1. leht 1-st
1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 21. 05. 2020. 13:56
Postitas dh
Kas Neeruti XCO ring on ka juba tähistatud? Nädalavahetusel plaan sinna sõitma minna.
Re: Eesti Olümpiakrossi Karikasari 2020
Postitatud: 21. 05. 2020. 14:47
Postitas makaak2
dh kirjutas: ↑21. 05. 2020. 13:56
Kas Neeruti XCO ring on ka juba tähistatud? Nädalavahetusel plaan sinna sõitma minna.
See aastaringi tähistatud
Re: Eesti Olümpiakrossi Karikasari 2020
Postitatud: 21. 05. 2020. 15:27
Postitas dh
makaak2 kirjutas: ↑21. 05. 2020. 14:47
dh kirjutas: ↑21. 05. 2020. 13:56
Kas Neeruti XCO ring on ka juba tähistatud? Nädalavahetusel plaan sinna sõitma minna.
See aastaringi tähistatud
Ma pean silmas konkreetset Husqvarana XCO sarja raames sõidetavat rada.
Re: Eesti Olümpiakrossi Karikasari 2020
Postitatud: 21. 05. 2020. 17:18
Postitas kalari
dh kirjutas: ↑21. 05. 2020. 15:27
makaak2 kirjutas: ↑21. 05. 2020. 14:47
dh kirjutas: ↑21. 05. 2020. 13:56
Kas Neeruti XCO ring on ka juba tähistatud? Nädalavahetusel plaan sinna sõitma minna.
See aastaringi tähistatud
Ma pean silmas konkreetset Husqvarana XCO sarja raames sõidetavat rada.
Minu teada on äratuntavalt tähistatud. Nv sinna treenima minejaid on üksjagu.
Re: Eesti Olümpiakrossi Karikasari 2020
Postitatud: 22. 05. 2020. 20:48
Postitas aivarp
Stardi asukoht on Tomi juures?
asukoht õige?
https://goo.gl/maps/oht93oyrwaQY42Bt7
Re: Eesti Olümpiakrossi Karikasari 2020
Postitatud: 22. 05. 2020. 21:10
Postitas kalari
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 25. 05. 2020. 20:36
Postitas Mezz
Tere!
Teen väikse ülevaate sellest, mis seisus on rada ning mis on 30. mail ees ootamas. Rajakaardid ise on
www.xco.ee lehel kenasti üleval ning nädalavahetusel sai ka rada tähistatud.
Rada muutub iga päev järjest sujuvamaks ning mõnusamaks. Kui nüüd nädala sees korra vihma ka annaks, siis on laupäeval vast kõik tingimused ideaalsed
Soovitan kindlasti rajaga enne võistluspäeva tutvuda kuna tegemist on kõvasti üle keskmise tehnilise rajaga. Rajameistriks on teada tuntud Toomas "TOM" Tuuna.
Lastesõit ja noortesõit toimuvad teada tuntud formaadis, kus võistlejad läbivad teatud arvu ringe. Põhisõidul katsetame aga väikest erisust - nimelt on stardiring eraldi 2,7 km ring mida võistlejad läbivad vaid korra enne 4,4 km põhiringile suundumist. Sedasi saame pakkuda põhisõidu osalejatele enamuse sellets, mis ennast TOM-i kodumetsas peidab
Hea võimalus selleks, et edasiseks hooajaks amordirõhud ja rehvivalik paika saada
Korraldusliku poole pealt peame jälgima EJL-ilt alla antud suuniseid ja lähtuma ka Vabariigi Valitsuse suunistest. Sellest tulenevalt ei ole võistluskeskusesse oodatud lihtsalt pealtvaatajad, võistluskeskuse alal võivad viibida vaid sportlased, neid teenindav personal ja korraldajad. Kokku võib võistlustluskeskuse alal (stardi ala ja parkimise ala) viibida kuni 100 inimest.
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 25. 05. 2020. 22:06
Postitas kalari
Ma käisin täna teistkordselt rada proovimas. Iga ringiga hakkas paremini minema. Siiralt soovitan igaühel kes võistlusel osaleda plaanib, võtta aega rajaga tuvumiseks. Kõik on sõidetav, ainult nõuab aega, et harjutada. Raja peremees "kurtiski" et eile olevat üks auto veel kell 22 seisnud ja metsas sõitvat omaniku oodanud.
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 30. 05. 2020. 11:27
Postitas gandalf
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 31. 05. 2020. 08:18
Postitas Rain
Ma olin siiani sellest rajast vaid legende kuulnud. Teadjad mehed olid selle nimetanud Eesti kõige tehnilisemaks rajaks. Neljapäeval käisin proovimas, esimesel ringil oli jala välja võtmist üsna palju, sõitsin teravamates kohtades B- liine ja proovisin rattal püsida. Teine ring sujus paremini, meenus, et mu rattal on dropper post, õppisin kuidas see töötab ja sellest oli abi. Kolmandal korral proovisin puhtalt sõita ja peale mõningast mediteerimist õnnestus kõik elemendid ära sõita.
Võistluspäeval sõitsin raja korra meeldetuletuseks läbi, midagi meelde ikka ei jäänud ja esimesel ringil puterdasin palju- jäin käiguvahetusega totaalselt hiljaks, lõin pedaali kuhugi pihta, jäin dropperi näppimisega hiljaks, lenksuga vasta puud jne. Edasi hakkas üha paremini sujuma ja kaks viimast ringi oli juba väga nauditav. Vägavägaväga äge rada! Õppisin päevaga rohkem sõitma kui vahest aastaga!
* vinge, et on inimesi, kes seda XCO sarja korraldavad. Aitäh!
* väga vinge, et stardikoridorid olid osalejaid täis. Nii noori kui ka seenioreid!
* kurb, et M- eliidi protokoll on tühi. Null!
* seeniorite tase on ülikõva- Rohtmets, Malva, Epner jt. liikusid hoogsalt.
* ülaviis häälekale publikule (Tõnn ja teised) Tehvandi ja 5 korruse all.
* kõrge ülaviis läheb sellele vanaisale, kes selle raja sinna ürgmetsa on ehitanud. Olen kindel, et seal metsas on kohti, kuhu inimese jalg pole peale Põhjasõda astunud ja nüüd on keegi sinna kilomeetrite viisi rada kaevanud, viraaze ja hüppeid ehitanud, palke veeretanud. Lihtne arvutus näitab et energia hulk, mis selle raja ehitamisse on kulunud ületab 3 kordselt tänaöise Space X kosmosesse saatmisele kulunud energia koguse. Aasta vanaisa kandidaat raudselt!
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 31. 05. 2020. 09:10
Postitas parmaat
Kas see rada on kasutatav ja märgitud ka peale võistlusi nüüd?
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 31. 05. 2020. 09:16
Postitas kalari
Rain kirjutas: ↑31. 05. 2020. 08:18
* kurb, et M- eliidi protokoll on tühi. Null!
Päris null ikka polnud ju. Ja lätlased olid tegelikult eliit, kes panid ennast ekslikult Sport klassi. Julgeks öelda, et Rohtmets oma tänases treenituses väärib ka vähemalt Eesti kontekstis eliitklassi litsenssi. Paraku ei tea, mis hoidis eemale M. Loo ja P. Pruusi. Ülejäänud Eesti noored eliidi tasemel xco-d sõitma suutelised on pöördunud maanteele, et seal oma sinilindu püüda.
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 31. 05. 2020. 09:24
Postitas kalari
parmaat kirjutas: ↑31. 05. 2020. 09:10
Kas see rada on kasutatav ja märgitud ka peale võistlusi nüüd?
Jah, see rada ja selle eelnevad versioonid on olnud juba aastaid kõigile "welcome" põhimõttel kasutamiseks. Peremees hooldab jõudumööda, tähistus on metsas 365 päeva aastas. Ainus, mida tuleb tähele panna, et taluhoovist läbi sõites peaks austama peremehe privaatsust, võimalusel hoida metsa serva. Autoga päris talu juurde sõita pole mõistlik, võiks parkida kohe sissesõidu tee alguses olevale murule.
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 31. 05. 2020. 09:49
Postitas Rain
kalari kirjutas: ↑31. 05. 2020. 09:16
Rain kirjutas: ↑31. 05. 2020. 08:18
* kurb, et M- eliidi protokoll on tühi. Null!
Päris null ikka polnud ju. Ja lätlased olid tegelikult eliit, kes panid ennast ekslikult Sport klassi. Julgeks öelda, et Rohtmets oma tänases treenituses väärib ka vähemalt Eesti kontekstis eliitklassi litsenssi. Paraku ei tea, mis hoidis eemale M. Loo ja P. Pruusi. Ülejäänud Eesti noored eliidi tasemel xco-d sõitma suutelised on pöördunud maanteele, et seal oma sinilindu püüda.
Jah, paberil oli paar nime, selles suhtes on sul õigus. Ja lätlased olid, nõus. Aga ma pigem pidasin silmas taseme poolest eliiti. Taseme poolest eliitsõitjaid, treenivaid sportlasi, kes ongi päriselt jalgratturid ei olnud ühtegi. Rohtmets, Malva, Epner ja mõnigi teine võiks vabalt eliiti sõita, aga seda põhjusel et seda päris eliiti pole! Aga tegemist on 40 aastastega, kellele meeldib rattaga sõita, mitte eliitratturitega. Rohtmets on lihtsalt looduslaps, kes isegi peale seda kui ta pole kaks aastat trenni teinud, pole võistelnud, viib end nelja nädalaga sellisesse vormi, et võib XCOd kõigiga võidu sõita. Eriti kui rada on nõudlik ja vajab tasakaalu hoidmist. Aga eliitrattur, selle päris tähenduses, ta minu arvates pole. Osav ja kiire on küll
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 31. 05. 2020. 10:27
Postitas kalari
Rain kirjutas: ↑31. 05. 2020. 09:49
[ Aga ma pigem pidasin silmas taseme poolest eliiti. Taseme poolest eliitsõitjaid, treenivaid sportlasi, kes ongi päriselt jalgratturid ei olnud ühtegi.
Rain, me sinuga teame ju selle probleemi tausta väga hästi. Kõik see on eeskätt on kinni sportlaste ja treenerite/taustajõudude mõttemaailmas, et rattasporti tasub teha tipptasemel vaid ja ainult, eesmärgiga, saada korraliku palga peale. Ja rattamaailmas on maanteel võimalik saada kusagile klubisse palgale. Kasvõi veevedajaks, kes teenib sellegi poolest karjääri lõpuks korraliku kapitali (loodetavasti nüüd keegi ei solvunud?)
Loo ja Lõivu taolisi, kes harrastavad ala eeskätt selle pärast, et see neile naudingut pakub ja on nõus ots-otsaga hakkama saamisega on vähe.
Kusjuures remargi korras ütlen, et maailmas on väga-väga palju tipp tasemel harrastatavaid spordialasid, kus keegi ei eeldagi, et sportlaskarjääri käigus endale pensionisammas välja teenitakse. Aga näe - ikka inimesed treenivad, võistlevad, otsivad toetajaid, naudivad protsessi ja on õnnelikud. Eks nende "mootoriks" ole inglise keelne - passion, mis muud?
P.S. Sul tasuks minna ja vestelda tulevase eliidi, ehk praeguste 14-16 klassi parimate maastikuratturitega, eeskätt nende treenerite ja vanematega, et millisena näevad nemad oma tuleviku rattamaailmas. Valdav meelsus on seotud majandusliku kindlustunde tagamisega.
Sry, see oli off-topic!
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 31. 05. 2020. 18:39
Postitas MarttiM
Rain kirjutas: ↑31. 05. 2020. 08:18
Põhjasõda astunud ja nüüd on keegi sinna kilomeetrite viisi rada kaevanud, viraaze ja hüppeid ehitanud, palke veeretanud. Lihtne arvutus näitab et energia hulk, mis selle raja ehitamisse on kulunud ületab 3 kordselt tänaöise Space X kosmosesse saatmisele kulunud energia koguse. Aasta vanaisa kandidaat raudselt!
See töö on tõesti metsik! Mäletan kuidas peremees mulle 3 aastat tagasi tagasihoidlikult ütles, et tahtis prouale kepikõnni rada teha
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 31. 05. 2020. 19:06
Postitas raikzz
Kõik tore aga kuidas 3nda hooajaga pole startikutsumist ikka paika saadud on müstika, see on nii lappes kui üldse võimalik olla saab
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 31. 05. 2020. 20:10
Postitas Mezz
Noniii...Võtaks omalt poolt ka selle ürituse kokku. Veel kuu aega tagasi olin üsna kindel, et seda etappi ei toimu ja hea kui juulis saab realselt võistlema hakata. Aga kui siis 18. mai selgus, et üritust saab läbi viia, siis sai sisuliselt 0 ettevalmistuse pealt kiirelt üritust organiseerima hakatud
Kuna kõik puhkused olin juba ka edasi lükanud, siis sisuliselt mingit rajaehitust kui sellist ei oleks ise jõudnud enam ette võtta. Õnneks olime Toomasega talvel flirtinud mõttega, et võiks etapi ikkagi tema juures teha. Nüüd sai siis kibekiirelt see plaan uuesti veerema pandud. Siinkohal tänaksingi Toomast, kes on kogu selle müstiliselt mõnusa ja mõneti ärevust tekitava raja looja. Ja proua, kellele see kunagi kepikõnni rajaks sai loodud on endiselt elus ja kõnnib seal oma keppidega..nii oli ka rajamärgistuse aeg
Minu suured tänud perekond Sirvelitele (Margus, Merili ja Anet), kes aitasid lahendada logistilisi probleeme, olid abiks rajamärgistamisel, registreerimisel ja võistluskeskuse ehitamisel ning kokku pakkimisel. Tänusõnad ka Vahurile, kes tegi ajavõttu ning aitas kaasa korraldusele. Ja unustada ei saa meedikut ja kommentaator Robit
Tänusõnad ka Ado Heinale, Rattabaasile ja Coffe Habits OÜ-le, kes andsid oma panuse selleks, et auhinnalaual oleks liskas karikatele ka midagi muud või et auhinnad üldse kohale jõuaks
Ja mainiks ära ka selle, et kui EJL-il ei oleks sponsorluslepingut Husqvarnaga, siis sellisel kujul sellist üritust ei oleks saanud toimuda
Mul on hea meel, et mul on mõistev pere, kes andis mulle üldse aega, et see asi ette võtta
Aga võitlusest endast ka. Hea oleks teada seda, kuidas siis osalejad suhtusid põhisõidu esimesse nn stardiringi. Soov oli anda sõitajatele võimalus sõita nii ruurel osal sellest rajast kui võimalik. Ja uskuke mind..metsas on veel ägedaid kohti, kuid kõike lihtsalt ei olnud võimalik selles formaadis rajaks teha. Hea meel, et võistlus kulges ilma suuremate traumadeta ning lõpetajate % oli üsna suur
Starti kutsumise ettevalmistamine on kohtuniku ülesanne ning ma ei tea lõplikult seda, mille alusel ta selle järjestuse tegi. Meil ei ole sarjas läbivalt kõikidel etappidel samad kohtunikud ning seekod oli kohtunik üldse selle sarja juures esimest korda. Eks selle starti kutsumisega on alati nii, et kõik ei ole kunagi lõpuni rahul. Muud ma siin ütelda ei oska. Ning suur tänu kõikidele osavõtjatele - teile see asi saigi tehtud
Erki Mentali poolt tehtud pildid:
https://mega.nz/folder/nd5l2ShA#-QrVEN1CdaYuWOhL7DeSeA
Tulemused:
https://xco.ee/tulemused/
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 31. 05. 2020. 21:10
Postitas dh
Suured tänud korraldajatele, väga äge kuid ka väga raske laupäev oli!
See stardiring oli kõige aegade vingem stardiring üldse. Tõsi küll kuskil viimases kolmandikus sõites sai trackstandigut üksjagu harjutatud ning ees toimunud kukkumiste tõttu pidi sõiduliinis mitmeid äkilisi ja ebaoptimaalseid korrektsioone tegema. Samas kuskil poole stardiringi pealt, kui rada keeras tagasi parkla poole, oli rada juba vaba ning võis tulistada nagu jalad lubasid.
Ma olen päris mitu korda varemgi Tommi rada sõitmas käinud, kuid õppida on ikka veel väga palju, kasvõi seetõttu et alati on midagi uut juurde tekkinud.
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 01. 06. 2020. 06:15
Postitas KaupoR
Mezz kirjutas: ↑31. 05. 2020. 20:10
Starti kutsumise ettevalmistamine on kohtuniku ülesanne ning ma ei tea lõplikult seda, mille alusel ta selle järjestuse tegi. Meil ei ole sarjas läbivalt kõikidel etappidel samad kohtunikud ning seekod oli kohtunik üldse selle sarja juures esimest korda. Eks selle starti kutsumisega on alati nii, et kõik ei ole kunagi lõpuni rahul.
Tegelikult on ju sarjal juhend, mis ütleb konkreetsel starti kutsumise reegli ära (juhendi p 11). Kui seekord peakohtunik tegi vaid erandeid ega lähtunud põhireeglist, siis peaks temalt küsima, et mis juhtus?
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 01. 06. 2020. 10:26
Postitas Rain
MarttiM kirjutas: ↑31. 05. 2020. 18:39
Rain kirjutas: ↑31. 05. 2020. 08:18
Põhjasõda astunud ja nüüd on keegi sinna kilomeetrite viisi rada kaevanud, viraaze ja hüppeid ehitanud, palke veeretanud. Lihtne arvutus näitab et energia hulk, mis selle raja ehitamisse on kulunud ületab 3 kordselt tänaöise Space X kosmosesse saatmisele kulunud energia koguse. Aasta vanaisa kandidaat raudselt!
See töö on tõesti metsik! Mäletan kuidas peremees mulle 3 aastat tagasi tagasihoidlikult ütles, et tahtis prouale kepikõnni rada teha
Sellisel juhul vajab Eesti rohkem häid kepikõnni radasid. Kepikõnd massidesse!
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 01. 06. 2020. 10:30
Postitas Rivo
Esimestest startidest mõned pildid
SIIN
Re: 1 etapp – 30. mai Neeruti
Postitatud: 02. 06. 2020. 10:14
Postitas vigurivänt
Mezz kirjutas: ↑31. 05. 2020. 20:10
Hea oleks teada seda, kuidas siis osalejad suhtusid põhisõidu esimesse nn stardiringi.
Üks soovitus raja tuunimiseks oleks, et ka suvalisele sirgele saab paralleelselt teise liini teha, mis annab aeglasemast möödumisvõimaluse. Võib ka algse liini mingiks ajaks kinni panna, et teist rohkem tallataks. Kuigi, see polnudki nii hull probleem, kui siis vaid alguses. Ilmselgelt on tegelasi, kes kruusal suudavad ülihelikiirust näidata, aga tehnilistel lõikudel jäävad kohe hätta, see pani ka sel korral paljude jaoks sõidu algusesele pitseri. Võrdsete vastaste korral on alguses ära antud meetrid väga keerulised tagasi tulema. Praegusel stardiringil on muidugi ruumi nii vähe, et sinna uut liini küll kuidagi ei tee, aga põhirajal leiaks kindlasti selliseid kohti. Ja need peaksid olema pikemad kui 4-5m. Ma muidugi räägin enda jutule nüüd vastu, aga isiklikult küll praegusest joonest kusagile kõrvale ei tahaks kalduda, see oli nii vinge
Stardikorralusest: Naistest oli eriti kahju, kes pidid sealt tagumisest reast end läbi närima, aga kindlasti sai paremusjärjestus selgitatud. Ja respekt tegelaste ees, kes kohe stardigruppi sisenedes said aru, et nende koht on natuke tagapool ja andsid kiirematele parema positsiooni.