1. leht 1-st

Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 04. 09. 2017. 20:35
Postitas Äärenurk
Esirattal on all 29' Rocket Ron ja tundub, et mullastes ja kruusastes kurvides kipub esiratas kergelt küljele libisema, mistõttu on vaja kurvi laugemaks sõita. Kas asi võib olla kummis, amordis vms. või on tunne petlik, asi sõitjas ja tegelikult on reservi need kurvid normaalselt ära sõita?
Võrdlusmoment on ka näiteks Kõrvemaa rattamaratonilt: tundus, et teised (ümber) läbisid normaalselt kurvitrajektoori probleemideta.

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 04. 09. 2017. 20:43
Postitas miilits
Eks niipalju, kui inimesi, niipalju eri arvamusi. Rattasõitu alustades kiideti thunder burt rehvi, et juube hea. Proovisin, oli minujaoks mittesobilik, libe ja vähese pidamisega. Pikalt olen racing ralph kasutanud,mis kordi rohkem meeldinud mulle, aga just võtsin uued ligi ja panen rocket ron alla kuna mulle pakub piisavalt head pidamist, arvestades et haanja100 ja talv tulemas. Eks palju mängib rolli ka stiil ning rõhk rehvis. Kui ikka kiviks pumpad, siis ei pea ükski rehv. Kui võrrelda ralph ja ron rehve, siis minujaoks 50/50. Võimalik, et pole ise nii kiire, tugev, et peaks kuidagi aru saama sellest veeretakistuse erinevusest, aga pasarallid on ron aidanud ;)

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 05. 09. 2017. 06:42
Postitas fotek
Rõhku liiga palju arvan ka mina. Ja rõhk pannakse sõitja enda massi, mitte teiste järgi.

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 05. 09. 2017. 08:21
Postitas erikr
Teemaalgatajal oleks mõistlik avada ka rohkem tausta - kas õhukummiga või TL/TLR, palju rõhku jne.

Olen sõitnud paar hooaega ees Ron, taga Ralph. Väga etteaimatava käitumisega kombo.
Roni muster on hõredam, pasteediralliks kindlasti minu esimene valik ette.

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 05. 09. 2017. 08:30
Postitas KaupoR
Natuke sõltub rehvi käitumine ka sinu sõiduasendist. Pikk stem viib raskuse rohkem esirattale, lühike stem toob raskuse esiratta taha ja esiratas muutub kergeks, mis võib kurvipidamist mõjutada.
Pilt

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 05. 09. 2017. 13:39
Postitas Äärenurk
29' Evo LS õhukummiga. Amordi luku asendit ei mäleta. Rõhku umbes 2,8 bar (lubatud on 1.80 - 3.70 bar), kuna sõitja on 90kg, siis mõtlesin, et väiksema rõhuga kannatab veeremine.
erikr kirjutas:Teemaalgatajal oleks mõistlik avada ka rohkem tausta - kas õhukummiga või TL/TLR, palju rõhku jne.

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 05. 09. 2017. 13:40
Postitas eyper
Sellise rõhuga on iga rehviga külgpidamine väike

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 05. 09. 2017. 13:50
Postitas erikr
Äärenurk kirjutas:29' Evo LS õhukummiga. Amordi luku asendit ei mäleta. Rõhku umbes 2,8 bar (lubatud on 1.80 - 3.70 bar), kuna sõitja on 90kg, siis mõtlesin, et väiksema rõhuga kannatab veeremine.
Ma ka 90 väikese plussiga. TLR ruginaga. Rõhku 1,6-1,8. Amordi asendil vahet pole.
2,8 baariga peabki lahtisel pinnasel hoo pealt lappama minema.

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 05. 09. 2017. 14:02
Postitas fotek
https://www.schwalbetires.com/tech_info ... resistance
On a completely smooth surface the following applies: The higher the inflation pressure, the inferior the tire deformation and thus rolling resistance.

Off road it is exactly the reverse: The lower the inflation pressure, the lower the rolling resistance. This applies equally on hard gravel roads and soft forest tracks.

Explanation: A tire with low inflation pressure can adapt better to a rugged surface. It sinks into the ground less and the whole rotational mass is held back much less by the uneven surface.

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 05. 09. 2017. 14:29
Postitas Äärenurk
Minu mäletamist mööda 26' Velociraptorit meenutava Kendaga (kunagi Scottil standardiks) 3,8 bar juures sellist probleemi ei täheldanud...

Pilt
eyper kirjutas:Sellise rõhuga on iga rehviga külgpidamine väike
erikr kirjutas:Ma ka 90 väikese plussiga. TLR ruginaga. Rõhku 1,6-1,8. Amordi asendil vahet pole.2,8 baariga peabki lahtisel pinnasel hoo pealt lappama minema.
Lasen siis rõhu 1,8 peale.

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 05. 09. 2017. 16:17
Postitas KaupoR
Erik ei kasuta sisekummi, sina kasutad. Sul võib 1.8 bariga õnnetus juhtuda, temal pigem mitte.

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 05. 09. 2017. 16:34
Postitas aif
Mehed oot:
29 rehv
Rocket Ron
maastikurattal
sisekummiga

Mis aasta meil on ?

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 05. 09. 2017. 18:10
Postitas mart2
Äärenurk kirjutas:29' Evo LS õhukummiga. Amordi luku asendit ei mäleta. Rõhku umbes 2,8 bar (lubatud on 1.80 - 3.70 bar), kuna sõitja on 90kg, siis mõtlesin, et väiksema rõhuga kannatab veeremine.
erikr kirjutas:Teemaalgatajal oleks mõistlik avada ka rohkem tausta - kas õhukummiga või TL/TLR, palju rõhku jne.
Minu eluskaal stabiilselt 90-92 kg. Kui kasutan lohviga rehvi (29' XKing 2,2 Racesport) siis oli ees 2,3 ja taga 2,6. Tehas annab miinimumiks 3,4.
Otepääl töötas suurepäraselt ja sai nii mäest üles kui ka kurvi hooga võetud.
Need miinimumid tunduvad olevat selliste kaljuste/kiviste radade vajadus, mitte meie pehmetes oludes.

PS. Ekstra ksf aif-le - Teisel jooksukomplektil Thunder Burt (TL) ning ees 1,7 ja taga 1,9.
aif kirjutas:Mehed oot:
29 rehv
Rocket Ron
maastikurattal
sisekummiga
Mis aasta meil on ?

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 07. 09. 2017. 16:23
Postitas Kert1800
Kuna kummidest ja rõhkudest räägitakse, siis küsiks ka ühe küsimuse.
Kas näiteks keskmisest suurema rõhuga 2.1-2.25 lai rehv on torkekindlam kui madala rõhuga?
Lisame veel selle, et kasutusel õhukumm.

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 07. 09. 2017. 16:26
Postitas Mati
Kert1800 kirjutas:Kuna kummidest ja rõhkudest räägitakse, siis küsiks ka ühe küsimuse.
Kas näiteks keskmisest suurema rõhuga 2.1-2.25 lai rehv on torkekindlam kui madala rõhuga?
Lisame veel selle, et kasutusel õhukumm.
Madalama rõhuga on küsimus pigem läbilöögis kui torkes. Nn snake-bite tõenäosus kasvab oluliselt madala rõhu korral (kriitline piir sõltub rehvist, sõitja massist, sõidustiilist ja -kohast). Ehk õhukummi kasutades ma väga ei kompaks seda piiri!

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 07. 09. 2017. 17:00
Postitas Äärenurk
Kukeaasta :D

Sellegipoolest ei näe veel tungivat vajadust Tl järele, et panustada ressursse (aeg, raha) TL tegemiseks.

Kui õigesti aru saan, siis:
-pean tihendama pöiad (kui võimalik)
-ostma uued väliskummid
-ostma lateksit, CO2 püstoli ja balloone
-üsna tihti kumme pumpama

-kummi purunemise korral ei ole ilma lateksi ja CO2-ta midagi teha

aif kirjutas:Mehed oot:
29 rehv
Rocket Ron
maastikurattal
sisekummiga

Mis aasta meil on ?

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 07. 09. 2017. 17:10
Postitas Mati
Äärenurk kirjutas:Kui õigesti aru saan, siis: ...
...no peaaegu.

-pean tihendama pöiad (kui võimalik) - kui pöid ei ole UST, siis pead jah nt spets teibiga paar ringi peale tõmbama; lihtne töö
-ostma uued väliskummid - jah, kas TL ready või tubeless (ma tänapäeval tavarehvide õhukindlaks tegemisega ei viitsi jamada)
-ostma lateksit, CO2 püstoli ja balloone - lateksit vaja paigaldamisel ja võid jätta törts sisse loksuma esmaseks iseparanduseks; hiljem on CO-pump kiire ja väike abivahend, aitab ka tavapump; rajale osta vaht
-üsna tihti kumme pumpama - ei pea, kui set-up korralik
-kummi purunemise korral ei ole ilma lateksi ja CO2-ta midagi teha - on; kui vahuga ei lapi, siis sisekumm sisse ja pumbaga täis

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 07. 09. 2017. 19:17
Postitas Erx27
Hei,

ma mitu aastat järjest Rocket Ronidega sõitnud (ees ja taga). 2,25 läbimõõt, velje siselaius 25mm, rõhk ees 1-1,6b, taga 1,2-1,8, sõltuvalt eesmärgist. Kaal 90+.
Normaalse veerevuse ja pidamisega. Eesti oludes peab ka vastu. Vähemalt ühe testi kohaselt veereb madala rõhuga kergemini kui Racing Ralph.

Kommentaarin...
-pean tihendama pöiad (kui võimalik) - jah, pöialint peale ja ventiil sisse. 10 minutit rattapoes.

-ostma uued väliskummid - Schwalbe Tubeless Easy Snakeskin rehvid on väga lihtsad konvertida, LiteSkin on tsipa rohkem vaeva (küljed lasevad läbi), aga kenasti tehtav. Liteskin on vist ainult 127 TPI, kui osta odavamad 67 TPI (need on siis tubeless ready) siis jäävad väga hästi kinni.

-ostma lateksit, CO2 püstoli ja balloone - lateksit peab ostma, CO2te ei ole mina kunagi kasutanud (tubeless on nii maantee kui mtb). Sõidu ajal on kaasas varusisekas ja pump. Pumpa on vaja läinud, aga sisekumm kulus sadulakotis auguliseks aastate jooksul lihtsalt.

-üsna tihti kumme pumpama - Liteskin võib vajada pumpamist iga paari päeva tagant, aga jämedama küljega rehvid ei vaja.

-kummi purunemise korral ei ole ilma lateksi ja CO2-ta midagi teha - nagu tavarehviga, sisekas sisse ja edasi (reaalselt ei ole seda kunagi ette tulnud isiklikult). C02ga ja vahuga saab lihtsalt palju kiiremini. Mina olen siiani saanud vajadusel ka pumbaga rõhku nii palju tõsta, et saaks sõita ja lasta lateksil oma tööd teha.

Tegemise lihtsus sõltub ka veljest. Crestile ja Ryde Trace-le lähevad väga hästi pumbaga peale, mõnele muule on vaja kompressorit. Rattapood teeb esialgse setupi ära vajadusel.

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 07. 09. 2017. 19:27
Postitas Äärenurk
Kas õnnetuse all mõtled snakebite'i? Läbilöök on ikka sama, lihtsalt tulemus on õhukesele sisekummile õnnetu, aga TL tehtud väliskummile mitte?
KaupoR kirjutas:Erik ei kasuta sisekummi, sina kasutad. Sul võib 1.8 bariga õnnetus juhtuda, temal pigem mitte.
Kas päris TL kummidel on mingi tugevam karkass ka sees, et külgseinad osa koormust enda kanda võtavad ja seeläbi madalamat rõhku saab lubada?

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 07. 09. 2017. 21:48
Postitas Kirsa
Äärenurk kirjutas: Kas päris TL kummidel on mingi tugevam karkass ka sees, et külgseinad osa koormust enda kanda võtavad ja seeläbi madalamat rõhku saab lubada?
Päris Tubeless rehvid on 3-4x paksemast kummist kui tubeless ready rehvid. Tavaliselt on neil külje peal märge UST.
Nendega ei ole mingit muret, ei pea kasutama lateksit, ei pea loksutama, ega pumpama. Sõitsin tubelessidega 2004 kuni 2010 ja selle aja jooksul oli vist ainult 1 purunemine.
Aga päris tubelesse enam vist ei tehtagi - lisaks nad oleksid normaalse 2.3"-2.4" suuruse juures liiga rasked. Samuti on pidamine kehvem, sest tuima ja paksu küljega kumm ei loe maastikku nii hästi.
Tubeless ready rehve on ka mitut sorti. Näiteks continentalil on racesport ja protection variandid. Racesport on õhem, kergem, kiirem, nõtkem, aga võib tahta kord kuus uut piima ja vahepeal pumpamist. Protectioniga valad piima sisse, pumpad täis ja unustad. Miinuseks on suurem kaal ja tuimem sõit.

Esimene kord tasub jooksud rattapoodi viia ja lasta ära teha. Ei küsita üldse suurt raha, kui sul rehvid ja ventiilid juba olemas.
Nagu ma kirjutasin, siis ma ei kujuta juba 2004 aastast ette õhukummiga sõitmist maastikul - väga ebamugav, lisaks on purunemise oht palju suurem ( nii torge kui snakebite) sest õhukummi korral kasutad ju õhemat tavalist väliskummi.

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 07. 09. 2017. 21:55
Postitas Kirsa
Ahjaa rocket tundubki kehva külgpidamisega. Asi selles, et kuival ja kõval pinnasel hakkavad tema kõrged ja peenikesed nublud liigselt ujuma. Kui selle ujumisefektiga ära harjud, siis on võib-olla okei - mina ei harjunud.
Rocketi eelis on olla kerge mudakumm, ehk sobib vihmase ilmaga eesti mullamaratoniks. Ralph on parem iga ilma variant.
Kui tahad väga head kurvipidamist, siis võta conti x-king, sel on madalamad ja jäigemad nublid ja kurvipidamine, eriti lahtisel kruusal on väga hea.

Re: Külgpidamine 29' Rocket Roniga

Postitatud: 08. 09. 2017. 19:28
Postitas aif
Viskaks ka kerget hoogu juurde. Lapse ratta mitte TL mõeldud pöiale lõi Pirita Hawaii tubelessteibi DTSwissi ventiilid ja puhus sinna ühe TLR conti ja teisele kõige tavalisema volditava Maxxise Iconi. Kogu see tants võttis max. 40min ja maxxis ei olnud koostööaldis. Ghettotubelessi jaoks peab natuke nuputama, aga isegi peaks tehtav olema.

aif