1. leht 1-st

Hea MNT trennikumm

Postitatud: 04. 07. 2012. 21:18
Postitas MarttiM
Millist trennikummi soovitasite üle 90 kg tegelinskile? Võiks tiba ka veereda:) Praegu on mingid Kenda traadiga kummid.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 04. 07. 2012. 21:24
Postitas KristjanS
Kindlasti midagi Maxxise valikust - paigas hinna ja kvaliteedi suhe. Re-fuse on selline ever-lasting treeningkumm, mida naljalt ära ei lõhu ja kuluta. Teine trennikumm peaks olema Detonaator, millega endal kogemused puuduvad. Ei maksa send sellest tootjanimest ära ehmatada. Mõnel küll tekitab vastikustunnet juba ainuüksi nime kuulmine/nägemine, ent pakub teine päris asjaliku valikut.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 04. 07. 2012. 22:58
Postitas serxx
Maxxise Re-fuse ja Detonator on muidugi tase nimede panekul.
Kes tahab omale kummi, mille nimi on detonator ja võib iga hetk lõhkeda? Või kummi, mille nimi on refuse (inglise keeles keeldumine)? :D Aga nali naljaks. Tõenäoliselt pole kummidel omal häda midagi. Nagu eesti vanasõna ütleb: Ega nimi kummi riku.

Schwalbe Lugano on mul ratta all suht hästi kestnud. Kaalu on mul ka üle 90kg. Eelmisel hooajal sai nendega umbes 2000 sõidetud ja hetkel veerevad fixi all edasi. Ei maksa ka suurt midagi, kui õigest kohast osta.
Ainult kaks flati on olnud. Üks kord snakebike äärekivi otsas ja teine kord sain mingile suurele killustiku kivile otse kümnesse pihta 30+ kiirusel, ehk siis samuti snakebite. Mõlemal juhul tegu sõiduveaga, mitte kummi veaga. Seega julgeks soovitada küll.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 04. 07. 2012. 23:12
Postitas Randolf
Schwalbe Durano S peaks ka sobima. :)

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 05. 07. 2012. 08:37
Postitas j6ukur
Ma olen viimased aastad sõitnud traadiga hutchinson flashidega 700x25c. Review-d kurdavad kvaliteedi üle, isiklikult pole ühtegi halba sõna öelda - ultralonglasting, nagu lubatud + 2-3x eelpoolviidatud maxxise kummidest odavamad.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 05. 07. 2012. 10:46
Postitas hwxeraldimees
Schwalbe Durano Plus. Üle 20000km sõidetud ja sõidan nendega vähemalt samapalju veel ! Tootja väidab ka,et kõige vastupidavam Schwalbe kumm. Südamerahus võin nendega maastikul või kruusal ka sõita,ei mõtle siis et kohe läheb katki ! Kaalu on küll palju(330g) aga veereb piisavalt ! Kataloogist loen ka välja,et kuulub veel võistluskatekooriasse kumm . Mina muud trenni kummi endale enam ei osta,algul käin natuke rohkem välja ja hiljem võidan selle summa vahe mitmekordselt tagasi ! Lisaks ei suvatse ma nende kummidega sisekummi ja pumpa kaasas tassida. Peab ikka räige ebaõnn või tugev torge terava esemega olema et sellest kummist läbi minna.
Oma kogemuse põhjal soovitaksin teise variandina Continental GP4000-heal juhul peab poolenisti sama palju vastu kui Durano Plus.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 09. 07. 2012. 10:07
Postitas mart2
Soovitaks omalt poolt Conti 4seasonit. Head pikad kogemused.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 13. 07. 2012. 13:19
Postitas karmo_k
Vittoria Rubino Pro. Kannatab sõita ka kruusa lõike, siiani pole midagi juhtunud. Sõitnud 2000km ja vaid üks rehvi purunemine.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 06. 08. 2012. 18:26
Postitas Lauri234
Ise olin kaasatulnud kummidega (Speedster S20) hädas ~iga 50km tagant auk kummis. Nüüd panin taha Durano Plusi ja ette Michelin Orium. Eks näeb mis saab. 100km so far (y)

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 06. 08. 2012. 21:48
Postitas MarttiM
Lauri234 kirjutas:Ise olin kaasatulnud kummidega (Speedster S20) hädas ~iga 50km tagant auk kummis. Nüüd panin taha Durano Plusi ja ette Michelin Orium. Eks näeb mis saab. 100km so far (y)
Mul olid S10 kaasas mingid ülikiire kulumisega Hutchinsonid: üks läks pauguga, nii et väliskumm ribadeks; teine kulus läbi alla 1000 km. Praegused Kendad on enam vähem: 3 aasta on minekul ja trassil olen pidanud vast 1-2 korda sisekat vahetama.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 12. 02. 2013. 22:41
Postitas Infidel
Ostsin taha uue Vittoria Rubino Pro, panin peale, lükkasin 9 bari sisse ja pool tundi hiljem käis kõva litakas. Nimelt oli sisekumm ribadeks. Rubinol lubatud 7-10 bari, millest võis selline asi juhtuda? Aa ja mainiks veel ära, et ratas oli toas ja seisis seina ääres, mitte ei juhtunud see sõites. Äkki panin halvasti kummi peale või vigastasin sisekummi heeblitega?

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 12. 02. 2013. 22:46
Postitas Tr11
MarttiM kirjutas:Millist trennikummi soovitasite üle 90 kg tegelinskile? Võiks tiba ka veereda:) Praegu on mingid Kenda traadiga kummid.
Schwalbe Durano Plus, 28-622, kui mahub raamivahele või 25-622. Ühed kõige torkekindlamad MNTrehvid üldse.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 13. 02. 2013. 10:09
Postitas QRX
Infidel kirjutas:Ostsin taha uue Vittoria Rubino Pro, panin peale, lükkasin 9 bari sisse ja pool tundi hiljem käis kõva litakas. Nimelt oli sisekumm ribadeks. Rubinol lubatud 7-10 bari, millest võis selline asi juhtuda? Aa ja mainiks veel ära, et ratas oli toas ja seisis seina ääres, mitte ei juhtunud see sõites. Äkki panin halvasti kummi peale või vigastasin sisekummi heeblitega?
Kas pumpasid rehvi väljas või toas? Kui väljas, siis milline oli välistemperatuur? Kui temperatuur oli väljas madal, siis on arusaadav, miks sul siserehv lõhkes. Lihtne temperatuuride erinevus, õhul pole soojenedes kusagile paisuda, ja rõhk ületas toas seistes lubatu (10 bar) piiri ning tulemusest sa rääkisid ise juba. Endal samasugune asi üle elatud traadita MTB rehvi puhul! :)

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 13. 02. 2013. 10:19
Postitas KaupoR
Miks peaks maanteekummi selliste ilmadega väljas pumpama?

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 13. 02. 2013. 10:29
Postitas rainerhq
Siis ei hakka pumbates palav :D

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 13. 02. 2013. 10:48
Postitas QRX
KaupoR kirjutas:Miks peaks maanteekummi selliste ilmadega väljas pumpama?
Isiklikult pumpan madala välistemperatuuri puhul igasugust rehvi, nii ratta kui tsikli oma, alati väljas, et säilitada ilmale vastav rõhk rehvis, pealegi teen seda väikese kompressoriga, mille lärmi toas ei taluks.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 13. 02. 2013. 11:00
Postitas erikr
See õue ja toa jutt on asjatu, infidel ju ütles oma postituses, et toas.
Ja selle kummiga ei minda praegustes oludes õue sõitma.

Pakun, et kas sisekummi (varjatud) vigastus või viga või oli jäänud mingi liivaterakene vms kusagile vahele. Ise olen samuti 8 bar kandis sisekummi lõhki pumbanud. Mäletan, et kiirustades tegin ja ei puhastanud kõike korralikult. Aga üldiselt - eks neid sisekumme on lõhkenud "iseeneslikult" ikka ja jälle, tegu pole mingi müstilise nähtusega.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 13. 02. 2013. 17:04
Postitas arnea
Aga QRX, äkki viitsid selle arvutuse ära teha, et palju see rõhk siis tõusis kummis? Õues -5'ga lõi 9 bari sisse ja siis tuli tuppa +20 kätte.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 13. 02. 2013. 19:38
Postitas rai66
rainerhq kirjutas:Siis ei hakka pumbates palav :D
:lol: :lol: :lol:

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 14. 02. 2013. 01:03
Postitas Infidel
Toas vahetasin ja pumpasin ka, st et ega ta paisuda enam ei saanud. Ilmselt siis sai vahetamise käigus viga või oli enne juba. Igatahes oli see väga vinge ehmatus, kui arvutis hängides pool meetrit eemalt räme kärgatus järsku käis! :D Toas ratast hoiustades enam vist nii kõrget rõhku enam kunagi sisse ei löö! :)

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 14. 02. 2013. 08:13
Postitas rainerhq
Kui palju kaalud? Enamasti piisab 7 barist. Mina sõidan clincheriga ees 6,7 ja taga 6,9, tubularil 6,2/6,5.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 18. 02. 2013. 13:03
Postitas Kuldar
pumbake toas, soe õhk on kergem.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 18. 02. 2013. 13:54
Postitas Tr11
Kuldar kirjutas:pumbake toas, soe õhk on kergem.
Iga kogenud jalgrattahunt teab, et õhk tuleb enne kummide pumpamist niiskuse eemaldamiseks läbi filtri lasta või kasutada õhu asemel mingit puhast gaasi - siis paisuvad kummid soojenedes vähem. Näiteks heelium oleks väga sobilik või kui pappi vähem, siis käib lämmastik kah. Kuna heelium on õhust umbes 8 korda kergem, siis saab nii ka rataste kaalu efektiivselt vähendada! Taaramäe pidavat kah rehvides heeliumi kasutama, küllap ta sellepärast nii kiiresti sõidabki.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 18. 02. 2013. 15:30
Postitas erikr
Heeliumi molekul on nii väike, et difundeerub päris käbedalt läbi kummi.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 05. 03. 2013. 11:36
Postitas Väinz
Tere

Mul oli tegelikult täpselt sama küsimus: milline on hea MNT trennirehv?
Kuna olen alles täiesti algaja MNT-rattur ja ostetud rattal on originaalis peal Vittoria Rubino Slick 23 60 KV (ratas: MERIDA Race Lite 904) siis kas ja mida võiks veel teada? Kas kannatab nende originaalidega ka sõita või peaks KOHE Schwalbe Durano Plus´i alla panema?

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 05. 03. 2013. 11:44
Postitas indrek56
Väinz kirjutas:Kuna olen alles täiesti algaja MNT-rattur ja ostetud rattal on originaalis peal Vittoria Rubino Slick 23 60 KV (ratas: MERIDA Race Lite 904) siis kas ja mida võiks veel teada? Kas kannatab nende originaalidega ka sõita või peaks KOHE Schwalbe Durano Plus´i alla panema?
Ei ole mingit pointi midagi praegu soppama hakata, algajana proovi sõita olemasolevad ribadeks!

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 06. 03. 2013. 21:10
Postitas Randolf
Väinz kirjutas:peaks KOHE Schwalbe Durano Plus´i alla panema?
Olgugi, et Durano Plus on päris vastupidav ei soovita siiski neid kevade alguses rikkuma hakkata, sest kevadeti on meil teed igasugust jama täis.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 07. 03. 2013. 08:04
Postitas Väinz
Suur tänu kõikidele asjaliku tagasiside eest. Tõsi ta ilmselt on, et mõistlikum on olemasolevad "ribadeks" sõita ja siis hakata vaatama midagi paremat .. või siis natuke enne seda kui ribad käes .. siinkohal tahangi küsida, et ... mida targemad ja kogenumad arvavad sellest Vittoria Rubino Slick 23 60 KV (ratas: MERIDA Race Lite 904) rehvist .. kui kaua see ühe algaja, kes ikka vaatab ka KUS ta sõidab, käes vastu võiks pidada?

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 07. 03. 2013. 08:46
Postitas vaikija
Tere. Soovitaksin järgmist: sõida nendega, mis Sul seal all on(muidugi varusisekumm,heebel ja pump kaasas, ja oled tutvunud sisekummi vahetamisega) kuni silmaga nähes ja käega katsudes tunned tagakummil selget kulumist (veerepind kandiline). Siis vaheta esimene(mis on nagu uus, sest se ei kulu esiratta all) ja tagumine omavahel ära ja sõida jälle niipalju kui saab. Kui lõpuks mõlemad kulunud või näevad kahtlased välja- osta kaks laiemat uut väliskummi ja laiusega 25 (võib laiem aga siis peab asjadest natukene rohkem teadma). Igal tootjal on selline 25-ne olemas, milline paremini veereb või kauem kestab- seda peaks teadma müüja. Laiema rehviga saad ka kriipsukese madalama rõhuga sõita ja tunned, et meie halbadel teedel on see mugavam ja kiirem.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 07. 03. 2013. 09:52
Postitas Väinz
vaikija kirjutas:Tere. Soovitaksin järgmist: sõida nendega, mis Sul seal all on(muidugi varusisekumm,heebel ja pump kaasas, ja oled tutvunud sisekummi vahetamisega) kuni silmaga nähes ja käega katsudes tunned tagakummil selget kulumist (veerepind kandiline). Siis vaheta esimene(mis on nagu uus, sest se ei kulu esiratta all) ja tagumine omavahel ära ja sõida jälle niipalju kui saab. Kui lõpuks mõlemad kulunud või näevad kahtlased välja- osta kaks laiemat uut väliskummi ja laiusega 25 (võib laiem aga siis peab asjadest natukene rohkem teadma). Igal tootjal on selline 25-ne olemas, milline paremini veereb või kauem kestab- seda peaks teadma müüja. Laiema rehviga saad ka kriipsukese madalama rõhuga sõita ja tunned, et meie halbadel teedel on see mugavam ja kiirem.
Tere vaikija .. suur suur tänu .. lõpuks üks asjalik ja päris tõsiselt võetav soovitus (vähemalt mulle kui algajale tundub) ... iseasi kui pädev mina olen midagi hindama-arvama, kuid .. usun, et visuaalse hinnangu saan ikka anda. Õnneks on ratas ostetud RATTARING´st (Tartu), mida on ka siinses foorumikeskuses kiidetud .. seega usun, et ma hätta ei jää kui nõu-jõu puudus tuleb :)

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 07. 03. 2013. 10:14
Postitas rainerhq
25mm kummi soovitus on (y) Endal Conti GP4000s, rõhuks 6,7/6,9 ning iga tee nagu vaip!

P.S
Ma arvan,et kui Sa eelmisele postitusele vastad, siis ei ole vaja tsiteerida, saad ju lihtsalt vastata.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 07. 03. 2013. 22:37
Postitas brunz
teil käis siin igasuguseid nimesid läbi. Mina soovitan sulle uuteks rehvideks Michelin Lithion 2(6...8bar). Kuluvad tunduvalt vähem kui Michelin Pro-d(võistlusrehvid) ja on peaaegu sama kerged. Minuarust pole kaal 330g väga tõsiselt võetav - loe POMMID! Maanteel võiks ikka asi kergem olla, kui "noor FuriusFred"(350g)! Muidu jääb see veeremine väga nigelaks. Lithion 2 kaalub 220g ja maksab alla 20€ + pluss saad valida väga palju värvivalikuid.
Schwalbe mnt ja Maxxis-e kumme ei KOMMENTAARI aga Rubinio Pro on "PRO".

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 07. 03. 2013. 23:22
Postitas Kuldar
brunz kirjutas:Mina soovitan sulle ... Litium
liitiumi soolade baasil on rohud masendunutele või muidu rahututele. Aga seda soovitavad teised inimesed ühes teises kohas. Võimalik et teistele inimestele.
kummi nimi on Lithion, mis minuteada ei tähenda ega tähista mitte midagi. Umbes nagu spunk.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 08. 03. 2013. 11:07
Postitas brunz
õige tähelepanek Kuldar. Kohe näha, et tead-tunned tooteid. Parandused sisse viidud. Loodan, et muud andmed õiged :D

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 09. 03. 2013. 14:45
Postitas raamimurdja
Miks sisekummid lõhkevad pauguga?

õhk paisub? Kui rehvil on piiriks 10, siis kohe kindasti kannatab ta natuke rohkem, kui 10,1. Seega õhu paisumine ei ole üldjuhul põhjuseks. Pigem on väliskumm vigastatud.

Aga üheks kõige levinumaks põhjuseks on see, et sisekummi äär jääb väliskummi ja pöia vahele. Nüüd kui kumm täis pumbata, siis mingi rõhuni ei ole midagi näha aga suurema rõhu korral ja aja jooksul pressib sisekumm ennast välja ja lähebki pauguga lõhki. Kirjeldatud protsessi soodustavad ka kõigi kolme komponendi kvaliteet ja omapära.
1. Odavad ja paksud sisekummid lihtsalt ei mahu kitsa pöia puhul väliskummi sisse ära.
2. Mõned pöiad on madalama äärega ning ümarate kantidega kust väliskumm lihtsamalt üle libiseb.
3. Ja loomulikult sõltub ka väliskummi siseraadiusest aga suurematel tootjatel ei tohiks sellega üldjuhul küll probleeme olla.

Ise soovitan treening ja võistluskummiks samuti Vittoria Rubino Pro-d. Suht mõistliku hinnaga, sest ebaõnnestunud lõike korral on kumm rikutud niikuinii. Samuti kestab piisavalt ja veereb ka üle keskmise.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 10. 03. 2013. 11:06
Postitas grt
Ei soovita Vittoria Rubino Pro-d, kuna märjaga on nad maru libedad. Arvan et isegi trennikummil võiks rahuldav pidamine olla.
Erinevate tootjate odavaimatel mudelitel puudub enamasti torkevastane kaitse, mille tõttu tuleb liigselt purunemisi ette.
Omast kogemusest soovitaks näiteks Michelin Krylion Carbon, Schwalbe Durano-d, Specialized Roubaix pro.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 23. 04. 2013. 22:58
Postitas Alfonze
Mina olen igasugu imekohtades, oludes ja erinevatel teekatetel sõitnud Rubino Prodega ja no ei oska küll kurta midagi liigse libeduse vms kohta... Rubinotega total viimase 3 hooaja jooksul seal 15 000 km kandis kogemust. Väga hea kulumiskindluse, kaalu ja hinna suhtega kumm julgen küll soovitada.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 24. 04. 2013. 07:38
Postitas kapuuts
Ise siiani Continental GP4000S-iga sõitnud ja minuarust hea vastupidavus, hea veeremine ja märjaga pole ka probleeme olnud.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 24. 04. 2013. 09:21
Postitas Alfonze
Kasutan teisel rattal GP4000s-e ja ka tõepoolest väga ok kumm. Natuke kergelt võtab lõikeid sisse ja kulub suhteliselt kiirelt, aga torkekindlus ja kaal on väga heas suhtes. Kui ale ajal osta, siis pole ka hind midagi hullu.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 24. 04. 2013. 09:34
Postitas indrek56
Pole õige mees võrdlema, kuna minu kogemus piirdub ka nendesamade GP4000S-ga. Kogemus selline, et palju sõitmist ka kevadisel ajal igasuguse saasta ja prahiga teedel. lõike ja torkejälgi on rehvis omajagu, kuid läbi pole ükski pääsenud.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 24. 04. 2013. 10:20
Postitas Alfonze
Ma igasuguseid katsetanud ja no näiteks Ultremod ei kõlba kuhugi (500km 4 torget:-(), kui juba okasmets kaugelt paistab, siis igaks juhuks saab augu juba ära ette:-P Teine äärmus oli Frotezza tricomp, torkekindlus ok, rõhku kannatas megalt, aga no nii krdi ebamugav ja kõva oli sõita, olenemata rõhust mida kasutada... Conti 4 season, ultra race ja gatorskin ka proovitud, ei leia et kuidagi parem oleks kui 4000s, seega ei näe raskemal pointi. Maxxise eelpoolmainitud ja ka mõningad teised Vittoriad (rubino slick, zaffiro pro) on ennast ka normaalselt ülal pidanud. Schwalbe lugano on ka hästi näidanud ennast, ise pole palju sõintud, aga mitmetel kestab väga hästi, kuigi suht raske.

Kuid siiski 205gr kaalu puhul ja normaalse kulumis- ja torkekindlusega GP4000S tundub kiiremale rattale just paras.
Rubino seevastu mugav sõita ja kestab pikalt, hea linnarattale äärekividele jne, samas pole ka teab mis meeletu raske (25mm lai on 235gr) ja veereb hästi.

Re: Hea MNT trennikumm

Postitatud: 27. 05. 2013. 12:21
Postitas Indreq
Väinz kirjutas:Tõsi ta ilmselt on, et mõistlikum on olemasolevad "ribadeks" sõita ja siis hakata vaatama midagi paremat ..
Mul olid poest ostes rattal all mingil põhjusel Schwalbe Ultremo'd, need vahetasin küll kiirelt välja. Panin odavad Mavic Aksionid ja need on teeninud ilma probleemideta. Ultremod panen ehk alla rattaralliks :)