velotrenazhöör/ergo vs resistance trainer
Foorumi reeglid
ÜKE ühitsreeningute jaoks on oma foorum viewforum.php?f=192
ÜKE ühitsreeningute jaoks on oma foorum viewforum.php?f=192
velotrenazhöör/ergo vs resistance trainer
Rattahooaeg pole küll veel lõppenud, aga kuna igasugune suurem ost vajab natuke rahakogumist, siis tõstataks küsimuse praegu.
Lisaks minule puudutab asi ka mu tüdrukut, kes samuti üsna aktiivne spordiinimene (tegelnud täitsa heal tasemel orienteerumisega), seega tahab ka vihmastel/külmadel ilmadel mõnusat koormust (no ja naiste "suvehooajaks korda" teema ka).
Jõusaalis käimine on iseasi, aga ikka tund+ vurada kuskil saalis ei viitsi (ja äkki ei jätku masinaid või keegi tuleb lunima, et ma tahan ka), kodus ikka parem.
väga suurt eelarvet ei ole (ei taha selle peale matta), orienteeruvalt 5000 või sinna kanti.
kuna mina suur rattafänn, siis eelkõige valiks velotrenazhööri (magnet).
Küsimus on aga millist. Eelistaks natuke nimekamat toodangut ja Kettleri tooted paistavad selle poolest täitsa sobivat. Hind pole küll kõige soodsam, aga noh, elab üle.
http://www.bensport.estweb.ee/?id=158
Äkki tasub mõne soodsama firma toodangut uurida? Ma nägin, et classic teeb ka taolisi sõiduriistasid. Päris low-end värki ei tahaks.
Tuttaval on üks classic ja muidu tore asi (mugav iste, püstine asend, raskus täitsa hea), aga ei saanud kuidagi sadulat piisavale kõrgusele Eriti imestav arvestades, et kasutan ise 18' mtb-d ja pikkust kõigest 179.
Kas classicul/millegil muul mingit kataloogi on, kust toodangut uurida?
Teine idee on resistance trainer:
http://www.performancebike.com/shop/sub ... ry_id=4120
Positiivne külg on:
* hind (tavaliselt korralikud seadmed algavad juba 150$-st)
* istud siiski omaenda bike otsas, ehk siis ikka sama sadul, asend, lenks jne
* väikse mõõduga
negatiivne:
* peab täpselt teadma ratta mõõtmeid
* kahtlane saadavus ja hooldustugi
* tavaliselt ei pea vastu üle 2 hooaja
Kas keegi üldse eestis taolisi trainereid sisse toob ja kus võiks neid katsumas käia?
Samas mure selles, et tüdrukul natuke haige selg ja MTB bike otsas ei taha ta väga kaua istuda, pigem eelistaks püstisemat ja mugavama sadulaga isendit.
Või on äkki kellelgi konkreetset velotrenazööri mudelisoovitust, mis on pauku-papi-eest heal tasemel.
Lisaks minule puudutab asi ka mu tüdrukut, kes samuti üsna aktiivne spordiinimene (tegelnud täitsa heal tasemel orienteerumisega), seega tahab ka vihmastel/külmadel ilmadel mõnusat koormust (no ja naiste "suvehooajaks korda" teema ka).
Jõusaalis käimine on iseasi, aga ikka tund+ vurada kuskil saalis ei viitsi (ja äkki ei jätku masinaid või keegi tuleb lunima, et ma tahan ka), kodus ikka parem.
väga suurt eelarvet ei ole (ei taha selle peale matta), orienteeruvalt 5000 või sinna kanti.
kuna mina suur rattafänn, siis eelkõige valiks velotrenazhööri (magnet).
Küsimus on aga millist. Eelistaks natuke nimekamat toodangut ja Kettleri tooted paistavad selle poolest täitsa sobivat. Hind pole küll kõige soodsam, aga noh, elab üle.
http://www.bensport.estweb.ee/?id=158
Äkki tasub mõne soodsama firma toodangut uurida? Ma nägin, et classic teeb ka taolisi sõiduriistasid. Päris low-end värki ei tahaks.
Tuttaval on üks classic ja muidu tore asi (mugav iste, püstine asend, raskus täitsa hea), aga ei saanud kuidagi sadulat piisavale kõrgusele Eriti imestav arvestades, et kasutan ise 18' mtb-d ja pikkust kõigest 179.
Kas classicul/millegil muul mingit kataloogi on, kust toodangut uurida?
Teine idee on resistance trainer:
http://www.performancebike.com/shop/sub ... ry_id=4120
Positiivne külg on:
* hind (tavaliselt korralikud seadmed algavad juba 150$-st)
* istud siiski omaenda bike otsas, ehk siis ikka sama sadul, asend, lenks jne
* väikse mõõduga
negatiivne:
* peab täpselt teadma ratta mõõtmeid
* kahtlane saadavus ja hooldustugi
* tavaliselt ei pea vastu üle 2 hooaja
Kas keegi üldse eestis taolisi trainereid sisse toob ja kus võiks neid katsumas käia?
Samas mure selles, et tüdrukul natuke haige selg ja MTB bike otsas ei taha ta väga kaua istuda, pigem eelistaks püstisemat ja mugavama sadulaga isendit.
Või on äkki kellelgi konkreetset velotrenazööri mudelisoovitust, mis on pauku-papi-eest heal tasemel.
Re: velotrenazhöör/ergo vs resistance trainer
Ma ei saa küll aru, mille põhjal taolised negatiivsed punktid paika on pandud. Võtsid laest?High-Q kirjutas: Teine idee on resistance trainer:
http://www.performancebike.com/shop/sub ... ry_id=4120
negatiivne:
* peab täpselt teadma ratta mõõtmeid
* kahtlane saadavus ja hooldustugi
* tavaliselt ei pea vastu üle 2 hooaja
Kas keegi üldse eestis taolisi trainereid sisse toob ja kus võiks neid katsumas käia?
Eestis on taolisi trenazööre müünud minu teada näiteks V+, Velospets ja NRP (kui ma õieti mäletan).
Üldiselt ise eelistaks sootuks kolmandat varianti rullide näol.
Eelnevatest aastatest oli rullidega positiivne kogemus ja plaan talviseks hooajaks need kindlasti uuesti soetada, kuna vahepeal sai olude sunnil maha müüdud. Hind a'la saksast tellides peaks jääma suht kindlalt alla 2k Eesti raha. Seega üsna odav.
Miinuseid minu arust eriti polegi, kui välja arvata see, et mõnede arvates teeb liialt müra. Eks see sõltub juba puhtalt kummivalikust jne. Kortermajades halbade naabrite olemasolul tasuks sellega arvestada.
Re: velotrenazhöör/ergo vs resistance trainer
mitte päris, lugesin välismaa foorumeid ja paljud mainisid, et eluaeg on 2 hooaega umbes.kalev kirjutas:Ma ei saa küll aru, mille põhjal taolised negatiivsed punktid paika on pandud. Võtsid laest?
hoolduse ja toe näol mõtlesin seda, et kui netist vaja tellida, siis natuke paha, kui kohapeal pole esindajat. taolistel asjadel siiski garantii ka olemas ja välismaise toodangu puhul on selle teostamine natuke raske. Kohalike poodidega on vähemalt see osa lahendatud.
Kuulsin ka selliseid jutte, et paljud trainerid "söövad" raami. Paljud on oma head raamid sellistega pekki keeranud (ju vist jäik kinnitus ja jäik kinnitus + keha liikumine ei tee korralikule raamile just eriti palju head).
Kas rullidel on ka mingi takistusvariant? Ei viitsi koguaeg niisama vändata, tahaks ikka mõnda "virtuaalset mäge vallutada".
Re: velotrenazhöör/ergo vs resistance trainer
Rullide puhul jääb väidetav raamiväänamise/lõhkumise variant ära, kuna ratas on rullide peal siiski täiesti vabalt.High-Q kirjutas: Kuulsin ka selliseid jutte, et paljud trainerid "söövad" raami. Paljud on oma head raamid sellistega pekki keeranud (ju vist jäik kinnitus ja jäik kinnitus + keha liikumine ei tee korralikule raamile just eriti palju head).
Kas rullidel on ka mingi takistusvariant? Ei viitsi koguaeg niisama vändata, tahaks ikka mõnda "virtuaalset mäge vallutada".
Tacx rullidel on takistusvariant täiesti olemas, kuid see tuleb eraldi tellida. Ise sellest erilist puudust ei tundnud, kuna sama hästi võid vahepeal rattal käike vahetada ehk vingema/raskema ülekande panna.
Aga muidu Tacx koormusregulaator näeb välja selline: http://www.tacx.nl/media/Speedmatic_100x75_g.jpg
Ja tolle kohta käiv jutt: http://www.tacx.nl/html/gettext.php?id=4850
Muidugi võid ise ka Tacx'i lehel uurida erinevate lisavidinate kohta: http://www.tacx.nl
sellega on nati raskem. Korteris pole ruumi (veloga oleks piisavalt ruumi rõdul maadelda, hea, ei "higista ruumi täis" ning natuke õuelikum õhkkond) ja mõistil sõudekas peaks võrreldes veloga natuke rohkem maksma. Kindlasti ma mõtlen selle peale, aga kuna velo on prioriteet, siis eelistaks siiski seda.marion kirjutas:Võib-olla kaalud ka sõudeergomeetri ostu, annab tööd kogu kehale ja rattaga saad kevadel värskelt alustada, muidu talvega nürib vaimu ära. Ma ei tea muidugi nende hindasid.
Ma ainult sellepärast soovitasin, et rattasõit talvega tüütuks ei muutuks ja sellega saab rannamuskleid ka kasvatadaHigh-Q kirjutas:sellega on nati raskem. Korteris pole ruumi (veloga oleks piisavalt ruumi rõdul maadelda, hea, ei "higista ruumi täis" ning natuke õuelikum õhkkond) ja mõistil sõudekas peaks võrreldes veloga natuke rohkem maksma. Kindlasti ma mõtlen selle peale, aga kuna velo on prioriteet, siis eelistaks siiski seda.marion kirjutas:Võib-olla kaalud ka sõudeergomeetri ostu, annab tööd kogu kehale ja rattaga saad kevadel värskelt alustada, muidu talvega nürib vaimu ära. Ma ei tea muidugi nende hindasid.
Täiendaks natuke rollerite osas teemat.
Lisaks Tacx'i erinevatele mudelitele on ka teistel tootjatel analoogseid trenazööre. Tasub uurida, mida nendegi kohta kirjutatakse, juhul kui huvi rollerite koha pealt on jätkuv.
Elite: http://www.elite-it.com/jsp/c-Prodotti.jsp?ID=19%20f
CycleOps: http://www.cycle-ops.com/products/aluminiumroller.htm
Minoura: http://www.minoura.jp/trainer-e2.html
SportCrafters: http://www.sportcrafters.com/rollers.htm
Kreitler: http://www.kreitler.com/product.php?pg=product
jne...
Muidugi minu suur rolleriusk ei tähenda veel seda, et see sulle ainuõige variant peaks olema. Inimeste maitsed kipuvad erinevad olema..
Lisaks Tacx'i erinevatele mudelitele on ka teistel tootjatel analoogseid trenazööre. Tasub uurida, mida nendegi kohta kirjutatakse, juhul kui huvi rollerite koha pealt on jätkuv.
Elite: http://www.elite-it.com/jsp/c-Prodotti.jsp?ID=19%20f
CycleOps: http://www.cycle-ops.com/products/aluminiumroller.htm
Minoura: http://www.minoura.jp/trainer-e2.html
SportCrafters: http://www.sportcrafters.com/rollers.htm
Kreitler: http://www.kreitler.com/product.php?pg=product
jne...
Muidugi minu suur rolleriusk ei tähenda veel seda, et see sulle ainuõige variant peaks olema. Inimeste maitsed kipuvad erinevad olema..
Njah, kahjuks ei jaga selle spinninguvõimaluse koha pealt eriti matsu, et mida seal konkreetselt paigal seisva ratta seljas teisiti tehakse? Või kus see uba peitub? Sry, et na lollid küsimused. Lihtsalt võibolla on mulle midagi arusaamatuks jäänud, seda enam, et ei ole kunagi spinninguvärki näinud teinud jne.High-Q kirjutas:rollerivärk välistab igasuguse spinninguvõimaluse (puki e traineri peal on küll natuke ebamugav, aga siiski võimalik), seega jääb rollerivariant kahjuks kindlasti ära.
edit: http://www.inimene.ee/pages.php3/170708kalev kirjutas:kahjuks ei jaga selle spinninguvõimaluse koha pealt eriti matsu, et mida seal konkreetselt paigal seisva ratta seljas teisiti tehakse? Või kus see uba peitub? Sry, et na lollid küsimused. Lihtsalt võibolla on mulle midagi arusaamatuks jäänud, seda enam, et ei ole kunagi spinninguvärki näinud teinud jne.
viewtopic.php?t=2948
eriti eliit on lisaks väntamisele kasutada ja tõstekangi kettaid (võtad kätte ja teed näiteks käteringe vms) ja niiviisi rohkem ülakehale koormust anda.
"koduspinning" on muidugi nürivõitu ja päris õige ei ole, aga hea, kui on võimalus koduste ja käepäraste vahenditega treenida. Enamasti on asi tahtmises ja viitsimises, kui selle ületad, siis on kõik ok.
Ok, selge, tänud seletamast.High-Q kirjutas:Kui ratta otsas sa ainult väntad, siis spinningu puhul laskub raskus lisaks jalgadele ka teistele lihastele, seda erineva kaaluga ketaste (tavaliselt kasutatakse tõstekangi kettaid) kasutamisel (hoides). Erinevad tõsted, käte/õlaringid, sirutused-vibutused, rütm, tasakaaluharjutused jne, samal ajal aga väntad erinevate raskusprogrammide saatel.
Rullidel sõites tegelikult puudub sul ka vabajooksu nautimise võimalus, sest hoog ei püsi nii hästi ja praktiliselt kohe rattad ka seisavad, mille tulemusena ratta peal enam ei püsi. Seega on esimeses lingis antud väited natuke kahtlased. Muidugi ise plaanin rullidel sõita hoopis trekirattaga, millel nii ehk naa vabajooks puudub.
Muidu osa rahvast on võimeline ka rullide peal edukalt käed lahti sõitma, asi see siis mõnda raskust veel käes hoida ole.. aga ok, nali naljaks.
Rullidega võib siis jätkata kusagil muus teemas.
ma soovitaks ka rulle kui on isu talvel toas vändata. ise olen viimasel 2 talvel ka rullide peal sõitnud.
plussid:
- soodsam hind
- vabajooksuga lasta ei saa: jalg harjub järjepidavalt töötama
- imiteerib "päris" rattasõitu ja harjutab rattavalitsemist ja tasakaalu - oluline!
- 2 eelneva punkti alusel oled keskendunud treeningule, mis on ülioluline. mitte ei vahi telekat väntamise ajal
miinused:
- mõõtmed on suuremad kui pukil. aga saab voodi alla peita, kel korteris vähe ruumi.
- ülekanne kulub. mul on vanakooli tamiiliga. uuemad on spets.rihmaga, need vast on vastupidavamad.
- vanemad isendid teevad müra. uuemad mitte. mul on Alu rullikud, suht vaiksed on.
ise pole puudust tundnud virtuaalsetest mägedest. rullikutel sõitmise mõte on parandada väntamistehnikat ja hoida jalga nö. soojas külmal aastaajal. ise kerin kerge käiguga nii keskm 100-110 pööret minutis. mahtu ja jõudu tehakse mujal.
plussid:
- soodsam hind
- vabajooksuga lasta ei saa: jalg harjub järjepidavalt töötama
- imiteerib "päris" rattasõitu ja harjutab rattavalitsemist ja tasakaalu - oluline!
- 2 eelneva punkti alusel oled keskendunud treeningule, mis on ülioluline. mitte ei vahi telekat väntamise ajal
miinused:
- mõõtmed on suuremad kui pukil. aga saab voodi alla peita, kel korteris vähe ruumi.
- ülekanne kulub. mul on vanakooli tamiiliga. uuemad on spets.rihmaga, need vast on vastupidavamad.
- vanemad isendid teevad müra. uuemad mitte. mul on Alu rullikud, suht vaiksed on.
ise pole puudust tundnud virtuaalsetest mägedest. rullikutel sõitmise mõte on parandada väntamistehnikat ja hoida jalga nö. soojas külmal aastaajal. ise kerin kerge käiguga nii keskm 100-110 pööret minutis. mahtu ja jõudu tehakse mujal.
õues maastikul (ja isegi maanteel) natukenegi vaheldub olukord ja loodus. on huvitavam. kodus oleks ilma meelelahutusvahenditeta väga nüri. Kaua sa ikka põrandat või vaipa vahidtarmo kirjutas:oled keskendunud treeningule, mis on ülioluline. mitte ei vahi telekat väntamise ajal
"virtuaalseid mägesid" tahaks sellepärast, et järgmiseks aastaks tahaks suvel euroopasse slovakkia mägedesse sõitma minna ja eesti küngastel (tihtipeale küll teravad, kuid mitte pikad) treenimine ei ole päris see. nii tulevadki appi tehislikult pandud takistused.
ma ei tea kuidas slovakkia mägedega on, aga sel suvel sain üle alpide 800 km vändata ilma "virtuaalse mägede" treeninguta. erialast jõudu teed ikka maanteel või metsas + talvine jõusaal kui viitsid.High-Q kirjutas: "virtuaalseid mägesid" tahaks sellepärast, et järgmiseks aastaks tahaks suvel euroopasse slovakkia mägedesse sõitma minna ja eesti küngastel (tihtipeale küll teravad, kuid mitte pikad) treenimine ei ole päris see. nii tulevadki appi tehislikult pandud takistused.
no pukk/rullid on treeninguks kindlasti parem variant, kui trena?öör; tegemist lausa eri suunitlustega asjadega...
trena?ööridel olevate sadulate, ja samuti liiga laiali asetsevate pedaalidega ei ole võimalik saavutada normaalset sõiduasendit, mistõttu on väntamine ebamugav, ja ebaefektiivne (võimatu kerida piisavalt kiiresti, ja hoida põlvi ilusti kõrvuti, mitte nagu hobusega ratsutades)
pealegi ei ole ma kuulnud ühestki kõvemast sõitjast, kes trena?ööriga virtuaalseid kilomeetreid läbiks
trena?ööridel olevate sadulate, ja samuti liiga laiali asetsevate pedaalidega ei ole võimalik saavutada normaalset sõiduasendit, mistõttu on väntamine ebamugav, ja ebaefektiivne (võimatu kerida piisavalt kiiresti, ja hoida põlvi ilusti kõrvuti, mitte nagu hobusega ratsutades)
pealegi ei ole ma kuulnud ühestki kõvemast sõitjast, kes trena?ööriga virtuaalseid kilomeetreid läbiks