1. leht 1-st
Tasuta: katkine sisekumm 26x1.75", presta ventiiliga
Postitatud: 16. 09. 2003. 20:41
Postitas cowrider
Keegi oli enne mind seda kehvasti lappinud, nii et paik lekib. Lisaks oli see kasutusel 1.9" rehviga.
Kuna ma lapitud sisekumme ei kasuta, siis pole mul mõtet seda paremini lappima ka hakata. Ma pole kursis, kas keegi üldse lapituid kasutabki. Igatahes, kes tahab, võib omale saada ja lappimist harjutada.
Postitatud: 16. 09. 2003. 21:30
Postitas Lüliti
Eks ole endalgi neid katkiseid kumme kodus. Aga lappimise koha pealt: mina olen viinud tavalisse autode kummitöökotta ja parandavad 10 krooni eest ilusti ära siin ja täitsa õhku pidavalt on lapitud
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Postitatud: 16. 09. 2003. 22:31
Postitas erikr
minu sisekummid on nagu lepatriinud, 3 krooni paik. seni (2 aasta jooksul) pole ükski paik järgi andnud. aga presta asemel kasutan schraederit.
Postitatud: 16. 09. 2003. 22:47
Postitas maanus
Homemade lapp vanast kummist + Vene rattaapteegist pärit liim ning lapid peavad mul juba pool hooaega vastu .Laiskusest tingituna pole neid poe lappe jõudnud veel proovida aga kuulda on olnud , et needki peavad vastu.
Lapikumm
Postitatud: 16. 09. 2003. 22:52
Postitas smile
Isegi kasutan kummiparanduskomplekti suht agaralt. Sõidan lapitud kummidega nii võistlustel kui ka niisama. Siiani pole ükski lapitud koht järgi andnud, ja ma ei pea end just eriliseks talendiks kummiparanduse koha pealt. Kasutan mingit ca. 35 kroonist T?ehhi päritolu kummiparanduskomplekti. Nii et kui rahakott puuga seljas pole, siis võib julgelt kumme parandada
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
ja oma katkised (ratta)kummid mulle saata
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Postitatud: 16. 09. 2003. 23:22
Postitas karzum
Kasutan samuti sõelapõhjaks sõidetud kummi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kuid siin on see oht, et kummil on juba kriimud/vigastused peal, mis kujunevad suvalisel hetkel auguks. Uue kummiga oleks kindlam sõita.
Postitatud: 17. 09. 2003. 06:57
Postitas Kuldar
Tegelikult tasuks sadulakotis hoida ka iseliimuvaid paikasid (Velospetsis 5 tk. pakis 15.-). Konkreetne täbar olukord oli nädal tagasi, kui Kloogal õnnestus tagakumm ära lõhkuda, ära vahetada ja mõne km. pärast läks esikumm. Nimetatud paikade puududeks on aga see, et ääred ei ole madalamad ja ma ei tea, kuidas nad edaspidi väliskummi nühkides käituvad, aga metsast toovad ära küll.
Postitatud: 17. 09. 2003. 07:45
Postitas tarmo
tavaline jobu kirjutas:Tegelikult tasuks sadulakotis hoida ka iseliimuvaid paikasid (Velospetsis 5 tk. pakis 15.-). Konkreetne täbar olukord oli nädal tagasi, kui Kloogal õnnestus tagakumm ära lõhkuda, ära vahetada ja mõne km. pärast läks esikumm. Nimetatud paikade puududeks on aga see, et ääred ei ole madalamad ja ma ei tea, kuidas nad edaspidi väliskummi nühkides käituvad, aga metsast toovad ära küll.
väga head lapid on saadaval männiku rattapoes tallinnas. mõeldud auto sisekummi lappimiseks, 2 kr. tükk. kasutan juba pikemat aega neid. on sellised parajalt õhukesed ja madala servaga.
seal poes on rattalett ja autojuppide lett, lappe tuleb küsida auto poole pealt. lisaks sellele on seal poes tallinna odavaim sram juppide valik ja igasugust muud kama.
Postitatud: 17. 09. 2003. 08:51
Postitas cowrider
No selge. Mul pole soovi ja aega seda lappida, nii et kui nüüd keegi Tallinnast, kes viitsib ise järgi tulla märku annaks, siis andku selgelt märku. Vana lapp peaks näpuga tõmmates ilusti ära tulema, selline professionaalne lappija on olnud
Paistis, et
smile tundis huvi?
Postitatud: 17. 09. 2003. 12:12
Postitas 5TH ELEMENT
no pagan. mul neid sisekaid läks nende speedmaxidega ikka nii vähemalt 1 nädalas:( kusjuures viimane kord oli augu põhjustajaks pirita tee asfaldil roosiokas;PP
ja ikka kohe minema visanud, kuna ei viitsinud samuti lappimisega tegeleda. nii et pika peale kallis lõbu, mida annaks vist parandada vähe karmima mustriga kummidega?
Postitatud: 17. 09. 2003. 13:37
Postitas Alfonze
mul ka yle 4-5 mnt sisekummi mis on pisut katki:-P
kui keegi tahab siis sauelt saab k2tte:-)
Postitatud: 17. 09. 2003. 14:16
Postitas margo
5TH ELEMENT kirjutas:...kusjuures viimane kord oli augu põhjustajaks pirita tee asfaldil roosiokas;PP...
Ise ka roosiokka kummi saanud. Oli mingi noname tugevama mustriga porikumm. Päris imestama kohe pani, kuidas selline asi kummi läks.
Postitatud: 17. 09. 2003. 19:07
Postitas Kuldar
männiku rattapoes tallinnas
Linn on täis saladusi. Kus see veel on?
Postitatud: 17. 09. 2003. 20:15
Postitas cowrider
tavaline jobu kirjutas:männiku rattapoes tallinnas
Linn on täis saladusi. Kus see veel on?
Kuskil Neste bensuka juures (too on Valdeku ristmikus) oli vist reklaamsilt või oli veel linnapoole, kahjuks polnud võimalust seda poodi otsida.
Postitatud: 17. 09. 2003. 20:20
Postitas Corrosion
Pole endal õnnestunud praegusel rattal ühtki kummi llõhkuda, kuigi olen üle pudelipõhjade ka sõit. Aga üleeile laenasin bike tuttavale ja siis läksid mõlemad õhukad ühekorraga...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Muide, mis on autoventiili ja rattaventiiliga sisekummi vahe?
Postitatud: 17. 09. 2003. 20:26
Postitas Ruve
Lüliti kirjutas:Eks ole endalgi neid katkiseid kumme kodus. Aga lappimise koha pealt: mina olen viinud tavalisse autode kummitöökotta ja parandavad 10 krooni eest ilusti ära siin ja täitsa õhku pidavalt on lapitud
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
seda parandust nimetatakse vist vulkaniseerimiseks..vähemalt kõlas küll nii
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
nö.toorkumm sulatatakse kuumusega kummi külge kinni ja see koht tõesti enam katki ei lähe..mul vanaisa parandas Jawa kumme nii
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
kuskil peaks mul veel seadmed olemas olema..hakkaks teenust tegema
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Postitatud: 17. 09. 2003. 20:28
Postitas Ruve
Corrosion kirjutas:Muide, mis on autoventiili ja rattaventiiliga sisekummi vahe?
ex ventiili kuju vahe ongi
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Postitatud: 17. 09. 2003. 20:45
Postitas cowrider
Corrosion kirjutas:Muide, mis on autoventiili ja rattaventiiliga sisekummi vahe?
Pöid määrab ära, millist ventiili tuleks kasutada.
Sealt saad uurida:
http://www.schwalbe.com/index.pl?punkt=268
Lisaks veel, et autoventiilil ja nn veneaegsel rattaventiilil saab sisu vahetada, prestal mitte.
Postitatud: 17. 09. 2003. 21:35
Postitas Lüliti
Jätkates ventiili teemat. Saab siis öelda, et vot presta on parem kui autoventiil või vastupidi? On ühel teise ees mingid selged plussid?
Postitatud: 17. 09. 2003. 21:53
Postitas cowrider
Lüliti kirjutas:Jätkates ventiili teemat. Saab siis öelda, et vot presta on parem kui autoventiil või vastupidi? On ühel teise ees mingid selged plussid?
Presta on kergem ja väiksema tuuletakistusega. Rohkem ei tule midagi pähe. Kõva argument on ka see, et mulle presta meeldib
Puudus oleks see, et toda metallvarast on võimalik kõveraks teha ja siis on mutika keeramisega raskusi
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Postitatud: 17. 09. 2003. 22:02
Postitas Lüliti
cowrider kirjutas:Puudus oleks see, et toda metallvarast on võimalik kõveraks teha ja siis on mutika keeramisega raskusi
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Minul on prestaga jamasid olnud nii et vähe pole (näiteks on ventiil pumpamisega ära murdunud, poest sain juba praakventiili, mis ei pidanud õhku jms). Mõni aeg tagasi saigi lastud pöidadesse suuremad augud teha ja autoventiilidele üle mindud. On kuidagi lollikindlam ja pumbata saab ka muudmoodi kui käsitsi.
Alguses arvasin ma umbes nii, et autoventiil ei kõlba kuhugi ja tänapäeval ainult prestaga tasubki arvestada, aga ei tasu veel autoventiile kah maha kanda. Mulle kõlbavad need küll.
Postitatud: 17. 09. 2003. 22:24
Postitas mart
Lüliti kirjutas:Jätkates ventiili teemat. Saab siis öelda, et vot presta on parem kui autoventiil või vastupidi? On ühel teise ees mingid selged plussid?
Ventiili tüüpi ületahtsustada ei maksaks, kõik nad peavad enam-vähem õhku kinni.
Et terminites mitte eksida, vt Inner Tubes peatükki:
http://www.sheldonbrown.com/tires.html
Schrader e autoventiil, Presta e võidusõiduratta ventiil (too ventiili tüüp oli enne olemas, kui MTB konstrueeriti!), Woods/Dunlop e tavaventiil.
Presta on läbimõõdult peenem ning sageli on rattapöia auk peenike st mõeldud ainult presta ventiilile. Kunagi oli arusaam, et kvaliteetsem pöid on väiksema (presta) auguga, nüüdseks on see ära lörtsitud st saastpöiad on kah presta auguga. Presta ja autoventiili jaoks on olemas rõhumõõtjad - pumba küljes või eraldi. Tava ventiiliga kummil rõhku mõõta EI saa. Samas õhupidavuselt (4-6bar) olen teinud sellise järelduse: parim on tavaventiil, siis presta, kõige sagedamini tuleb pumbata autoventiili.
Ja-veel:
presta kinnikeeramis mutter võeti kasutusele, kuna tagastusvedru pinge suurtel rõhkudel (6 ja enam bar-i) polnud piisav st mutriga keerad ventiili rõhukindlamaks. Schwalbe teeb sisekumme, millel on nn tavaventiili väljanägemine, kuid autoventiili põhimõte. Nendel saab ka kummi rõhku mõõta (AIRMAX Dunlop mõõdik on sisekummi ostes pakendis kaasas)
Postitatud: 26. 09. 2003. 09:38
Postitas cowrider
tavaline jobu kirjutas:männiku rattapoes tallinnas
Linn on täis saladusi. Kus see veel on?
Kui mälu ei peta, siis oli poe nimi Tandem
Valdeku 120, Tallinn
tel 6559880
avsk@hot.ee
Neil on ka üks nigela teostusega koduleht:
http://www.avsk-body.ee/
Postitatud: 26. 09. 2003. 09:50
Postitas Andrus K
vabandage väga, aga ...
http://www.tandem.ee/ polegi nii nigel
Postitatud: 26. 09. 2003. 09:56
Postitas cowrider
See on mingi keti kodukas, mitte tolle poe oma.
Niiet, ...
OK, nimetame seda siis "Tandemi rattapood", võib olla on korrektsem nimi.
Postitatud: 26. 09. 2003. 09:57
Postitas kalev
Jah, aga see pood kuulub sellesse ketti.
Postitatud: 26. 09. 2003. 12:00
Postitas maanus
Sama moodi kuulub sinna ketti ju ka E-Bike ja ilmselt ka NRP.