1. leht 1-st
väliskumm kõver? Paigaldamise viga?
Postitatud: 27. 04. 2005. 11:51
Postitas jaan
Ostsin endale uued Shwalbe Hurricane väliskummid ja nüüd mure selline, et nad ei jookse sirgelt, mingi jõnks on sees - kummi käib vasakule-paremale. Samuti on siledal asfaldil tunda, et ka jämeduses on jõnks. Suht vastik.
Kas ma sain paigaldamisel midagi valesti teha? Või on lootust, et sõites läheb sirgeks. Uut sisekummi proovisin kah, ei aidanud.
Postitatud: 27. 04. 2005. 13:08
Postitas Mati
Variandid:
1. Kumm on kehvalt peale pandud ja viskab seetõttu
2. Kumm on praak ja viskab seetõttu
Lahendus:
Võta maha ja pane uuesti peale jälgides, et kumm on otse (pumpad nats täis ja siis sätid paika.
Hästi ei saa aru väitest, et siledal asfaldil on tunda, et ka jämeduses on jõnks. Punnitab? Kui kumm punnis, siis tavaliselt kumm katki. POle võimatu ka praak.
PS! Sõites ei lähe ükski kumm sirgeks!
Re: väliskumm kõver? Paigaldamise viga?
Postitatud: 27. 04. 2005. 13:16
Postitas Ruve
jaan kirjutas:Ostsin endale uued Shwalbe Hurricane väliskummid ja nüüd mure selline, et nad ei jookse sirgelt, mingi jõnks on sees - kummi käib vasakule-paremale. Samuti on siledal asfaldil tunda, et ka jämeduses on jõnks. Suht vastik.
Kas ma sain paigaldamisel midagi valesti teha? Või on lootust, et sõites läheb sirgeks. Uut sisekummi proovisin kah, ei aidanud.
loe see teema ka läbi
viewtopic.php?t=6323 selle teema jätkuks ütlen, et vahetasin oma 221 pöia välja 717 pöia vastu ja sain kummi peaaegu ilusti jooksma. tellisin ära ka XR4.1 pöia, loodan sellega saada oma vana hea ratta tagasi
221 ja 717 pöia see serv mille taha kumm haakub on natuke madalam kui XR 4.1 pöial. kui nüüd kummi sisse üle 30 psi pumbata, siis see madalam serv ei hoia mõnda kummi mudelit väga hästi kinni ja hakkab veidi loperdama. natukene aitab kui väänata kummi pöial, Veloplusis oli selleks ka spetstööriist olemas mehaanikute ruumis.
muidugi võib sinu schwalbe hurricane olla ka tehase praak.
Postitatud: 27. 04. 2005. 14:02
Postitas jaan
Mati kirjutas:
Hästi ei saa aru väitest, et siledal asfaldil on tunda, et ka jämeduses on jõnks. Punnitab? Kui kumm punnis, siis tavaliselt kumm katki. POle võimatu ka praak.
Nojah. Tundub nagu ta oleks umbes 20 cm pikkusel alal natukene madalam. Päris punnis nagu ei ole.
Mati kirjutas:PS! Sõites ei lähe ükski kumm sirgeks!
Mõtlesin, et kui halvasti peale pandud siis äkki sõites läheb paika vms.
Postitatud: 27. 04. 2005. 14:38
Postitas Mati
jaan kirjutas:Mati kirjutas:PS! Sõites ei lähe ükski kumm sirgeks!
Mõtlesin, et kui halvasti peale pandud siis äkki sõites läheb paika vms.
Suure rõhu all ei lähe küll miski paika. Soovitan sul siiski veel korra installeerimisprotsess läbi teha, aga hoolikalt.
Postitatud: 27. 04. 2005. 14:57
Postitas reimers66
alguses pumpad õrnalt täis ja siis sätid kummi paika küljetriibu järgi
Postitatud: 27. 04. 2005. 15:58
Postitas Pierre
Kusjuures on variant väiksema tööga pääseda.
Nimelt otsi, mida võimsam seda parem, korralik kompressor, ja lase sinna kummi nii palju õhku kui võimalik, vaata kas hüppab sirgeks.
PS! Tglt ilma naljata, võin öelda et vahest toimib, vahest mitte.......
Postitatud: 27. 04. 2005. 16:06
Postitas Olivers
Pierre kirjutas: lase sinna kummi nii palju õhku kui võimalik, vaata kas hüppab sirgeks.
eemh kas mitte kumm sellisel juhul tükkideks ei lenda!
Postitatud: 27. 04. 2005. 16:29
Postitas riho
Mõnikord võib kummi vahetuse korral sisekumm mõnes kohas kortsu või kahekorra jääda ja sealt hakkab punnitama.
Postitatud: 27. 04. 2005. 16:32
Postitas jaan
Pierre kirjutas:Kusjuures on variant väiksema tööga pääseda.
Nimelt otsi, mida võimsam seda parem, korralik kompressor, ja lase sinna kummi nii palju õhku kui võimalik, vaata kas hüppab sirgeks.
Kui muu ei aita, siis proovin kindlasti
Postitatud: 27. 04. 2005. 17:56
Postitas Soobel
Kõige kergemini saab kummi sitasti peale nii, et kui õhukumm kuskil väliskummi ja velje vahele jääb. Siis ei venita ükski jõud kummi otseks. Eriti kergesti jääb õhukumm velje vahele ventiili juures.
Endal on kogemus ScwalbeDeltaCruiser-kummidega, nendest üks oli algusest peale kergelt rase. Mitte lausa nii, et sõites hüpanud oleks, viskas rohkem külgedele.
Ja praegu on all Michelini 25mm-sed. Väga head kummid!
Postitatud: 27. 04. 2005. 18:12
Postitas Kuldar
jaan kirjutas:Pierre kirjutas:Kusjuures on variant väiksema tööga pääseda. 8) Nimelt otsi, mida võimsam seda parem, korralik kompressor, ja lase sinna kummi nii palju õhku kui võimalik, vaata kas hüppab sirgeks. :D
Kui muu ei aita, siis proovin kindlasti :)
Enne kui jõuga peale lähed loe Riho postitus läbi.
Eriti tõenäoline on see odaval kleepuva ilma talgita sisekummi ja vähese praktika korra kui ei taibata enne toppimist nats õhku sisse lüüa.
Postitatud: 27. 04. 2005. 20:19
Postitas UrmasL
jaan kirjutas:Pierre kirjutas:Kusjuures on variant väiksema tööga pääseda.
Nimelt otsi, mida võimsam seda parem, korralik kompressor, ja lase sinna kummi nii palju õhku kui võimalik, vaata kas hüppab sirgeks.
Kui muu ei aita, siis proovin kindlasti
Ära proovi. Ma lasin tubelessi kompressoriga üle pöia. Siuke litter käis, et pool päeva kõrvas vilistas. Lisaks tõmbas kummis mingid kiud katki ja jäi tsipa viskama peale seda.
Postitatud: 27. 04. 2005. 20:45
Postitas Kuldar
UrmasL kirjutas:jaan kirjutas:Pierre kirjutas:Kusjuures on variant väiksema tööga pääseda. 8) Nimelt otsi, mida võimsam seda parem, korralik kompressor, ja lase sinna kummi nii palju õhku kui võimalik, vaata kas hüppab sirgeks. :D
Kui muu ei aita, siis proovin kindlasti :)
Ära proovi. Ma lasin tubelessi kompressoriga üle pöia. Siuke litter käis, et pool päeva kõrvas vilistas. Lisaks tõmbas kummis mingid kiud katki ja jäi tsipa viskama peale seda.
Täpsustan omalt poolt:
Racing Ralph tubelessi ja Crossmax XL-i puhul käib meeletu laks, tolmupilv (ja tilk püksi) nõksa üle 6 bari juures...
...imelik tundus see, et lõi maha korraga üle mõlema pöiaääre.
Kummiga ei juhtunud midagi, jooksu ajas Molev sirgeks. Pöia liitekohast lõi mõne mm keraamikat lahti. Küll klots ta ühtlaseks nühib.
Postitatud: 27. 04. 2005. 20:54
Postitas tõeline siga
Kuldar kirjutas:UrmasL kirjutas:
Ära proovi. Ma lasin tubelessi kompressoriga üle pöia. Siuke litter käis, et pool päeva kõrvas vilistas. Lisaks tõmbas kummis mingid kiud katki ja jäi tsipa viskama peale seda.
Täpsustan omalt poolt:
Racing Ralph tubelessi ja Crossmax XL-i puhul käib meeletu laks, tolmupilv (ja tilk püksi) nõksa üle 6 bari juures...
...imelik tundus see, et lõi maha korraga üle mõlema pöiaääre.
Kummiga ei juhtunud midagi, jooksu ajas Molev sirgeks. Pöia liitekohast lõi mõne mm keraamikat lahti. Küll klots ta ühtlaseks nühib.
Sama ka Fast Frediga, ehki bar?e oli ca 5
Postitatud: 27. 04. 2005. 21:10
Postitas Kirsa
Miks te sinna nii palju lööte?
4 või 4.5 atti on tavaliselt ju maksimaalne lubatud rõhk.
Ja see nõuanne, et löö niipalju kui lubatud sisse ja vaata kas lööb kummi sirgeks ja randi välja - ei ole ju vale!
Oluline et lööd "niipalju kui lubatud" - ehk siis 4 või 4.5.
Ma arvan et teemaalgatajal ongi see probleem, et pöid on suur ja kumm väike ning kummiserv ei ole mõnest kohast kenasti randis, siis jääbki sedasi madalamaks ka.
Postitatud: 27. 04. 2005. 21:15
Postitas brno
Mati kirjutas:
PS! Sõites ei lähe ükski kumm sirgeks!
Minu esimene Twister pro tubeless läks küll peale teist-kolmandat sõitu, algul viskas, nüüd veereb juba täiesti sirgelt.
Sisekummiga variandi kohta ei oska küll midagi kosta.
Postitatud: 27. 04. 2005. 21:38
Postitas tõeline siga
Kirsa kirjutas:Miks te sinna nii palju lööte?
4 või 4.5 atti on tavaliselt ju maksimaalne lubatud rõhk.
Ja see nõuanne, et löö niipalju kui lubatud sisse ja vaata kas lööb kummi sirgeks ja randi välja - ei ole ju vale!
Oluline et lööd "niipalju kui lubatud" - ehk siis 4 või 4.5.
Ja kui 4 atiga UST "oma kohale" ei jookse mis siis saab? Siis peaks ju rõhku veidi tõstma, et UST kumm korralikult oma kohale liiguks. Või ei pea?
Postitatud: 27. 04. 2005. 22:08
Postitas Kirsa
tõeline siga kirjutas:Ja kui 4 atiga UST "oma kohale" ei jookse mis siis saab? Siis peaks ju rõhku veidi tõstma, et UST kumm korralikult oma kohale liiguks. Või ei pea?
5-6 atti ei ole küll lahendus.
Sellisel juhul lased tyhjaks tagasi, mudid, paned seepi juurde ja uuele katsele.
Postitatud: 27. 04. 2005. 22:27
Postitas Kuldar
Kirsa kirjutas:tõeline siga kirjutas:Ja kui 4 atiga UST "oma kohale" ei jookse mis siis saab? Siis peaks ju rõhku veidi tõstma, et UST kumm korralikult oma kohale liiguks. Või ei pea?
5-6 atti ei ole küll lahendus.
Sellisel juhul lased tyhjaks tagasi, mudid, paned seepi juurde ja uuele katsele.
Läheb juba tubelessi teemaks, aga minul 5 bari juures veel naksus - tähendab otsis veel oma õiget kohta.
Ja see jutt saigi selleks toksitud, et teised oma agarusest seda lollust ei teeks - et teiste vigadest õpitaks.
Nüüd tead sina kah, et kui seier 6 peale jõuab siis hakkab paksu nalja saama.
Postitatud: 27. 04. 2005. 22:38
Postitas Soobel
Kummi minemalendamise koha pealt: nii mõnigi veoautojuht on selle kätte surnud. Lihtsalt pani kummi koostades vitsa valesti peale ja asus pumpama. Kuni see vits sealt pääses...
Ehk siis õhurõhul on päris tugev purustusjõud, seega ei julgeks ise selliseid lõhkipumpamise katseid teha. Jalgrattaga ka mitte.
Re: väliskumm kõver? Paigaldamise viga?
Postitatud: 28. 04. 2005. 09:41
Postitas Vallo
jaan kirjutas:Ostsin endale uued Shwalbe Hurricane väliskummid ja nüüd mure selline, et nad ei jookse sirgelt, mingi jõnks on sees - kummi käib vasakule-paremale. Samuti on siledal asfaldil tunda, et ka jämeduses on jõnks. Suht vastik.
Kas ma sain paigaldamisel midagi valesti teha? Või on lootust, et sõites läheb sirgeks. Uut sisekummi proovisin kah, ei aidanud.
Pikas lõimes on vaid korra möödaminnes seepi mainitud. Kas sa panid kummi
kuivalt peale või kasutasid seebivett? Kuivalt jäädki kummi sättima, märjalt
pannes lükkab siserõhk ise kummi paika. Kui pöid on ilma kummita sirge nii
külg- kui radiaalsuunas, siis võib veel pöia siseservad üle vaadata. Kui needki
jonksus, siis ma kahtlustaks kummi.
Postitatud: 28. 04. 2005. 11:42
Postitas lobamokk
kui oled rehvi (mitte kummi) peale monteerinud, täis pumbanud ja näppude vahel jooksma pannud ja märkad, et see loperdab-viskab jne, siis leia koht (vaiksemal näpuvahelisl veeremisel) ja lase õhk rehvist välja. sellele viskavale piirkonnale lase rehvi äärele (mingi 5-10cm lõik kohe) n mingit õli (wd40, motip'i teflonõli vms) ja proovi uuesti survestada rehv (kerge ülerõhuga). kui kõik ilusti paika jookseb ja enam ei viska, on ok, kui ikka viskab, siis hakka uurima, kas rehvi endga on ikka kõik ok
Postitatud: 28. 04. 2005. 11:58
Postitas Soobel
" lase rehvi äärele (mingi 5-10cm lõik kohe) n mingit õli (wd40, motip'i teflonõli vms) "
Õli ei ole hea. Kui, siis vaid SILIKOONÕLI. Tavalised naftapõhised õlid rikuvad kummi. Ilmselt sööb õli kummi aeglasemalt, kui kumm kulub, aga kindlasti muudab õliga kokkupuude kummi pehmemaks.
Postitatud: 01. 05. 2005. 17:58
Postitas erikr
kasuatge ikka seepi mitte õli. libestav toime on neil kummipanekul sama.