1. leht 1-st

Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 22. 06. 2017. 00:55
Postitas mi.re
Hei,
kas kellelgi on kuni Pandivere Filtrini rendile anda maanteeratast, mis sobiks 164 cm kasvule? Nimelt Pandiveres tuleb Tervisesõitu sõitma tuntud raadiohääl Liis Lusmägi, kel pole küll suuremat ratta tausta, kuid kes võtab ette eksperimendi, mida siis ka oma tegemistes kajastab. Teisisõnu teeks ta kuu aega rattaga natuke trenni ja siis sõidaks Pandivere FIltri Tervisesõidu kaasa. Ühtlasi kajastaks, kas see Tervisesõit ikka tõesti on sobilik igal tasemel ratturile, ka täiesti algajale, nagu me reklaamime :)

Selleks aktsiooniks oleks aga vaja Liisile leida sobilik ratas. Ratta komponentide taseme osas mingeid nõudeid ei ole, küll aga võiks ratas olla eelistatumalt maanteeratas ning peab sobima kasvule 164. Oleksin väga tänulik, kui keegi saaks näiteks oma vana seisma jäänud maanteeratast selleks aktsiooniks rentida :)

Kui keegi saab aidata, palun kirjutage aerobike@aerobike.ee või helistage mulle 53422196 ning lepime detailid kokku :)

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 30. 07. 2017. 15:05
Postitas gliff
Et siis kõvadel meestel, nagu näiteks Virgo Neeme on ikkagi õigus starti minna enda suva järgi valitud kohast ja seda pealt näinud korraldustiim nagu miskit ütles, aga tegelikult siiski vaadati asjale läbi sõrmede. Võiks ju siis juhendisse panna juba kirja, et kellel ülbust jagub ja teiste vastu lugupidamist mitte, see võib pressida ennast kuhu iganes!!!
Teine asi, mis täna jättis soovida oli jootmine. Kui ainult üks inimene joogipunktis üritab pudeleid anda, siis üle kahe inimese neid ju kätte ei saa, kui just seisma ei jää. Inimesi oli joogipunktis küll kaks tükki, aga teine miskipärast ei teinud mittemidagi.
Muidu igati lahe sõit, inimesed käitusid mõistlikult ja ilmagataadiga on Mihkel küll selleks aastaks hea diili saanud teha :)

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 30. 07. 2017. 19:07
Postitas Prommar
Sõidust ei oska nagu midagi kirjutada, võibolla positiivsena võib välja tuua selle, et ei tekkinud teist suurt gruppi. Väiksema pundiga on huvitavam ja turvalisem.
Mõned uitmõtted:
* Loodetavasti see laudsile trass ei muutu uueks normaalsuseks. Pandivere seostub ikka mõnusalt lainetava maastikuga.
* Ajavõtu buss oli teisel pool teed kui stardiala skeemil. Ma panin kodus numbrid külge ja pidin ümber tõstma. :)
* Mis toimub inimeste peades, kes nagu jälgivad autasustamist, aga ei plaksuta?
* Poodiumile viiva trepi alumisest astmest astub keegi varsti läbi. :)
* Kas Aura spordijook on alati nii jube magus olnud? Kus on suhkrumaks!?

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 30. 07. 2017. 21:09
Postitas Jaagu
Lehmad olid tee peal aga et sellest lõbust osa saada tuli ikka päris viimaste matkajate hulgas olla.
Varasem rada oli sarja üks paremaid, see uus mitte nii väga. Tea, miks selline muudatus? Teeremont või ehk vajadus remontida?
Korraldus igati vinks-vonks nagu alati.
Ja siis veel see, et raja ääres oli rahvast ergutamas. Mitte ülemäära palju aga rohkem kui teistel etappidel.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 30. 07. 2017. 21:31
Postitas erx86

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 30. 07. 2017. 22:06
Postitas MarttiM
olles ka natsa selle kandi teid sõitnud, tundub see ikka täitsa absurdne trass - nagu nimme on huvitavamad kohad välja jäetud.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 30. 07. 2017. 22:45
Postitas Prommar
Minu teada on muudatus tingitud sellest, et enne oli stardikoridor kitsas, sest kogu teed ei saanud seal kinni panna. Pmst jälle ohver liikluskorralduse ja autokultuse altarile. Sõidu seisukohast võiks start ja finiš üldse kuskil mujal, näiteks Tamsalus olla, aga vist on ajalooliselt Väike-Maarjaga seotud.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 31. 07. 2017. 00:12
Postitas mi.re
gliff kirjutas:Et siis kõvadel meestel, nagu näiteks Virgo Neeme on ikkagi õigus starti minna enda suva järgi valitud kohast ja seda pealt näinud korraldustiim nagu miskit ütles, aga tegelikult siiski vaadati asjale läbi sõrmede. Võiks ju siis juhendisse panna juba kirja, et kellel ülbust jagub ja teiste vastu lugupidamist mitte, see võib pressida ennast kuhu iganes!!!
Teine asi, mis täna jättis soovida oli jootmine. Kui ainult üks inimene joogipunktis üritab pudeleid anda, siis üle kahe inimese neid ju kätte ei saa, kui just seisma ei jää. Inimesi oli joogipunktis küll kaks tükki, aga teine miskipärast ei teinud mittemidagi.
Muidu igati lahe sõit, inimesed käitusid mõistlikult ja ilmagataadiga on Mihkel küll selleks aastaks hea diili saanud teha :)
No ma nüüd ei tea - kulla kaasvõistlejad, aga kutsuge siis ka ise "naabrivalve" korras määruseid rikkuv võisteja korrale! Kes ikka väga tahab, leiab muidu ikka võimaluse kuskilt üle aia ronida. Meie rajameistrid ei suuda ju ka "relvastatud" valvet aiale pidada. Sama ka geelipakkide maha viskamisega. Sellest teemast on oi kui palju räägitud, ent ikka vedeleb pakendeid teepervedel.
Igal juhul pikal sõidul oli minu meelest küll meil stardigruppide "valve" läbi aegade rangeim, pöörasime sellele nüansile rohkem tähelepanu kui iial varem. Meil oli eraldi kohtunik lindi ees, lisaks mõlemal pool koridori, et üle aia ei ronitaks. Vähemasti mina ei näinud küll, et pika sõidu esimesse gruppi oleks keegi seekord määrustevastaselt trüginud.
Lühikese sõidu gruppide sisenemise ajal ma isiklikult seekkord linnakus kahjuks ei viibinud, kuid vahetult peale pika distantsi starti käisin veel ise koridoris olnud inimesed läbi ning palusin neil koridorist välja minna; seal hulgas ka Virgo Neemel.


Muide, etteruttavalt olgu öeldud, et järgmine hooaeg on kavas stardigruppide korda üldse lihtsamaks ja läbipaistvamaks muuta - praegune on liiga keeruline ning raske on aru saada, mille alusel kellelegi stardigrupp määrati. Esialgne idee on see, et esimese koridori moodustaks sarja koondarvestuse top 100 ratturid ja EJL eliit kategooria litsentsi omanikud. Mitte 100 kõrgeimat paigutust omavat startijat, vaid need 100, kes on eelmise etapi järel (esimesel etapil 2017 aasta koondarvestuse) esimese saja hulgas. Kui konkreetsel etapil stardib neist näiteks 67 ratturit, siis ongi grupi suurus 67 + eliidi litsendiga ratturid. Teise grupi moodustaks kõik ülejäänud ratturid. Lühikesel distantsil reaalne vajadus stardigruppide järgi puudub - täna oli lühikese maa meeste sõidus veidi alla 100 võistleja. Seda eraldi gruppideks jagada pole maanteesõidus ratsionaalne. Lühikese distansti naiste ja noorte sõidust sellisel kujul loobume. Ilmselt jääb järgi noorte sõit, kus on M-U15, M-U17 ja N-U17 ja N-U19 ratturid. Naiste ja meeste grupi liidame ning kokku jääb lühikesele distantsile seega kolm starti: täisealiste start, noorte start ja tervisepsordi stardigrupp. Sellisel juhul tekib vast ka pikale sõidule tagasi naiste klass. Tõsi, pikale jääb ilmselt ainult üks absoluut naiste klass, kõik naiste vanuseklassid jäävad ikkagi vaid lühikesele distantsile.
Aga see on tuleviku muusika, jõuame veel mõelda. Esialgu veel hooaeg 2017 kestab, Võru on veel ees ning samuti hooaja Grand Finaal, kus kõik on kohal - Fakto sõit.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 31. 07. 2017. 08:23
Postitas JRR
Mina küll ei arva, et preagune stardigruppide süsteem oleks kuidagi vähe läbipaistev. Kui tahate seda teha läbipaistvaks, siis pange oma veebilehele link, kus saab vaadata oma jooksvat "rankingut" vms. Koondarvestuse idee ei kanna endaga kuidagi kaasas mõtet, et stardigrupid on selleks, et teha sõit turvalisemaks. Vaadates koondarvestuse tabelit, saaksid esimesest grupist startida eelkõige need, kes on võtnud osa kõikidest etappidest, mitte need, kes tahavad ja oskavad kiirelt sõita. Korraldajale on see muidugi kasulik, aga laias laastus saaks siis esimesest grupist startida ka inimene, kes on kõigist etappidest osa võtnud ja pidevalt viimaseks jäänud (avg kiirus 25 km/h) ning Jaan Kirsipuu oleks mingis kolmandas grupis? Mis sõnumit selline jama endas kannaks?

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 31. 07. 2017. 08:57
Postitas jonathan
Reeglites kirjas punkt:

12.8. Lühikese distantsi stardikoridoridesse pääseb vahetult peale pika distantsi starti, niipea kui gruppe eraldavad stardilindid on uuesti paika seatud. Stardikoridoridesse sisenemine käib ainult läbi stardigrupi värava, üle piirdeaia ronimine, stardilindi alt sisse pugemine või pika distantsi võistlejate tuules koha sisse võtmine on keelatud! Stardikoridoridesse sisenemise eeskirjade eiramise korral on kohtunikel õigus võistlejat karistada kas ajalise trahvi või diskvalifitseerimisega.

Kuidas kohtunikud nüüd reageerivad nende kolme ratturi suhtes, kes pika distantsi meeste järel lühiksese starti läksid?

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 31. 07. 2017. 10:55
Postitas Prommar
Ma arvan ka, et praegune stardigruppide süsteem on parem. Jooksva koondarvestuse järgi oleks ma juba ammu esimeses grupis, samas pole ma kordagi esisajas lõpetanud ja ei tunne vajadust olla esimeses grupis.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 31. 07. 2017. 19:09
Postitas gliff
Kohtunikel on õigus karistada, aga reaalselt seda ju ei kasutata ja rahvas ju on juba harjunud sellega, et juhendit ei pea järgima.
Kui inimesel palutakse lahkuda stardist ja ta ka seda eirab, siis millest me üldse räägime? Kui isegi korraldaja jutt on mööda kälge, mis siis veel teiste ütlemistest kasu võiks olla.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 31. 07. 2017. 19:48
Postitas JRR
Selle stardikoridoride asjaga ei tasu liiga palju ka stressata, praegune korraldus sujub ju täitsa hästi. Prügiloopimine on pigem loll komme (pro tuuri eeskuju?). Oleks mul kaamera küljes olnud, oleks peagrupist oma 10 meest saanud vähemaks disklaffida. Idee korraldajatele? :)

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 31. 07. 2017. 20:05
Postitas soul
jonathan kirjutas:Reeglites kirjas punkt:

12.8. Lühikese distantsi stardikoridoridesse pääseb vahetult peale pika distantsi starti, niipea kui gruppe eraldavad stardilindid on uuesti paika seatud. Stardikoridoridesse sisenemine käib ainult läbi stardigrupi värava, üle piirdeaia ronimine, stardilindi alt sisse pugemine või pika distantsi võistlejate tuules koha sisse võtmine on keelatud! Stardikoridoridesse sisenemise eeskirjade eiramise korral on kohtunikel õigus võistlejat karistada kas ajalise trahvi või diskvalifitseerimisega.

Kuidas kohtunikud nüüd reageerivad nende kolme ratturi suhtes, kes pika distantsi meeste järel lühiksese starti läksid?
Ei sa aru, miks korraldajad omi võimalusi, ajalise trahvi või diskvalifitseerimise näol ei kasuta?
Pandiveres nägid kõik selgelt, kuidas korraldustele lihtsalt vilistati, samas oli lühikesel maal nii vähe osalejaid, et koht stardirivis ei omanud mingit tähtsust. :)

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 31. 07. 2017. 20:34
Postitas gliff
Nii palju siiski stardikoht võib alati rolli mängida, et kui ees midagi juhtub või suur vahe sisse lastakse, siis ees pool olijatel selge eelis. Kui ikka pead pärast üksi punti püüdma, võib see jätta kogu sõiduks teatava jälje.
Seega tegelikult iga selline käitumine vajaks tähelepanu, aga nagu näha, ei peeta seda kuigi suureks patuks.
Ehk asi selles, et kui esiotsa mees tänu kasvõi mõne sekundisele ajatrahvile kaotaks palju punkte, siis võib ta korraldajate peale pahaseks saada ja solvuda? :)
Tegelikult küll on see kaasvõistlejatele solvav, kui osa rahvast teeb mis tahab ja laseb kõigile kõrge kaarega.... Jäi ikka veidi paha maik suhu sellest pühapäevast just tänu sellele seigale.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 31. 07. 2017. 21:41
Postitas gliff
Aerobike lehel on neist kolmest kangelasest isegi foto üleval, nii et tõestusmaterjali taha asi ei tohiks küll jääda :D

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 01. 08. 2017. 09:14
Postitas mi.re
gliff kirjutas:Aerobike lehel on neist kolmest kangelasest isegi foto üleval, nii et tõestusmaterjali taha asi ei tohiks küll jääda :D
Palun kirjutage ametlik protestikiri aerobike@aerobike.ee aadressile. Edastan selle siis võistluse peakohtunikule, kes võtab seisukoha. Võimalik, et rakendab siis mingit karistust. Lähtuvalt juhendist on kuus päeva peale võistlust õigus esitada proteste ja tähelepanekuid.

Mihkel

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 01. 08. 2017. 14:37
Postitas rootsrai
lühikese sõidu video
https://youtu.be/tjp4qSRnIiI

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 01. 08. 2017. 16:40
Postitas Prommar
mi.re kirjutas:Lühikese sõidu gruppide sisenemise ajal ma isiklikult seekkord linnakus kahjuks ei viibinud, kuid vahetult peale pika distantsi starti käisin veel ise koridoris olnud inimesed läbi ning palusin neil koridorist välja minna; seal hulgas ka Virgo Neemel.
Et siis need kolm kangelast, kellele eespool viidati, aeti koridorist välja ja saba lõppu?
Pilt

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 01. 08. 2017. 22:10
Postitas erikr
Selles ju teema ongi, et tondid läksid koridori ja jäid. Keegi neid piisava veenvusega ära ei ajanud.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 02. 08. 2017. 12:14
Postitas Prommar
Ja asjaga hakataks tegelema ainult siis, kui keegi ametliku protesti esitab!? Rikkumise kohta, mis toimus kohtunike ja korraldajate nina all!?
Selge. Palun lisage siis juhendi lõppu punkt: "Võistlusmäärust ei pea järgima, kui võistleja on piisavalt nahaalne, et eirata kohtunike ja korraldajate viisakaid palveid"

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 02. 08. 2017. 12:28
Postitas Mati
Prommar kirjutas:Ja asjaga hakataks tegelema ainult siis, kui keegi ametliku protesti esitab!? Rikkumise kohta, mis toimus kohtunike ja korraldajate nina all!?
Selge. Palun lisage siis juhendi lõppu punkt: "Võistlusmäärust ei pea järgima, kui võistleja on piisavalt nahaalne, et eirata kohtunike ja korraldajate viisakaid palveid"
See jätab jah mageda mulje, et nagu polegi korraldaja asi jälgida enda kehtestatud reeglitest kinni pidamist ja neid rakendada. Muudkui kirjuta, esita ja tõesta ...

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 02. 08. 2017. 23:30
Postitas mi.re
Prommar kirjutas:Ja asjaga hakataks tegelema ainult siis, kui keegi ametliku protesti esitab!? Rikkumise kohta, mis toimus kohtunike ja korraldajate nina all!?
Selge. Palun lisage siis juhendi lõppu punkt: "Võistlusmäärust ei pea järgima, kui võistleja on piisavalt nahaalne, et eirata kohtunike ja korraldajate viisakaid palveid"
Aga mis selles siis nii hullu on, et kirjutada protest? Miks te ei taha kirjutada seda protesti?

Teeme nüüd asja klaariks - vahetult enne pika sõidu starti käisin isiklikult koridori lõpu läbi ja palusin seal olnud võistlejatel, seal hulgas ka Virgo Neemel koridorist lahkuda. Kõik osalejad täitsid mu korraldust - keegi ei ignoreerinud seda. Seekord läksin ise C2 autosse, et näha rajalt, kuidas kohtunike töö meil sujub. Seega hiljem ma ma enam linnakus ei olnud ja seda, et keegi minu vahetut korraldust eiranud oleks, väita ei saa. Järelikult pidid need kolm võistlejad, kes enne koridorist lahkusid, kohe peale starti sinna kiiresti tagasi sisse tulema, enne kui lindid jõuti ette panna.

Proteste menetlevad ja karistusi määravad võistlusel kohtunikud. Kohtunik on vastavat EJL litsentsi omav tegelane. Need poisid ja tüdrukud, kes stardigrupi väravas on, on Aerobike korralustiimi liikmed, mitte kohtunikud. Nemad täidavad seda ülessannet, mis neile ette on antud. Enne sõitu rääkisime läbi, et kontrollime seekord tähelepanelikult stardigrupi pileteid ja seda, et keegi lindi alt esimesse gruppi ei siseneks. Samuti üle aia sinna ei läheks. Seda ka tegime, pikal sõidul oli minu hinnangul stardigruppide kontroll parem kui iial varem ja probleeme ei esinenud. Nüanss, mis jäi läbi rääkimata, oli see, et lühikese maa gruppidesse keegi sisse ei jääks, sel ajal kui linte ette pannakse. Seda korraldust, et seal olijad välja ajada, ma eraldi ei andnud ning paraku ei viibinud ma seekord ka ise lühikese sõidu stardi ajal linnakus, et seda ise jälgida. Küllap ei pidanud stardigruppidega tegelenud noored seetõttu seda suureks probleemiks, eriti veel, kuna lühikesel maal ainult üks grupp igale stardile ongi. Eks Võrus siis jälgime seda ka seda põhjalikumalt.

Mis nüüd puudutab neid kolme võistlejat Paniveres, siis hea tava näeb ette, et korraldaja ei langeta sportliku poole otsuseid ja ei määra karistusi. Seda teevad ikka kohtunikud, pean silmas sõidu ametlikke EJL litsentsiga kohtunike. Need kohtunikud lähtuvad oma tegevused omaenda tähelepanekutest ja laekunud protestidest. Nad ei käi foorumis inspiratsiooni ammutamas, et kellele saaks karistust määrata. Seega, juhul kui soovite, et see asi kuhugi edasi liiguks, siis palun kirjutage vabas vormis e-kiri (protest) selle kohta. Siis saadan selle peakohtunikule käsitlemiseks. Kui rahuldab see, et järgmine etapp jälgime ka seda nüanssi jäigemalt, siis jääb sel korral nii nagu oli.

Aga ikkagi ei saa ma aru sellest, et miks kallid võistlejad siin foorumis altilt neid kolme ja korraldajat sarjavad, kuid kohapeal keegi neile kolmele rikkujale ise reglementi meelde ei tuletanud. Nii nagu riigis, nii ka rattavõistlustel. Politsei ei saa olla kõikjal, ikka kodaniku valvas silm on see, mis hoiab korra majas.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 02. 08. 2017. 23:55
Postitas mi.re
JRR kirjutas:Mina küll ei arva, et preagune stardigruppide süsteem oleks kuidagi vähe läbipaistev. Kui tahate seda teha läbipaistvaks, siis pange oma veebilehele link, kus saab vaadata oma jooksvat "rankingut" vms. Koondarvestuse idee ei kanna endaga kuidagi kaasas mõtet, et stardigrupid on selleks, et teha sõit turvalisemaks. Vaadates koondarvestuse tabelit, saaksid esimesest grupist startida eelkõige need, kes on võtnud osa kõikidest etappidest, mitte need, kes tahavad ja oskavad kiirelt sõita. Korraldajale on see muidugi kasulik, aga laias laastus saaks siis esimesest grupist startida ka inimene, kes on kõigist etappidest osa võtnud ja pidevalt viimaseks jäänud (avg kiirus 25 km/h) ning Jaan Kirsipuu oleks mingis kolmandas grupis? Mis sõnumit selline jama endas kannaks?
Kui sellel teemal veidi filosofeerida, siis sarja kui sellise eesmärk on ennekõike väärtustada läbi erinevate meetmete sarja üldvõitu etapivõidu ees. Ka etapi võit on oluline, ent üldvõit on tähtsam. Sealt lähtuvalt on sarja huvi kindlasti väärtustada rohkem ka neid võistlejaid, kes sõidavad tervet sarja, nende ees, kes osalevad vahel vaid mõnel etapil. Seega ei näe ma vastuolu, et anda stardigrupi eelis neile, kes võistlevad koondarvestuse nimel. Nende jaoks on ühe etapi unstu minek palju kriitilisem kui nende jaoks, kes koondarvestusele ei mõtle. Lisaks peaks klausel, et eliidi litsentsiga ratturid saavad esimesse grupi, lahendama ära ka tippsportlaste küsimuse. Tõsi, see ei lahenda ära endiste tippsportlaste küsimust, kuid äkki peakski süsteem olema objektiivne, läbipaistev ja kõigile võrdne, sõltumata kunagistest võitudest. Kõigil on võimalus võtta kas eliidi litsents või sõita sarja läbivalt, kui ta soovib esimesest grupist startida.

Praeguse süsteemi häda on selles, et mõnikord võib näiteks anda parima tulemusena 67 koht esimese stardigrupi, samas teinekord hoopis 53. koht teise grupi. See sõltub sellest, palju võitjaid, teise koha omanike, kolmandaid jne joonele tulnud on. Seda on aga võistlejal endal võimatu kontrollida. Ta peab vaid pimesi usaldama sekretariaadis antavat piletit. Lisaks aga on võistlejate parima tulemuse alusel reastamine üsna vigade tekkimise aldis tegevus. Käsitsi seda teha oleks lootusetult suur töö, automaatsüsteemi kasutades tekivad aga ilmast ilma vead. See omakorda tekitab inimestes rahulolematust korralduse kvaliteedi vastu ning toob omakorda kaasa soovi stardigrupi korda eirata.

Objektiivselt võttes pole muidugi maanteesõidul, kus osalejate arv enamasti ühes stardis ei ületa paarisadat võistelejat, stardigruppe üldse vaja. Maantee on lai ning singliks ei lähe. Ainus rada, kus see oluline oli, oli eelmise aasta Pandivere rada, kuna seal oli pikk ja kitsas stardikoridor. Ohutuse seisukohast, julgen väita, midagi ei muutuks. Jällegi, päris Ivan Orav koondarvestuse esisajasse ikka ei jõua ning tegelikult ei meenu mulle ühtegi kukkumist, mis oleks stardikoha rüsinas juhtunud. Või kui, siis on see toimunud piduliku ja tehnilise stardi vahel, ent seal tekib koha parandamise soov nii või naa, olgu see stardigruppide korraldus milline iganes.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 04. 08. 2017. 10:21
Postitas JRR
Eks te ise teate. Loodetavasti see ei ehmata selliseid harvemini (aga väga hästi) sõitvaid inimesi minema väiksematele võistlustele. Vaadake ise koondarvestuse lehte ja mis nimed peaksid startima Võrus 2. või 3. grupist. Ja kõikidest võistlustest osa võtnud viimase koha mees oleks esimeses grupis :)

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 04. 08. 2017. 13:42
Postitas PKT
Olen tulnud kommentaare lugedes sellisele mõttekäigule. Kui arvestada seda, et sarja eesmärgiks on propageerida jalgrattasporti ja suurendada osavõtjate arvu, siis oleks nõrgematele meestele ka mingi võimalus-stiimul antud eespool startida. Kogenematud ei tohiks nad olla, sest on ju osa võtnud kõikidest etappidest ja tõenäoliselt mujalgi veel. Tavaliselt jäävad nad varsti maha peagrupist ja langevad sinna seltskonda, kellega jõuvahekorrad rohkem tasakaalus. Ning nö kõvadele meestele ei tohiks tekkida ka erilisi probleeme tagantpoolt startida, sest usutavasti oleks nad mõne aja pärast seal esimeses grupis niikuinii. Tõsi, natuke rohkem tuleb tööd teha ja vaeva näha sõidu esimeses pooles. Pigem võib probleeme tekkida keskmike hulgas, kellel on võimalus eespoolt startinuna peagrupis jõlkudes head kohta saada. Kuid see lisab neilegi rohkem stiimulit, et jõuda kõvade meeste hulka. Kui nüüd mõni mõtleb nii, et olen kõva mees ja tuleks võistlema, aga kuna pean viimasest grupist alustama, siis ei tulegi kohale...no ei tea, siis ikka pole kõva mees. Ja kukkumiste süüdlane asetseb ikka kahe kõrva vahel enamasti. Olgu selleks kõva või nõrk mees.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 04. 08. 2017. 15:02
Postitas gliff
Minu arvates oleks ka see uus süsteem paljudele ehk motiveeriv. Ja et eliit saab nagunii esimesse gruppi, siis ei pea keegi tõsine tegija muretsema, et kui saab ühe või paar sõitu aasta jooksul kaasa teha, siis peaks startima päris tagant.
Muidugi eks paljud kratsivad kevadel siis kukalt kalendri ees ja ei tea mida võtta ja mida jätta. Paiguti on kalender ikka päris tihe ja kui järgmine aasta veel üks maanteesari juurde tuleb, siis on mõtteainet veelgi enam.
Aga ikkagi tundub see õiglane, et kui inimene on stabiilselt kohal käinud ja punkte kogunud, siis saab ta juba sama hooaeg parema lähtepositsiooni.
Muidugi on see minu isiklik arvamus ja ei kuulu kandideerima absoluutse tõe tiitlile :)

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 04. 08. 2017. 18:00
Postitas PKT
Mis maanteesari järgmine aasta juurde tuleb?

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 06. 08. 2017. 08:07
Postitas gliff
Kevadel oli sellest kuskil juttu. Öeldi, et see aasta enam ei jõua, aga järgmine aasta uus sari tuleb.
Tegelikult juuli ja august mnt sõitude kohapealt suht hõre ja ruumi oleks kalendris küll.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 06. 08. 2017. 12:13
Postitas jonathan
Võiks olla suurturniiride stiilis, et punkte ei jagata, vaid loetakse kaotust liidrile. Ehk siis, kui ühelt etapilt puudud, siis suures plaanis kaasa ei mängi

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 06. 08. 2017. 12:44
Postitas õun
PKT kirjutas:Mis maanteesari järgmine aasta juurde tuleb?
Kas sa mõtled seda kuhu ülekaalulistele ja suitsetajatele eraldi arvestus tuleb :D
https://www.facebook.com/EstonianCup/ph ... =3&theater

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 06. 08. 2017. 13:00
Postitas PKT
jonathan kirjutas:Võiks olla suurturniiride stiilis, et punkte ei jagata, vaid loetakse kaotust liidrile. Ehk siis, kui ühelt etapilt puudud, siis suures plaanis kaasa ei mängi
See oleks ehk liiga radikaalne. Kuid kui mõelda, siis eraldi arvestatuna võks isegi põnev olla.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 06. 08. 2017. 17:35
Postitas Mati
PKT kirjutas:
jonathan kirjutas:Võiks olla suurturniiride stiilis, et punkte ei jagata, vaid loetakse kaotust liidrile. Ehk siis, kui ühelt etapilt puudud, siis suures plaanis kaasa ei mängi
See oleks ehk liiga radikaalne. Kuid kui mõelda, siis eraldi arvestatuna võks isegi põnev olla.
Miks radikaalne? Tegelikult väga ok mõte. Teeks vast sõite ka lahtisemaks kui vaja sekundeid tagasi võtta või kindlustada.

PS! Selline süsteem on nt Järvejooksude sarjas.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 06. 08. 2017. 19:56
Postitas PKT
Mati kirjutas:
PKT kirjutas:
jonathan kirjutas:Võiks olla suurturniiride stiilis, et punkte ei jagata, vaid loetakse kaotust liidrile. Ehk siis, kui ühelt etapilt puudud, siis suures plaanis kaasa ei mängi
See oleks ehk liiga radikaalne. Kuid kui mõelda, siis eraldi arvestatuna võks isegi põnev olla.
Miks radikaalne? Tegelikult väga ok mõte. Teeks vast sõite ka lahtisemaks kui vaja sekundeid tagasi võtta või kindlustada.

PS! Selline süsteem on nt Järvejooksude sarjas.
Selgtan. Kui praegu arvestatakse maha viletsamad etapid lõpparvestuses, siis ajaarvestuse puhul piisab ühest kukkumisest-katkestamisest ja üldarvestuse koha püüdmine muutub kohe mõttetuks. See võib viia tulemuseni, et ei võeta sarjas osalemist enam mitte nii tõsiselt ja vaadatakse ringi muudele võistlustele-sarjadele kuna head lõppkohta ei ole võimalik enam saavutada.Võib väheneda jällegi osalejate arv. Punktiarvestuses ei tähenda ühel etapil tabanud ebaõnn veel suurt midagi. Kuid muidugi on pakkumine huvitav ja nagu öeldud võiks äkki seda kasutada eraldiarvestuses kuidagi. On nii punkti-kui ajaarvestus?

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 08. 08. 2017. 21:24
Postitas rolfvector
Pikk jutt sitt jutt :) Võrus näeme rsk :D

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 10. 08. 2017. 13:06
Postitas mi.re
Eraldi uuest maanteesarjast ma kuulnud pole - ilmselt on siin mõeldud seda uut EJL MTB XCO sarja, mis järgmine aasta tulema pidi. Muidugi tõttöelda ei kujuta ma ette, kust osaleajad kõigile neile sarjadele võetakse. Lõpuks ongi nii, et igale üritusele jätkub vaid paarkümmend osalejat ja igaüks saab sõita oma personaalses vanuseklassis : D

Arvestades üldist trendi maantee grupisõitude osalejate arvudes, siis ma hästi ei kujuta ette, et kuhugi mahuks veel üks maanteesari ära. Teades mis maksab maanteesõitudel liikluskorraldus, siis paneks veel ühe maanteesarja lisandumine paraja surmaobaduse korraliku korralduskvaliteediga rattarallidele, sest enam ei oleks kriitilist osalejate arvu, kes jaksaks selle lõbu kinni maksta. Tõsi, pisikestel ilma liikluseta ringidel sõite Tallinnast ja Tartust kaugetes maanurkades annaks ilmselt muidgi ökonoomitades juurde toota.

Tulles aga stardigruppide ja koondarvestuse teema juurde, siis Rahvavelotuur juba katsetas korra selle mõttega, et sarja koondarvestust pidada velotuuri põhimõttel. Asja häda on aga tõepoolest selles, et kui ühe etapi vahele jätad, või näiteks kummi purunemise tõttu ebaõnnestud, siis ongi kohe kogu lugu ning edasti vähemasti koondarvestuse mõttes pole mõtet sarja sõita. See tooks endaga kaasa osalejate arvu, mis on niigi kriitiline teema, järjekordse vähenemise. Tõsi, eraldi arvestusena punktiarvestuse kõrval võiks muidugi mängu ilu mõttes sellist informatiivset tabelit ju pidada. See ei võtaks tükki küljest ja annaks ehk huvitava lisavõrdluse. Võimalik ka, et võiks näiteks "velotuuri arvestuse" üldvõitjale siis mingi erikarika teha : )

__________________________

Kui nüüd edasi filosofeerida, siis mulle tegelikult tundub, et Filter Maanteekarikasari 2018 võiks kaaluda kahte reformide versiooni:
1) Kui piiruda väikeste muudatustega, siis osalejate vähesuse tõttu võiks tõenäoliselt loobuda eraldi naiste sõidust. Järgi jääks noorte sõit, mis hõlmaks M-U15 ja M-U17 klassi ning lisaks ka N-U17 ja N-U19 klassi. Täisealised naised stardiks aga koos meestega praeguses meeste sõidus, mis hakkaks kandma nime lühike sõit. Omakorda võiks selle lükkega koos pikale distantsile tagasi tuua näiteks ühe absoluut naiste klassi. Kõik naiste klassid jääksid avatuks aga lühikesel sõidul.

2) Radikaalsem idee oleks lammutada praegune sari kaheks. Nimelt mulle tudnub, et ürituste ületootmisest tuleneva osalejate arvu vähenemise valguses senine korraldusstandard, kus iga rattaralli üritab olla viimse peal "laulupidu", ei ole majanduslikult jätkusuutlik. Sarja pooleks tegemise tulemusena tekiksid suured ja väiksed etapid (või kaks eraldi sarja). Suur sari, kuhu jääks näiteks 4 etappi, üritaks olla laulupidu. Seal oleks eraldi meeste, naiste ja noorte sõidud, pikk ja lühike distants, tervisesõit, lastesõidud, võimalik ka, et velotuuri arvestus jne jne. Teisisõnu praegune standard, mida annaks ehs veel millegagi edasi arendada ja veel ägedamaks teha. Ülejäänud väiksed sõidud aga enam ei üritakski olla laulupeod, vaid need orienteerikski ennast vaid neile 100....150 mehele, keda ei huvita muu, kui et saaks vaid soodsalt võidu sõita :) Teisisõnu jääks sinna ainult üks distants, mis peetaks kuskil veidi vaiksemas kohas ca 10 km ringil. Poleks lastesõite, poleks palju vanuseklasse, poleks uhket võistluslinnakut ja suppi peale finišit. Olekski vaid soodne vaid absoluutarvestuse autastamisega võidusõit - niiöelda treeningvõistlus. Piltlikult öeldes jääks "Lux Express", mis üritab starti meelitada kõiki ja "Simple Express", mis pakub treeningvõistlust tõsisematele harrastajatele.

Aga ärge võtke eelnevat mõttekäiku liiga tõsiselt. See oli vaid mõttearendus, mitte ees ootavate plaanide kirjeldus. Plaanide osa oli vaid eelnevates postitustes toodud stardigruppide koostamise põhimõtete pool. Stardigruppide koostamise põhimõtteid on tõepoolest plaanis muuta.

Enne kui järgmise aasta kallale tõsisemalt asuda, ei maksa unustada, et see hooaeg on alles täies hoos. Ees ootab veel sarja mägiseim (tänavu eriti mägisel rajal peetav) Võru etapp ning grand finaal Fakto sõit!

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 10. 08. 2017. 16:28
Postitas gliff
Sarja lõhki ajamine vb pole kõikse parem idee, aga ehk aitaks lihtsalt see, kui kulude/tulude bilanssi igal võistlusel korrigeerida. Nii suure linnaku majandamine on kindlasti kulukas ja küsitava vajadusega. Muidugi ei saa kärpimisega liiale minna, sest mingi kvaliteedipiir on aja jooksul välja kujunenud siinkandi inimestel.
Aga kui naised jälle meestega kokku panna, siis kaob ju ära võimalus, mida Mihkel ise väga pooldas, et nad saaksid omavahel võidu sõita. Ja noored omavahel. See pidev stardigruppidega mängimine ei mõju vist hästi sarjale. Nagu poliitikas juba, et lõhume töötava süsteemi, et katsetada midagi muud ja siis uuesti pöörduda tagasi vanale rajale, olles vahepeal kaotanud hulgaliselt ressursse ja inimeste usaldust.
Kusjuures rõhuti just turvalisuse tõstmisele ja minu arust on tänu sellele lühikesed sõidud ikka palju rahulikumaks muutunud.
Mingi nipiga peaks saama lihtsalt inimesed stabiilsemalt kohal käima. See aasta on sarjast osa võtnud 745 osalejat, mis pole ju sugugi vähe, aga etappide kaupa on number muidugi hoopis teine.
Praegult pole sugugi liiga vara hakata mõtlema järgmisele aastale, sest siis jõuab asjad põhjalikumalt läbi arutada ja kasvõi hääletusi läbi viia mõndade asjade puhul. Mida rohkem inimesi arvamust avaldavad, seda parem.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 12. 08. 2017. 21:53
Postitas mi.re
gliff kirjutas:Sarja lõhki ajamine vb pole kõikse parem idee, aga ehk aitaks lihtsalt see, kui kulude/tulude bilanssi igal võistlusel korrigeerida. Nii suure linnaku majandamine on kindlasti kulukas ja küsitava vajadusega. Muidugi ei saa kärpimisega liiale minna, sest mingi kvaliteedipiir on aja jooksul välja kujunenud siinkandi inimestel.
Aga kui naised jälle meestega kokku panna, siis kaob ju ära võimalus, mida Mihkel ise väga pooldas, et nad saaksid omavahel võidu sõita. Ja noored omavahel. See pidev stardigruppidega mängimine ei mõju vist hästi sarjale. Nagu poliitikas juba, et lõhume töötava süsteemi, et katsetada midagi muud ja siis uuesti pöörduda tagasi vanale rajale, olles vahepeal kaotanud hulgaliselt ressursse ja inimeste usaldust.
Kusjuures rõhuti just turvalisuse tõstmisele ja minu arust on tänu sellele lühikesed sõidud ikka palju rahulikumaks muutunud.
Mingi nipiga peaks saama lihtsalt inimesed stabiilsemalt kohal käima. See aasta on sarjast osa võtnud 745 osalejat, mis pole ju sugugi vähe, aga etappide kaupa on number muidugi hoopis teine.
Praegult pole sugugi liiga vara hakata mõtlema järgmisele aastale, sest siis jõuab asjad põhjalikumalt läbi arutada ja kasvõi hääletusi läbi viia mõndade asjade puhul. Mida rohkem inimesi arvamust avaldavad, seda parem.
Kusjuures olen tähele pannud paradoksi, et kulude kärpimisest rääkides viidatakse enamasti just linnakule - jätke linnak ära, seda pole sellisel kujul vaja. Nii Filtri kui ka EventRent sarja kontekstis on seda öeldud.
Paradoks seisneb aga selles, et isegi, kui me ei paneks üldse linnakut, tõmbaks vaid kriidiga keset platsi joone maha, ent kõik muu jätaks samaks, siis tuleks Filter Maanteekarikasarja kulu enam-vähem sama. Otseseid kulusid sellega kokku ei hoiaks. Nimelt inventar on Aerobikel enda oma ning ei kujuta endast igal üritusel otsest kulu.Linnaku kulu on vaid kaudne, kuna iga telk ükskord amortiseerub ja vajab kunagi välja vahetamist. See pole aga vahetu ja otsene iga võistluspäeva kulu. Linnakust loobumise mõte oleks kirjeldatud idee juures ennekõike see, et visuaalselt suurt ja väikest sarja eristada.

Kui välja jätta reklaami/turunudse rida, siis maanteeüritusel on moodustavad liikluskorralduse kulud üle poole kogu kuludest. Teised suuremad kulugrupid on tööjõud ja kohtunikud/ajavõtt.

Linnaku ehituseks on vaja hommikul minimaalselt 10 inimest. Seega, kui jätta linnak ära, kas siis annaks 10 inimese palk kokku hoida? Vastus on ei, sest need samad 10 inimest on hiljem ka liiklusreguleerijad/sekretariaadi inimesed/stardigrupi kohtunikud/supi- ja joogi jagajad. Kui me linnakut üldse ei paneks, siis olukorras kus me asju ei rendi, ei väheneks ei rendikulu ega ka mitte tööjõu kulu, sest vajame neid inimesi muudele võistluse käigus hoidmise ülessannetele ikkagi.

Ajavõtu kulu ära jätta ei saa. Kohtunike kulu on võimalik kvaliteedis järeleandmiseid tegemata kärpida vaid erinevate distantside hulga vähendamise teel, sest igale distantsile on vaja ka eraldi kohtuniku ekipaaži. Samuti on igale distantsile vaja ka eraldi motoreguleerijaid ja pilootautot ehk siis teha eraldi turvakulutusi. Seega, kui tahta kokku hoida, siis tuleks loobuda mõnest distantsist - see võimaldaks kärpida kohtunike ja turvatöötajate arvu. Kui tahta märkimisväärselt kokku hoida, siis tuleks valida sellised rajad, kus oleks vaja minimaalselt liiklusreguleerijad (linnadest ja asulatest eemal, hõreda liiklusega teed, kus ei oleks eriti ristteid). Lisaks, kui tahta kokku hoida linnaku tööjõu arvelt, siis tuleks loobuda 8-liikmelisest sekretariaadist ja eelnevates postitustes kõneldud stardigruppide valvamise tõhustamisest. Sekretariaat saaks edukalt ka 3..4 inimesega hakkama, kui vaid võistlejad tuleksid tunni asemel kaks tundi enne starti kohale ning ei paneks pahaks mõningast järjekorras seismist. Samas, kes see tahab ja viitsib hommikul kaks tundi tühja oodata linnakus?

Kokkuvõtlikult öeldes saab kulusid arvestatavalt kärpida vaid siis, kui õnnestub kärpida turvakulusid ja tööjõu kulusid. Selle jaoks tuleb aga leida väiksema reguleerijate hulgaga turvatavad rajad, vähendada erinevate startide arvu ja vähendada sekretariaadi koosseisu. See annaks tõelise kokkuhoiu, mitte mõne juba olemasoleva telgi mitte püsti panemine.

_____________
Mis nüüd puudutab eraldi naiste sõitu, siis olen endiselt tegelikult seda meelt, et naised võiks sõita naistega, noored noortega, mehed meestega - see oleks sportlikult ausam ja kõigi jaoks arendavam. Turvalisuse seisukohast on kõige riskialtimad just noored. Usun, et kui noorte sõit jätta eraldi sõiduna alles, siis naiste ja meeste kokku panekust turvariskid ei suureneks.

Sõltumata minu sisetundest ja soovist, näitab naiste osalemise statistika aga hoopis teistpidist keelt kui eraldi naiste sõitu tehes sai loodetud. 2015 aastal, viimati kui mehed ja naised Filter sarjas koos sõitsid, startis hooaja peale kokku sarjas 122 erinevat naist, kusjuures sarjas oli 6 etappi. 2016 aastal oli see number aga 95, kuigi mullu oli sarjas 8 etappi. Seega, etappide arv suurenes, mis justkui annaks võimaluse rohkematel erikandi inimestel starti tulla, kuid naiste arv, kes sarja proovis, hoopis langes 22%. Sel aastal, ära peetud 5 etapi järel, on sarja proovinud 66 naist. Eks viimased kaks etappi toovad veel veidi lisa, ent näiteks 2015 aastal oli peale viit etappi sarjas stardi teinud 117 naist. Seega, mina võin arvata mida iganes, kuid startistika näitab, et naised tegelikult ei taha seda eraldi naiste sõitu. Peale naiste sõidu loomist on naiste osalemine sarjas vähenenud 50%, mida on tunduvalt rohkem kui üleüldine osalejate arvu vähenemeine viimase kahe aasta jooksul. Rääkimata sellest, et seda on masendavalt palju - miinus 50% vaid kahe hooajaga!?!

_____________

Turvalisusest rääkides on tegelikult arutlusel olnud veel üks põnev mõte, mille võiks rattarahvale arutlemiseks õhku visata. Nimelt, tänu fotofinišile on meil võimekus ja standard võtta gruppidest välja kõik kohad. Iga võistleja saab ka suure grupifiniši puhul oma koha, mis võrdub mingite punktidega sarja kokkuvõttes. Samas, nagu grupisõidu kohta hästi teame, siis see, kas sa oled suures grupifinišis 37. või 68. ei näita tegelikult sportliku taset. See on pigem segu juhusest, õnnest ja julgusest grupis trügida ja positsiooni eest võidelda. Viimane mõistagi aga suurendab kukkumiste ohtu ja hirmutunnet grupisõitude ees.

Eelnevast lähtuvalt on läbi jooksnud mõte, et äkki ei peaks kõiki kohti grupis välja võtma. Kui on suur grupifiniš, siis võetakse välja vaid absoluutarvestuse parimad ning kõik ülejäänud saavad näiteks 7.-76. koha ning 7. koha punktid. Sellise lähenemise eelis oleks selles, et sarja kokkuvõttes hea koha saamiseks ei pea viimasel kilomeetril hullu panema ja trügima. Kui grupis ära püsid, siis saad nagunii grupi aja ja grupi koha.

Asja juures oleks aga kaks suurt miinust - see tähendaks, et koondarvestuses oleks väga paljudel sama palju punkte; võimalik, et ka hooaja lõpus läheks paljud kohad jagamisele. Tõsi, seda muret hooaja kokkuvõttes annaks lahendada sellega, et panna sarja sisse üks eraldistardi etapp. Meenutades eelnevat velotuuri ideed, siis äkki polekski paha, kui sarjas oleks näiteks praeguse seitsme etapi asemel jälle kaheksa etappi, ent üks neist oleks kas eraldistart või proloog. Proloogi eelis oleks kindlasti see, et kohe alguses pandaks mingi pingerida paika, ent samas vahed ei läheks nii suureks, et saaks väita, et grupisõit ei otsusta enam midagi.

Teine miinus oleks see, et tekib küsimus, et kuidas autasutada vanuseklasside parimaid etapil? Eeltoodud näite põhjal oleks paljud vanuseklassi esikolmikud seal 7-76. koha peal. Tõsi, seda annaks lahendada nii, et fotofiniš ikkagi võtab välja kohad grupis, etapi autaustamine toimub nende kohtade alusel, ent sarja kokkuvõtte punktid antakse samas grupis olnud sõitjatele samad. Samas, kas see siis ikkagi ei tähendaks seda, et on vaja finišis hullu panna, sest muidu ju etapil poodiumile ei saa?

_____________

Jään siinkohal mõtteid ja kommentaare ootama!

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 12. 08. 2017. 22:56
Postitas Mati
Vahemärkusena - teil on täitsa olemas sarja üldteema nende pikkade üldiste juttude jaoks :idea:

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 13. 08. 2017. 12:11
Postitas gliff
Nüüd juba nagunii see teema siin :D
Aga kas Sa Mihkel mõtled, et proloog oleks samal päeval, enne põhisõitu? Lühikese sutsaka pärast kogu sarjas osalejaid oleks vist näotu kuhugile kokku kutsuda. Aga muidu pole ju sugugi paha mõte. Teevad ju samad punktid sama välja, mis tuuril aeg, mis on ju lapiku maa etappidel paljudel sama.

Re: Pandivere 27. Rattaralli 30.07.2017

Postitatud: 13. 08. 2017. 12:50
Postitas PKT
Eraldistardi mõte on päris hea. Kui mõelda sellele, kas samal päeval koos põhisõiduga või erineval, siis pooldaks ikkagi erinevat. Huvitav oleks kui oleks kuskil linnas sees(väiksemas linnas vist vähem probleeme korraldada). Kui samal päeval oleks, siis läheks see päev ikka väga pikaks.