1. leht 3-st
Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 27. 11. 2020. 02:31
Postitas mi.re
Heihopsti, aeg rääkida maanteehooajast 2021.
Kalender on avaldatud, ent regamine veel avatud pole. Siiski, kalendrit saab näha siin:
https://aerobike.ee/et/maanteekarikasari
Nüüd siinkohal aga üks suur muudatuste plaan tagasiside andmiseks. Nimelt hooajaks 2021 on plaan seine pikk sõit jagada kaheks, nii et tekib neli distantsi valikut:
a) Pikk eliit sõit.
b) Pikk harrastussõit
c) Lühike sõit
d) Noortesõit
PS! Stardigrupid kaovad, igal distantsil jääbki ainult üks stardigrupp. Oluline on aga saavutada olukord, kus osalejate arvud jaguneksid nelja distantsi vahel võimalikult võrdselt. Kuidas selleni jõuda?
VARIANT A (demokraatlik variant, ent läbikukkumise risk on suur)
a) Pikk eliidi sõit - selles osalemiseks peab olema EJL litsentsiga rattur. Ilma litsentsita liituda ei saa. ME, MU ja MJ litsentsi omanikele on see ainukeseks võimaluseks sarjas osaleda. Senioride litsentsi omanikud saavad valida, kas osaleda sellel distantsil või pikal harrastajate distantsil. Autasustakse etappidel absoluutarvestuse 12 parimat ratturit, seal hulgas ka esikuuikule rahaline auhind. Hooaja kokkuvõttes autasustatakse nii absoluuti kui kõigi vanuseklasside esikolmikuid nii medali kui esemelise auhinnaga.
b) Pikk harrastussõit - sellel distantsil ei tohi osaleda ME, MU ja MJ litsentsi omav sportlane. Seeniorlitsentsiga võib osaleda, ent saavad osaleda ka ilma litsentsita ratturid. Autasustakse etappidel absoluutarvestuse 12 parimat ratturit, ent auhinnaks on ainult medal. Rahalist või esemelist auhinda ei ole. Hooaja kokkuvõttes autasustatakse nii absoluuti kui kõigi vanuseklasside esikolmikuid vaid medaliga. Esemeliseid auhindu ei ole.
c) Lühike sõit - ei saa osaleda nooremate kategooriate litsenseeritud ratturid kui M60+ ja N40+ ratturid. Laias plaanis on see sõit mõeldud siiski vaid ilma litsentsita harrastajatele. Autasustakse etappidel absoluutarvestuse 12 parimat ratturit, ent auhinnaks on ainult medal. Rahalist või esemelist auhinda ei ole. Hooaja kokkuvõttes autasustatakse nii absoluuti kui kõigi vanuseklasside esikolmikuid vaid medaliga. Esemeliseid auhindu ei ole.
d) Noortesõit - kohutuslik ja ainus valik kõigile, kes on M16 või N18 ja nooremad. Autasustakse etappidel absoluutarvestuse 12 parimat ratturit medali ja esemelise auhinnaga. Hooaja kokkuvõttes autasustatakse nii absoluuti kui kõigi vanuseklasside esikolmikuid medali ja esemelise auhinnaga.
VARIANT B (kindla peale minek, ent ebademokraatlik. On rist, et osadelt võtab see sarjas osalemise motivatsiooni)
a) Pikk eliidi sõit - osalemiseks peab olema EJL litsents ning see on ainus valik sarjas MJ, MU, ME, MSen1 ja M Sen2 ratturitele. Auhinnapoliitka on sama mis eelmise variandi puhul.
b) Pikk harrastajate sõit - litsents pole vajalik, kuid ei või osalejada eelmises punktis loetletud litsentside omanikud. M Sen 3 ja vanemad litsenseeritud ratturid saavad valida, kas osaleda siin või eliidi sõidus.
c) Lühike sõit - sama mis ennem
d) Noortesõit - sama mis ennem.
VARIANT C - (piits ja präänik, põnev kuid jube keeruline. Osalejad jaotatakse suures plaanis kahe sõidu vahel samal põhimõttel nagu varem olid stardigrupid)
Kahel pikal distantsil on ühine punktisüsteem, kus punktid jagunevad umbes nii, et eliitdistantsi võitja saab 100+12p, teine koht 99+11p jne. Harrastusdistantsi võitja saab aga 50+12p, teine 49+11p jne. Teisisõnu harrastajate sõidu võit on sama väärtuslik kui näiteks eliidi sõidu 39. koht ehk kõvasti väärtuslikum kui eliidi sõidu viimane koht, ent kaugel sellest, mis eliidi sõidu esimene ots. Kahe pika sõidu start antakse suhteliselt lühikese vahega, näiteks 2 minutit.
Esimesel etapil:
a) Pikk eliit sõit - eelmise hooaja koondprotokollis esimese 75 hulka kuuluvad ratturid ja MJ, MU ja ME litsensti omanikud
b) Pikk harrastajate sõit - kõik ülejäänud osalejad.
Alates Teisest etapist:
a) Pikk eliit sõit - jooksva hooaja koondpunktide protokolli alusel esimese 75 hulka kuuluvad ratturid ning MJ, MU ja ME litsentside omanikud.
b) Pikk harrastajate sõit - kõik, kes soovivad sõita pikka sõitu, ent ei kuulu eelnevas punktis loetletute sekka.
Igal etapil autasustatakse mõlema sõidu 12 parimat, ent eliitsõit saab ka rahalise auhinna, harrastajate sõit ainult medalid. Hooaja kokkuvõttes autsaustatakse ühise punktitabeli absoluutarvestuse 12 parimat ning iga vanuseklassi 3 parimat kahe pika sõidu ühise punktiarvestue alusel.
Lühike ja noortesõit toimuvad sama süsteemi alusel kui eelmistel variantiel.
VARIANT D - pakkuge ise.
Tagasiside Teretulud!
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 27. 11. 2020. 12:58
Postitas erko
Mis selle pika distantsi kaheks löömise eesmärk oleks? Kas ratturite parem turvalisus tänu väiksematele gruppidele?
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 27. 11. 2020. 13:42
Postitas mi.re
erko kirjutas: ↑27. 11. 2020. 12:58
Mis selle pika distantsi kaheks löömise eesmärk oleks? Kas ratturite parem turvalisus tänu väiksematele gruppidele?
Eesmärk on pakkuda suuremale hulgale ratturitele ägedamat võistlusemotsiooni. Muidgi kaasneb ka suurem ohutus. Aga täna olen kuulnud tagasisidet, et pikal sõidul on tänu proffidele tase läinud nii kõrgeks, et ka üsnagi tugevatel harrastajatel on seal keeruline. Tulemuseks on see, et paljud on üle kolinud lühikesele distantsile, ent ka seal sõidetakse juba keskmiseid 43/44 km/h. Seega päris harrastajal ei olegi enam Filter Maanteekarikasarjas kohta. Eesmärk oleks saavutada olukord, kus eliitmehed ja tugevaimad harrastajad sõidaks eliit sõitu. Keskmiselt palju treenivad harrastajad saaksid sõita pikka harrastajate sõitu tundes, et neil on ka võimalus seal võidu peale sõita. Ja ka korra-kaks nädalas harjutav harrastussportlane leiaks endale sarjas väljundi, milleks võiks siis jääda lühike distants. Ehk siis pakkuda rohkematele inimestele neile jõukohast võidusõitu, nii et nad saaksid kogeda grupisõidu võlu, mitte ei peaks sõitma selle peale, et kas püsin grupis ära või mitte.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 27. 11. 2020. 14:09
Postitas Prommar
Mina kindlasti pooldan kaheks jagamist, sest olen just selline harrastaja, kes jaksab pikka sõita, aga peagrupi tempo käib enamasti üle jõu.
Ehk võiks startide vahe olla isegi pikem kui kaks minutit? Saaks stardikoridori rüselust vähemaks.
Variantide ja litsensinüansside koha pealt ei oska arvamust avaldada.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 27. 11. 2020. 14:19
Postitas erko
Ok, arusaadav. Kuna mul pole ei seniste ega pakutud uu(t)e reeglite järgi esimese 6-e ega ka 12-e hulka asja ning puudub ka litsents, siis need uued reeglid ei sega mind niikaua kui mul säilib õigus otsustada, kas sõidan etapil pikka või lühikest distantsi.
Iseenesest on muidugi tervitatav püüd ka harrastajatele võidu peale sõitmise võimalusi tekitada. Seega pika distantsi lahku jagamist toetan.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 27. 11. 2020. 14:23
Postitas Omiar
Olen iseenesest poolt et võistlussari peab ajas uuenema ja arenema.
Olen siis nö keskmisest rohkem treeniv harrastaja ja sõitsin lühikest sõitu see aasta.
Mind ennast see üldarvestus ei huvita. Kindlasti on tore hooaja lõpus auhinda saada ja viimastel etappidel ilmselt pingutaks kui lootust oleks aga eelkõige tahaks igal etapil võidu sõita ehk saada võistlusemotsiooni.
Harrastaja seisukohalt pole mõtet seda kokkuvõtet väga sihtida, sest teinekord teeb muu elu korrektuurid ja nõuab oma.
Olen nõus et senise lühikese distantsi sõidud võiksid olla raskemad, kuid mitte (palju) pikemad.
2020 etappidel (v.a. Haanja) oli lõpuprotokolli järgi peagrupis 50-60 ratturit ja seda on natuke palju. Palju selles osas, et reaalset võidusõitu on seal vähe. Praegu on nii, et ega neid eest ära sõitjaid väga ei ole. Pikem rada neid ilmselt juurde ei tekita. Paugutamine käib küll aga kui peagrupis on üle 50 ratturi, siis leidub alati keegi kes on hetkel värske ja kes siis jooksikutele järele paugutades veab kogu pundi kaasa. Nii et üldiselt võib starti minna teadmisega, et pole mõtet väga tõmmelda ja võib rahulikult finishit oodata kui suudad seal vajalikku jõudu/kiirust näidata.
Saan aru, et raskemate ja mitte pikemate radade leidmine on paras väljakutse.
Kui nö mõõdukamad harrastajad kes iseenesest suutsid peagrupis kaasa sõita lühikesest sõidust ära kaoksid, siis muutuks punt väiksemaks ja võidusõitu võiks rohkem olla. Sisuliselt võiks toimida ka lühikese sõidu pundi kaheks jaotamine tulemuste alusel ja mitte vanuse/litsentsi alusel. Piisab kui stardivahe on 5-10min ja korraldaja ajakava sisuliselt ei muutu.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 27. 11. 2020. 14:55
Postitas KaupoR
Pika sõidu dünaamikat muudaks hoobilt keeld UCI Continental, Pro Continental ja World Tour tiimidel osaleda. Sellistele tiimidele on UCI sõidud
Ma ei taha Ampler tiimi ära tappa aga kui ümberkorralduste eesmärk on sedasi sõnastatud, siis see oleks üks variant.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 27. 11. 2020. 16:27
Postitas Fan
Järgmine hooaeg kindlasti eliidi sõitjad asuvad enamus ajast eestist väljas. Et sõidud ilmselt gramm leebemad.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 27. 11. 2020. 23:24
Postitas soul
Palju selline lahendus motiveeriks tublisid treenijaid lühikesest sõidust pikka harrastussõitu üle kolima, teades, et ega esimese pundi keskmine kiirus eliidi puudumisel sealt väga oluliselt ei lange?
Lõpuks sõidad ikka oma võimete pundis, ainult uue lahenduse puhul teadmisega, et esimene punt on ehk lihtsalt väiksem ja heal juhul oled paar punti eespool.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 28. 11. 2020. 23:10
Postitas mi.re
soul kirjutas: ↑27. 11. 2020. 23:24
Palju selline lahendus motiveeriks tublisid treenijaid lühikesest sõidust pikka harrastussõitu üle kolima, teades, et ega esimese pundi keskmine kiirus eliidi puudumisel sealt väga oluliselt ei lange?
Lõpuks sõidad ikka oma võimete pundis, ainult uue lahenduse puhul teadmisega, et esimene punt on ehk lihtsalt väiksem ja heal juhul oled paar punti eespool.
Hetkel kipub maanteesõidud pigem olema nii, et kui peagrupist maha jääd, siis sõidad pigem üksinda või pisikes grupis. Uuenduse mõte oleks see, et kui kiiremast sõidust maha jääd, siis tuleb tagant aeglasema sõidu grupp, kuhu on võimalik sisse hüpata. Samuti autastatakse ju nii kiirema kui aeglasema sõidu esimest 12 kohta. Seega on ka mitte eliitsportlastel võimalik pikal distantsil poodiumikohtade peale heidelda. Tõsi, vastava sõidu poodiumile jõudmiseks tuleb muidgu ka selles sõidus startida. Kui kiiremast sõidust mahajääja võidab näiteks järgmise sõidu grupifiniši, siis ta ikkagi järgmise sõidu võitja olla ei saa.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 29. 11. 2020. 11:59
Postitas heikki
Mõlemale nii lühikesele kui ka pikale võiks panna 20km vähemalt otsa. Lühike kohati liiga lühike 60km võiks ikka minimaalne olla sõit.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 29. 11. 2020. 22:08
Postitas rolfvector
Raske ülesanne. Kõiki püstitatud eesmärke ei saavuta ükski pakutud ja pakkumata variant.
Muudatuste idee algas hästi, et tekitada üks pikk distants lisaks - kahe käega poolt! kuid gruppidesse jagamisega ja nende erinevate variantidega läks asi kiirelt lappama
Üritan ka midagi pakkuda kuid arvan, et erinevate distantside osalejad võiksid võimalikult vähese sekkumisega ise sõidu "masinaklassi" valida.
VARIANT - D
1. Pikk Eliidisõit
ME, MU, MJ + need ülejäänud kes soovivad. Auhinnad võiksid siis suureneda vms, et eliidi tunne oleks suurem
Ja vb MJ klassile eraldi autasu aga äkki ei ole oluline, ei tea täpselt.
2. Pikk "Tugevate" harrastajate sõit
Osaleda saavad kõik kes ei kuulu eliidisõidu alla.
3. Lühike "Nõrkade" harrastajate ja "tavainimeste" sõit
Litsentsiga Sen 1-3 ratturid ei tohiks siia ronida. Lisaks ei sobiks siia mingist vanusest (korraldaja otsustada) nooremad sõitjad.
4-5 distantsid - nendel nagunii ära määratletud kelle jaoks sõit on niiet neid muutma ei pea.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 01. 12. 2020. 09:57
Postitas Omiar
Kas pika distantsi sõidud toimuksid ühe stardina või kahe eraldi stardina?
Kui nüüd senise lühikese sõidu 50-60 esimest koliksid pikka sõitu, siis võiks oletada, et mõnda aega saab lühike sõit väga lahja olema.
Selle litsentsinõudega mängimise kohapealt tuleks meeles pidada, et harrastusratturil pole litsentsi mitteomamisel suurt midagi kaotada - EMV grupisõit ja veel mõni üksik võistlus.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 01. 12. 2020. 10:18
Postitas KaupoR
Omiar kirjutas: ↑01. 12. 2020. 09:57
...tuleks meeles pidada, et harrastusratturil pole litsentsi mitteomamisel suurt midagi kaotada - EMV grupisõit ja veel mõni üksik võistlus.
Eesti meistrivõistluseid peetakse ka muudel aladel peale grupisõidu. Kui kellelegi pole eestikad tähtsad, siis mõnele teisele on see võibolla aasta olulisim võistlus. Ära alahinda harrastajate meistrivõistluseid!!!
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 01. 12. 2020. 10:19
Postitas brunz
Auhindade b) ja c) sõidust ärakaotamine on jama
! S.t. ainult medalid on ...
Minuarust võiks see "vorstikott" ikka jääda, vähemalt esikolmikule ja hea kui esikuuikule saaks
!
Minul isiklikult kaob küll kohe "mott" ära.
...et tee trenni ja mina sõida eliidisõidus 12-ne hulka!? Lihtne öelda aga keeruline teostada.
Aga see puhtalt minu arvamus.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 01. 12. 2020. 13:03
Postitas riho
brunz kirjutas: ↑01. 12. 2020. 10:19
Auhindade b) ja c) sõidust ärakaotamine on jama
! S.t. ainult medalid on ...
Minuarust võiks see "vorstikott" ikka jääda, vähemalt esikolmikule ja hea kui esikuuikule saaks
!
Minul isiklikult kaob küll kohe "mott" ära.
...et tee trenni ja mina sõida eliidisõidus 12-ne hulka!? Lihtne öelda aga keeruline teostada.
Aga see puhtalt minu arvamus.
Mul ühe tuttava sõber jäi kord kaheksandaks. Vorstikotti ei saanud ja "mott" kadus ära. Sealt edasi sai alguse totaalne allakäik. Trenni enam ei teinud, võistlustekl ei käinud, firma läks pankrotti, naine läks ära. Ta hakkas võitlema MMS ja lamemaa eest ning 5G ja maskide vastu. Ohtlik värk.
Brunn, kui Sa juba orgunnima hakkad, siis räägi vorstikotid vähemalt kuni kaheksanda kohani välja, muidu võib olukord kontrolli alt väljuda:-).
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 01. 12. 2020. 13:39
Postitas lainel
Variant B on väga hea. Las jääb see
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 01. 12. 2020. 14:09
Postitas gtr 3.0
Mind isiklikult auhinnad ei motiveeri vähimalgi määral, võiks medalitaolised asjad vbla ainult esikolmikule jätta. Auhindade kaotamise ja ehk ka muude asjade arvelt võiks hoopis osalustasu vähendada, siis ehk osaleks edaspidigi. Hetkel kaob motivatsioon osalustasu vaadates. Ilmselt kuulun oma arvamusega selles rikaste spordis vähemusse aga siiski arvamus on avaldatud.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 01. 12. 2020. 14:33
Postitas KaupoR
gtr 3.0 kirjutas: ↑01. 12. 2020. 14:09
Hetkel kaob motivatsioon osalustasu vaadates.
Kus sa 2021 osalustasu näed?
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 01. 12. 2020. 14:50
Postitas gtr 3.0
KaupoR kirjutas: ↑01. 12. 2020. 14:33
gtr 3.0 kirjutas: ↑01. 12. 2020. 14:09
Hetkel kaob motivatsioon osalustasu vaadates.
Kus sa 2021 osalustasu näed?
Vaevalt see väiksem on 2020 aasta omast.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 01. 12. 2020. 18:16
Postitas Prommar
Kas Viljandi on nüüd lõplikult kalendrist väljas?
Kui etappe on vähem (2019 oli 8, 2021 on plaanis 6), võiks ka sileda maa uhamise % väiksem olla.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 01. 12. 2020. 22:27
Postitas velonaut
mi.re kirjutas: ↑27. 11. 2020. 13:42
Eesmärk on pakkuda suuremale hulgale ratturitele ägedamat võistlusemotsiooni. Muidgi kaasneb ka suurem ohutus. Aga täna olen kuulnud tagasisidet, et pikal sõidul on tänu proffidele tase läinud nii kõrgeks, et ka üsnagi tugevatel harrastajatel on seal keeruline. Tulemuseks on see, et paljud on üle kolinud lühikesele distantsile, ent ka seal sõidetakse juba keskmiseid 43/44 km/h. Seega päris harrastajal ei olegi enam Filter Maanteekarikasarjas kohta. Eesmärk oleks saavutada olukord, kus eliitmehed ja tugevaimad harrastajad sõidaks eliit sõitu. Keskmiselt palju treenivad harrastajad saaksid sõita pikka harrastajate sõitu tundes, et neil on ka võimalus seal võidu peale sõita. Ja ka korra-kaks nädalas harjutav harrastussportlane leiaks endale sarjas väljundi, milleks võiks siis jääda lühike distants. Ehk siis pakkuda rohkematele inimestele neile jõukohast võidusõitu, nii et nad saaksid kogeda grupisõidu võlu, mitte ei peaks sõitma selle peale, et kas püsin grupis ära või mitte.
Esmaselt tundub kui järjekordne litsentseerimise katse.. pigem pole selle poolt.
"ägedam võistlusemotsioon" on väga subjektiivne. Isiklikult mulle olemaolev süsteem tundub aus, oled seal kus oled ja lõpuaeg/koht ongi reaalne isikliku arengu mõõdik. Ise sõidan pikkasid ja olen teises sajas, vbl teeb egole pai lahjema supi esisaja koht kuid ega see mind paremaks/kiiremaks sõitjaks veel tee, pigem hägustab objektiivset reaalsustaju : )
Kas amatööride pikk sõit muutub ohutumaks kui nad omakeskis ja suuremates puntides jõudu katsuvad- pole kindel.
Rohkematele inimestele jõukohasemat sõidutunnet saab tekitada ainult ratturite arvu kasv. Praegu on pikal ja lühikesel sõidul kummalgi ~150 ratturit, paratamatult toimub kiire selektsioon. Selle vastu aitab siiski treenimine mitte supi lahjendamine.. paar aastat tagasi olid mingid granfondo grupid see ehk aitab ka pika sõidu populariseemisele kaasa.
Üldiselt ma ei näe praeguses süsteemis probleeme va. Ampler tiimi üleolek
selle vastu aitab KaupoR ettepanek.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 01. 12. 2020. 22:29
Postitas KaupoR
Kui Apler eemaldada, siis astub selle tiimi asemele kohe järgmine, Peloton näiteks.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 03. 12. 2020. 00:49
Postitas mi.re
Prommar kirjutas: ↑01. 12. 2020. 18:16
Kas Viljandi on nüüd lõplikult kalendrist väljas?
Kui etappe on vähem (2019 oli 8, 2021
on plaanis 6), võiks ka sileda maa uhamise % väiksem olla.
2019 oli sarjas 8 etappi. 2020 läksid kõik Eesti sarjad üle formaadile, et üks sari on 6 etappi, millest tõsi küll kõik olude sunnil ei toimunud. Tõsi, MTB sarjad liikusid hooajaks 2021 tagasi 7 etapi peale, kuid Filtriga soovime jääda 6 etapi peale. Usun, et see on optimaalne etappide arv üheks sarjaks, mida inimene jõuab oma suvest planeerida. Alati on osa suuri fänne, kes sooviks võimalikult palju võistelda, kuid praktikas hakkab 8 etappi töötama nii, et inimesed teevad valikuid, millisel etapil osaleda, millisel mitte. Kuna osalejate arv võiks olla nii või naa suurem, siis selline valikute tegemise tõttu hajutamine ei tule sarjale kuidagi kasuks. Pigem iga aastaga näitavad kulud ootuste ja turvastandardite tõusu tõtti järjest kasvamise trendi, ent olukord kus kulud kasvavad end tulud läbi osalejate arvu languse vähenevad ei ole jätkusuutlik.
Seda, et Viljandi oleks nüüd aegade lõpuni kalendrist väljas ma kindlasti ei ütleks. Aga hooaja 2021 osas tõepoolest asendab Viljandit Jõgeva. Samas Jõgeva on muide ka üsnagi künklik ja äge rada. Tõsi, mõetipu finišit ei ole. Aga läheks ju igavaks kui aastast aastasse sõita ainult ühtesid ja samu radu : ) Ka FIlter Temposarjas oleme püüdnud jälgida põhimõtet, et igal aastal oleks sarjas mõni etapp, mis oleks uus, et rutiini ei tekiks.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 08. 12. 2020. 13:04
Postitas Flash
Kuusalu etapi osas ma küll soovitan kaaluda 2 ringi asemel üheringilist võistlust. Ringi saab pikemaks kui viia ratturid ka Salmistu-Valkla-Kaberla-Ruu-Ihasalu-Kaberneeme-Haapse ringile. Sinna sisse jääks sel juhul ka Eesti mõistes korralik a'la Pariis-Roubaix laadi lõik vanal tankiteel Ihasalu ja Kaberneeme vahel - ca 4 km.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 08. 12. 2020. 13:21
Postitas KaupoR
Flash kirjutas: ↑08. 12. 2020. 13:04
Sinna sisse jääks sel juhul ka Eesti mõistes korralik a'la Pariis-Roubaix laadi lõik vanal tankiteel Ihasalu ja Kaberneeme vahel - ca 4 km.
Olles seda lõiku poolteist nädalat tagasi läbinud - kas see on ikka sobilik maanteevõistluseks? Isegi 35-40mm rehviga oli paras pusimine, et sealt läbi saada. Kaberneeme jõudes olid käed surnud ja surisesid
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 08. 12. 2020. 15:19
Postitas Prommar
Tankitee serviti paekivide peale maantekaga pigem ei kipuks jah. Ja üheringilised trassid on ka vist ajalugu, sest kogu seda litsentsiga liiklusereguleerijate armeed, mida maanteeamet nõuab, ei suuda korraldaja kinni maksta.
Kuusalu oli 2019. aastal väga hea - 2 ringi ümber Juminda poolsaare, praktiliselt üleni metsa sees, null kilomeetrit küljetuulega võitlemist ja sellest tekkivaid ohtlikke olukordi. Küljekat saab teistel etappidel piisavalt.
Rullituuri huvides koliti võistluslinnak Kuusalu kooli juurde ja nüüd on ca kolmandik trassist tuule käes. Samas on positiivne, et Muuksi mägi on jälle menüüs.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 08. 12. 2020. 19:49
Postitas Marek000
Prommar kirjutas: ↑08. 12. 2020. 15:19
Kuusalu oli 2019. aastal väga hea - 2 ringi ümber Juminda poolsaare, praktiliselt üleni metsa sees, null kilomeetrit küljetuulega võitlemist ja sellest tekkivaid ohtlikke olukordi. Küljekat saab teistel etappidel piisavalt.
Mis jutt see nüüd siis on? Maantee sõit ilma küljetuuleta on nagu MTB sõit ilma singlita.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 08. 12. 2020. 23:08
Postitas erko
heikki kirjutas: ↑29. 11. 2020. 11:59
Mõlemale nii lühikesele kui ka pikale võiks panna 20km vähemalt otsa. Lühike kohati liiga lühike 60km võiks ikka minimaalne olla sõit.
Kusjuures sellega olen ma täitsa nõus. Kahel viimasel aastal lühikesed rajad, v.a. Fakto Tallinn, olid liiga lühikesed. 60-80 km oleks ehk paras. Keskmiselt treenitud harrastaja jaksab 2-2.5 tundi maanteel mõnuga ära tiksuda. Alla 1.5 tunnised võistlused jäävad nagu veidi väheks
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 15. 12. 2020. 11:26
Postitas mi.re
erko kirjutas: ↑08. 12. 2020. 23:08
heikki kirjutas: ↑29. 11. 2020. 11:59
Mõlemale nii lühikesele kui ka pikale võiks panna 20km vähemalt otsa. Lühike kohati liiga lühike 60km võiks ikka minimaalne olla sõit.
Kusjuures sellega olen ma täitsa nõus. Kahel viimasel aastal lühikesed rajad, v.a. Fakto Tallinn, olid liiga lühikesed. 60-80 km oleks ehk paras. Keskmiselt treenitud harrastaja jaksab 2-2.5 tundi maanteel mõnuga ära tiksuda. Alla 1.5 tunnised võistlused jäävad nagu veidi väheks
Kusjuures sin tulebki appi see uus 3 distantsi mõte. Kusjuures, millised võiksid kõige ühtlasemat osalejate taotust tagavad distantside nimed olla? Teen paar pakkumist:
a) Eliitsõit (pikk kiire sõit), sportsõit (pikk aegalsem sõit), Harrastussõit (Lühike sõit)
b) GP, Maraton, Poolmaraton (Estonian cupist tuntud nimed)
c) GP, sportsõit, lühike sõit
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 15. 12. 2020. 11:52
Postitas KaupoR
mi.re kirjutas: ↑15. 12. 2020. 11:26
Kusjuures sin tulebki appi see uus 3 distantsi mõte. Kusjuures, millised võiksid kõige ühtlasemat osalejate taotust tagavad distantside nimed olla? Teen paar pakkumist:
a) aga ELIIT asemel võib kasutada VÕIDUSÕIT. Siis oleks VÕIDUSÕIT (
Race), SPORTSÕIT (
Sport), HARRASTUSSÕIT (
Active või
Recreational)
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 15. 12. 2020. 11:59
Postitas Prommar
Nõus. "Eliit" on spordi kontekstis alati ülespuhutud ja tobe tundunud.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 15. 12. 2020. 16:52
Postitas erko
Mind jällegi pole silt Eliit kunagi häirinud. Ja praeguse plaani järgi sellele tasemele vastavad tüübid pikimat distantsi ju saavadki sõita
Aga mina nimetaks distantse alates pikimast GP, Race ja Sport. Mõte selles, et kes iganes on otsustanud end juba võistlusele üles anda, võiks olla
active või
recreational tasemelt samm edasijõudnu. Lisaks on need kõnepruugis veidi suupärasemad välja öelda.
Igasugu maratonid võiksid maanteevõistluste nimedesse küll ilmumata jääda.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 15. 12. 2020. 17:11
Postitas erko
mi.re kirjutas: ↑15. 12. 2020. 11:26
erko kirjutas: ↑08. 12. 2020. 23:08
heikki kirjutas: ↑29. 11. 2020. 11:59
Mõlemale nii lühikesele kui ka pikale võiks panna 20km vähemalt otsa. Lühike kohati liiga lühike 60km võiks ikka minimaalne olla sõit.
Kusjuures sellega olen ma täitsa nõus. Kahel viimasel aastal lühikesed rajad, v.a. Fakto Tallinn, olid liiga lühikesed. 60-80 km oleks ehk paras. Keskmiselt treenitud harrastaja jaksab 2-2.5 tundi maanteel mõnuga ära tiksuda. Alla 1.5 tunnised võistlused jäävad nagu veidi väheks
Kusjuures sin tulebki appi see uus 3 distantsi mõte.
Kuna etappide kohad on 2021 hooajaks paigas, siis kas kannatab avalikustada ka nende nelja erineva distantsi hetkel planeeritud pikkused etapiti?
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 16. 12. 2020. 09:17
Postitas rolfvector
mi.re kirjutas: ↑15. 12. 2020. 11:26
a) Eliitsõit (pikk kiire sõit), sportsõit (pikk aegalsem sõit), Harrastussõit (Lühike sõit)
Variant A poolt.
Eliitsõit on tegelikult väga sobilik nimetus
2020 Sõideti elvas 48km/h keskmist... suht eliit minuarust ju.
GP muidu ka hea nimetus aga siis peakski olema piisavalt 'suur auhind' välja pakkuda.
Esiaglse küsimuse juurde tagasi pöördudes.. Kas see on juba paika pandud kes kus sõidavad?
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 16. 12. 2020. 19:53
Postitas filtrisse
Kui on soov eraldi distantse moodustada siis sellisel juhul peaks eliidi sõit olema vähemalt 150km+ pikk ja litsentsi alusel. Neid litsentse on küllaltki heldelt jagatud ja see paneks mõtlema, kas on litsentsil mõtet ja säiliks see, et harrastajad saavad ka endiselt tugevatega sõita.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 18. 12. 2020. 19:46
Postitas gliff
Mina pooldaks kõige esimest Mihkli poolt pakutud varianti.
Peaks tagama kõige võrdsemad võistlusgrupid, mis teeks asja kindlasti huvitavamaks.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 07. 01. 2021. 11:28
Postitas P.Kalju
Tere
Loen täna avaldatud 2021 Juhendit ja ei leia kuskilt vastust küsimusele:
Kuidas on korraldajal plaanis selekteerida alla M60 litsensiga ratturite osavõttu Rahvasõidul?
Teatavasti saab litsensi omandada ka vahetult enne meitrikaid (mis sel aastal on kalendris 17/19 juuni)
ja see kehtib siis 1 aasta - nagu olen aru saanud.
Seega näiteks - kui mul hooaja algul on saadud Rahvasõiduks ilma litsensita nn "roheline" osavõtu number - litsenseerimata osavõtjad.
Siis soetan endale 10 juunil näiteks litsensi ja osalen meistrikatel.
Peale seda tekib ju olukord kus ma nagu ei peaks saama enam Rahvasõidus osaleda, sest mul on ju aasta kehtiv litsenss.
Kuigi number ( roheline ) on mulle antud ju sarja alguses kogu hooajale .
Juhendist ei selgu, kuidas korraldaja on planeerinud seda reguleedia?
Parimat.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 07. 01. 2021. 12:09
Postitas KaupoR
P.Kalju kirjutas: ↑07. 01. 2021. 11:28
Teatavasti saab litsensi omandada ka vahetult enne meitrikaid (mis sel aastal on kalendris 17/19 juuni)
ja see kehtib siis 1 aasta - nagu olen aru saanud.
Ei, litsents kehtib kalendriaasta lõpuni.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 08. 01. 2021. 20:21
Postitas mi.re
P.Kalju kirjutas: ↑07. 01. 2021. 11:28
Tere
Loen täna avaldatud 2021 Juhendit ja ei leia kuskilt vastust küsimusele:
Kuidas on korraldajal plaanis selekteerida alla M60 litsensiga ratturite osavõttu Rahvasõidul?
Teatavasti saab litsensi omandada ka vahetult enne meitrikaid (mis sel aastal on kalendris 17/19 juuni)
ja see kehtib siis 1 aasta - nagu olen aru saanud.
Seega näiteks - kui mul hooaja algul on saadud Rahvasõiduks ilma litsensita nn "roheline" osavõtu number - litsenseerimata osavõtjad.
Siis soetan endale 10 juunil näiteks litsensi ja osalen meistrikatel.
Peale seda tekib ju olukord kus ma nagu ei peaks saama enam Rahvasõidus osaleda, sest mul on ju aasta kehtiv litsenss.
Kuigi number ( roheline ) on mulle antud ju sarja alguses kogu hooajale .
Juhendist ei selgu, kuidas korraldaja on planeerinud seda reguleedia?
Parimat.
Litsentsiga mängimine võib anda endu mõne etapi lõikes, kuid töötab vastu hooaja koondarvestuse peale mõeldes. Kuna punktiarvestus on distansti põhine ja 3 etappi toimuvad enne EMV ja 3 peale EMV, siis hooaja koondarvestuse peale mõeldes tuleb ikkagi teha distantsi valik ära kohe hooaja alguses. Kui sõita esimene pool hooajast ilma litsentsita ja enne EMV-d võtta litsents, siis on tulemus selline, et kummalgi distantsil ei saa arvesse minevat 5 etappi kokku. Seega kõik need, kes kavatsevad ikkagi EMV sõita, ei tohiks olla kuidagi motiveeritud Rahvasõidu sõitmiseks litsentsi litsentsi välja võtmisega viivitama. Kuigi möönan, et kui unustada hooaja kokkuvõte ja keskenduda etappide sõitmisele/võitmisele, siis võib saavutada sellega mõningase edu. Samas etappidel meil vanuseklasse ei autasutata, vanuseklasside medalid on ainult hooaja kokkuvõttes. Seega ainus rõõm, mis litsentiga trikitamisega on võimalik saavutada, on rahvasõidu absoluutarvestuse podiumikoht esimesel kolmel etapil.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 09. 01. 2021. 13:41
Postitas mi.re
Aega võttia, ent asja sai. Pikalt ja põhjalikult Filter Maanteekarikasarja uuendustest 2021, sh distatsi valiku spikker:
https://aerobike.ee/et/maanteekarikasar ... /uuendused
Veel pikemalt ja põhjalikumalt 2021 juhendist:
https://aerobike.ee/et/maanteekarikasar ... end/juhend
NB! Kui kellelgi on ettepanekuid, mida muuta või teisiti teha, siis nüüd on see aeg ja võimalus!
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 09. 01. 2021. 21:56
Postitas Prommar
Mul on ettepanek Jõgeva etapi raja osas:
www.plotaroute.com/route/1393869
See ring kasutaks sealkandis olevat reljeefi paremini ära. Pikk sõit oleks 110 km, lühike 50 km (Ring on 30km, peale- ja mahasõit 10+10).
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 10. 01. 2021. 13:47
Postitas rainerhq
Viimati kui Jõgeva RR toimus, oli start/finiš Kuremaal. See oli äge. Viimased ca 100m kitsal teel ja üles mäge.
Jõgevalt ringile ja maha, tapab selle sõidu ära.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 26. 02. 2021. 22:38
Postitas TTgeek18
Lihtsalt mainin varem toodud vingumistele, et Ampleri mehed kiusavad - eelmine aasta oldi kohal vaid ühel etapil, Elvas, siis ka tõmbas asja ribadeks Jakin ja muud tegelased;)
Ampleri mehed satuvad ainult üksikud etappe sõitma ja seda individuaalselt. Ja kui terve mansaga siis ühele, max kahele etapile - muidugi eesmärgiga näidata Eesti rahvale, et tegemist on tugevate ja lootustandvate meestega;)
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 22. 04. 2021. 10:30
Postitas Omiar
https://aerobike.ee/maanteekarikasari/e?lang=et
Filter Maanteekarikasarja esimene etapp võib edasi lükkuda ning saab omale asenduskuupäeva. Hetkel ei ole veel piirangute leevenemine sealmaal, mis võimaldaks Filter Maanteekarikasarjal 9. mail alustada. Jooksvad muudatused avalikustatakse siinsamas kodulehel ning samuti ka AeroBike Facebookis.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 29. 04. 2021. 20:28
Postitas rainerhq
Võistlus lükatakse edasi ja ei toimu 9. mail. Uue kuupäeva avalikustame piirangute leevenemisel.
https://aerobike.ee/maanteekarikasari/etapid/jogeva
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 22. 05. 2021. 18:13
Postitas TairKibal
Kas Kuusalu toimub või mitte?
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 22. 05. 2021. 20:22
Postitas erko
Ma olen üsna kindel, et Kuusalu ei toimu. Bosch juba lükkas selle nädalavahetuse etapi edasi. Tõenäoliselt läheb sarnaselt eelmisele aastale ning võistluskarusselliga saab alustada alles juulis.
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 23. 05. 2021. 11:39
Postitas KaupoR
EJL-i lehe andmetel Kuusalu osas midagi muudetud ei ole
Re: Filter Maanteekarikasari 2021
Postitatud: 26. 05. 2021. 12:44
Postitas Morghat
TairKibal kirjutas: ↑22. 05. 2021. 18:13
Kas Kuusalu toimub või mitte?
nüüd siis kinnitus ka olemas nii Filtri enda lehel kui EJL lehel et kuusalu lükatakse edasi