1. leht 1-st

Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 29. 09. 2004. 12:02
Postitas Pierre
Olen kohanud mehi kes ise omale talveks naelkumme väga edukalt valmistavad. 8) ..räägitakse imeväiksestest poltidest, seibidest, augu puurimisest jne. On siin keegi, kes on omale ise teinud ja oskab peensusteni lahti seletada need tööetapid? :roll:

Postitatud: 29. 09. 2004. 12:08
Postitas profit4
Lapsepõlves sai neid metallkonstruktori poltide ja mutritega rattakumme täiendatud :lol:, kui nüüd nii hädasti neid naelkumme vaja siis tasub ikkagi uued ja orginaal naelkummid osta, kaldun arvama et see ise sahmine on liigne peavalu :roll:

Postitatud: 29. 09. 2004. 13:11
Postitas ati
Kunagi st. lapsepõlves sai mitu talve neid asju ise treitud vanadest kummidest ja puidukruvidest

Viimane variant, mis hetkel alles on ja mida ei häbeneks praegugi alla panna sai tehtud Kenda kummide peale. Esi- ja tagakummis kummaski ca. 250 "okast".

Tehnoloogia siis järgmine:
Sai ostetud piisav kogus puidukruvisid (mõõt 2,5x13 vms.) ja välja mõeldud mingi skeem, kuidas neid võiks kummile paigutada. Siis väliskumm pahupidi ja mustri poole pealt naaskliga õigesse kohta auk ette, sealt kus naaskel välja tuli, keerasin kruvi sisse jne. Aega läeb selleks u. kaks õhtupoolikut (silma nurgast telekat vahtides). Seejärel pöörasin kummi õiget pidi ja "vooderdasin" seest poolt ehituspoes müüdava klaaskiud võrguga (iseliimuv :) ) ja selle peale kiht klaaskiudriiet (kapist leitud vana laborikittel) siis jälle võrku ja riiet - selline vooderdus on täiesti piisav, et õhukummi ei kahjustaks. Lõpuks panin kummi rattale, lõin õhu sisse ning lihvisin kruvid parajaks (ca. 1 mm). Ongi kõik

Kaal tuli viimasel tehtud kummil mingi 850 g.
Veeretakistus ei kannata muidugi kriitikat + asfaldil sõites on soovitav kõrvaklappe kanda :wink:
Kuid jääväljadel ja kõval lumel on rõõmu väääga palju.

Postitatud: 29. 09. 2004. 13:28
Postitas erikr
kasutatakse ka varianti kus kasutatakse isepuurivaid plekikruvisid, väljastpoolt pannakse õige seib vastu ja keeratakse kummimustri nublu kruvi ja seibi vahele.
netis on piisavalt neid isetegemise õpetusi, mingeid linke on vist ajaloo jooksul ka foorumisse postitatud.

Postitatud: 29. 09. 2004. 13:30
Postitas Rom
ati kirjutas:Kunagi st. lapsepõlves sai mitu talve neid asju ise treitud vanadest kummidest ja puidukruvidest.......
need kruvid kuluvad ju päris kiiresti.
kas keermeosa väljast kummi lõhkuma ei hakanud?

Postitatud: 29. 09. 2004. 14:22
Postitas ati
Rom kirjutas:need kruvid kuluvad ju päris kiiresti.
kas keermeosa väljast kummi lõhkuma ei hakanud?
kruvid kuluvad jah kiiresti. tõsisemalt sõites üle ühe talve ei kesta (eriti linnas). kuid hind - u. 50-60 eek kumm - ja võimalus vanad pastlad ära kasutada tasuvad kaalumist. ning ei maksa ka tegemise rõõmu ära unustada.

Keermeosa tundub olevat kummi päris hästi fikseeritud ja loksumise-lagunemise märke pole küll ilmnenud. erinevalt naeltest, mis ühel kaasvõitlejal koos mustriklotsiga välja lendasid :D.

Postitatud: 02. 10. 2004. 11:18
Postitas Pierre
haaa..... vaatan et nendest õpetustest ma vist mingi variandi kokku panengi, :) Igal juhul tuhat tänu teile, meeskond ! :D

Postitatud: 02. 10. 2004. 13:13
Postitas Intzz
ati kirjutas: Keermeosa tundub olevat kummi päris hästi fikseeritud ja loksumise-lagunemise märke pole küll ilmnenud. erinevalt naeltest, mis ühel kaasvõitlejal koos mustriklotsiga välja lendasid :D.
jaa... päris vahva vaade oli

minu monstrum kummis oli metalli üle 350 tükikese ja kummist ulatus välja 1,5mm keskelt, 3mm äärtest. Kaal oli meeletu - üle 1,5 kg (1,95 kummi laius).
haakuvus oli vapustav, peegelsile jää ei pakkunud mittemingisugus lootustki pikalilendamiseks, selleks tuli pingutada lausa. Nõmme nõlvad mis kelgutajate poolt ära poleeriti oli naudinguks nii üles kui alla sõiduks.

Postitatud: 02. 10. 2004. 17:45
Postitas P
:lol: Pusin ise kah juba vaikselt vana pastla kallal. Ma tänan samuti soovituste eest. Kui valmis saan, panen pildi kah ehk (kui meelde tuleb).

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 06. 11. 2009. 23:23
Postitas mmetalh
Jälle on saabunud ootamatu tali, seega on talvekummid vägagi aktuaalne teema. Plaan endalgi üks kasutuskõlblik kodune naelrehv valmistada. Kas panna naast esimese või tagumise ratta alla? Ühele neist jääb alla tavaline mingi tavalise kärnaga 26x1.95. Tundub, et tagumisel kui 'vedaval sillal' oleks naast efektiivsem. Aga samas olen ise vähe sõitnud libeda ja lumega, seega ootaks kogenumate arvamisi.

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 06. 11. 2009. 23:58
Postitas AndreK
mmetalh kirjutas:Tundub, et tagumisel kui 'vedaval sillal' oleks naast efektiivsem. Aga samas olen ise vähe sõitnud libeda ja lumega, seega ootaks kogenumate arvamisi.
Mis sa teed hästi vedava sillaga, kui esiots läheb sinna, kuhu jumal juhatab?

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 07. 11. 2009. 09:08
Postitas Villem T
Kui esiratas alt läheb on enamasti ka oluliselt valusam kui tagaratta altminek.

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 07. 11. 2009. 16:16
Postitas mmetalh
Lumes müttamine näitas, et esiratas lähebki sinna, kuhu jumal juhatab (juhatamiseks seda nimetada on väga väär tglt) ja külgsuunas kilometraaž oli tunduvalt suurem kui otse liikumisel :D

Niiet jah, karjuv praktika toetab esirattale naela versiooni vajalikumaks kui tagumisele.

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 08. 11. 2009. 15:05
Postitas j4lgr477ur
Hakkasin ka kruve kummi sisse laskma ja umbes tund aega peale tegutsemist avastasin, kui loll ma olen. Nimelt lasin ma kruvid hoopis väljapoolt sisse :oops:

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 08. 11. 2009. 20:50
Postitas m6mm
Vene ajal sai esirattale talveks ka kett ümber pandud. Ehk siis kogud vanad ketid kokku, teed õige pikkusega ringi, lased kummi tühjemaks, kett peale, täis ja sõitma! Toimib nagu kiil, pidurdada ei saa aga külglibisemist ei teki.

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 09. 11. 2009. 00:32
Postitas andre170
Mõned näited:
PiltPiltPilt

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 09. 11. 2009. 17:08
Postitas j4lgr477ur
andre170 kirjutas:Mõned näited:
PiltPiltPilt
See teine variant tundub põnev. Mida seal kasutatud on?

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 12. 11. 2009. 21:30
Postitas mumuu2009
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Sai kah kunagi 1 rehv tehtud.Kohati pidas kuid enamus aega takistas veeremist.

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 13. 11. 2009. 00:01
Postitas Morris
See teine ja kolmas on (vist) tehase toodang.
http://www.icebike.org/Equipment/tirechains.htm
(Ise üritan homme oma edevale linna rattale Shwalbe Marathon winterid 700x40 alla saada. Eile õhtul ostsin. täna ei olnud aega, käisin jala ja homseks on lumi kindlasti juba ärasulanud... :)
andre170 kirjutas:Mõned näited:
PiltPiltPilt

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 13. 11. 2009. 03:34
Postitas Etsike
Olen ka selline linnaratta sõitja, Schwalbe Marathonid (622x32) on all, neist tagumine slick'iks kulunud (piduriks ainult tagumine jalgpidur). Rahuliku sõidu juures täitsa sõidetav, rallitada muidugi ei saa, egas talvel paksus vammuses ei tahagi, hakkab hingamisteedele ja ajab naha märjaks.

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 16. 11. 2009. 13:50
Postitas Viljar
Minu versioon.
http://seiklus.blogspot.com/2009/01/kui ... dasin.html
Kruviotsad lõikasin pildi pealt nähtavast pärast ikka tublisti lühemaks. Nii 1-2mm jäi turritama.
Sisse panin lõpuks ikkagi polsterduseks katki lõigatud vana sisekummi, sest muidu hakkasid kruvipead õigele sisekummile liiga tegema. Toimib hästi, aga täiesti kiilaka peal on ikka tunne, et võiks rohkem kruve sees olla.

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 16. 11. 2009. 13:58
Postitas Villem T
Viljar kirjutas:Toimib hästi, aga täiesti kiilaka peal on ikka tunne, et võiks rohkem kruve sees olla.
Väike vihje: maastikumustriga naastrehvidel on ligi 300 naastu. Nt Nokianide mudelinimedes see number on naastude arv.

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 16. 11. 2009. 21:01
Postitas mumuu2009
Nende kruvidega tekib veel ka see häda ,et kui nad sõidu ajal rehvi sees viltu vajuvad toimib kruvi keere nagu uisu tera ja pidamine kaob ära.Selle asemel,et terava otsaga külmunud pinnasesse tungida hakkab kruvi hoopis oma keerme peal liugu laskma.Aga muidu pole väga viga.Ise lähen ikka see talv üle korralikule naelrehvile!

Schwalbe Ice Spiker.
Pilt

Pilt

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 24. 01. 2010. 22:40
Postitas Ando
Naelte teemasse sekka vahelduseks küsimus, kas lamelltalirehve ka rattale on?

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 24. 01. 2010. 22:43
Postitas Etsike
Otseselt sellise nimega mitte, pole vajadust. Kui tavaline vähe karmima mustriga rehv talvel piisavalt ei pea siis järgmine samm ongi naeltega rehv.

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 25. 01. 2010. 09:18
Postitas Villem T
Ando kirjutas:Naelte teemasse sekka vahelduseks küsimus, kas lamelltalirehve ka rattale on?
Jää peal võivad äkki hoopis Hookwormid jms imepeene mustriga rehvid hästi pidada?

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 25. 01. 2010. 21:21
Postitas Tunnel
Üks varjant veel selline: http://www.best-grip.eu/ kuigi suht kallis vist.

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 26. 01. 2010. 16:39
Postitas mrmrmr
Ise enesest on olemas Rollspeed W aastringsed rehvid, mis oma sõiduomadustelt on lamelli käitumisega.

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 29. 12. 2010. 11:38
Postitas j4lgr477ur
Delfis oli üks põnev variant veel:
http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... d=37441359

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 29. 12. 2010. 15:38
Postitas erikr
j4lgr477ur kirjutas:Delfis oli üks põnev variant veel:
http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... d=37441359
Lollidele nende raha alles jätta on kuritegu. (Mark Twain)

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 29. 12. 2010. 16:41
Postitas KaupoR
Jalgratta rehvidele kette ümber ei tõmba,
Loll jutt. Tõmbab küll ja kuidas veel. Lapsepõlves sai Viljandi järvel käidud rattaga sõitmas - lasid õhukummi tühjaks, panid ümber jooksu parajaks tehtud vana rattaketi, lõid uuesti õhu sisse ja jääkõlbulik masin oligi valmis.

Re: Kuidas tehakse naelkumme? Ise!

Postitatud: 29. 12. 2010. 17:53
Postitas j6ukur
Väärt olid ka Bela (valgevene naistekas?) kummist läbilöödud klambrid (tavaline paberiklammerdaja). Nõudsid küll rehvi palistamist seestpoolt, kuid jääl olid päris asjalikud :D