1. leht 1-st

Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 11:25
Postitas Mats2
Tere,

Et mitte hakata kellegi poole näpuga näitama, räägiks hüpoteetilisest rattapoest ja küsiks reaalsete poepidajate arvamusi ning põhjendusi sellise võimaliku olukorra kohta.

Kui poe hinnakirjas on rummude määrimine-reguleerimine 7-10€ ja keskjooksu määrimine-reguleerimine 10€, siis mida peaks klient arvama olukorras, kus peale nimetatud tööde teostamist (edit: keskjooksu ja tagajooksu määrimist) küsitakse kassas 22,50€.

Ja kui on kirjas, et kummi vahetamine on 2-5€, siis on esiratta õhukummi vahetamine tõesti 5€. See on nii lihtne asi, et teeks ise, aga päris paljakäsi on veidi raske seda õhukummi kätte saada. Aga kui viie minuti töö maksab 5€, siis töö tunnihind on 60€.

Nimetatud summad-erinevused pole tegelikult niiii suured, aga tahaks teada poepidajate seisukohta, et kas selline praktika on mõistlik ja mida nende arvates klient peaks sellises olukorras tundma.

Või siis tahaks teada, kas on kohti, kus tegelikud hinnad vastavad hinnakirjale ja ehk on ka veidi mõistlikumad tavakasutaja jaoks.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 11:42
Postitas Villem T
See pole küll detailselt teemasse, aga tunnihinna arvutamisel võta seda ka arvesse, kui kaua sinuga reaalselt tegeletakse (teretamisest ja jutu kuulamisest raha tagasi andmiseni). Ja sul on võimalus juba poes küsida, et kui hind on 2-5 € ja sult 5 € võeti, siis millisel juhul oleks 2 € olnud.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 12:02
Postitas KaupoR
Mina ostaks siis 2-3 euro eest kummiheeblid ja vahetaks nii palju neid sisekumme kui süda lustib.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 12:53
Postitas mart
Mats2 kirjutas:..Ja kui on kirjas, et kummi vahetamine on 2-5€, siis on esiratta õhukummi vahetamine tõesti 5€. See on nii lihtne asi, et teeks ise, aga päris paljakäsi on veidi raske seda õhukummi kätte saada. Aga kui viie minuti töö maksab 5€,...
Kui läksid kauplusse alt ärakeeratud ja puhtaks pestud esiratas ühes käes ning varusisekumm teises käes, siis on sinult küsitud 5€ liiast. Kui aga eelnevad tingimused täitmata, siis küsiti teenuse eest õiglaselt.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 15:39
Postitas Mats2
KaupoR kirjutas:Mina ostaks siis 2-3 euro eest kummiheeblid ja vahetaks nii palju neid sisekumme kui süda lustib.
Sisekummi saab vahetada ka suht suvalise asjaga, ei pea spets heebel olema.
Samas ei kanna ju pidevalt mingit tööriistakasti kaasas.

Minu arvates ei ole ilus hakata leti ees tshekki lugema ja iga sendi üle kauplema, sest selline tegevus viitaks nagu otsesele usaldamatusele teise poole ehk siis poe suhtes.

Aga kui on tegu mingi poe tüüpilise suhtumisega, siis ma ei näe ka põhjust neid kogemusi ainult enda teada hoida.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 16:19
Postitas rai66
Mats2 kirjutas:Minu arvates ei ole ilus hakata leti ees tshekki lugema ja iga sendi üle kauplema, sest selline tegevus viitaks nagu otsesele usaldamatusele teise poole ehk siis poe suhtes.
Aga mida sa siis praegu teed? Lihtsam oleks ju kohe olnud küsida, et mis puhul on kummi vahetus vähem ja oleksid kindlasti saanud ammendava vastuse.
Mart juba seletas ju.
Seletan siis veel.
Kas viisid puhta esiratta näpus?
Või viisid terve ratta.
Kas ratas oli puhas?
Või oli ratas must.
Määrimise arve puhul oleksid võinud ka küsida, et mis tehti. Võibolla tehti mingi väike lisatöö ära. Hea mehaanik ei lase katkist ratast välja. Suuremate tööde puhul suheldakse, et mis vaja teha.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 18:01
Postitas Mats2
rai66 kirjutas:
Mats2 kirjutas:Minu arvates ei ole ilus hakata leti ees tshekki lugema ja iga sendi üle kauplema, sest selline tegevus viitaks nagu otsesele usaldamatusele teise poole ehk siis poe suhtes.
Aga mida sa siis praegu teed? Lihtsam oleks ju kohe olnud küsida, et mis puhul on kummi vahetus vähem ja oleksid kindlasti saanud ammendava vastuse.
Mart juba seletas ju.
Seletan siis veel.
Kas viisid puhta esiratta näpus?
Või viisid terve ratta.
Kas ratas oli puhas?
Või oli ratas must.
Määrimise arve puhul oleksid võinud ka küsida, et mis tehti. Võibolla tehti mingi väike lisatöö ära. Hea mehaanik ei lase katkist ratast välja. Suuremate tööde puhul suheldakse, et mis vaja teha.
Mida ma teen ... ?
Ma esitasin hüpoteetilise küsimuse, nii et kõik poeomanikud, kes minu teada siin osalevad, saaksid öelda, et "Meie keerame lisaks ka lahtise kruvi kinni ja selle eest lisatasu ei küsi". Kõigil juhtub äpardusi, aga kui põhimõte on õige, võib veel üritada.

Ma vastan küsimusele -- jah, ma astusin poodi, puhas esiratas näpus. See oli muidugi asfaldil veerenud, äkki seda ei loetagi puhtaks.
Kuigi on raske mõista, et kui ainult sisekummivahetus on väärt 2€, kas siis kiirlukustusega ratta alt äravõtmine on väärt 3€, et kokku oleks 5€ põhjendatud.

Minu ettekujutus on selline, et kui tehakse rohkem tööd, mille eest on lisatasu, siis oleks kena seda eraldi mainida.

See on minu arvamus, aga noh, mina olen ju ainult klient.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 18:36
Postitas KaupoR
Need sinu arvamused on toredad aga need oleksid võinud kõik seal leti taga välja käia, kus sa petta said. Anonüümselt siin anonüümse poe suunas viibutamine ei aita midagi. Teine variant, et küsid enne teenuse ostmist otse ära, et mis see mulle maksma läheb.

€5 kummivahetuse eest võtta on muidugi häbematus aga kui näiteks tegu on tubeless maanteekummiga (nt Hutchinson Fusion 3), siis ei tundugi enam see nii palju midagi. Olen seda kummi pidanud paar korda rehvilt maha saama ja sinna peale ka - on ikka higi ja vaev.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 18:50
Postitas pärnu rattur
Kui sul on konkreetne probleem konkreetse poega, siis aja asja seal, mitte ära tee demogoogiat ja hüpoteese täis netiprojekti sellest.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 19:18
Postitas erikr
pärnu rattur kirjutas:Kui sul on konkreetne probleem konkreetse poega, siis aja asja seal, mitte ära tee demogoogiat ja hüpoteese täis netiprojekti sellest.
(y)

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 19:48
Postitas kiilas
miks nutta, 2x7€ on kokku 14€ rummude määrimise/regullimise + 10€ keskjooksu määrimise eest teeb 24€, aga sa said 22,5€, järelikult said soodukatki veel.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 21:04
Postitas Mats2
kiilas kirjutas:miks nutta, 2x7€ on kokku 14€ rummude määrimise/regullimise + 10€ keskjooksu määrimise eest teeb 24€, aga sa said 22,5€, järelikult said soodukatki veel.
Olin alguses ebatäpne, määritud sai ainult tagajooks.

Aga ma arvestan siis üldsuse ja administraatoriga, et see on vale koht sellise teema jaoks ja rohkem "demagoogiat(?)" ei tee.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 19. 09. 2011. 23:07
Postitas citybike
eks hinnakirjas ole paljudel poodidel hind alates...
Seda põhjusel, et mudeleid, vidinaid on palju ja erinevaid ja need võtavad ka erinevat aega.

Ei usu ,et kuskil on hinnakiri, et palju läheb maksma esiratta ja kiirkinnitsega kummi vahetus, palju tagaratas ja ilma kiirkinnituseta jne.
Eks osalt pannakse suva järgi, osalt jälle tuleb arvestada, mis sai kokku lepitud.
Põhimõtteliselt on kliendil õigus, et kui on alates näiteks 2,59 siis on õigus ka selle hinnaga saada, pole pärast teenuse pakkuja asi seletada, et puhastasid ka velje ära ja tegid kodarad puhtaks ja selle pärast on 5 EUR-i.
Kindluse mõttes on hea alguses ikka üle küsida, et palju läheb, siis pole ka pärastisi arusaamatusi.

Paremini toimib süsteem, et teed teenusepakkujana töö ära nagu hinnakirjas on, annad tiba nõu, mis veel oleks teha vaja (no koliseva porilaua mutri keerab iga mõistlik mehaanik niisama ka kinni) ja elu läheb edasi.
Uskumatu on ,et vahest saab tasuta töö eest rohkem raha kui mingit olematut hinda välja mõeldes - ja kliendi küsimusele, et palju ta selle ekstra eest võlgneb saab vastata, et sellist pisitööd hinnakirjas pole ja las ta jääb järgmiseks korraks ja klient tulebki järgmisel korral tagasi ja kui töökojas on vana joogipudel tehtud TIP kassaks, siis ka see täitub ja sinna tuleb rohkem (maksuvaba) raha kui n'puga pisitööde hinnakirjas jälgi ajades

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 21. 09. 2011. 08:12
Postitas vidrikjupiter
Mats2 kirjutas:Samas ei kanna ju pidevalt mingit tööriistakasti kaasas.
OT, aga see lause jäi jalgu... Heeblite jaoks ei ole ju ometi tööriistakasti vaja. Minul on ratta küljes sadulakott, kus on tagavara sisekumm, heeblid, kummilapid, liim ja üleminek presta ventiililt schraderile, et saaks tanklas pumbata. Siiamaani ei ole see "tööriistakast" mind sõitudel seganud. Sisekummi olen pidanud teel korduvalt vahetama, lappimist pole veel ette tulnud.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 21. 09. 2011. 08:46
Postitas Mati
vidrikjupiter kirjutas:
Mats2 kirjutas:Samas ei kanna ju pidevalt mingit tööriistakasti kaasas.
OT, aga see lause jäi jalgu... Heeblite jaoks ei ole ju ometi tööriistakasti vaja. Minul on ratta küljes sadulakott, kus on tagavara sisekumm, heeblid, kummilapid, liim ja üleminek presta ventiililt schraderile, et saaks tanklas pumbata. Siiamaani ei ole see "tööriistakast" mind sõitudel seganud. Sisekummi olen pidanud teel korduvalt vahetama, lappimist pole veel ette tulnud.
Eks see "tööriistakasti" foobiaga kontingent on see, keda kuskil rattateel ratast lükkamas näed või võistlustel raja ääres pumpa nurumas või lihtsalt kirumas näed. Tänapäeval on elementaarsed tööriistad ja muud abivahendid nii kompaktseks ja kergeks aetud, et õigem oleks rääkida "tikutopsist" ja mitte "tööriistakastist".

Igal vähegi mõistlikul rattahuvilisel on elementaarne "tööriistakast" kodus olemas, et ei peaks marginaalsete tööde pärast raha mujale viima. Mees võiks ikka osata kuuskanti või mutrivõtit käes hoida ja kasutatagi.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 21. 09. 2011. 08:52
Postitas priit908
Tekib paratamatult küsimus, et mida tehakse olukorras kus sisekumm puruneb sõidu ajal kurat teab kus? Kas veetakse ratas käe kõrval esimesse rattapoodi sisekummi vahetusse? Selliste tööde pealt poed teenivadki ning lollidelt tuleb loomulikult viimne kui kopikas käest võtta. Sisekummi vahetus on niivõrd elementaarne tegevus, et lausa naerma ajab soov selle teostamiseks rattapoe abi kasutada.

Aga OT ja sarkasmita võiks teemat algatanud infole tuginedes mainida, et materjalid ei kuulu hinna sisse. Sellest tulenevalt võib müüja lähtuvalt oma suvast lisada hinnale ka määrde mida antud otstarbeks kasutatakse ning samuti puhastusvahendid. Rehvil ja rehvil on samuti vahe ning mõnega jäädki nikerdama - ajakulu suureneb.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 21. 09. 2011. 09:17
Postitas suuroja
Mats2 kirjutas: Või siis tahaks teada, kas on kohti, kus tegelikud hinnad vastavad hinnakirjale ja ehk on ka veidi mõistlikumad tavakasutaja jaoks.
aga miks sa ise seda ei uuri. enamus poodidel on hinnakiri väljas nii poes kui netis. Hinnad on poodide lõikes väga erinevad. Osadel on teenus kallim ja varuosad odavamad - osadel jälle vastupidi. 10-15 min eeltööd ja pilt on aastateks selge.

tagajooksu puhul vahetati tõenäoliselt sul ka laagrid (a la 3 eur tk), mis ikka aeg-ajalt vahetamist tahavad.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 21. 09. 2011. 13:43
Postitas anryo
priit908 kirjutas:Tekib paratamatult küsimus, et mida tehakse olukorras kus sisekumm puruneb sõidu ajal kurat teab kus? Kas veetakse ratas käe kõrval esimesse rattapoodi sisekummi vahetusse?
Helistad sõbrale, kes tuleb autoga järele loomulikult! :)

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 23. 09. 2011. 08:47
Postitas vikat
Mats2 kirjutas: Või siis tahaks teada, kas on kohti, kus tegelikud hinnad vastavad hinnakirjale ja ehk on ka veidi mõistlikumad tavakasutaja jaoks.
Nagu juba varem mainiti, siis tegelikult 10-15 min eeltööd ehk natuke Googeldada ja helistada poodidesse on võimalik saavutada rahas u. 50% säästu. Endal oli u. selline situatsioon, et oli vaja tubeless ready rehv peale saada (ise olen selles osas natuke algaja ja iseseisvalt peale ei saanud, lisaks polnud mul tegelikult seda tubeless piima ka). Vana rehv oli juba maha võetud ja uus rehv oli nö kinnitamata peal. Helistasin läbi u. 5 poodi, kusjuures lõpuks selgus, et need poed, mida ma pidasin ise kallimaks nt Fixus ja A&T Sport olid kõige odavamad. Lõpuks saigi rehv A&T spordis peale - töö igati korralik ja arve ka u. 2x väiksem kui "suvalises urkas". Sai sama rehviga ka TRM 89km muretult läbitud. Soovitan!

PS! See hind oli 2x odavam ainult antud teenuse puhul! Ei oska öelda kas teiste murede korral on ka nimetatud poed/hooldused odavamad. Ja veel, kuna teema on "hüpoteetiline", siis ma teisi kallimaid rattahooldusega tegelevaid asutusi ei maini :)

Edit: Lisaks on muidugi hea hind ette küsida, et hiljem ei tekiks arusaamatusi.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 10. 10. 2011. 20:07
Postitas vikat
Hah, vahest on "tore" oma sõnu süüa. Täna sain näiteks Mustamäe Fixuses üllatuse osaliseks, kui lapsevankri rehvi vahetus läks 4 euri tükk (8 euri 2 rehvi peale). Küsisin küll ette, et palju maksab, aga kuna öeldi, et enne vaatab kas üldse peale saab, siis hinna sain alles siis teada kui rehvid küljes (aega läks u. 1 min per rehv). Kusjuures vanad rehvid olid maha võetud ja rattad olid vankri küljest eemaldatud. Eriti naljakas oli see, et ühel rattal oli sisekumm katki ja pidin väliskummi uuesti maha võtma/peale panema, mis oli muidugi minu enda viga, et ei kontrollinud. Muidugi tegelikult õppetund on hea - tee teinekord kõik ise. Lihtsalt alguses ei saanud neid ise peale (ei hakanud ka väga punnima, kartsin, et teen katki vms) ja kuna nagunii oli Fixusesse asja, siis otsustasin minna kergema vastupanu teed. Muide ma hiljem küsisin ka, et kas 4 euri natuke palju pole, kuna eeltöö oli tehtud jms? Öeldi, et nende jaoks vahet pole - töö on töö ja teinekord tee ise kui ei meeldi. Eks teengi ja kui ise ei saa, siis igaljuhul Fixusesse küll enam ei lähe.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 10. 10. 2011. 21:08
Postitas KristjanS
vikat kirjutas:Hah, vahest on "tore" oma sõnu süüa. Täna sain näiteks Mustamäe Fixuses üllatuse osaliseks, kui lapsevankri rehvi vahetus läks 4 euri tükk (8 euri 2 rehvi peale)...
Teinekord on lapsevankri kummivahetus väga vaevarikas töö, kus ei kehti ka ütlus "õppind mehed, rootsi riistad". Olen ise korduvalt vankriratta kummi vahetanud ja... võib kõlada küll uskumatuna, ent 15min selle ühe ratta kallal jebida on reaalne. Jah, saab rats-rats asja kiirelt ära lahendada, ent siis on ühel või teisel komponendil jupid taga. Usun, et Fixuses võeti antud töö eest õiglast hinda ja tõesti, kui tahad soodsamalt, siis tee ise, maksa lõhutud komponentide (rehv, lohv, jooks) näol kooliraha ja saa siis teada, et vist ikka oleks olnud mõistlik viia spetsialisti juurde!

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 10. 10. 2011. 22:07
Postitas vikat
KristjanS kirjutas:
vikat kirjutas:Hah, vahest on "tore" oma sõnu süüa. Täna sain näiteks Mustamäe Fixuses üllatuse osaliseks, kui lapsevankri rehvi vahetus läks 4 euri tükk (8 euri 2 rehvi peale)...
Teinekord on lapsevankri kummivahetus väga vaevarikas töö, kus ei kehti ka ütlus "õppind mehed, rootsi riistad". Olen ise korduvalt vankriratta kummi vahetanud ja... võib kõlada küll uskumatuna, ent 15min selle ühe ratta kallal jebida on reaalne. Jah, saab rats-rats asja kiirelt ära lahendada, ent siis on ühel või teisel komponendil jupid taga. Usun, et Fixuses võeti antud töö eest õiglast hinda ja tõesti, kui tahad soodsamalt, siis tee ise, maksa lõhutud komponentide (rehv, lohv, jooks) näol kooliraha ja saa siis teada, et vist ikka oleks olnud mõistlik viia spetsialisti juurde!
Ma vist ei oska kirjutada või keegi ei oska lugeda :) Ma kirjutasin, et selleks läks u. 1 min per rehv (ta tegi seda minu silme all). Teiseks ma kirjutasin samuti, et ma ei saanud sellega hakkama, kartsin samuti, et lõhun midagi ära. Samas hiljem, kui teadsin, et see töö maksab 4 euri, sain hakkama küll (siis kui selgus, et lohv oli auguga). Iga inimene teeb sellest jutust omad järeldused - kes õpib hinnakirja lugema, kes õpib hinda küsima... mina õppisin seda, et sellise töö teen kas ise või lähen mõnda teise hooldusesse, kus on varasemalt positiivsemad kogemused (usu, valikut siiski on :)

Mündil on muidugi alati 2 külge - võimalik, et hoolduse mees mõtleb nüüd, et krt, tegin asja kiiresti ja korralikult ära ja klient teeb veel näo, et mille eest 8 euri. Tõepoolest - ilmselt kui ta oleks öelnud, et tulge homme järele ja siis öelnud, et jube raske ja sitt töö, läks 15 min per rehv jms, oleks ma küsimata maksnud selle 8 euri tubli töö eest. Samas selline suhtumine oleks jälle lühinägelik, sest varem või hiljem tekiks arvamus, et tegu pole oma ala spetsialistidega. Aga igatahes praegu sellest olukorrast rahulolevat klienti ei saadud.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 10. 10. 2011. 22:27
Postitas rai66
vikat kirjutas:Hah, vahest on "tore" oma sõnu süüa. Täna sain näiteks Mustamäe Fixuses üllatuse osaliseks, kui lapsevankri rehvi vahetus läks 4 euri tükk (8 euri 2 rehvi peale). Küsisin küll ette, et palju maksab, aga kuna öeldi, et enne vaatab kas üldse peale saab, siis hinna sain alles siis teada kui rehvid küljes (aega läks u. 1 min per rehv). Kusjuures vanad rehvid olid maha võetud ja rattad olid vankri küljest eemaldatud. Eriti naljakas oli see, et ühel rattal oli sisekumm katki ja pidin väliskummi uuesti maha võtma/peale panema, mis oli muidugi minu enda viga, et ei kontrollinud. Muidugi tegelikult õppetund on hea - tee teinekord kõik ise. Lihtsalt alguses ei saanud neid ise peale (ei hakanud ka väga punnima, kartsin, et teen katki vms) ja kuna nagunii oli Fixusesse asja, siis otsustasin minna kergema vastupanu teed. Muide ma hiljem küsisin ka, et kas 4 euri natuke palju pole, kuna eeltöö oli tehtud jms? Öeldi, et nende jaoks vahet pole - töö on töö ja teinekord tee ise kui ei meeldi. Eks teengi ja kui ise ei saa, siis igaljuhul Fixusesse küll enam ei lähe.
No sellise hinna , et per 4 eurot rehv, ehk siis 14-16 eurot kokku neljale rehvile olen saanud auto rehvivahetusele. Ja mitte mingile suvalisele sassile, aga ka mitte margiesindusse. Aga töö on olnud korralik. Ja seal viimati läks tund aega. 17 tolline valuvelg maasturile.Ratas alt, rehv maha, velg puhtaks, uus rehv peale,balanseerimine, kleebitavad raskused, poltidele spets määre ja viimane nõks käsitsi kinni.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 10. 10. 2011. 23:02
Postitas MK777
KristjanS kirjutas:Teinekord on lapsevankri kummivahetus väga vaevarikas töö, kus ei kehti ka ütlus "õppind mehed, rootsi riistad".
Mul käib see asi sama ruttu kui jalgratta kummi vahetus. Siiani pole asi eriti pikaks veninud. :D

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 11. 10. 2011. 07:47
Postitas KristjanS
Okei, silmapilk ja valmis.... Samas, mündil ongi 2 külge! Meister teenis firmale seekord 6 minutiga 8 euri, millest mingi protsendi saab ta omale. Ja seda sellepärast, et töökoja hinnakirjas on ette nähtud kummi vahetus sellise hinnaga. Hinnakirja järgmisel real on aga näiteks ketaspidurite hooldus/remont, mis kogemustest sõltumata võtab tal aega 3-4-5x rohkem, kui nominaal (ehk siis see aeg, mille järgi hinnakiri on koostatud). Kuskil on tekkinud ebastandartne tõrge aga meister teeb piduri korda ja ta ei küsi sinult selle eest hinnakirjajärgne hindx3-4-5, vaid selle, mis seal kirjas. Sel hetkel kulutas meister kordades rohkem aega, firma ressursse (elekter, tööriistad, määrded, õlid jne) ja teenis sellega vaid sandikopikaid, ehk päeva lõikes jäi miinusesse...

Tõepoolest on töid, millega iga intelligentne inimene hakkama saab ja seda samal tasemel, millega spetsialist töökojas. See, et me nende töödega aga kohe töökotta jookseme on mugavus, kindlustunne, vahest ka laiskus. Selle mugavuse ja kindlustunde (vahest ka laiskuse) eest ma maksamegi, teinekord ka profülaktiliselt kõrgemat hinda, kui võibolla võiks/peaks.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 27. 10. 2011. 00:08
Postitas Mats2
KristjanS kirjutas:... Samas, mündil ongi 2 külge! Meister teenis firmale seekord 6 minutiga 8 euri, ... Sel hetkel kulutas meister kordades rohkem aega, firma ressursse ..., ehk päeva lõikes jäi miinusesse...

Tõepoolest on töid, millega iga intelligentne inimene hakkama saab ja seda samal tasemel, millega spetsialist töökojas. See, et me nende töödega aga kohe töökotta jookseme on mugavus, kindlustunne, vahest ka laiskus. Selle mugavuse ja kindlustunde (vahest ka laiskuse) eest ma maksamegi, teinekord ka profülaktiliselt kõrgemat hinda, kui võibolla võiks/peaks.
Mugavus? Laiskus?
Teinekord on erakorraline olukord ja lähedal on ka pood, mille püsiklient sa oled. Tundub olevat mõistlik lahendus lasta õhukumm seal ära vahetada. Aga näe, pood leidis soodsa võimaluse päeva plussi poole aidata. ...
Ma olen ikka püüdnud vaadata asja selle pilguga, et meister või poeomanik on ka inimene ja tahab elada, aga igal asjal on piir.

Mis mõtet on ülde püsikliendikaardil?
Püsiklient küll, aga kui on võimalus, siis kirves selga?

Kui poel on probleem, et kipub päeva või kuu või aasta lõikes miinusesse jääma ja see ei ole mitte soovitud tulemus, siis äkki peaks kliendisuhete põhimõtted üle vaatama.

Mis võiks olla poele parem reklaam, kui küsida pisitööde eest prisket tasu. Kindlasti on klient õnnelik, et sai aidata poel muid töid odavamalt teha. Tuleb ise tagasi ja võtab sõbrad ka kaasa.
Right?

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 27. 10. 2011. 12:54
Postitas pärnu rattur
Ma ei saa nüüd enam aru. Inimene on mugav/laisk ja ei viitsi ise tööd teha, aga teisele ka ei taha maksta, et see töö ära teeks? Minu arust on ainult 2 varianti:
1)Teed töö ise ära(noh kummivahetus pole isegi töö)
2)Maksad ja töö tehakse ära

Kolmandat varianti, et töö tehakse sinu eest ära ja maksma ka ei pea, pole kapitalistlikus maailmas olemas.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 27. 10. 2011. 21:01
Postitas KaupoR
Kas sellel kliendil oli hädaolukord, kaasas oli püsikliendikaart aga kaasas ei olnud hädavajalikku (kummiheeblit), et kumm ise ära vahetada? Ma taha õigeks mõista seda kui pood küsis hinnakirjas ette nähtust kõrgemat hinda (see rummu ja keskjooksu määrimise teema) aga no kummivahetuse osas liiga küll ei tehtud - ekspresstöö ongi kallim teenus.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 28. 10. 2011. 08:20
Postitas vikat
pärnu rattur kirjutas:Ma ei saa nüüd enam aru. Inimene on mugav/laisk ja ei viitsi ise tööd teha, aga teisele ka ei taha maksta, et see töö ära teeks?
Ma ei saa enam aru, kas mõni ei oska lugeda? Kas keegi ütles, et tahaks tasuta? Kapitalistlikus maailmas on ka valikuvabadus - valid selle kus tehakse paremini, odavamalt ja kus teenindus on viisakam. Hiljem võib veel ka möliseda, kui teenusega rahul pole, sest meil on veel ka sõnavabadus!
KaupoR kirjutas:aga no kummivahetuse osas liiga küll ei tehtud - ekspresstöö ongi kallim teenus.
Keegi ei küsinud nendelt ekspresstööd, ma veel spetsiaalselt küsisin enne hinda, et mis maksab ja millal võin järgi tulla. Selle peale öeldi, et vaatame kohe ja hinda ei oska enne öelda, kui teame kas üldse peale saab (ei võinud siis hinnakirjale viidata ja öelda, et 4 euri per rehv?). Selgituseks veel, et tegelikult läksin ma Fixusesse üldse ühte praaki toodet välja vahetama (mingit taskulampi) ja lapse jalgrattale abirattaid ostma ja kuna ma seal juba olin, siis otsustasin, et uurin palju rehvi vahetus maksab. Muide, ka mina olen Fixuse püsiklient ja kaardi omanik :)

Ja lõpetuseks, ma ei eeldagi, et keegi minu eest mingeid asju tasuta ära teeks ja, et nö "laiskuse eest" ei pea maksma. Aga fakt on ka see, et kui klient ei ole tehtud tööga rahul või tema jaoks tundub hind ebaõiglane, siis on tal ka õigus teinekord oma raha mujale viia. Lisaks veel, et mina näiteks ei eelda, et kui töö on "labane", siis selle eest peaks küsima 10x rohkem, et motiveerida inimest seda ise tegema? Muidugi, seda võib teha, aga siis ei tasu ka oodata, et klient seda aplausiga saadaks ja teinekordki samasse kohta tuleks.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 28. 10. 2011. 10:03
Postitas KaupoR
vikat kirjutas:Aga fakt on ka see, et kui klient ei ole tehtud tööga rahul või tema jaoks tundub hind ebaõiglane, siis on tal ka õigus teinekord oma raha mujale viia.
See on tõesti fakt. Kasutage seda võimalust julgemalt, see on turumajanduse üks oluline osa. Ja kui sa pole rahul ning hakkad oma raha mujale viima, siis ütle oma arvamus ja kavandatud käitumismudel välja ka sellele teenuspakkujale, kellega sa rahul pole. Siis ta teeb sellest äkki omad järeldused. Siin foorumis kurtes ei muutu mitte midagi.

Ja muide - kui hakata leti taga tšekki uurima, siis see ei ole usaldamatuse märk. Veel enam tuleks leida endas see julgus juba enne teenuse ostu järgi uurida, mis see mulle maksma läheb. Kui sa oled teenuspakkujaga võlaõiguslikesse suhetesse astumas, siis ei maksa häbeneda hinda küsida. Ja kui hind ei sobi, võid kas kaubelda, lahkuda või siis ikkagi hapu näoga lasta töö ära teha. Rahast rääkimine ei ole häbiasi. Mul on omal kogemus, kus ostu tehes lajatati mingi suht krõbe hind ja kui ütlesin, et oot-oot!, siis tehti kohe ilma pikema jututa varem viidatud hinnaga. Ma ei tunne, et ma selle pärast mingi juut või rehepapp oleks. Hiljem suhtusin algsesse hinda isegi kerge muigega ja kokkuvõttes ei jäänud kuigi halba mekki sellest ostukogemusest, julgen teinegi kord seda ettevõtet külastada.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 28. 10. 2011. 10:42
Postitas Mats2
KaupoR kirjutas:Ja kui sa pole rahul ning hakkad oma raha mujale viima, siis ütle oma arvamus ja kavandatud käitumismudel välja ka sellele teenuspakkujale, kellega sa rahul pole. Siis ta teeb sellest äkki omad järeldused. Siin foorumis kurtes ei muutu mitte midagi.
Minu isa ütles ikka, et õpi teiste vigadest, mitte oma vigadest.
Seda foorumit loevad ka rattapoodide omanikud ja juhatajad, seega on see kõigile, mitte ainult nendele, kes ennast ära tunnevad, võimalus arutada teemat oma inimestega ja vajadusel teha korrektiive. Või siis mitte teha ja süüdistada kliente, kes ei mõista, kui raske on poodidel plussis püsida jne.

PS! Fixusega pole minul kokkupuuteid olnud.
KaupoR kirjutas:Ja muide - kui hakata leti taga tšekki uurima, siis see ei ole usaldamatuse märk
Noh, inimesi on erinevaid.
Minu jaoks on see, kui pood või müüja kirjutab arvele teadlikult kokkulepitust suurema numbri, varguse katse. Sama hea, kui keegi muugib mu korteri ukse luku kallal, aga sisse pole veel saanud.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 28. 10. 2011. 11:29
Postitas LauriA
KaupoR kirjutas:
vikat kirjutas:Aga fakt on ka see, et kui klient ei ole tehtud tööga rahul või tema jaoks tundub hind ebaõiglane, siis on tal ka õigus teinekord oma raha mujale viia.
See on tõesti fakt. Kasutage seda võimalust julgemalt, see on turumajanduse üks oluline osa. Ja kui sa pole rahul ning hakkad oma raha mujale viima, siis ütle oma arvamus ja kavandatud käitumismudel välja ka sellele teenuspakkujale, kellega sa rahul pole. Siis ta teeb sellest äkki omad järeldused. Siin foorumis kurtes ei muutu mitte midagi.
Kaupo, kas sinu meelest ei tohiks ma ka näiteks TripAdvisor või Trip.ee foorumites kommenteerida, et näiteks see ja teine hotell on vilets ning selle raha eest ei soovita sinna minna. Vaevalt see mõnda Hiina, India või Vietnami hotelliomanikku morjendab, kui ma neile kaebusteraamatusse kirjutan, et teenus ei vastanud hinnale. Samas hoiatus TripAdvisoris või Lonely Planet foorumis teeb imesid (y). Hanois klienditeenindaja palus isiklikult, et ma juhul, kui ma nende hotelliga rahule jäin, siis kirjutaks nende kohta midagi head. Pean tunnistama, et jäin hotelliga rahule, aga foorumisse kirjutada ei viitsinud :oops:

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 28. 10. 2011. 12:58
Postitas KaupoR
vabandan, ma ei väljendanud ennast päris hästi. Jah, negatiivse kogemuse jagamine on õige, seda peaks jagama. Aga kui sinna juurde käivad väited, et tseki kontrollimine on usaldamatuse märk ega pole julgust kohe seal samas asja kohta küsida ja selgitust nõuda, siis minu meelest on suur kivi ka ostja kapsaaias. "Ei muutu midagi" all pidasin silmas, et poodnik ei pruugi ju siin foorumis käia ja üldse on hetkel teema hüpoteetiline ehk ilma nimedeta.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 28. 10. 2011. 13:13
Postitas erikr
USA-s on kombeks igal võimalikul juhul tippi anda (pole seotud otse rattahooldusega).
Lugesin kord üht nõuandelehekülge, et kuidas on korrektne USAs käituda.
Seal oli selge soovitus, et kui miski ei meeldi, siis ei tohi lihtsalt tippi andmata
jättes minema kõndida, kuna teenindaja ei saa otsest tagasisidet, et mis ei meeldinud.
Tuleb paluda teenindajal kutsuda ka vastutav isik ja rahulikult ja korrektselt enda
pretensioon esitada.
Sellisel juhul on tagatud, et ka mingi korrektiiv või parendus ette võetakse, vastasel korral
loetakse seda teenindaja solvamiseks.

Niisama, mõtlemiseks.

Re: Hüpoteetiline

Postitatud: 28. 10. 2011. 19:58
Postitas vikat
KaupoR kirjutas:Ja kui hind ei sobi, võid kas kaubelda, lahkuda või siis ikkagi hapu näoga lasta töö ära teha. Rahast rääkimine ei ole häbiasi.
Kuna siin teemas on kaks eraldi juttu, siis enda kaitseks mainin (tegelikult kirjutasin seda varem ka), et ma ei jalutanud vaikides minema, vaid andsin sellest teada nii teenindajale (kes kusjuures kinnitas veel minule, kui kliendile, et see on tõepoolest "kirves"), kui ka hooldusmeistrile, et küsitud hind ei vastanud minu ootustele ja, et minule ei öeldud enne töö teostamist, et hind selline on (kuigi ma küsisin hinda). Selle peale ütles hooldusmeister, et "kui ei meeldi, siis tee ise", mis tol hetkel tundus pehmelt öeldes ebaviisakas. Millele mina omakorda vastasin, et "teengi ja kui ei saa/oska, siis lähen lihtsalt mujale". See tundus ka nendele täiesti ok lahendus ja keegi pretensioone ei esitanud. Ja miks ma siia üldse sellest kirjutasin, oli see, et just enne olin ma Fixust kiitnud (varasemad kogemused olid tõepoolest positiivsed), mistõttu pidin mainima, et tilk tõrva meepotis on täiesti piisav, et kõik ära rikkuda.
erikr kirjutas: Sellisel juhul on tagatud, et ka mingi korrektiiv või parendus ette võetakse, vastasel korral
loetakse seda teenindaja solvamiseks.

Niisama, mõtlemiseks.
Olen ka sarnast kuulnud/lugenud