1. leht 1-st
Mulgi maraton(mis kummidega minna)
Postitatud: 17. 04. 2004. 22:05
Postitas Raudsa
Postitatud: 17. 04. 2004. 22:14
Postitas Lauri
Siledamaga....mustriga kummiga on midagi ainult Rakveres teha, kui seal enne vihma on sadanud. Muudel etappidel on sile alati parem, sest enamus sõitu kruusateedel
Re: Mulgi maraton(mis kummidega minna)
Postitatud: 17. 04. 2004. 22:15
Postitas erikr
loe kummiteemad läbi, suva maratoni võid sama kummiga sõita. vbolla saad vihje ka mullusest mulgi teemast.
viewtopic.php?t=5
Postitatud: 17. 04. 2004. 22:47
Postitas OHT
Heips, siiani olen oma kummivalikuga igal rajal koduselt tundnud...
(vaata profiili -
OHT profiil)
Julgeksin siinkohal soojalt soovitada. Täpsem info profiilis nimetatute kohta on kirjas V+ kodukal...
Postitatud: 18. 04. 2004. 11:55
Postitas Ereliukas
poolslikk, kitsam.
Postitatud: 18. 04. 2004. 12:34
Postitas Rom
Ereliukas kirjutas:poolslikk, kitsam.
pigem laiem aga siledam kindlasti
tänase seisuga rada 90% kuiv
4% on mudaseid kohti mis loodetavasti selliste ilmade jätkudes kiiresti kaovad
ja 1 % on suurveega minema pühitud truubikohad millest üks võib kujuneda uueks väikeseks veetakistuseks.
Postitatud: 21. 04. 2004. 12:30
Postitas Bimmer
Minu soovitus oleks Continental Twister või Ritchey Speedmax 2.0
Postitatud: 21. 04. 2004. 12:36
Postitas profit4
Sobib ka Schwalbe Fast Fred 2,0 samahästi
Postitatud: 21. 04. 2004. 12:42
Postitas SL
profit4 kirjutas:Sobib ka Schwalbe Fast Fred 2,0 samahästi
Mina kiman ka Mulgis (ja vist kõikidel teistel ka) Shwalbedega (Fast Fred) - maailma kõige kergemad tubelessid!
Postitatud: 21. 04. 2004. 14:41
Postitas rainer
SL kirjutas:profit4 kirjutas:Sobib ka Schwalbe Fast Fred 2,0 samahästi
Mina kiman ka Mulgis (ja vist kõikidel teistel ka) Shwalbedega (Fast Fred) - maailma kõige kergemad tubelessid!
Ja ilmselt nagu nimigi ütleb kiire veeremisega
Re: Mulgi maraton(mis kummidega minna)
Postitatud: 21. 04. 2004. 16:38
Postitas Märt
Ilmselt Ritchey SpeedMax Alpha ja Omega. Eelmine aasta sai käidud mustrilisema kummiga ja kirutud. Meeldejäävaid poriseid kohti polnud peale selle tagasipöörde ümber Viljandi järve otsa. Küll aga jäid meelde VÄGA kiired lõigud asfalti ja ka pikad kruusalõigud. Olid jah mõned pikmad lõigud üle põldude, kuid põllud ei ole reeglina kaldpinnad, kus mustrilise kummiga üles ronima peaks. Üleeelmine aasta olid all samuti Ritchey SpeedMax A ja O ja oli normaalne.
Postitatud: 21. 04. 2004. 18:21
Postitas Lauri
Ise lähen ka Speedmax Alpha/Omegaga peale. Eelmine aasta sai enamvähem slikkidega läbi sõidetud (nu tglt oli keskelt kiilakas Kenda Grisp). Kuna enne oli kuiv olnud, siis oli suht norm sõita. Muru ja rohu sees oli veits libe, aga seda oli väga vähe. Aga jah, põhireegel on, et Eestis pole mudakummiga maratonil midagi teha, ja igalpool saab Speedmax-iga hakkama (isegi Rakveres sai hakkama eelmine aasta)
Postitatud: 21. 04. 2004. 21:23
Postitas Suusataja
Rom kirjutas:Ereliukas kirjutas:poolslikk, kitsam.
pigem laiem aga siledam kindlasti
Mis on laiem ja mis on kitsam? Ja palju kummi laiuse puhul loeb sõitja kaal - 65 kg mees võib vast kitsama kummiga sõita kui 85 kg?!
Postitatud: 21. 04. 2004. 21:59
Postitas Rom
Suusataja kirjutas:
Mis on laiem ja mis on kitsam? Ja palju kummi laiuse puhul loeb sõitja kaal - 65 kg mees võib vast kitsama kummiga sõita kui 85 kg?!
kitsam on 1.8 ja laiem on üle 2.0
käisin rajal 1,8 panaracer fire xc -ga ja kaal on umb 85kg
mõnedes kohtades lõikas pinnasesse ja tõmbas nii tugevalt hoo maha et sundis vaatama ega kumm tühjaks ei läinud
Postitatud: 21. 04. 2004. 22:08
Postitas Rivo
No ma ei tea...mina nt. vahetan kumme ainult siis, kui uued ostan. Pole erilist mõtet pilli lõhki ajada ja iga erineva sõidu järgi neid vahetada, kui just esi 50 sisse sõitja pole. Pane Rockster alla ja sõida kõik maratonid läbi, ilma et mingeid probleeme oleks. See kumm sobib Eesti oludes kõigeks. Enda rattal küll täpsemalt Specialized S-Works 1,9 kuid sisuliselt see Rockster Pro, kuid kitsam ja mingid grammid kergem.
Postitatud: 22. 04. 2004. 07:32
Postitas tarmo
Rivo kirjutas:No ma ei tea...mina nt. vahetan kumme ainult siis, kui uued ostan. Pole erilist mõtet pilli lõhki ajada ja iga erineva sõidu järgi neid vahetada, kui just esi 50 sisse sõitja pole. Pane Rockster alla ja sõida kõik maratonid läbi, ilma et mingeid probleeme oleks. See kumm sobib Eesti oludes kõigeks. Enda rattal küll täpsemalt Specialized S-Works 1,9 kuid sisuliselt see Rockster Pro, kuid kitsam ja mingid grammid kergem.
õige jutt.
Postitatud: 22. 04. 2004. 07:37
Postitas charlie
ennekõike tuleks ilma jälgida. kui enne maratoni on paar päeva kõva vihma tulnud, siis pole slikiga ehk miskit teha...
Postitatud: 22. 04. 2004. 07:40
Postitas erikr
jah, kui lugeda samal teemal ükskõik millise maratoni kohta siis kogu aeg nimetatakse samu kumme. ja nii juba paar aastat. ok, mõned uued tubeless mudelid on vahepeal mängu tulnud. järelikult niikaua kuni pole totaalset mudarallit pange suva (oma lemmik siis) semislick ja kulutage ülejäänud mõtteenergia otstarbekamalt. mudaralliks võib asi muutuda 24 h enne starti algava pikaajalise tugeva vihmaga. kui minu eelistus huvitab siis Michelin WG Jet S.
Postitatud: 22. 04. 2004. 07:45
Postitas Erki
Nõustun 100% Rivoga, et Eesti tingimustes maratoni sõidul on Rocksterid väga head - veereb hästi ning tänu tihedale mustriribale kummi keskel hoiab pehmel ja ligasel pinnasel suunda ja veab päris hästi.
Ise kasutan 2.1 laiust, sest näiteks Kõrve sõidus (tuleb ette ka mujal) on pikk pehme liivalõik. Varasemalt olin semislickidega päris hädas, kuid Rockster töötas seal suurepäraselt.
Ainus sõit, kus veidi hätta jäin oli eelmise aasta Rakvere.
Postitatud: 09. 05. 2004. 16:12
Postitas pagan
Continental Twister oli täna väga hea, sobis absoluutselt kõigile lõikudele.
"Meeldejäävaid poriseid kohti polnud peale selle tagasipöörde ümber Viljandi järve otsa. Küll aga jäid meelde VÄGA kiired lõigud asfalti" ütles Märt siin natuke üleval pool.
Rajal oli üks päris uus ja igati meeldejääv porine koht, aga jäägu see teile üllatuseks
asfalti osa ei vääri üldse mainimist, kilomeeter ehk kogu trassi peale kokku...kui sedagi
igati eht rada oli.
Postitatud: 09. 05. 2004. 17:51
Postitas ErikT
Tarmol on vist Twisteri kohta üht-teist öelda !!!
Postitatud: 09. 05. 2004. 18:21
Postitas Kirsa
Twister peab toimimiseks lai olema.
Meil on neid twistereid olnud omajagu.
Paberi peal on nad kõik 1.9", aga praktikas erinevad need laiused päris palju(kuigi kaal on grammipealt sama?!)
Kiired kummid ja kerged on nad kõik, aga kui rääkida pidamisest ja tunnetusest siis...
Tubeless variant on lai(~2.0") ja toimib kindlalt ning hoiab suunda. Protection-id kevlarservaga, mis mul hetkel all - on 1.9" nagu kirjas ja k****i kehv on allamäge, liivas ja kiiretes kurvides. Kõvakahvel ja kitsas twister ees=nagu lehm libedal jääl - sain seda ise hiljuti tundma.
Veel on olnud 3 traadiga, milledest 2 olid laiad(umbes 2.1") ja 1 kitsas.
Kitsas oli kehv ja laiad head.
Postitatud: 09. 05. 2004. 18:58
Postitas erikr
eile oli rada suvalise sileda kummiga väga pandav. Twister UST hoidis megalt suunda.
Postitatud: 09. 05. 2004. 19:23
Postitas Suusataja
Ostsin ka twister supersonicud - paaripäevase proovimise järel on muljed väga head. Võtsin õppust siin foorumist kirjutatust, et madala rõhuga ei pruugi see kumm pidada. 3,6 või veidi rohkemagi atm juures pidas küll hästi.
Postitatud: 09. 05. 2004. 19:42
Postitas tarmo
ErikT kirjutas:Tarmol on vist Twisteri kohta üht-teist öelda !!!
minu "lemmik" kumm twister jättis mu täna author cupil metsa vahele. kui jala starti tagasi jõudsin olid esimesed juba lõpetanud
aga vanajumal ise tuli mulle appi, et ma sellisest sitast nagu twister pääsesin, täna läks ta pauguga lõhki külje pealt.
mul pole mitte kunagi ühegi kummiga selliseid probleeme olnud nagu selle saastaga. vähe sellest, et ta suurematel kiirustel libiseb, on ta vastikult rõhutundlik. nii kui rõhk vähegi madalamaks läheb on sisekummidel tükid taga. ta muster on nii avatud ja madal, et korjab ilusti kõik võimalikud ogad omale sisse. soovitan neid kõigil osta, kes tahavad lisaks rattasõidule ka jalgsimatka harrastada
Postitatud: 09. 05. 2004. 19:54
Postitas spl
tundub et tegin õieti valides twisteri ja fast fredi vahel ning ostsin fast fredid.väike erinevus kah valisin omale ust kummi sina räägid vist tavalisest?
paul@kahkeskmineeestlane.crossmaxiomanik
Postitatud: 09. 05. 2004. 20:03
Postitas tarmo
spl kirjutas:tundub et tegin õieti valides twisteri ja fast fredi vahel ning ostsin fast fredid.väike erinevus kah valisin omale ust kummi sina räägid vist tavalisest?
jah, räägin sisekummiga variandist. ust twisterite omanikud väidavad, et on rahul oma valikuga.
Postitatud: 09. 05. 2004. 22:24
Postitas Rom
pagan kirjutas:
Rajal oli üks päris uus ja igati meeldejääv porine koht, aga jäägu see teile üllatuseks
....... igati eht rada oli.
peale seda pehmet kohta on ka üks kena tõusuke võtta, mis on küll suht lühike, kuid liivane ja järsk. Eile arvasime üheskoos et seda jooksevad kõik aga täna mul ei andnud rahu see raja keskmine osa ja uskuge mind seda on sõites kiirem võtta kui joostes
kummideks Fast Fred
Postitatud: 14. 05. 2004. 10:04
Postitas T6nis
Ise plaaniks rajale minna Innovader`itega, halb valik?
Kas kummi purunemist peaks iseenesest kõvasti kartma?
Kas hakata vedama tagavaraks sisekummi kaasa, mille tõttu veel pump kaasagi tuleks kiskuda (halvemal juhul isegi heeblid)...
Postitatud: 14. 05. 2004. 10:12
Postitas erikr
T6nis kirjutas:Ise plaaniks rajale minna Innovader`itega, halb valik?
Kas kummi purunemist peaks iseenesest kõvasti kartma?
Kas hakata vedama tagavaraks sisekummi kaasa, mille tõttu veel pump kaasagi tuleks kiskuda (halvemal juhul isegi heeblid)...
sellest on minu meelest juba liiga palju juttu olnud. kumm puruneb alati siis kui sa seda kõige vähem soovid. igaühe vaba valik on valida sõidu jätkamise või katkestamise vahel. ise arvan, et mulgi raja esimesel kolmandikul on piisavalt võimalusi kummi purustamiseks, kui mitte varem siis tellistega täidetud põlluteel. ise olen kasutanud selle mustriga kummi ees ja ei kurda. samas võistelnud ega suurel kiirusel pole kunagi kasutanud. kuiva ilmaga ei tohiks probleemi olla, kurvides vaid hoolsust vaja.
Postitatud: 14. 05. 2004. 10:14
Postitas Priit
Kummi purunemist tuleb alati karta. Pole ju mingi vaev õhukummi ja pumpa kaasas vedada, esimene on ilusasti sadulakotis ja teine raami küljes. See max 100-200 g mis ratas raskemaks läheb pole märkimist väärtki.
Parem karta kui kahetseda
Parandus (kopy-paste valest foorumist)
Postitatud: 14. 05. 2004. 18:33
Postitas mart2
Rom ja erikr kui rajal käinud mehed: mul pole muud valikut kui ette Maxxis Ignitor ja taha Twister - kas saab hakkama (kaal 87)?
Thanks, erikr!
NB! Lisaks vihjele valest foorumist loodan ka sinu arvamust!
Postitatud: 14. 05. 2004. 18:41
Postitas Kuldar
Paljud teist möödunud aastal täiega otse üle selle tellistejama "lendasid"?
Kas julge hundi rind oli:
a) rasvane?
b) auklik?
c) nagu alati, ei mäleta muhvigi!
Postitatud: 14. 05. 2004. 18:45
Postitas UrmasL
Ma panin sealt täiega üle, kuigi samas säilitasin ettevaatlikkuse. Ei tohi kogu raskusega sadulasse istuma jääda vaid üritada kaalu ühtlaselt jagada ning lasta rattal "mängida". Tookord oli all Rockster sellise veits üle 3atm rõhuga. Nüüd on Python UST ja üle kolme raudselt sisse ei pane.
Postitatud: 14. 05. 2004. 18:55
Postitas erikr
kuskil umbes poole pealt tellisehunnikute vahel sai paremale põllu peale keerata. taganttulijana nägin terevt hulka kummivahetajaid seal. kann sadulast lahti ja 3 bar rõhku lasevad otse üle küll minna. nädal tagasi oli ka mingit liiva osades kohtades peal näha ja tunda
mart2-le: sest maxxisest ei tea midagi kuid twister taga on vast brå. pildi järgi on maxxisel üsna sama muster. ise lähen 2 x twister pro ust @ 87 kg. senini olen sõitnud kõik oma maratonid michelin wg jet s (suht sile kumm) ja pole kunagi hätta jäänud. lõppeks on võimalik sõita vaid sellega mis meil olemas on. nii, et sõida!
Postitatud: 14. 05. 2004. 23:47
Postitas mestari
2'' Bontrager Revolt Super X
Postitatud: 15. 05. 2004. 10:43
Postitas Konflict
nende telliste kõrvalt on võimalik sõita ja natuke on liiva ka pandud sinna telliste eale. Igatahes on parem üle sõita kui eelmine aasta