1. leht 1-st
Käitumine rajal
Postitatud: 23. 05. 2019. 07:34
Postitas indro
Kuna see jutt puudutab kogu sarja kui sellist, siis teen selle tarbeks eraldi teema. Olen see hooaeg osalenud kõigil etappidel (kaks esimest etappi ise sõitnud ja kaks viimast 7 aastase pojaga) ning pilt mis see hooaeg vastu vaatab teeb mind murelikuks. Kui vaadata koduleheküljel olevat juhendit, siis on seal eesmärkide ja sihgrupi all kirjas: Oodatud on kõik jalgrattahuvilised, eriti aga noored, alles sporditee alguses olevad ratturid. Ja kui vaatame eilse etapi infot, siis seal on lõigu "Pööra tähelepanu" all kirjas: Lapsed on ka osal rajal – seega olge viisakad, kannatlikud ja abivalmid!
Eilne intsident kus keskealine meesterahvas karjub/sõimab? samal ajal lastega rajal olevat treenerit kuna tema ideaaltrajektooril ollakse ees on esiteks lubamatu ja teiseks väga piinlik. Ma ei olnud ise kõrval aga kui lapsed tulid tutvumisringilt ja ainuke millest räägiti oli "mingi onu kes karjus treeneri peale" palju tõlgendamise ruumi ei jäta. Ükski täiskasvanu ei lahenda asju nii ja tulla pärast veel ennast õigustama, "et ma karjusin treeneri, mitte laste peale", häbi ei ole?
Minu teada jagatakse MM tiitleid mujal kui Kakumäe jne. metsades, võite Martin Loo käest küsida kus täpsemalt. Ehk siis päeva lõpuks ei huvita kedagi (peale sinu enda, kui oled sellest oma elu eesmärgi teinud) kas sa olid Kolmapäevakul esimene või viimane.
Kui selle sarja eesmärk on muutunud, siis kommunigeerige seda ka sarja kodulehel ja mina ning küllap osad veel ei tule lihtsalt lastega osalema. Või siis tehke igale etapile lastele eraldi rada, et tulemussportlased saaksid ikkagi oma Kolmapäevaku MM tiitlid välja jagada ilma närvi minemata.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 23. 05. 2019. 07:43
Postitas AhtiH
Sekundeerin.
Tegelikult probleem ei ole ainult laste osas vaid esineb ka suurte rajal kuigi pisikestega on probleem kindlasti suurem.
Mulle jääb endiselt arusaamatuks kas need paar kaotatud sekundit on väärt igasuguse väärikuse kaotamist?
Nii enda kui ka oma lastega seoses on olnud korduvalt kordi kus etapi järel mõte loobuda sellest jamast. Aga lootus sureb viimasena ja enamus on ju tegelikult rajal normaalsed inimesed.
Samas vanemad peaks oma võsukestele ka natuke rääkima mida rajal teha võib/peab. Raudalu etapil stardi/finiši juures toimunu oli päris kole.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 23. 05. 2019. 08:34
Postitas treik
indro kirjutas: ↑23. 05. 2019. 07:34
]
Eilne intsident kus keskealine meesterahvas karjub/sõimab? ..............
See keskealine meesterahvas olin mina(Tarmo Ennok). Täpsustan siinkohal lihtsalt seda, et treener ei olnud lihtsalt rajal ideaaltrajaetooril vaid seisis ratas käekõrval betoon sillale pealesõidul ees, risti sillale peale sõita ei ole võimalik. Hüüdsin kõva häälega eemalt(vb tundus karjumisena) et tulge eest, seda ei tehtud ja siis alles läkski treeneriga vastastiku karjumiseks. Minu sellisele ärritumisele laste eest ei ole õigustust ja ma ka vabandasin nii treener, kui ka laste eest stardi-finiši alas ning saatsin hiljem ka treenerile sõnumiga oma vabandused ja palusin vabandada ka laste ees ja lubasin, et sellist käitumist minu puhul rohkem ei tule.
Vabandan siinkohal veelkord CFC laste, treeri ja Hr. Indro ees ja luban tulevikus oma emotsioone taltsutada.
Tarmo Ennok
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 23. 05. 2019. 09:02
Postitas marion
Ma tahaks siinkohal väga positiivselt esile tõsta ühte isa, kes eile rajal rääkis oma pojale pidevalt, et hoia paremasse serva, poiss püüdis seda kenasti teha ja isa ise ka ning möödumine oli lausa lust. Enamasti olen ma ise mööda sõidetava rollis, kuid kui laste- ja suurterada on koos, juhtub sedagi, et pean ise mööda pugema. Kahjuks ei ole harvad ka juhused, kus lapse sabas sõitev vanem blokeerib korralikult rada, nii et kahest mööda sõitmine võtab oluliselt rohkem nikerdamist, kusjuures põnnist mahuks kenasti, aga isaga on keerulisem
Mingi Murphy seadus on ka see, et mööda hakatakse tahtma just siis, kui tee keerab kaherealiselt metsa kitserajale ja siis läheb koha otsimisega kauem aega. Pole ma isegi patust puhas, et esimese hopp-hopp või rada karjumise peale pole tee serva valveseisangusse võtnud
ja eile pusserdasin põnevamates kohtades nii mõnegi mehe sujuva sõidu ära.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 23. 05. 2019. 10:01
Postitas indro
treik kirjutas: ↑23. 05. 2019. 08:34
See keskealine meesterahvas olin mina(Tarmo Ennok). Täpsustan siinkohal lihtsalt seda, et treener ei olnud lihtsalt rajal ideaaltrajaetooril vaid seisis ratas käekõrval betoon sillale pealesõidul ees, risti sillale peale sõita ei ole võimalik. Hüüdsin kõva häälega eemalt(vb tundus karjumisena) et tulge eest, seda ei tehtud ja siis alles läkski treeneriga vastastiku karjumiseks. Minu sellisele ärritumisele laste eest ei ole õigustust ja ma ka vabandasin nii treener, kui ka laste eest stardi-finiši alas ning saatsin hiljem ka treenerile sõnumiga oma vabandused ja palusin vabandada ka laste ees ja lubasin, et sellist käitumist minu puhul rohkem ei tule.
Vabandan siinkohal veelkord CFC laste, treeri ja Hr. Indro ees ja luban tulevikus oma emotsioone taltsutada.
Tarmo Ennok
Kuna minu eesmärk ei olnud kedagi avalikult risti lüüa, siis ma nimesi (kuigi teadsin) meelega ei lisanud aga see Tarmo, et tulid oma nimega siia postitama ja said aru mis valesti tegid on kiitust väärt! Minu poolt on asi lõpetatud ja loodan, et antud teemapüstitus paneb ka mõningaid teisi mõtlema miks nad seda teevad mida nad teevad ja kas see ikkagi on väärt seda just nii tehes.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 23. 05. 2019. 13:21
Postitas rai66
Mitte et ma Tarmot õigustaksin, vaid olid kaks osapoolt. Lastega ei ole kunagi probleeme. Või kui ka on, siis saame sellest aru ja see ei ole probleem.
Probleem ongi suurtega.
1. Ei olnud ka see treener puhas poiss, kes seisis tee peal ees. No treener peaks ju asja jagama. Aga löödi kiiresti Tarmo risti. Tarmo vabandas oma nime alt. Erinevalt treenerist, kes oleks justkui puhas poiss, kuigi takistas teiste sõitu. Võiks ka oma nime alla panna ja tunnistada, et jäi ette ja karjus samamoodi.
2. Ja kui ikka isa sõidab lihtsalt lapsel sabas , no kuidas sa saad mööda. Ühest on lihtne mööda sõita.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 23. 05. 2019. 14:02
Postitas AhtiH
Vastastikuse karjumise osas on kindlasti süü mõlemal poolel. Siin ei ole mingit küsimust.
Ja nüüd treenerit oksa tõmmata selle eest, et ta pole (veel) oma versiooni esitanud on ka tobe.
Pigem peaks tekkima küsimus miks treener takistas? teiste sõitu. Tarmo ehk oskab aimata, treener teab täpselt.
Betoonplokist sillast rääkides siis ise sattusin ühele ringil sinna just sel hetkel kui üks laps sealt tipa-tapa üle hakkas minema ja sain hoo täitsa nulli võtta. Kui oleks raketid tagant tulnud oleks päris kindlasti ka sinna ette ennast seisma sättinud. Ja seda just selle lapse huvides.
Lapsed vs täiskasvanud ilmselt väga konflikte ei teki. Lihtsalt üldjuhul suur "sõidab" üle ja mis lapsel öelda on? Pärast finišis või kodus ehk.
Aga aeg ajalt on ikka väga rõvedaid hetki rajal näha just möödumiste korral ja juhtudel kus keegi ees ikaldub. Ja see ei ole ilmtingimata lastega vaid esineb ka mitte nii kiirete ja osavate täiskasvatute suunas.
Muidugi kiitus Tarmole oma nime alt kirjutamast antud teemal
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 23. 05. 2019. 14:27
Postitas MarttiM
Olen küll viimastel aastatel osalenud üksikutel etappidel, kui mulle on jäänud just mulje, et osalejad on kuidagi väga viisakaks läinud ja möödasõidud on väga sujuvad. Enam ei pea sageli ütlemagi, et võimalusel sõidaks mööda vms. Varem pidid ikka ise võimaluse leidma (mis tegelikult on ka täitsa normaalne). Varem olen kohanud ka ühte vanemat, kes oma lapsel nt keelas eest minna ja kes lausa noomis, et julgesin öelda, et "läheks võimalusel mööda". Kusjuures see juhtus vahetult enne kiviaeda, kus neil polnud mingit kavatsust üle sõita. See olukord oli nii sürr ja naljakas, et pärast ajas veel pool ringi naerma.
Olen ka poisiga aeg-ajalt käinud (alates 6-st, sai just 8.). Tema jaoks olen üritanud funni säilitada ja tema ilmselt ei teagi, et see on mingi aja peale sõit
Tema on erinevalt minust alalhoidlik ja tema jaoks on juba omamoodi emotsioon Keila või Saku lasteka läbisõitmine. See muidugi tingib selle, et saame osaleda üksnes seal, kus on lasterada. Lasterajal käib muidugi kohati veelgi kõvem andmine, kui põhiringil ja seal on nii lapsevanemaid, kes tegelevad nii oma lapse sõimamise kui ka hääleka rajapuhastamisega. Eks rattatrenni poisid tahavad ka hirmsasti võita ja iga sekund on kallis. On rõõmu ja pisaraid. Eks võidutahe ongi spordi alus, nii et need pisarad oma soorituse osas on normaalne. See muidugi ei ole normaalne, kui need on mingi vanema lakkamatust "motivatsioonikõnest" tingitud. Minu laps muidugi reageerib nii, et kui keegi tagant rada hüüab, siis keerab kasvõi joonelt pöösasse.
Lastesõiduga kipub vist nii olema, et enamik teeb oma sõidu juba 17.00- 18.00 vahel ära?
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 23. 05. 2019. 14:36
Postitas indro
rai66 kirjutas: ↑23. 05. 2019. 13:21
Mitte et ma Tarmot õigustaksin, vaid olid kaks osapoolt. Lastega ei ole kunagi probleeme. Või kui ka on, siis saame sellest aru ja see ei ole probleem.
Probleem ongi suurtega.
1. Ei olnud ka see treener puhas poiss, kes seisis tee peal ees. No treener peaks ju asja jagama. Aga löödi kiiresti Tarmo risti. Tarmo vabandas oma nime alt. Erinevalt treenerist, kes oleks justkui puhas poiss, kuigi takistas teiste sõitu. Võiks ka oma nime alla panna ja tunnistada, et jäi ette ja karjus samamoodi.
2. Ja kui ikka isa sõidab lihtsalt lapsel sabas , no kuidas sa saad mööda. Ühest on lihtne mööda sõita.
Ma ei saa hästi aru mis selle postituse mõte praegu oli, alustame ikka sellest kes esimesena häält tõstis.
Sellest on oksendamiseni räägitud, et hop-hop, rada jne. väljendid ei ole kolmapäevaku osa.
See, et Silver kaitses oma hoolealuseid kelle meie vanematena oleme talle usaldanud on pigem positiivne mitte vastupidi.
Kas ta oleks saanud teistmoodi reageerida, kindlasti oleks aga see ei ole hetkel vaidluse koht üldse.
Nagu ma varem juba ütlesin, siis korraldaja tehku otsus kas see üritus on kõigile või on eelistatud keskealised tulemussportlased (no offence onju).
Võin eksida aga minu teada käivad need kes hooaja kokkuvõtte jne. peale sõidavad üldse pigem 19-20 ajal oma kiireid ringe tegemas?
Kui on teada, et alguses palju lapsi rajal, miks siis sättida oma tulek nii varajaseks üldse?
Ja kui siin juba niisama lahmimiseks läks, siis sõber on mul olnud kaks hooaga M30 esimene ja ta pole pidanud kordagi kedagi pimedasse kohta saatma!
Kuna poisile eile muus osas rada väga meeldis, siis ma tahaks ka edaspidi temaga kolmapäevakutel käia. Aga kui need tekitavad lisastressi ja ma pean pärast selgitama miks keegi karjub või lihtsalt hoolimatult sõidab, siis ei ole see jätkusuutlik.
Mis Marioni juttu puudutab, siis kõik on õiged asjad millele tähelepanu juhtida ja valdav enamus osalejaid nii käitubki. Samas on ka endal kogemus kui eelmine aasta Sakus sattusime poisiga (ise sõitsin tagapool ja koguaeg vaatasin, et keegi tagant ei tule) ühe isa taha kes oma poja järel fätiga laiutas, tema paraku ei teinud sellest väljagi et kiirem tagant tuleb. Ise olen alati (kui sõidame koos mõnda rada läbi) õpetanud, et sõita tuleb paremas ääres kui keegi tagant tuleb ja üldse jälgida ja saada aru mis rajal toimub. Kuna poiss on mul üsna alalhoidlik, siis tihti jääb ta üldse seisma kui tagant mõni täiskasvanu hooga tuleb aga küll see ajaga paraneb.
Lõppude-lõpuks tuleb elus käituda teistega nii nagu sa tahad et sinuga käitutaks ja kõik on palju lihtsam
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 23. 05. 2019. 16:32
Postitas rai66
indro kirjutas: ↑23. 05. 2019. 14:36
Ma ei saa hästi aru mis selle postituse mõte praegu oli
No oli küll lühike tekst, et peaks aru saama. Sa ei näinud seda ise pealt ja möllad praegu emotsioonide pealt. Osalised soovivadki praegu treeneri poolset nägemust. Ja seda just selleks, et edaspidi seda mõlemapoolselt vältida. Diskussioonid ongi edasiviiv jõud. Aga siin jälle üks lumehelbeke, kes oskas solvuda. Ja et kõik lollid ka aru saaks, siis rõhutan, et ei ole kellegi vastu vaid turvalise sõidu poolt.
Ma annan rattakella ka kaugemalt juba, et inimesed varakult kuuleksid. Ja et kuuleksid kaugelt on kell valjuhäälne. Pole mõtet selja tagant inimesi ehmatada. Mis saab veel meeldivam olla, kui kaugelt antakse märku, et tullakse, siis pole mingit ehmatamist, kui vaikselt mööda sõidetakse. On see siis auto ratturile või rattur jalakäijale. Sõidad Lõuna-Euroopa pärapõrgus. Kaugelt törts signaali ja minuti pärast läheb auto mööda.
Ja peale õiguste on ka kohustusi. Juhendist:
RAJAL VIIBIMINE
Võistlusdistantsi läbijaid eristab muul põhjusel rajal viibijatest (soojendus, rajaga tutvumine vms) ratta ette kinnitatud võistlusnumber. Kõigil rajal viibijatel on kohustus võistlejatele teed anda.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 23. 05. 2019. 17:50
Postitas indro
rai66 kirjutas: ↑23. 05. 2019. 16:32
No oli küll lühike tekst, et peaks aru saama. Sa ei näinud seda ise pealt ja möllad praegu emotsioonide pealt. Osalised soovivadki praegu treeneri poolset nägemust. Ja seda just selleks, et edaspidi seda mõlemapoolselt vältida. Diskussioonid ongi edasiviiv jõud. Aga siin jälle üks lumehelbeke, kes oskas solvuda. Ja et kõik lollid ka aru saaks, siis rõhutan, et ei ole kellegi vastu vaid turvalise sõidu poolt.
Ma annan rattakella ka kaugemalt juba, et inimesed varakult kuuleksid. Ja et kuuleksid kaugelt on kell valjuhäälne. Pole mõtet selja tagant inimesi ehmatada. Mis saab veel meeldivam olla, kui kaugelt antakse märku, et tullakse, siis pole mingit ehmatamist, kui vaikselt mööda sõidetakse. On see siis auto ratturile või rattur jalakäijale. Sõidad Lõuna-Euroopa pärapõrgus. Kaugelt törts signaali ja minuti pärast läheb auto mööda.
Ja peale õiguste on ka kohustusi. Juhendist:
RAJAL VIIBIMINE
Võistlusdistantsi läbijaid eristab muul põhjusel rajal viibijatest (soojendus, rajaga tutvumine vms) ratta ette kinnitatud võistlusnumber. Kõigil rajal viibijatel on kohustus võistlejatele teed anda.
Kui midagi öelda pole, siis ole parem vait, näid targem.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 23. 05. 2019. 18:24
Postitas rai66
Tundub, et see probleem on kõvasti ülevõimendatud.
Ja nagu mu treener ütleb: " Kui teised tunduvad lollid, siis on aeg magneesiumi võtta!"
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 26. 05. 2019. 12:41
Postitas RistoM
Kui juba üllas teema on tõstatatud, siis on imelik, et kisub nii isiklikuks. Üks osapool selgitas ja vabandas, teine pole seda teinud. Oleks aus ja õpetlik kõigile.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 26. 05. 2019. 15:28
Postitas indro
Ma ei saa hästi aru miks siin võtavad sõna inimesed kellel selle intsitendiga vähimatki pistmist pole? Kas te olete ühe osapoole pressiesindajad, sõbrad või milles on asi? Kui te tausta ei tea (see mida Tarmo kirjeldas on ainult pool tõde), siis mida siin targutada? Nagu ma varem juba kirjutasin, siis on minu kui teema algataja jaoks Tarmo vabandusega asi lõppenud.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 26. 05. 2019. 16:39
Postitas rai66
indro kirjutas: ↑26. 05. 2019. 15:28
Ma ei saa hästi aru miks siin võtavad sõna inimesed kellel selle intsitendiga vähimatki pistmist pole? Kas te olete ühe osapoole pressiesindajad, sõbrad või milles on asi?
Kuna küsisid, siis vastan. Pole kohtunud teadlikult (kunagi ei tea, kes sinuga trennis või võistlustel ühes pundis võib olla) Ei Tarmo, Silveri ega Indroga. Asi on selles, et tunneme muret selle ebameeldiva seiga pärast ja soovime et selliseid probleeme enam ei esineks. Käime me kõik kolmapäevakutel ja mujal rattaradadel. Poleks seda foorumis alustatud ja oleks omavahel klaaritud, poleks ka keegi sõna võtnud. Foorum ongi aruteludeks.
Nagu ütles Risto "Oleks aus ja õpetlik kõigile."
Turvalist ja viisakat sõitu!
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 26. 05. 2019. 17:29
Postitas indro
rai66 kirjutas: ↑26. 05. 2019. 16:39
Kuna küsisid, siis vastan. Pole kohtunud teadlikult (kunagi ei tea, kes sinuga trennis või võistlustel ühes pundis võib olla) Ei Tarmo, Silveri ega Indroga. Asi on selles, et tunneme muret selle ebameeldiva seiga pärast ja soovime et selliseid probleeme enam ei esineks. Käime me kõik kolmapäevakutel ja mujal rattaradadel. Poleks seda foorumis alustatud ja oleks omavahel klaaritud, poleks ka keegi sõna võtnud. Foorum ongi aruteludeks.
Nagu ütles Risto "Oleks aus ja õpetlik kõigile."
Turvalist ja viisakat sõitu!
Üldiselt olen ma selle poolt, et avalikult ei pea musta pesu pesema ja kaalusin tõsiselt kas püstitan antud teema või mitte aga kuna paistab, et ma pole ainuke kes tunneb muret teatud arengute osas, siis läks vast asjaette. Sellega ma muidugi ei nõustu, et Silver peab siia tulema midagi seletama. Tema ja Tarmo klaarisid asja omavahel ära ja see mis oli täpsemaks põhjuseks, et asi eskaleerus on nende kahe omavaheline asi!
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 26. 05. 2019. 23:06
Postitas rai66
indro kirjutas: ↑26. 05. 2019. 17:29
Tema ja Tarmo klaarisid asja omavahel ära ja see mis oli täpsemaks põhjuseks, et asi eskaleerus on nende kahe omavaheline asi!
Sel juhul ma ei saagi aru, miks kolmas isik kahe mehe vahelise tüli foorumisse pani.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 27. 05. 2019. 01:45
Postitas erikr
rai66 kirjutas: ↑26. 05. 2019. 23:06
Sel juhul ma ei saagi aru, miks kolmas isik kahe mehe vahelise tüli foorumisse pani.
Kuna olin üsna kohapeal, (kuid siiski mitte täiesti epitsentris), olles vaadanud silma ja kõnelenud ühe konflikti otsese ja ühe kaudse osalisega , saan ühtteist aru. Loodan lähipäevil leida konsumeeritud kaloraažist piisavalt energiat, et kirja panna üks mõõdukalt ebameeldiv paari negatiivse spinniga arvamuslugu.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 27. 05. 2019. 09:46
Postitas kalari
erikr kirjutas: ↑27. 05. 2019. 01:45
Loodan lähipäevil leida konsumeeritud kaloraažist piisavalt energiat, et kirja panna üks mõõdukalt ebameeldiv paari negatiivse spinniga arvamuslugu.
Tsiteerides filmiklassikat: "Nad panevad su kinni!"
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 28. 05. 2019. 13:44
Postitas Jats36
See on selge et proovisõitjad peavad Kolmapäevakute rajal teed andma neile kes võistlevad...aga kuidas on sellega tehniliste elementide juures, kui võistleja on ratta seljast maha tulnud aga tagant tulev raja proovija tahab mingi tehnilise koha läbi sõita sadulas?
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 28. 05. 2019. 13:49
Postitas KaupoR
Jats36 kirjutas: ↑28. 05. 2019. 13:44
See on selge et proovisõitjad peavad Kolmapäevakute rajal teed andma neile kes võistlevad...aga kuidas on sellega tehniliste elementide juures, kui võistleja on ratta seljast maha tulnud aga tagant tulev raja proovija tahab mingi tehnilise koha läbi sõita sadulas?
Siis võtab soojendaja hoo maha või keerab ümber ja proovib uuesti. Võistleja (ka rattalt maha tulnuna) ei pea põõsasse hüppama, et soojendajat mööda lasta.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 28. 05. 2019. 13:51
Postitas Jats36
Siis ma sain noomida õigustatult...
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 28. 05. 2019. 14:10
Postitas indro
rai66 kirjutas: ↑26. 05. 2019. 23:06
Sel juhul ma ei saagi aru, miks kolmas isik kahe mehe vahelise tüli foorumisse pani.
Kas sa üldse aru saad mis selle teemaarenduse laiem mõte oli või mitte? Kas mõned varasemad postitajad peale minu ei viita samale probleemile ka vasemast ajast nii laste kui täiskasvanutega seoses?
Teema mõte oli ikka see, et kartmata avalikku hukkamõistu Sinusuguste (no offence) ja vist varsti ka korraldajate poolt mitte panna kalevi alla teemat millest peaks rääkima. Kui ma sellepärast olen paha, lumehelbeke või midagi kolmandat, siis olgu nii aga eesmärk oli ikkagi viidata probleemile. Seda saab lahendada mitut moodi (eraldi lasterada, Raudalu rajameistrile 5+ selle eest!), lastele konkreetne aeg osalemiseks jne. aga ilmselgelt on selleks vaja nii korraldaja kui ka osalejate tahet ja sellest osas mina aidata ei saa.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 28. 05. 2019. 15:27
Postitas AhtiH
Siit joonistuks välja justkui probleem oleks lastega. Tegelikult on üldiselt küsimus ju aeglasemast möödumises. Ka suurte rajal ja suurtega. Absurdseid asju tuleb suust välja paraku kõiki suunas. Õnneks on see pigem erand aga võiks üldse ilma selleta hakkama saada.
Ma olen väga poolt, et lasterada oleks täiesti eraldi. Aga samas pakuks ikkagi ka väljakutset ja tehnilisi elemente. Aga M/N14 sõidab ju niikuinii suurte rajal ja ilmselgelt mitte sama kiiresti ja osavalt kui vanemad (kindlasti paljude eranditega). Probleem on aga ju ikkagi mujal (inimeses kes ei oska jääda viisakaks)
Ei poolda mingit kindlat aega lastele vs suurtele. Sellest kinni pidamine on probleem ja koos käies peab põhjendamatult üks osapool ootama.
Igal aastal on see teemaks olnud ja ei saa öelda, et midagi eriti muutunud oleks. Kuigi seda on korraldajate poolt ka välja toodud eraldi.
Mustad lambad jäävad ikka aga see ei tähenda, et sellest rääkima ei peaks.
Kusjuures tihti tuleb karvaseid sõnu eessõitja ikaldumise järel ja mitte konkreetselt tema suunas. Aga kui taga ikka rämedalt ropendama hakatakse siis ei jää palju tõlgendamisruumi, et mis põhjusel.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 28. 05. 2019. 22:32
Postitas kalari
Mina olen üks nendest, kes osalenud kolmapäevakutel alates sellest kõige esimesest, jumal teab kui palju aastaid tagasi Hiiul toimunud sõidust. Olen ka tõenäoliselt top-10 hulgas enim möödasõite teinute arvestuses, ehk üks nendest, kes antud teema ehk kaassõitjatest möödumisega kaasnevate probleemidega ja võimalike konfliktidega väga kursis. Ka olen ma paari kolmapäevaku raja autor ja väljaehitaja olnud. Seega käinud ja näinud ja teinud.
Minu mäletamist mööda said kolmapäevakud alguse nelja aktiivse ja maastikurattasõitu armastava harrastusratturite klubi initsiatiivil. Kandev idee oli pakkuda omasugustele põnevatel radadel treeningvõistlusi, mille käigus arendada sõiduoskusi. Loomulikult olid oodatud ka erineva tasemega ratturid ja ka lapsed-noored. Radade ettevalmistusse ja võistluste läbiviimisse on vabatahtlikud aastate jooksul panustanud loendamatu arvu tunde. Sellest märkimisväärne osa on tulnud oma palgatöö ajast/arvelt. Siit jõuame ühe olulise tähelepanekuni! Sari saab jätkuda, kuni korraldavad klubiliikmed saavad teha asja, mis neile kõigepealt puhtalt isiklikult meeldib. See puudutab radade iseloomu, mõistliku ajalist panustamist radade ettevalmistusse ja pange nüüd tähele - valdavalt edasijõudnud harrastajatena soovivad korraldavate klubide liikmed (vähemalt suurem osa neist) ka tõsiselt neil sõitudel võidu sõita ja omasugustega mõõtu võtta.
Seega, isalik näpuga näitamine, et keskealistel meeste on sobimatu sekundeid taga ajades omavahel võidu sõita ja kolmapäevakud peaksid olema ainult ringiratast rahulik lumehelbekestena kulgemine, ei päde. Võtta ära korraldavatelt aktivistidelt ära nende lemmiktegevus - kaob ära ka nende huvi kolmapäevakuid korraldada.
Eelnevast ei pea loomulikult keegi järeldama, et inimesed nii enesekesksed on ja oma ninast kaugemale ei näe. Ei, loomulikult see nii ei ole ja aasta-aastalt on tõusnud panustamine lasteradadesse ja sellesse, et põhirajad oleksid sellised, kus võimalikult suur mass erineva tasemega rattureid saaks üksteist minimaalselt segamata sõita, ilma, et radade tehnilisus oluliselt langeks. Aga paraku on inimvõimetel piirid ja loota, et vabatahtlikud suudavad tagada kõikidele (ratta)ühiskonna kihtidele võrdsete võimalustega rattapäevakud... Ei ärgem oodakem seda.
Nüüd minu spekulatsioon selle teemal, mis võis noortetreenerit panna käituma ambitsioonika harrastusratturi vastu nii tõrjuvalt. Loomulikult ei pruugi noorena tipptasemel ratast sõitnud mees ja nüüdne tubli lastetreener mõista, miks peab ta noorte ratturitega trenni tehes vaeva nägema ja muretsema selle eest, et ratta-vanurid saaksid segamatult kihutada. Võtke rahulikult, seltsimehed vanurid, olümpiale te ei jõua ja pole mingit vahet, kas sõidate oma ringi kümme sekundit kiiremini või mitte, ma tegelen siin tulevaste tippratturite kasvatamisega! Umbes selline võis ju tollel hetkel treeneri mõte olla? Kordan, see on minu spekulatsioon, ehk püüd leida õigustust noortetreeri käitumisele.
Seega võtame asja rahulikult. Püüame aru saada päevakute tekkeloost ja selle "mootori" loogikast. Ja lepime sellega, et sarja osavõtjaskond kasvab ja peale tuleb neid, kes kõiki tavasid ei pruugi teada ja meie hulka tuleb ka neid, kellel omast arust kogu maailma tarkus omandatud ja kes on nipsust varmad jagama suuniseid ja näpunäiteid, milline see kogu kupatus peab olema. Aga hakkama peame me saama ja eriti noorte nimel peame üheskoos tublisti pingutama. Kus vähegi maastik võimaldab ja korraldaval klubil inimressurssi on (tean, et eriti ei ole), tuleks püüda teha eraldi lasterada ja põhiring võimalikult rohkete möödasõidu võimalustega. Siis on võimalike konfliktide tekkeks vähem võimalusi ja kõigil näod naerul.
Vabandust, pikk, lohisev ja segane sai aga loodetavasti ei häiri kedagi.
P.S. teineteist austav ja mõistev suhtumine ning viisakusavaldused rajal ja raja ümber on elementaarne!
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 29. 05. 2019. 06:26
Postitas indro
kalari kirjutas: ↑28. 05. 2019. 22:32
Mina olen üks nendest, kes osalenud kolmapäevakutel alates sellest kõige esimesest...
Esiteks tänan pika ja põhjaliku seletuse ja tausta avaldamise eest. Kuna osa juttu oli ilmselgelt mulle adresseeritud, siis pean vajalikuks kommenteerida. Olen nõus, et ma ei tea sellise võistluse/ürituse korraldamisest suurt midagi aga selleks et arvamust avaldada, ei peagi olema midagi sellist korraldanud. Mina tegelen natukene teistsuguste asjadega elus, olen muuseas tänaseks peaaegu 17 aastat vedanud Eesti Audi Klubi ja peakorraldaja/peakohtunikuna korraldanud järgmisel aastal 20 juubelit tähistavat lõppkiirusvõistlust One Mile Challenge. Need mõlemad asjad toimivad vabatahtlikkuse ja oma isikliku elu arvelt ehk ma natukene tean mida see tähendab kui asju tehakse aitähh eest (enamasti ei ütle seda ka keegi).
Kuna neid spekulatsioone mis siis ikkagi "seal toimus" on nii palju, siis pean vajalikuks seda kommenteerida paari sõnaga. Probleem sai alguse ikkagi sellest, et Silveril polnud lihtsalt eest kuhugi ära minna (mõistlikult, mitte kiirelt "põõsasse" hüpates) ja kui tagant tullakse ja kästakse tee vabastada, siis ilmselgelt võib see tekitada trotsi. Eriti kui sa oled rajal lastega, kes peaks olema meie tulevik ja kes õpivad kindlasti sellistel radadel kordades rohkem kui niisama kuskil trenni tehes.
Kuna eraldi lasterada tundub ainuke mõistlik lahendus (vähemalt minu vaatevinklist), siis arvutage välja palju finantsi (kui asi on selles taga muidugi) see vajab ja püüan järgmiseks aastaks leida toetaja kes selle kinni maksab.
Kes veel aru pole saanud, siis minu eesmärk ei ole kedagi kritiseerida või õpetada, eesmärk on ikkagi püüda panna asju teise nurga alt nägema ja leida lahendus, et selliseid asju rohkem ei juhtuks.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 29. 05. 2019. 08:09
Postitas KaupoR
kalari kirjutas: ↑28. 05. 2019. 22:32
Minu mäletamist mööda said kolmapäevakud alguse nelja aktiivse ja maastikurattasõitu armastava harrastusratturite klubi initsiatiivil.
Ma kõiki detaile lõpuni ei tea aga algne idee tuli vist hr Idarannalt, kes mingil ajal ostis radade tegemise "sisse" allhanke korras ja sealt hakkas asi minema.
Aga seda teemat lugedes tekib aina enam tunne, et kolmapäevakud on ise enda edu ohvrid. Alguses oli "OUJEEE! 200 osalejat stardis" aga nüüd on osalejate arvud stabiilselt üle 200 ning hakkab kitsaks jääma. Sarja eesmärk on olnud pakkuda selliseid sõidukohti, kuhu valdavalt saaks tulla Tallinnast rattaga (jah ma tean, et "Tallinn" on lai mõiste - mis õismäelasele kodurada on Piritalt tulijale võibolla kauge). Seega on potentsiaalsete radade ala piiratud. Siin on räägitud Keila-Joast ja võiks ju ka Rõõsale minna aga need on pigem juba liiga kaugel. Seega tuleb läbi ajada sellega, mis on siinsamas. Geograafiat kitsendab veel ka maade eraomand. Lisaks geograafiale on tänapäeval kõva pähkel keskkonnaametnikud ja -teenistused, kes laia joonega piirangualasid seavad. Seega jääb võimalike korralduskohtade valik aina kitsamaks, kuid loodame, et inimeste südamed ja meeled avarduvad ning mahutakse sinna ära, mis pakkuda on. Eelmise aasta suurepärane täiendus oli Maardu karjääri tagune ala, loodame, et midagi sarnast võiks lähiajal veel sarja lisanduda.
Vaatasin nüüd hooelga üle, kas ja mida juhend möödumiste jms kohta ütleb. Kui vaadata kahte lauset koosmõjus, siis on selge, et igasugune soojendaja, rajaga tutvuja, treener, lapsevanem jms
PEAB ANDMA VÕISTLEJALE TEED, sõltumata sellest, kas ta on osalenud mõnel suurtuuril, olnud koondise liige, omab garaažis Maseratit või on presidendilt ordeni saanud.
Võistlusdistantsi läbijaid eristab muul põhjusel rajal viibijatest (soojendus, rajaga tutvumine vms) ratta ette kinnitatud võistlusnumber. Kõigil rajal viibijatel on kohustus võistlejatele teed anda.
Võistlusdistantsi läbijal ei ole kohustust rada anda. Kuna tegemist pole mass-stardiga (va viimane etapp) ja ringiga mahajääjaid ei ole, siis on see ka igati mõistetav ning võistleja vs võistleja olukorras möödumine kiirema enda mure. Loomulikult võiks aeglasem pakkuda võimalust ja mitte sihilikult takistada.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 29. 05. 2019. 08:16
Postitas Mati
Mõni sõna ühelt korraldajalt.
1. Rajal tuvastatud ahvid on saanud ja saavad ka edaspidi karistada. Eriti püüdliku etteaste korral mõlemad osapooled.
2. Pretensioonid tasub esitada korraldajale, kes siis ka saab asjaga tegeleda. Traktaadid foorumis väga ei aita.
3. Lasterada tehakse, kui seda võimaldab eelkõige maastik ja võistluslogistika
4. Õpime rajal arvestama lastega nagu eeldame, et meiega arvestatakse nt tänavaliikluses
5. Terad sõelutakse sõkaldest 20. juulil Haanjamail XCO EMV'l (pane kalendrisse kui pauk läheb kolmapäeviti regulaarselt "tigude" pärast tühja).
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 29. 05. 2019. 08:30
Postitas KaupoR
indro kirjutas: ↑29. 05. 2019. 06:26
Kuna eraldi lasterada tundub ainuke mõistlik lahendus (vähemalt minu vaatevinklist), siis arvutage välja palju finantsi (kui asi on selles taga muidugi) see vajab ja püüan järgmiseks aastaks leida toetaja kes selle kinni maksab.
Oleks see vaid nii lihtne
Kui selle finantsiga Keskkonnaameti ukse taha ilmud, lõpetad pogris!
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 29. 05. 2019. 11:15
Postitas indro
KaupoR kirjutas: ↑29. 05. 2019. 08:09
Vaatasin nüüd hooelga üle, kas ja mida juhend möödumiste jms kohta ütleb. Kui vaadata kahte lauset koosmõjus, siis on selge, et igasugune soojendaja, rajaga tutvuja, treener, lapsevanem jms
PEAB ANDMA VÕISTLEJALE TEED, sõltumata sellest, kas ta on osalenud mõnel suurtuuril, olnud koondise liige, omab garaažis Maseratit või on presidendilt ordeni saanud.
Võistlusdistantsi läbijaid eristab muul põhjusel rajal viibijatest (soojendus, rajaga tutvumine vms) ratta ette kinnitatud võistlusnumber. Kõigil rajal viibijatel on kohustus võistlejatele teed anda.
Võistlusdistantsi läbijal ei ole kohustust rada anda. Kuna tegemist pole mass-stardiga (va viimane etapp) ja ringiga mahajääjaid ei ole, siis on see ka igati mõistetav ning võistleja vs võistleja olukorras möödumine kiirema enda mure. Loomulikult võiks aeglasem pakkuda võimalust ja mitte sihilikult takistada.
Eks me kõik oskame reegleid lugeda aga inglise keeles on väljend
common sense ehk elus ei pea kõiki asju läbi reeglite prisma vaatama või noh, vähemalt nii võiks olla normaalses ühiskonnas. Kui Sinu arust on olulisem M40 võistleja kui treener kes teeb lastega tööd rohkem fanatismist selle ala vastu ja saab siis veel sõimata ka, siis olgu nii. Vaba maa ja igaühel ilmselgelt on õigus oma arvamusele aga mul on raske sellisest statemendist mööda vaadata.
KaupoR kirjutas: ↑29. 05. 2019. 08:30
indro kirjutas: ↑29. 05. 2019. 06:26
Kuna eraldi lasterada tundub ainuke mõistlik lahendus (vähemalt minu vaatevinklist), siis arvutage välja palju finantsi (kui asi on selles taga muidugi) see vajab ja püüan järgmiseks aastaks leida toetaja kes selle kinni maksab.
Oleks see vaid nii lihtne
Kui selle finantsiga Keskkonnaameti ukse taha ilmud, lõpetad pogris!
Ma enda arust kirjutasin üsna konkreetselt
kui asi on selle taga, mis siin arusaamatuks jälle jäi, et seda oli vaja lausa eraldi postitusena välja tuua?
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 29. 05. 2019. 11:22
Postitas indro
Mati kirjutas: ↑29. 05. 2019. 08:16
Mõni sõna ühelt korraldajalt.
1. Rajal tuvastatud ahvid on saanud ja saavad ka edaspidi karistada. Eriti püüdliku etteaste korral mõlemad osapooled.
2. Pretensioonid tasub esitada korraldajale, kes siis ka saab asjaga tegeleda. Traktaadid foorumis väga ei aita.
3. Lasterada tehakse, kui seda võimaldab eelkõige maastik ja võistluslogistika
4. Õpime rajal arvestama lastega nagu eeldame, et meiega arvestatakse nt tänavaliikluses
5. Terad sõelutakse sõkaldest 20. juulil Haanjamail XCO EMV'l (pane kalendrisse kui pauk läheb kolmapäeviti regulaarselt "tigude" pärast tühja).
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 29. 05. 2019. 12:04
Postitas KaupoR
Vabandust aga mina pole küll kuskil mõelnud ega öelnud, et M40 on kuidagi etem kui treener, mis puudutab suu pruukimist.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 29. 05. 2019. 12:38
Postitas rai66
indro kirjutas: ↑29. 05. 2019. 11:15
KaupoR kirjutas: ↑29. 05. 2019. 08:30
indro kirjutas: ↑29. 05. 2019. 06:26
Kuna eraldi lasterada tundub ainuke mõistlik lahendus (vähemalt minu vaatevinklist), siis arvutage välja palju finantsi (kui asi on selles taga muidugi) see vajab ja püüan järgmiseks aastaks leida toetaja kes selle kinni maksab.
Oleks see vaid nii lihtne
Kui selle finantsiga Keskkonnaameti ukse taha ilmud, lõpetad pogris!
Ma enda arust kirjutasin üsna konkreetselt
kui asi on selle taga, mis siin arusaamatuks jälle jäi, et seda oli vaja lausa eraldi postitusena välja tuua?
Miks Sa Indro nii kuri oled
Vahepeal üllatad positiivselt ja siis võtad kõike isiklikult. Sina pakkusid abi.
Kaupo vastas viisakalt. Ja tõi selle eraldi postitusena välja, et ka teised, kellel sama küsimus võib tekkida oleksid kursis, et asi pole rahas.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 29. 05. 2019. 14:43
Postitas indro
rai66 kirjutas: ↑29. 05. 2019. 12:38
Miks Sa Indro nii kuri oled
Vahepeal üllatad positiivselt ja siis võtad kõike isiklikult. Sina pakkusid abi.
Kaupo vastas viisakalt. Ja tõi selle eraldi postitusena välja, et ka teised, kellel sama küsimus võib tekkida oleksid kursis, et asi pole rahas.
Ma ei ole kuri, ma olen konkreetne ja kui ma olen nimme eraldi kirjutanud sulgudesse lisainfo, et ei tekiks justnimelt valesti mõistmist, siis milleks seda eraldi nämmutada?
Aga peace kõigile, tegelikult olete valdavalt toredad inimesed ja ilmselgelt on see teema tulnud ainult kasuks, vähemalt minu arust.
Re: Käitumine rajal
Postitatud: 05. 06. 2019. 19:56
Postitas sil
Tere
Mina (Silver Schultz) sain teada alles tänasel kolmapäevakul, et sellest loost selline suur mull on üles keeratud!
Teema algatus väga õigustatud.
Ütlen ausalt, et osad noored, kes minu grupist kolmapäevakutel osalevad on trennis käinud napp paar kuud ja pole kõige selle möllu ja võistlemisega harjunud. Üritan neid võimalikult hästi õpetada nii sõitma, kui rajal käituma. Kõik see aga võtab aega ja vajab harjutamist.
Tarmoga on meil omavahel kõik selgeks räägitud ja asi jonksus!
Kuna rahvast on stardis palju, siis kiirematele ettejäämist tuleb ikka ette, kindlasti niipalju kui võimalik anname oma grupiga ka neile rada, Kakumäel oli lihtsalt halbade asjade kokkusattumine (kitsas sild ees ja kaks 7 aastast kutti, kes ei julgenud sealt ka ratas käe kõrval üle minna, samuti ei olnud minul kuhugi nii kiirelt hüpata)
Tänase kohta saan öelda ainult kiidusõnu, KÕIK olid väga viisakad möödumisel!
Silver Schultz