This Side Up...
Postitatud: 10. 05. 2004. 18:07
Mõnda aega tagasi sai aretatud kummi pumpamise teemat pühast uskumusest, et kummi purunemine oli põhjustatud valest rõhust. Kuna pöiapael oli paigas, siis jäi mulje, et kumm paisus koos sellega läbi kodara augu. Seda enam, et purunemine toimus päikese käes seismise ajal, mitte sõitmisel. Vahepeal laekus privas nõuandeid ja otsustasin asja kontrollida. Nimelt kahtlustasin liivaterasid kuna olin pöiapaela peal kergeid kahjustusi märganud.
Kakkusin tagarattalt uuesti rehvi ja sisekummi maha, et pöiapaela uurida. See jälg ja teine selle lähedal (täpselt kohakuti kahjustustega) ei näi siiski liivatera nühkimise moodi. Pigem on olnud paelal kortsus vms. Mõtlesin, et võtan paela korra maha, et kodara aukude servi uurida ning tegin avastuse - pöiapaela alumisel poolel olid kirjad This Side Up. Pöiapael oli ühelt poolt kummine ja hästi nakkuv, teisepoolt siidiselt libe. Valepidi, nagu ta tehasest tuli, oli nakkuv pool vastu kummi ja sellel polnud probleemi paela pöia peal paigast liigutada. Õiget pidi pannes oli tükk tegu, et seda korralikult paika saada, kuna nakkus veljega liiga hästi.
Otsustasin ka esimese velje üle kontrollida ja seal täpselt sama lugu. Kummi pöiapoolsel küljel oli selgelt näha jäljed - tume rant, mis oli vastu rehvi serva, talgist hall rant, mis oli vastu siledat pöida ja kergelt tumedam rant, mis vastu paela. Näha on ka kodara augu jälg. Kontrollisin kõik jäljed igaks-juhuks üle ja avastasin samasuguse defekti, mis tagakummis saatuslikuks sai. See selgitab kõik. Näha on, et pöiapaela jälg jookseb kodara august mööda, ning lahtise koha peal on lõike jälg. Mõnisada km veel ja oleks ka see kumm otsad andnud...
Siit soovitus kõigile. Kui kummid ise-enesest topeltvelgede puhul katki hakkavad minema, siis kontrollige, kas pöiapaelad õigetpidi paigaldatud. Alati ei pruugi lugemisoskus ratta monteerimis töökohal nõutud olla.
Henry
Kakkusin tagarattalt uuesti rehvi ja sisekummi maha, et pöiapaela uurida. See jälg ja teine selle lähedal (täpselt kohakuti kahjustustega) ei näi siiski liivatera nühkimise moodi. Pigem on olnud paelal kortsus vms. Mõtlesin, et võtan paela korra maha, et kodara aukude servi uurida ning tegin avastuse - pöiapaela alumisel poolel olid kirjad This Side Up. Pöiapael oli ühelt poolt kummine ja hästi nakkuv, teisepoolt siidiselt libe. Valepidi, nagu ta tehasest tuli, oli nakkuv pool vastu kummi ja sellel polnud probleemi paela pöia peal paigast liigutada. Õiget pidi pannes oli tükk tegu, et seda korralikult paika saada, kuna nakkus veljega liiga hästi.
Otsustasin ka esimese velje üle kontrollida ja seal täpselt sama lugu. Kummi pöiapoolsel küljel oli selgelt näha jäljed - tume rant, mis oli vastu rehvi serva, talgist hall rant, mis oli vastu siledat pöida ja kergelt tumedam rant, mis vastu paela. Näha on ka kodara augu jälg. Kontrollisin kõik jäljed igaks-juhuks üle ja avastasin samasuguse defekti, mis tagakummis saatuslikuks sai. See selgitab kõik. Näha on, et pöiapaela jälg jookseb kodara august mööda, ning lahtise koha peal on lõike jälg. Mõnisada km veel ja oleks ka see kumm otsad andnud...
Siit soovitus kõigile. Kui kummid ise-enesest topeltvelgede puhul katki hakkavad minema, siis kontrollige, kas pöiapaelad õigetpidi paigaldatud. Alati ei pruugi lugemisoskus ratta monteerimis töökohal nõutud olla.
Henry