1. leht 1-st
Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 04. 08. 2003. 13:03
Postitas www
Kas kellelgi on olnud kogemust, mida jagada, kuidas parandada ust kummi
Või mingeid sama teemalisi linke.
Lasin võistlustel vahu sisse kas nüüd tuleb kumm ja pöid puhtaks küürida ja mingi muu mögaga auk ära lappida
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 04. 08. 2003. 13:45
Postitas tarmo
www kirjutas:Kas kellelgi on olnud kogemust, mida jagada, kuidas parandada ust kummi
Või mingeid sama teemalisi linke.
Lasin võistlustel vahu sisse kas nüüd tuleb kumm ja pöid puhtaks küürida ja mingi muu mögaga auk ära lappida
kuskilt just kuulsin, et keegi oli käinud parandamas ust kummi kummitöökojas. vulkaniseeriti samamoodi nagu autokummigi.
paikamine
Postitatud: 06. 08. 2003. 00:59
Postitas mart2
Kui paikama l@hed, siis lase kindlasti v@ikene 'seen' panna, lihtne paik v6ib j@@da n6rgaks.
Re: paikamine
Postitatud: 06. 08. 2003. 07:17
Postitas erikr
mart2 kirjutas:Kui paikama l@hed, siis lase kindlasti v@ikene 'seen' panna, lihtne paik v6ib j@@da n6rgaks.
sõltub august.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 07. 08. 2003. 19:36
Postitas Ermo
,
Postitatud: 30. 06. 2004. 09:37
Postitas UrmasL
Sai ka UST kumm ära lõhutud. miski 4-5mm pikk lõige täpselt kummi keskel. Mida peaks tegema?
Panema käsitsi tavalise lapi?
Panema käsitsi spets UST lapi? (poes miski 100 eek)
Laskma autokummi paranduses peale kleepida?
Kuidas rahval kogemused on?
Postitatud: 30. 06. 2004. 10:35
Postitas www
UrmasL kirjutas:Sai ka UST kumm ära lõhutud. miski 4-5mm pikk lõige täpselt kummi keskel. Mida peaks tegema?
Panema käsitsi tavalise lapi?
Panema käsitsi spets UST lapi? (poes miski 100 eek)
Laskma autokummi paranduses peale kleepida?
Kuidas rahval kogemused on?
ühe kummi conti twister olen lasknud ära vulkaniseerida peab korralikult
natuke aega tagasi läks python light. proovisin lappida ise. hutchinsoni spets lappidega sinise äärega hind ca 90 eeku kogemus kehv ei saanud korralikult pidama õhku ikka immitses läbi. võtsin kõige tavalisemad lapid oranzi äärega nimeks vist red sun need ajasid asja ära
kummi sisu tuleb hästi ära puhastada ning probleeme pole lappimine imelihtne
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 12. 03. 2008. 12:14
Postitas Gunnar
Üles leidsin teema
Kuna katsetan see aasta ka tubelessid ära, siis kas vahepealsetel aastatel on asi muutunud. St, kas parandate oma tubelesse tavalapiga või spets tubeless lapiga? Kui tavalapp töötab, siis milleks üldse spetslappe müüa?
Silikoonribadega olen kursis, aga suuremaid lõhesid sellega vist ei paika?
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 12. 03. 2008. 12:44
Postitas Villem T
Gunnar kirjutas:Silikoonribadega olen kursis, aga suuremaid lõhesid sellega vist ei paika?
Väike juhend suurematele lõhedele:
http://www.utahmountainbiking.com/fix/t ... dryfix.htm
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 10. 09. 2008. 23:06
Postitas UrmasL
Jändan siin Maxxis Wormdrive UST lappimisega. Kolm imepisikest torkeauku. Esialgu panin peale tavalise sisekummi lapi. Silma järgi jäi väga hästi. Peale pumpamist lasi auk täpselt samamoodi läbi. Nüüd võtsin vana sisekummi. Lõikasin u. 3x5cm lapid. puhastasin liivapaberiga ja liimisin tavalise kummiliimiga. Täpselt õpetuse järgi. Üks kiht, lasin kuivada. Teine kiht ja minuti pärast surusin kokku. Jällegi jäi silma järgi väga hästi. Peale pumpamist täpselt sama asi. Mullitab august nii mis jäksab. Milles asi? Kunagi lappisin Pythoni sisekummi lapiga ja jäi väga hea.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 08:19
Postitas Rivo
UrmasL kirjutas:Jällegi jäi silma järgi väga hästi. Peale pumpamist täpselt sama asi. Mullitab august nii mis jäksab. Milles asi?
Õhk võib tubeless kihi vahele pääseda ühest kohast ja välja hoopis teisest kohast. Suht lootusetu on sellisr rehvi parandada. Viga tekib reeglina soovitatavast madalama rõhuga sõitmisel.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 08:36
Postitas Nongrata
Rivo kirjutas:UrmasL kirjutas:Jällegi jäi silma järgi väga hästi. Peale pumpamist täpselt sama asi. Mullitab august nii mis jäksab. Milles asi?
Õhk võib tubeless kihi vahele pääseda ühest kohast ja välja hoopis teisest kohast. Suht lootusetu on sellisr rehvi parandada. Viga tekib reeglina soovitatavast madalama rõhuga sõitmisel.
Mul oli sama lugu, liimisin sigaretipaki suuruse paiga augu kohale, aga ei midagi, mullitas edasi. Lasin vahtu- ei aidanud, lõpuks aitas Schwalbe doc blue.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 08:39
Postitas Gunnar
Mina katsetaks ka Stans'i, Schwalbe või Eclipse kisselliga. Tegu tundub olema väikese augu või "kanaliga" ja nendega peaksid vedelikud väga hästi hakkama saama.
Hiljuti sai ka omal esimene korralik auk tubeless kummi sisse tekitatud, mingi 3-4mm V kujuline. Kuna mul Stans loksub sees, siis see mullitas välja, lõin tavapärasest suurema rõhu sisse (~2,5 vist) ja jätkasin trenni, mullitamine lakkas. Olin valmis juba kummi paeltega opereerima hakkama, aga tundub, et jäi pidama.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 09:18
Postitas UrmasL
Kas on mingi reaalne vahe ka lateksitel? Eclipse, Schwalbe blue doc, DT Swiss, Stans?
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 09:34
Postitas Olts
Nongrata kirjutas:Rivo kirjutas:UrmasL kirjutas:Jällegi jäi silma järgi väga hästi. Peale pumpamist täpselt sama asi. Mullitab august nii mis jäksab. Milles asi?
Õhk võib tubeless kihi vahele pääseda ühest kohast ja välja hoopis teisest kohast. Suht lootusetu on sellisr rehvi parandada. Viga tekib reeglina soovitatavast madalama rõhuga sõitmisel.
Mul oli sama lugu, liimisin sigaretipaki suuruse paiga augu kohale, aga ei midagi, mullitas edasi. Lasin vahtu- ei aidanud, lõpuks aitas Schwalbe doc blue.
Kui nii susiseb, siis peaks vahtudest ja lateksitest suurem abi olema.
Ise olen paiganud Michelin Jet S-i 5mm pikkust lõhet sinise Hutsi paigaga ja peab hästi. Ainult, et kuna kangas oli kahjustatud, punnitab peale pumpamist augu natuke laiali. Sinna võib väikseid kivikesi vahele minna ja omakorda viga teha.
Ja kui siin veel paiga suurustest jutt oli, siis minul hakkas küll viskama see rehv. On ju need paigad ka raskuse eest. Eriti annab see tunda TRMi alguses, kus on sile ja kiire asfaldilõik. Ma selliseid sigaretipaki suuruseid paiksid ja autorehvi seeni küll ei pooldaks.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 10:00
Postitas Gunnar
UrmasL kirjutas:Kas on mingi reaalne vahe ka lateksitel? Eclipse, Schwalbe blue doc, DT Swiss, Stans?
Värvi vahe :D
Stans on kõige tuntum ja mulje on jäänud, et lateksina peetakse seda kõige paremaks. Eclipse ja DT Swiss on sama toode.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 12:44
Postitas Rivo
Olts kirjutas:Ise olen paiganud Michelin Jet S-i 5mm pikkust lõhet sinise Hutsi paigaga ja peab hästi. Ainult, et kuna kangas oli kahjustatud, punnitab peale pumpamist augu natuke laiali. Sinna võib väikseid kivikesi vahele minna ja omakorda viga teha.
Kui sa panid sinna tavalise väikse siserehvi paiga, on punnitamine täiesti loogiline. Rehvitöökodadest saab igaüks väikse väljamineku eest korralikud paigad, mis mõeldud tubelesside parandamiseks. Suurused hakkavad nii pöidlaküünega võrreldavast ja lõpetades käteräti suurustega. Ainuke miinus nende juures see, et nikerdamist ja nokitsemist nende paigaldamisega rohkem, kuid pluss see, et korraliku ja hoolika paigalduse puhul ei jää midagi punnitama (ka. max. rõhu juures)
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 12:48
Postitas mart
UrmasL kirjutas:Kas on mingi reaalne vahe ka lateksitel? Eclipse, Schwalbe blue doc, DT Swiss, Stans?
Shwalbe sinist pole kasutanud, küll aga ülejäänuid, mis valget värvi. Valged põhinevad vanal tuntud PVA liimil st tegu põhimõtteliselt lateksiga. Stansi eelis on, et lapib augud tõepoolest paremini. Samas ei saa ka Stans hakkama ülisuurte lõikeaukudega, mis nt tekivad sõidul üle pudelipõhja. Siis tuleb auk lappida klassikalisel moel. Ise kasutan lappimisel auto(poe) siniseid lappe.
Kuna Stans on kallim kui dt/eclipse, siis ise kasutan sellist varianti:
1. Kasutusel ainult need ventiilid, mille südamikku saab välja keerata.
2. Kummi teen hermeetiliseks odavama st dt/eclipse/FRM lateksiga. Hermetiseerimine on mul aega võtnud max 1 nädal. Siis oli tegu non ust Nokian NBX light traat versiooniga.
3.Kui kumm on jäänud pidama siis jälle tühjaks ja ventiilisüdamik välja keerata. Süstlaga dt/eclipse/FRM mögin välja tõmmata ja 30-70ml stansi asemele.
4. Kuna mul on tubeless jookse mitu, siis hoiustamisel tõmban süstlaga nad lateksist tühjaks.
Kasutamisel lasen jälle mögina sisse.
5. Et lateks kipub seistes kalgenduma, siis hoian möginat väiksemahulises anumas nt 25ml Mg joogiampull sobib ideaalselt.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 13:00
Postitas estlandeer
mart kirjutas:1. Kasutusel ainult ventiilid, mille südamikku saab välja keerata.
OT: Kust selliseid saab?
Mul on üks selline peale vahtu kasutamist jooksis kinni ja ei saa enam lõpuni puhtaks. Tahaks asendust leida.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 13:05
Postitas mart
estlandeer kirjutas:mart kirjutas:1. Kasutusel ainult ventiilid, mille südamikku saab välja keerata.
OT: Kust selliseid saab?
Mul on üks selline peale vahtu kasutamist jooksis kinni ja ei saa enam lõpuni puhtaks. Tahaks asendust leida.
Dtswiss, FRM, uus Mavic. Iga korralik saksa pood pakub :
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 13:09
Postitas arvoest
Taoline vahetatav südamik oli kaasas Et-Bikes müüdava tubelessi paranduse komplektiga:
http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... ts_id=1274" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 13:24
Postitas mart
Tänud, nüüd tean, et ka eestist võimalik saada. Samas ET-kodukal pole eraldi ventiilist juttu, kuid pildil on ta olemas
.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 13:58
Postitas UrmasL
Kuda ma seda latexit kummi sisse panema peaks? Kuna kumm mul ikka enam-vähem peab, siis laseks õhu välja ja prooviks ühe serva võimalikult vähe randist lahti ja sealt vahelt latex sisse? Kui üleni lahti võtta siis on vaja ikka üksjagu võimelda põrandapumbaga, et randid haakima hakkaksid. Kardan, et selle käigus võib osa latexist välja lennata. Tavalise mavicu ventiili vahelt ju ei saa sisse ajada?
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 14:02
Postitas tarmo
selles komplektis ei ole kaasas presta ventiili südmikku. seal on tavaline schrader ventiil ehk rahvakeeli autoventiil.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 14:33
Postitas Olts
mart kirjutas:estlandeer kirjutas:mart kirjutas:1. Kasutusel ainult ventiilid, mille südamikku saab välja keerata.
OT: Kust selliseid saab?
Mul on üks selline peale vahtu kasutamist jooksis kinni ja ei saa enam lõpuni puhtaks. Tahaks asendust leida.
Dtswiss, FRM, uus Mavic. Iga korralik saksa pood pakub :
Kas keegi oskab öelda, milleks see hargi ja auguga kummist jublakas on?
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 14:35
Postitas veiko
Olts kirjutas: Kas keegi oskab öelda, milleks see hargi ja auguga kummist jublakas on?
Sellega saad ventiili sisse/välja keerata.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 14:38
Postitas erikr
Olts kirjutas:Kas keegi oskab öelda, milleks see hargi ja auguga kummist jublakas on?
pildi alusel pakun, et see pole kummist vaid plastikust. vajalik ventiilisüdamiku väljakeeramiseks. ventiilisüdamiku võti või nii....
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 14:42
Postitas mart
UrmasL kirjutas:Kuda ma seda latexit kummi sisse panema peaks? Kuna kumm mul ikka enam-vähem peab, siis laseks õhu välja ja prooviks ühe serva võimalikult vähe randist lahti ja sealt vahelt latex sisse? Tavalise mavicu ventiili vahelt ju ei saa sisse ajada?
Täpselt nii, ratas pöida pidi rippuma, kumm tühjaks ja lateks ettevaatlikult ühest servast sisse niristada. Õnnelikul juhul saad kummi taas täis lüüa põrandapumbaga.Teist serva ära näpi.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 15:20
Postitas Mati
mart kirjutas:UrmasL kirjutas:Kuda ma seda latexit kummi sisse panema peaks? Kuna kumm mul ikka enam-vähem peab, siis laseks õhu välja ja prooviks ühe serva võimalikult vähe randist lahti ja sealt vahelt latex sisse? Tavalise mavicu ventiili vahelt ju ei saa sisse ajada?
Täpselt nii, ratas pöida pidi rippuma, kumm tühjaks ja lateks ettevaatlikult ühest servast sisse niristada. Õnnelikul juhul saad kummi taas täis lüüa põrandapumbaga.Teist serva ära näpi.
Ma panen nüüd paugu
Eeldades, et lateks lapib imepisikesed augud probleemivabalt (mida see ka teeb), siis võimalikult peen süstlanõel abiks? Ehk paned läbi rehvi (veerepinna). Teoreetiliselt peaks toimima ja jääb ära rehviäärega jamamine.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 11. 09. 2008. 16:05
Postitas Villem T
Mati kirjutas:mart kirjutas:UrmasL kirjutas:Kuda ma seda latexit kummi sisse panema peaks? Kuna kumm mul ikka enam-vähem peab, siis laseks õhu välja ja prooviks ühe serva võimalikult vähe randist lahti ja sealt vahelt latex sisse? Tavalise mavicu ventiili vahelt ju ei saa sisse ajada?
Täpselt nii, ratas pöida pidi rippuma, kumm tühjaks ja lateks ettevaatlikult ühest servast sisse niristada. Õnnelikul juhul saad kummi taas täis lüüa põrandapumbaga.Teist serva ära näpi.
Ma panen nüüd paugu
Eeldades, et lateks lapib imepisikesed augud probleemivabalt (mida see ka teeb), siis võimalikult peen süstlanõel abiks? Ehk paned läbi rehvi (veerepinna). Teoreetiliselt peaks toimima ja jääb ära rehviäärega jamamine.
Seal on vahest mingit kiudu vms ka sees, see ummistab süstlanõela kiiremini kui sa jõuad "kavalpea" öelda.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 12. 09. 2008. 07:38
Postitas raulk
Selline teoreetiline küsimus.
Kummis oli lateks sees.
Rakkes sain augu ja kui võtsin vahu appi siis
enam pidama ei jäänud.
Kas lateks ja vaht ei sobi oma vahel kokku ?
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 12. 09. 2008. 10:16
Postitas Mati
raulk kirjutas:...Kas lateks ja vaht ei sobi oma vahel kokku ?
Peaks sobima küll. Omal positiivne kogemus olemas.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 12. 09. 2008. 11:22
Postitas erikr
Mati kirjutas:raulk kirjutas:...Kas lateks ja vaht ei sobi oma vahel kokku ?
Peaks sobima küll. Omal positiivne kogemus olemas.
siis sul pigem vedas, ehk erand kinnitab reeglit. kui mõelda, et lased polüurataanvahu vesialuselise lögaga märgunud pinnale, siis ma erilist nakkumist küll ei ootaks.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 12. 09. 2008. 11:24
Postitas Mati
erikr kirjutas:Mati kirjutas:raulk kirjutas:...Kas lateks ja vaht ei sobi oma vahel kokku ?
Peaks sobima küll. Omal positiivne kogemus olemas.
siis sul pigem vedas, ehk erand kinnitab reeglit. kui mõelda, et lased polüurataanvahu vesialuselise lögaga märgunud pinnale, siis ma erilist nakkumist küll ei ootaks.
Siis mul vedanud kaks korda - bike'l ja maantekal.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 16. 09. 2008. 13:39
Postitas UrmasL
Kui palju võiks PVA liimi koostis erineda eelpool mainitud spets lateksitest?
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 16. 09. 2008. 15:17
Postitas mart
UrmasL kirjutas:Kui palju võiks PVA liimi koostis erineda eelpool mainitud spets lateksitest?
PVA =
poly
vinyl
acetate
spets lateksi põhierinevuse leiad siit:
http://www.freepatentsonline.com/3881537.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 16. 09. 2008. 15:35
Postitas UrmasL
mart kirjutas:UrmasL kirjutas:Kui palju võiks PVA liimi koostis erineda eelpool mainitud spets lateksitest?
PVA =
poly
vinyl
acetate
spets lateksi põhierinevuse leiad siit:
http://www.freepatentsonline.com/3881537.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uhh
Ma saan aru, et lisaks "PVA"'le on patenteeritud ruginal sees veel imepisikesd kummitükid ja paar erinevat polü* ainet kindlas vahekorras.
Küsimuse mõte oli selles, et mul sai ühte kummi kallatud pool pudelit Eclips'i ja teise teine pool. Kuigi pudelil oli kirjas, et "üks pudel ühe kummi kohta". Et kui ma nüüd tavalist PVA'd juurde niristaks siis kas võib sellest abi olla?
Eclipsi panin sisse möödunud neljapäeval. Eile (neli päeva hiljem) oli õhu pidamine küll paranenud, kuid 4h jooksul kukkus ikka 2,5at->1at
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 16. 09. 2008. 15:58
Postitas mart
UrmasL kirjutas: Eclips'i ... Et kui ma nüüd tavalist PVA'd juurde niristaks siis kas võib sellest abi olla?
On küll abi - nirista julgesti.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 16. 09. 2008. 16:14
Postitas Villem T
UrmasL kirjutas:Eclipsi panin sisse möödunud neljapäeval. Eile (neli päeva hiljem) oli õhu pidamine küll paranenud, kuid 4h jooksul kukkus ikka 2,5at->1at
Sõitmise ajal kui segu uhkelt mööda kummi ringi loksus?
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 19. 09. 2008. 06:45
Postitas Gunnar
see pilt vist sobib Stans mögina reklaamiks
ei tea täpselt, millal need augud tekkind, peale Jõulumäed avastasin, aga kokku on neid 30-40. Stans immitseb hästi vaikselt pinnale, aga rõhk kummis ei alane. Kuna pole Stansi uuendanud, siis võib olla juba natuke vana sees, setõttu ei sulge avausi täielikult. Esikummis sellist fenomeni pole.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 27. 08. 2009. 16:33
Postitas sk8erboi
nii. küsimus. kummis (ime)väike auk sees, põhimõtteliselt sõidab 2-3 tundi ära ja ei saa arugi. aga mõne päevaga (nädalaga umbes) läheb päris tühjaks kurivaim. mõtlesin, et paneks mingit plöga sisse, peaks ju toimima. ventiil on siuke peenike, päris ära ei käi. mida kasutada ja kuidas? tänud!
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 27. 08. 2009. 16:47
Postitas Mati
sk8erboi kirjutas:...mida kasutada ja kuidas?...
vaht vastavalt juhendile
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 27. 08. 2009. 16:51
Postitas erikr
ma pakuks ka vahtu.
Ise lasin TdR viimasel päeval peale Läti küngast vahu tagumisse kuna päris vana RR kippus ikka päris ruttu tühjaks ja pidas vahuga paar kuud vastu, kuni Austrias mingil kivisel laskumisel kummi kulunud küljed jälle viga said.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 27. 08. 2009. 18:27
Postitas Rivo
Ma pakuks, et võta kumm maha ja paika seestpoolt ära. Lateksi võid hiljem ennetuse mõttes sisse lasta.
Igati korralikud paigad on nt.
NEED
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 27. 08. 2009. 18:43
Postitas Villem T
Kui nii aeglaselt lekib, pane lateks. Seestpoolt ei pruugi õiget kohtagi leida mida lappida.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 27. 08. 2009. 18:57
Postitas Gunnar
Mina paneks igasse tubelessi juba profülaktika mõttes lateksi sisse. See suvi sain 2 sõitu uue UST-iga ilma lateksita tehtud ja oligi hoiatus käes. Meelerahu on tähtsam kui lisa 60g jooksu kohta.
Samas kui lateksit pole käepärast, siis võib ju lappida, aga väikest auku on tõesti vahest võimatu seestpoolt ülesse leida.
Re: Kuidas parandada UST kummi
Postitatud: 27. 08. 2009. 19:19
Postitas seen
Rivo kirjutas:Ma pakuks, et võta kumm maha ja paika seestpoolt ära. Lateksi võid hiljem ennetuse mõttes sisse lasta.
Igati korralikud paigad on nt.
NEED
Mul peaaegu sama halb õnn kui Gunnaril - ca tosin augukest hankinud kevadest saati. Aru saab vaid väikese niiske pleki tõttu. Stans. Õhk välja ei roni. Tõsine vaev oleks kõiki neid lappima hakata.