (pigem peaks ütlema - keelatud. eriti kõrgete pöidade korral). Lindil ei ole kodaranipli vastu toetumise võimalust, seega hakkab lint täislohvi survel punnituma pöia sisemusse. Mida rohkem pumpad, seda rohkem punnitab - kuni purunemiseni.
Mõlemal maantekal on mul Michelini spetsiaalsed, pigem plastikust pöialindid mis ei punnita kuhugi. Lubatud surve 9 bar (125-130 psi). Probleeme ei ole. Riidega on see värk et teda tuleb panna vähemalt 2 kihti et toimiks. Mul on just riidega olnud nii, et see nihkub ära ja siis on niplite augud paljad. Muidu pole riide vastu midagi.
Postitatud: 09. 06. 2003. 21:27
Postitas mart
priidik kirjutas:mart kirjutas: Läbivenivad (st kummist ja sarnasest materjalist) pöialindid üldjuhul EI sobi topeltvelgedele (pigem peaks ütlema - keelatud. eriti kõrgete pöidade korral). Lindil ei ole kodaranipli vastu toetumise võimalust, seega hakkab lint täislohvi survel punnituma pöia sisemusse. Mida rohkem pumpad, seda rohkem punnitab - kuni purunemiseni.
Mõlemal maantekal on mul Michelini spetsiaalsed, pigem plastikust pöialindid mis ei punnita kuhugi. Lubatud surve 9 bar (125-130 psi). Probleeme ei ole. .
Jep, üldjuhul nõus. Aga alati võiks teemas ka öelda, mis pöiad on. Näiteks mul sõber oli Vuelta Airline I pöiale lindi leidmisega vägagi hädas. Nimelt on tollel pöial lohvi poolel ca 1 cm augud , kust kodaraniplini jääb veel ca 1 cm maad. Et neid lollikindlalt kinni katta, oli tiba nuputamist. Omal tsüklokrossikal on Araya topeltveljed, nondel on kodaraauk pikas torus, millesse lükatakse plastik junn, seega teoreetiliselt võksin ka ilma lindita sõita.
Postitatud: 09. 06. 2003. 21:34
Postitas erikr
mart kirjutas: Aga alati võiks teemas ka öelda, mis pöiad on. Näiteks mul sõber oli Vuelta Airline I pöiale lindi leidmisega vägagi hädas. Nimelt on tollel pöial lohvi poolel ca 1 cm augud , kust kodaraniplini jääb veel ca 1 cm maad. Et neid lollikindlalt kinni katta, oli tiba nuputamist.
crossridel on ka ca 10mm avad, see vinüüllint ei ole läbi veninud ka 8,5 bar kummirõhu juures.
Postitatud: 09. 06. 2003. 21:38
Postitas mart
erikr kirjutas:
crossridel on ka ca 10mm avad, see vinüüllint ei ole läbi veninud ka 8,5 bar kummirõhu juures.
Mavicu vastu poleks midagi. Aga minu teada nonde linte eraldi ei müüda
Ja veel - vinüül on selline minule ebamäärane ollus. Meenutab teine vinüülplaate, mida siiamaani kuulan
Võibolla on tegemist fiiberkiuga või isegi kevlariga
Postitatud: 09. 06. 2003. 22:17
Postitas erikr
mart kirjutas:
Ja veel - vinüül on selline minule ebamäärane ollus. Meenutab teine vinüülplaate, mida siiamaani kuulan
Võibolla on tegemist fiiberkiuga või isegi kevlariga
mingi PVC moodi asi. pole mingi eriline high-tech. scwalbe helesinine mida vähemalt pirita jalgrattakeskus müüb on sama materjal.
Postitatud: 10. 06. 2003. 07:29
Postitas charlie
tegu on Mavic 517 pöiaga ja see helesinine Schwalbe lint istus sinna küll suhteliselt hästi. tundub päris jäigast PVC materjalist olevat, seega eeldan, et ei suru aukudest läbi.
endal on ka probleeme riidest lindiga olnud, kui vahepeal vaja kodaraid vahetada ja linti korduvalt ära võtta, võib juhtuda, et liim kuivab ära ja ei taga piisavat haakuvust pöiale. viimase tõttu kipuvad augud vabaks jääma ja õhukummid purunema.
Re: veljelint
Postitatud: 10. 06. 2003. 08:55
Postitas N
charlie kirjutas:jätkame siis ideaalse ratta komplekteerimist.
küsimus nüüd velje lindi kohta.
Väike parandus - paslikum oleks kasutada sõna "pöid" ratta juures.
Postitatud: 10. 06. 2003. 08:58
Postitas N
charlie kirjutas:tegu on Mavic 517 pöiaga ja see helesinine Schwalbe lint istus sinna küll suhteliselt hästi. tundub päris jäigast PVC materjalist olevat, seega eeldan, et ei suru aukudest läbi.
endal on ka probleeme riidest lindiga olnud, kui vahepeal vaja kodaraid vahetada ja linti korduvalt ära võtta, võib juhtuda, et liim kuivab ära ja ei taga piisavat haakuvust pöiale. viimase tõttu kipuvad augud vabaks jääma ja õhukummid purunema.
Veel mõnda aega tagasi oleksin ka ideaalrattad komplekteerinud mavic 517-st, kuid hetkel vaataksin pigem Mavic X 3.1 poole.
Postitatud: 10. 06. 2003. 10:06
Postitas surfar
Ise olen proovinud ka kõiksugu linte maantekal ja MTBl ning olengi jäänud selle plastik/kumm lindi peale. Riidest lindid tükkisid jah liiga aukudesse venima ning maantekal sai mõnikord ka heebliga vigastatud. Tulemuseks õhukummi venimine kodara auku ning selle tagajärjel kummi purunemine.
Plastik/kummi lindi ainuke häda on see, et asi on liiga libe ning tükib pöia ühte äärde liikuma ning jätab teiselt poolt augu ääre ikkagi lahtiseks. Olen sellisel juhul pannud ühe ringi seda vana vene halli isoleeri alla, mis mõlemalt poolt liimib ning selle peale lint. Kui sellist isoleeri ei ole, siis võid tavalist isoleeri tõmmata lindi peale, mis peaks ka asja kinni hoidma, kuigi mitte nii hästi, kui halli isoleeriga.
Postitatud: 10. 06. 2003. 10:23
Postitas charlie
Mavic X 3.1 on hea küll kindlasti, aga selle kallim hind ostes ja kasutades(s.t. hilisem tubless kummi hind) panevad paratamatult asjad paika.
Re: veljelint
Postitatud: 10. 06. 2003. 10:38
Postitas mart
N kirjutas:charlie kirjutas: Väike parandus - paslikum oleks kasutada sõna "pöid" ratta juures.
Jep. ise kah patustan selle vastu
Autoomaniku mõttelaad
Offtopic: terminoloogias on mu meelest hoopis jämedam viga, kui kasutatakse segiläbi sõnu: sadula post ja sadula toru. ntx; ostan sadulatoru pikkusega 40 cm ja läbimõõduga 27,2.
Postitatud: 10. 06. 2003. 13:50
Postitas charlie
aga kumb on õigem: rattad või jooksud?