1. leht 1-st
MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 05. 05. 2010. 12:25
Postitas hybro
Kas maantekale on OK panna ette ja taha natuke erimõõdus kummid?
Hetkel ees ja taga Conti GP'd mõõdus 23. Mõtlesin, ohtuse mõttes panna taha treeningkummiks Conti GP 4 season'i mõõdus 25. Vahe on vist nii väike, et seda ei tunne kuidagi?
Arvamused/Soovitused abiks.
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 05. 05. 2010. 13:56
Postitas mahagon
hybro kirjutas:Kas maantekale on OK panna ette ja taha natuke erimõõdus kummid?
Hetkel ees ja taga Conti GP'd mõõdus 23. Mõtlesin, ohtuse mõttes panna taha treeningkummiks Conti GP 4 season'i mõõdus 25. Vahe on vist nii väike, et seda ei tunne kuidagi?
Arvamused/Soovitused abiks.
Isiklikult arvan, et praktilist abi sellest küll ei ole. Aga psühholoogilist kindlasti

Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 05. 05. 2010. 14:41
Postitas Mati
Mõte pole üldse vale. Continentalil on selles osas ka oma spetsiaalne "produkt" olemas -
GP Attack & GP Force.
Front and rear tires have different tasks. Steering and braking forces are transmitted on the front, Whilst the rear transmits the driving forces and bears the majority of the cyclist's weight. Subsequently, the two tires in the Continental tire positioning system (TPS) have been designed differently. ... jne
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 05. 05. 2010. 14:55
Postitas hybro
nonii, sai 25ne Conti GP 4season ära ostetud. Näis kuidas koos toimivad

Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 09. 08. 2010. 19:30
Postitas rainerhq
Kas kasutate mnt rattal taga laiemat kummi? Kas see annab üldse mingites tigimustes eelise või ainult mõned grammid lisakaalu?
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 10. 08. 2010. 09:34
Postitas hybro
Tavakasutuses "öö ja päev" vahet ei ole. teoreetiliselt peaksid suurema läbimõõduga kummid olema väiksema veeretakistusega ja tõenäosus läbilöögiaukude (pinch-flat) saamiseks on väiksem.
Minu jaoks oli suurimaks argumendiks see, et 2000 km läbimisel puudus vajadus teeservas kummi vahetada, kuid see oleneb pigem väliskummi torkekindlusest kui läbimõõdust.

Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 11. 08. 2010. 08:02
Postitas Alfonze
See 25mm lai 4 season on üsna balloon, osadele raamidele vahelemahtumine on suht napp. Samas mugavam ilmselt sõita kui madalam versioon. Laius pole jah torkekindlusega seotud, samuti kui hoida kummi rõhk normaalne, siis naljalt nn. snakebitet ei saa. Mina ise kasutan Vittoria rubino pro-d, keskmise kaaluga (23mm versioon 230gr kanti), kulumiskindel (ees lausa kuni 10k km, taga umbes 5k km), torkekindel, igati ok veeremisega, hea pidamine ja seda ka märjal, lisaks suht odav ka võrreldes teistega, on saada ka värvilisi versioone edevuse rahuldamiseks, mida veel kummilt tahta.
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 13. 08. 2010. 10:16
Postitas Kofipoiss
Alfonze kirjutas:See 25mm lai 4 season on üsna balloon, osadele raamidele vahelemahtumine on suht napp.
Mul õnnestus hübriidilt võetud 28mm 4 season alla pressida. Lõpuks tüütas ikkagi ära (viimane piisk oli see, kui üritasin vihmase ilmaga hakata porikaid peale sättima ja kohe teps mitte ei mahtunud) ja täna sain Vittoria Rubino Prod kätte - laimirohelise servaga

Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 13. 08. 2010. 17:41
Postitas Alfonze
Sorry poolekohaga OT, kuid ka allpoolkirjeldatuid võib eri mõõduga ees ja taga kasutada:-P
Üks mida veel kiidetakse on Vredestein Frotezza Tricomp, võtsin valge servaga paari prooviks, pidavat olema umbes samas augus asi nagu rubino, ehk siis ka vihmaga natu peab ja torkekindlus ok. Kulumise kohta muidugi on servast serva jutt, osad räägivad, et kestab superhästi, teised jälle et mitte, võimalik et miskitest eri releasetest jutt, igaljuhul eks saab proovida.
Rubino on küll jube aeglase kulumisega, minu mõnituhat km on tagumist pisut kulutanud, esimene nagu uus, ilmselt tagumisel vähemalt pool elu ees ja esimesel veel ühe tagumise jagu. Samas pidamise üle ei kurda.
Teised võtsin seepärast, et tahtsin valge triibuga ja kohe kiirelt kätte saada, et oleks algul varuks ja hiljem siis alla kui eelnevalt vaja ei lähe. Rubinot peaks tellima jne, polnud mahti. Lisaks veel kahe kummi pealt 20gr võidus:-), samas kui ei kesta ja probleeme on, siis jäävad hädaabi asenduskummideks ja rubinodega edasi. Nendega konkreetselt ei tea mis asi on puncture, mida eelnevalt proovitud kergete võistluskummide kohta öelda ei saa (500km ja 3 sisekummi, see ei saa olla ka juhus). Pidamises on kindlasti vahe, kuid minu taseme juures ei ole see kuskilt otsast määrav, mulle olulisem, et ei peaks teeääres jaurama.
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 06. 02. 2012. 09:14
Postitas dnq
Tõstaks vana teema.
Olen hetkel läbi foorumikaaslase serxx-i mõningat rattakraami tellimas bike-discount.de poest ja muu hulgas tuleks valida ka kummid maanteerattale. Küsimus on nagu ikka - mida võtta, mida jätta ?
Taustaks niipalju, et mnt hooaeg on tulekul esimene. Plaanis on teha trenni, osaleda Filter temposõitudel, tillukesel triatlonil ja võibolla ka mõnel grupisõidu võistlusel. Pakun oletatavaks läbisõiduks ca 4000-5000km. Ratta kasutajate kaal jääb < 73kg.
Eesmärgiks oleks valida kumm, mis kulumise poolest kestaks kindlasti ühe hooaja ära ja poleks väga hellake, samal ajal oleks aga ka kerge ja hea veerevusega. Esimese hooga mõtlesin Continental GP4000 peale, aga peale taustauuringut on jäänud mulje, et tegu ikka väga "race"-orienteeritud tootega ?
Valik siin:
http://www.bike-discount.de/shop/k373/folding.html
Äkki keegi viitsib kaasa mõelda ?
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 06. 02. 2012. 10:21
Postitas KristjanS
Mati teab sulle kindlasti pajatada Tufo klintser-tubularidest (wuih kui rõve kombo sai). Endal head kogemused Michelini kummidega. Kui sul õnnestub kuskilt välja võluda Pro2Race või suisa ProRace kumm, siis kindlasti raba kohe kamaluga. Tegu väga hea veeremisega ja vastupidavate kummidega. Pro3Race ja Pro4Race on paraku liiga õhukseseks aetud, et nendega tervet hooaega kannataks sõita (ma muidugi ei tea, võibolla hooag kestab vaid 1000km

).
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 06. 02. 2012. 10:51
Postitas Mati
KristjanS kirjutas:Mati teab sulle kindlasti pajatada Tufo klintser-tubularidest ...
Kuigi nende kohta polnud otseselt küsitud siis ... jah ühe hooaja kogemus
C Giro Twix'ga olemas võistlusjooksudel. Võtsin need puht huvi ja testi mõttes ja ei kurda, annab clincher jooksul tubulari eelised kenasti kätte. Julgen soovitada (va Krissule).
Kui aga traditsiooniliseks jääda, siis Conti4000 on kindla peale minek! Ka vanem 3000 on tip-top.
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 06. 02. 2012. 11:19
Postitas värv
GP 4000 välispind hakkas mul suht kiiresti äärtest pragunema. Võimalik, et see on nii ainult värvilise kummiga (kogemus punasega). Järgmiseks mudeliks valisin GP 4000 S ja seda julgeks küll soovitada. Veereb väga hästi ja mainitud pragunemist ka pole. Bike-discountis hetkel ka soodsam kui GP 4000.
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 06. 02. 2012. 11:27
Postitas serxx
Mati kirjutas:Conti4000 on kindla peale minek! Ka vanem 3000 on tip-top.
Kas 4000 ja 4000 S vahel on ka olulist vahet? On 4000 S parem või halvem või umbes sama?
Tõenäoliselt võtan omale paari 4000 S kumme. Hetkel tundub olevat suht hea hind bike-discoundis.
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 06. 02. 2012. 11:31
Postitas Mati
serxx kirjutas:Mati kirjutas:Conti4000 on kindla peale minek! Ka vanem 3000 on tip-top.
Kas 4000 ja 4000 S vahel on ka olulist vahet? On 4000 S parem või halvem või umbes sama? Tõenäoliselt võtan omale paari 4000 S kumme. Hetkel tundub olevat suht hea hind bike-discoundis.
4000S kogemus puudub. Must 4000 on kestnud suurepäraselt treening/võistlus rehvina, ei mingit pragunemist.
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 06. 02. 2012. 14:52
Postitas Kirsa
Hea kogemus GP4000s-ga siinpool. Kestab ja toimib igatepidi hästi. S mudel kasutab kallimat segu. Mul on samad kummid all juba 2 aastat, erilist kulumist pole märganud - ega ühtegi lõiget ega purunemist.
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 06. 02. 2012. 19:57
Postitas Villem T
Ja mina mõtlesin et see teema on sellest, kuidas laiem rehv on ka kõrgem ja siis peab kõik loodimised ja millimeetriga paika aetud sõiduasendid jälle üle timmima.
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 06. 02. 2012. 22:55
Postitas dnq
Tänud arvamusi avaldamast, julgesin oma esialgse GP 4000 S plaani juurde jääda.
Re: MNT rattale ette/taha erimõõdus kummid
Postitatud: 20. 03. 2012. 20:02
Postitas Alfonze
Lihtsalt minu 2 senti.
Olen kasutanud GP4000S kumme ja 205gr kaalukategoorias paremat vastupidavuse-kulumise-hinna suhet ei ole päris paljusi kumme testides leidnud. Suurusjärk 4000km kulub maanteekal tagumine kulumispiirini (ise olen ka suht raskekaallane ratturite mõistes, ehk 80-90kg, oleneb mis hetkel hooajal:-)), kui roteerida saab paariga 5000km hakkama. Torkekindlus keskmine, veerevus clincheri kohta igati eeskujulik. Loomulikult ei võrdle kummi vastupidavust näiteks oma teise lemmiku Vittoria Rubino Pro-ga, millel on tagakummina ka 6000km olnud kumm veel siiani sõidetav, kuid veeremine ja kaal pole mõistagi samas klassis (ehk siis pigem ideaalne kommuteerimisvelo kumm).
Lühidalt, igasugused alla 200gr kummid on minu all hävinenud ja närve tublisti söönud, mõningad flat-id mis on gp4000s-dega olnud olen avastanud kodus hiljem õnneks, täpselt paras kompromiss kaalu osas treening ja võistluskumm kui ei taha tubulari peale minna.