1. leht 1-st
Re: Rakke maraton TEC
Postitatud: 01. 08. 2003. 09:27
Postitas Oliver
Jack kirjutas:Teadmiseks: RAKKE MARATON ON SEL AASTAL KAUNIS RASKE!
Kuidas kummivaliku seisukohalt Otepääga võrrelda? Kas on vaja tugevamat mustrit?
Postitatud: 01. 08. 2003. 12:41
Postitas Xavier
Ma ei saa aru, miks närveeritakse kummivaliku pärast. Mina sõidan kõik sõidud oma Rocksteriga läbi. Ja veel eriti maratonidel pole nubludega kummi mõtet alla panna. Nubluga kummi võib vaja minna ainult mudasel Mynthonil või mudasel sügiskrossil, muudel võistlustel ei näe vajadust. (Mõtlesin eestis esinevaid maratone, sest välismaistega pole kursis)
Postitatud: 01. 08. 2003. 14:01
Postitas Oliver
Xavier kirjutas:Ma ei saa aru, miks närveeritakse kummivaliku pärast. Mina sõidan kõik sõidud oma Rocksteriga läbi. Ja veel eriti maratonidel pole nubludega kummi mõtet alla panna. Nubluga kummi võib vaja minna ainult mudasel Mynthonil või mudasel sügiskrossil, muudel võistlustel ei näe vajadust. (Mõtlesin eestis esinevaid maratone, sest välismaistega pole kursis)
Olen siiani sõitnud sileda SpeedMaxiga, kuid Otepääl jäi natuke libedaks. Leidsin
rocksteri pildi, sellel arvestatav muster võrreldes SpeedMaxiga. Huvitav, mis ta kaal on?
Postitatud: 01. 08. 2003. 14:34
Postitas spl
Rockster ongi ju nubludega kumm
'
Postitatud: 01. 08. 2003. 14:53
Postitas Alvaro
Mind vaevab iga selle kummivaliku jutu juures üks küsimus - mis kasu saab küsija nendest vastustest, kui ta ei ütle, mis kummide vahel tal valida on? Ma ei tea, palju kellelgi kapi põhjas neid kumme on, kuid kahjuks mõnel on ainult üks (Speedmax populaarseim), paljudel kaks (karvasem ja siledam), harvematel kolm kuni neli (sile, poolslik, karvane ja mudakumm). Me aga sõidame kõik nii erinevate markide ja mustritega, et neid pakkumisi tuleb nii ja naasuguseid. Kui kedagi ikka vaevab, kas panna Rockster või Speedmax, siis öelgu, et ta nende vahel valiks - mida soovitate. Või on see imelik?
Otepää ja Speedmax - sõitsin läbi pea kolme aasta vanuse speedmaxiga ja vist ainult ühes kohas oli tunne, et tahaks tagumisele rattale nats rohkem pidamist (see oli üks ilgelt aeglane, pehme ja ropult palav tõus metsa vahel). Muidu oli ju selline metsa ja asfalttee segu, kus ka väikse mustriga haagib hästi. Elvasse võib minu arvates nt minna üldse siledaga, nt Maxxis Wormdrivega peale.
Ainuke maraton, mis mul ette tuleb, kus võiks karmimat mustrit vaja minna, on Viru, kui seal peaks vihma sadama. Seal läheksid need 40m kõrgusevahega tõusud vääga libedaks. Ja Rakveres vihmaga oleks ka huvitav seal singletrackil.
Postitatud: 01. 08. 2003. 15:05
Postitas tarmo
spl kirjutas:Rockster ongi ju nubludega kumm
'
rockster ei ole nubludega kumm. ja kaalub 470 g, maksimarketi puuviljakaalu järgi. 2.1 laiusest ja sisekummiga versioonist on jutt.
Postitatud: 01. 08. 2003. 15:18
Postitas Kirsa
Vabandage minu tigeduse pärast, aga mul on sellest speedmaxi jutust juba natuke villand.
Maastikuratast tuleks ikka sihipäraselt kasutada ja speedmax on minu arust korraliku mtb ratta kui ka sõitja mõnitamine.
Ma ei julgeks kyll sellise kummiga isegi märjale asfaldile minna - rääkimata muust, aga see olen ehk mina.
Loomulikult tuleb panna rajale vastav kumm alla ja elvas võib vist tõesti pea slickiga lasta, aga tagantjärele vaadates Otepää ja Haanja küll speedmaxi rajad ei olnud.
Loomulikult mõtlen ma hetkel tavalist speedmaxi mitte alfa/omega-t ja arvan et ka eelkõnelejad pidasid sama silmas, kui ei siis minu vabandused. Alfa/Omega on väga korralik võistluskumm.
Postitatud: 01. 08. 2003. 15:24
Postitas tarmo
Xavier kirjutas:Ma ei saa aru, miks närveeritakse kummivaliku pärast. Mina sõidan kõik sõidud oma Rocksteriga läbi. Ja veel eriti maratonidel pole nubludega kummi mõtet alla panna. Nubluga kummi võib vaja minna ainult mudasel Mynthonil või mudasel sügiskrossil, muudel võistlustel ei näe vajadust. (Mõtlesin eestis esinevaid maratone, sest välismaistega pole kursis)
sul on täiesti õigus. pole väga mõtet kummide pärast muretseda. tavaliselt põeb iga sõitja mingil algusperioodil läbi "kummihaiguse". tundub, et kohati on asi pöördvõrdeline - mida kehvem tulemus, seda suurem mure oma kummide pärast. s.t. et seda rohkem otsitakse oma tagasihoidliku esinemise põhjust tehnikast, s.h. tihti kummidest. ei ole need kiirused meil sugugi nii suured, et kahe või kolme semislicki vahel valides midagi oluliselt muutuks.
Postitatud: 01. 08. 2003. 15:42
Postitas Oliver
Huvitav, et see küsimus teil harja punaseks ajas!? Kui Jack tagasi tuleb, saab ta ühe lausega vastata ... ala:
1) sobib sama mis otepääl, või
2) võib ka siledamaga kui otepääl, või
3) oleks vaja tugevamat mustrit kui otepääl.
Postitatud: 01. 08. 2003. 15:44
Postitas AndreK
Mul ka see kummi jutt suht savi. Mul on 2 "komplekti" kumme:
kui sõidan asfaldil siis on all Ritchey Tom Slick 1.0 ja 1.2
kui sõidan metsas siis on ees IRC Mythos 1,95 K ja taga Ritchey Z.E.D. 1,9 K.
Mingeid probleeme erinevatel pinnastel ei ole esinenud.
Postitatud: 01. 08. 2003. 15:49
Postitas spl
http://www.veloplus.ee/index.php?show=t ... ,73&id=155
kui seda mõtlete siis ju kumm karvane küll ja nubludega
Re: Rakke maraton TEC
Postitatud: 01. 08. 2003. 15:54
Postitas Jack
Oliver kirjutas:Jack kirjutas:Teadmiseks: RAKKE MARATON ON SEL AASTAL KAUNIS RASKE!
Kuidas kummivaliku seisukohalt Otepääga võrrelda? Kas on vaja tugevamat mustrit?
Kummiga probleemi ei teki. Pinnas on kuiv ja kõva. Suuremat mustrit läheb minuarust vaja ainult märjaga. Ise sõidan Schwalbe Fast Fred UST-ga, mis on üks siledamaid.
Postitatud: 01. 08. 2003. 16:10
Postitas taavid
AndreK kirjutas:kui sõidan metsas siis on ees IRC Mythos 1,95 K ja taga Ritchey Z.E.D. 1,9 K.
seletage rumalale kummivaliku põhimõtteid, kui ees ja taga erinevad kummid
et siis suurema mustriga tuleb panna ...
Postitatud: 01. 08. 2003. 18:14
Postitas Xavier
seletage rumalale kummivaliku põhimõtteid, kui ees ja taga erinevad kummid et siis suurema mustriga tuleb panna ...
Mina paneks kummid nii siis, kui näit. tõusud on nats mudased ja seal on haakuvat kummi vaja, kuid laskumised on kuivad. Ja ees on siledam kumm sellepärast, et veerevus säiliks.
Postitatud: 01. 08. 2003. 19:39
Postitas Lauri T
tagumine muster aitab mäest üles ronida... esimene muster aitab mäest alla ja tasasel ratast juhtida...
niiet kui libedad tõusud, siis vaja taha mustrit.... kui libedamad laskumised, siis vaja ette mustrit.. nii saan mina vähemalt aru... TEC'i sarja üritustel on üldjuhul pigem ette mustrit vaja.. (jälle minu isiklik arvamus)..
ja see kaa jahh, et kui mustrit vaja ei lähe (kuiv ja kõva pinnaga rada), siis pane sile.. veereb kiiremini.. saad kiiremini edasi.. kui kummi rohkem rõhku pumpad (aga mitte üle lubatud maksimumi), veereb ka paremini.. natuke pehmem kumm jälle pakub rohkem pidamist ja väikest löögi pehmendust, aga vähem veeremist..
Postitatud: 01. 08. 2003. 20:44
Postitas Alvaro
Kirsa kirjutas:
Loomulikult mõtlen ma hetkel tavalist speedmaxi mitte alfa/omega-t ja arvan et ka eelkõnelejad pidasid sama silmas, kui ei siis minu vabandused. Alfa/Omega on väga korralik võistluskumm.
Kusjuures usu või mitte, aga mina pidasin küll silmas a ja o versioone speedmaxist! Alati võiks terminitega täpsem olla, aga lihtsalt need a ja o on levinumad kui see puhta sile SM, seetõttu ei viitsinud nii täpselt kirjutada. My appologies. Nii et oleme nüüd ühel meelel hurraaaaa!
Sorry, kui liiga kriitiliseks kiskus, eesmärk tavaliselt ei olé see, lihtsalt kehva sõnastus
Ette ja taha erinevad kummid on igati mõistlik, kui on millest valida. Oleneb kummad raskemad ja libedamad on - tõusud või laskumised.
Postitatud: 02. 08. 2003. 08:50
Postitas Mati
Kui juba offtopicuks kisub, siis olen ise ntx kasutanud see aasta valdavalt Rocksterit. Enne sõitsin ainult Speedmax'iga (a ja o).
Ütleks nii, et Rocksteriga on probleeme ja jamamist vähem olnud kui Speedmaxiga. Head kummid mõlemad. Võib olla loeb siin ka sõitja kaalu ja kummi laiuse suhe (peenema vajutab raskus mõnedes tingimustes rohkem sisse - liiv ntx)
"Roomikust" on mul olemas Ritchey Z-max, mida olen kasutanud 3-4 aasta jooksul nii 3-4 korda - nii palju siis mudakummist Eestis.
Postitatud: 02. 08. 2003. 19:05
Postitas Ruve
tarmo kirjutas:spl kirjutas:Rockster ongi ju nubludega kumm
'
rockster ei ole nubludega kumm. ja kaalub 470 g, maksimarketi puuviljakaalu järgi. 2.1 laiusest ja sisekummiga versioonist on jutt.
kas tõesti 2.1 kesktasemega kumm nii kerge
Rockster S-works 1.9 kaalus V+ kaalu järgi 448 g
Postitatud: 02. 08. 2003. 20:29
Postitas Xavier
kas tõesti 2.1 kesktasemega kumm nii kerge Rockster S-works 1.9 kaalus V+ kaalu järgi 448 g
Specialized'i kodulehekülg annab 1.9 S-Works kummi kaaluks 400g. Kas kaal valetab või annab lehekülg mittevastava kaalu
Postitatud: 02. 08. 2003. 20:44
Postitas LaUr
minuarust on põhjendamatult vähe tähelepanu saanud kõikide nende kummivaliku arutlustes Hutchinson Python AirLite, sõidan ise nendega ja julgen ka teistele soovitada!
Postitatud: 04. 08. 2003. 08:08
Postitas tarmo
Ruve kirjutas:Kas tõesti 2.1 kesktasemega kumm nii kerge
Rockster S-works 1.9 kaalus V+ kaalu järgi 448 g
jah, N käis Laagri Maksimarketis kaalumas. Mida sa mõtled kesktaseme all? 2.1 rockster on sama kevlar võistluskumm kui S-worksi 1.9, puhas laiuse vahe ainult. kesktase on traadiga kumm ja veel madalam tase on see, mis poes maksab 150 krooni tükk.