1. leht 1-st
Maastikukummi maksimaalne rõhk ja mõju sisekummile.
Postitatud: 16. 08. 2004. 10:14
Postitas Gunnar
Endall tegu rocksteriga (2.1'' kevlar), nendel max rõhk 5.5 bar-i ja kui sai põrandapump muretsetud, siis ka proovisin selle rõhu ära. Selline tunne oli, et kui 5.5 sisse sain, siis ratas lausa võbises rõhu käes ja järgmisel hetkel viskas sisekummi mantli alt välja ja puruks. Krt, küll ehmatas alles.
Nüüd, reede, tahtsin minna maanteele ja panin 4.5 rocksterisse (ennegi seda teind) ning Nokian Light (-2.3'') sisekumm andis otsad ilma välja karrgamata, lihtsalt "rebenes" pöia poolt.
Et on kellelgi õnnestund rocksterisse 5.5 edukalt sisse saada?
Ja teiseks, et mis üldse peaks juhtuma, kui ületad max rõhu? Teoreetiliselt mantel ju just väga kergelt alla ei anna, aga samas see, et sisekummi ääre alt välja viskas, ei ole ka normaalne. Ja sisekummi puruks pumpamine, siin ma lihtsalt kahtlustan et oli praak või lihtsalt väike täke juba sisse tulnud, sest sisekumm ei võta ju seda rõhku ise vastu vad kannab selle mantlile üle.
Postitatud: 16. 08. 2004. 10:27
Postitas cowrider
Sama kumm ja maxiga küll sõidetud. Ma tavaliselt lükkangi maksimaalse lubatud sisse ja vajadusel lasen hiljem tühjemaks. Selle kummiga sai asfalti maxiga sõidetud. Millega sa rõhku mõõdad ja kas presta ventiiliga sisekumm? Ma mõõdan schwalbe mõõdikuga. Sisekumm oli vist tavaline IRC deluxe tube 26 x 1.9-2.1. Pöid mavic x139.
Postitatud: 16. 08. 2004. 10:36
Postitas UrmasL
Ülerõhk võib väliskummi ära lõhkuda küll. Või vähemalt vigastada. Mul juhtus selline lugu, et lasin bensuka kompressorist UST kummile veidi rohkem rõhku, et lööks randid paika korralikult. Ühel hetkel käis siuke litter, et lõi kurdiks. Rõhk oli kummi üle pöia visanud. Selle tulemusena kummis mingid kihid vms. rebenesid. Õhku küll peab, kuid viskab silmnähtavalt. Pöid ise on täiesti sirge. Kumm siis Hutc. Python UST.
Postitatud: 16. 08. 2004. 11:34
Postitas Gunnar
cowrider kirjutas:Sama kumm ja maxiga küll sõidetud. Ma tavaliselt lükkangi maksimaalse lubatud sisse ja vajadusel lasen hiljem tühjemaks. Selle kummiga sai asfalti maxiga sõidetud. Millega sa rõhku mõõdad ja kas presta ventiiliga sisekumm? Ma mõõdan schwalbe mõõdikuga. Sisekumm oli vist tavaline IRC deluxe tube 26 x 1.9-2.1. Pöid mavic x139.
manomeeter pumbal (hea noname NRP-st) ja pöiaks x221, aga enam küll ei julge 5.5 sisse panna. Tegelt kevad-sügis hooajaks on asfaldikummid olemas, aga hooaja sees ei viitsi neid vahetada.
Postitatud: 16. 08. 2004. 14:46
Postitas cowrider
Mul on ka see pump olemas - selle manomeeter näitab mul õigesti. Samas seda Rockster Pro rehvi on suht tülikas peale panna, sest on nii vedel, et kipub maha tulema - võib olla asi ongi selles, et rehv polnud päris tsentris. Ei tea, igatahes kui selle rehvi alla panen, siis pumpan ikka max täis ja eks ole näha. Enne sügist pole vist vajadust. Põrandapumbaga pole seda pumbanud - käsipumbaga täitub aeglasemalt.
Postitatud: 16. 08. 2004. 14:51
Postitas Kirsa
Kuna enamus maastikukumme on lubatud kuni 4.5 atti, siis võib olla on õhukummid ka arvestatud kuni selle piirini. Rockster oma 5.5 atiga on erand. Aga milleks seda 5.5-t atti sinna vaja on? Asfaldisõiduks?
Rockster on tegelikult väga kehva veeremisega asfaldil - võrreldes nende kummidega mida mul on juhust olnud proovida: Conti twister, Ritchey Innovader, IRC Mythos XC Slick, et ei tasu vaeva.
Postitatud: 16. 08. 2004. 14:58
Postitas cowrider
Nyyd läheb jutt Rocksteri veeremisomaduste peale, mis ei ole selle teema mõte. Kui tuleb sõita vaheldumisi asfalt/mets, siis on ikka mõtet rõhku vahetada, mitte varurehvi kaasas vedada. Sinupoolt mainitud rehvid on slickimad - loogiline, et veerevad siledal kõval pinnasel paremini. Teistes oludes on võib olla Rockster üle. Iseasi tõesti, kui suur on asfaldil Rockster Pro veeremise vahe 4.5-5.5. Ei tea.
Postitatud: 16. 08. 2004. 15:11
Postitas Kirsa
Sorry. Rockster veereb tõesti paremini kui maapinnaga puutub kokku ainult tema keskmine tihe osa. Raske mehe korral tuleb sedasi tõesti 5 atti sinna sisse lüüa. Maastikukonfiguratsioonis kui isegi raske kodaniku korral on 3.5 või vähem atti õhku sees puutub ka äär vastu maapinda ja sedasi veeremine halveneb.
Re: Maastikukummi maksimaalne rõhk ja mõju sisekummile.
Postitatud: 27. 08. 2004. 14:38
Postitas Gunnar
Gunnar kirjutas:Endall tegu rocksteriga (2.1'' kevlar), nendel max rõhk 5.5 bar-i ja kui sai põrandapump muretsetud, siis ka proovisin selle rõhu ära. Selline tunne oli, et kui 5.5 sisse sain, siis ratas lausa võbises rõhu käes ja järgmisel hetkel viskas sisekummi mantli alt välja ja puruks. Krt, küll ehmatas alles.
Eila "avastasin" mavicu lehelt, et x221 soovitud rõhk 2.1 kummile on 4 bar-i, seega sinna see kala maetud ongi.
Postitatud: 28. 08. 2004. 17:35
Postitas Intzz
mööda küsimus -
kui kummile väntad 4,5 sisse kas sellel üldse mingit pidamist maapinnaga ka on?
kas tõesti on veerevus tähtsam kui haakuvus?
Postitatud: 28. 08. 2004. 21:12
Postitas Lauri
Intzz kirjutas:mööda küsimus -
kui kummile väntad 4,5 sisse kas sellel üldse mingit pidamist maapinnaga ka on?
kas tõesti on veerevus tähtsam kui haakuvus?
Parajalt mööda küsimus jah
Veerevus asfaldil olla esmatähtis. Tegelikult oleneb olukorrast, st tuleb leida vastava võistlus jaoks õige rõhk. XC-s enam ei ole veerevus enam nii tähtis, tuleb juba arvestada pinnase eripärasi (kas on kivine või pehme jne) .