1. leht 1-st
2022 aastaks rattad?
Postitatud: 21. 10. 2021. 11:56
Postitas Genry
tere,
Pole vähemasti sotsiaalmeedias sel hooajal tähele pannud neid kampaaniaid tellida 2022 kevadeks rattad. Hawaii oma vist oli aga Scotti ei kõneta.
2021 kevadel käisin enamus Tallinna poode läbi ja prognoos 2022 aastaks oli tume ja ka 2021-ks ette tellitud rattaid ei teatud millal saabuvad.
Kas seis on parem?
Teab keegi välja hõigata, kes on tarnekindluse taganud? (ise rihiks siis ka Gravel segmenti ja veel täpsustusena kiire gravel
- Ridley, BMC;Cannondale;Colnago, Look;Cinelli....
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 21. 10. 2021. 19:08
Postitas kosmos
Ainuke mis elus kindel on surm ja maksud, kui rattaid poes füüsiliselt pole siis ei tasu hetkeseisuga kahjuks kedagi väga uskuda tarnetes.
Kevadega võrreldes ehk on gramm paremaks läinud olukord kuid pigem käi poodides hetkel või misiganes ajal sa velo 100% oled valmis ostma ja ära jää lootma et kusagilt väga alla saad ratastest, see rong on õnneks nüüd läinud ,kus kunagi klient lõi jalaga poeukse lahti ja nõudis -30 või isegi -40% alet muidu läheb "konkurentide" juurde velo ostma.
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 22. 10. 2021. 09:54
Postitas Genry
Pigem see, et tahaks konkreetsest mudelit, enda valitud juppidega (erinevad seadistused mida tootja pakub) plus raami suurus muidugi.
Seda, et soodustust saab, ei loodagi. Kuid mulle jäi selle kevade poest poodi käimise järel see arusaam, et kui ei ole ette tellinud, siis ei ole põhjust ka uudistama tulla. Et mingi varu, mida pood on tellinud, ka kõik ette ära müüdud.
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 27. 10. 2021. 20:59
Postitas muffits
Ise tellisin lapsele järgmiseks aastaks velot. Olukord on nutune.
Pmt kui tahad kevadel kätte saada on valida üksikute mudelite vahel.
Kui tahad miskit muud (näiteks teist värvi), siis võid rahulikult oodata suve keskpaigani või kauem.
Kusjuures kui vaadata hindasid, siis kallimaks on kindlasti läinud (mõtlen leti hindasid). Kui 2021 eeltellimisel oli velo hind u. 600, siis sama spec'iga sama suurusega velo 2022 eeltellimisel on letihind 100 raha vähemalt kallim.
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 28. 10. 2021. 10:11
Postitas Omiar
Ei tea küll mida sa 'kiire gravel' all mõtled aga geomeetria järgi BMC URS seda küll pole. Look ka mitte.
Cannondale-l on uus mudel, seega saadavust peaks olema. Cannondale puhul tuleb tähele panna ebastandartset 12x142mm Ai tagajooksu lahendust.
Baltikumist saab veel Trek-i.
Scott tegelikult täitsa mõistlik valik täna kiire gravel segmendis.
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 28. 10. 2021. 10:25
Postitas KaupoR
Eestist saab ka Pinaerllo Grevilit
https://www.hobisport.ee/index.php/cycl ... tas-detail. Saadavuse kohta küsi Andrelt.
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 28. 10. 2021. 12:25
Postitas erko
Aga kelle poole pöörduda kui on huvi Trek Checkpoint graveli vastu, kas Veloprofs Riias või meie Rademar? Tegeleb Rademar üldse Treki brändi müügiga siin? Väliselt ei saa nagu üldse aru.
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 28. 10. 2021. 13:33
Postitas teraskoer
Pinarellot müüb ka CP Estonia. Valikus ka MMR rattad.
https://www.facebook.com/cpestonia
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 28. 10. 2021. 14:29
Postitas KaupoR
TREKi asjus võid küsida kert <ättt> rademar <punkt> ee
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 28. 10. 2021. 14:37
Postitas Omiar
erko kirjutas: ↑28. 10. 2021. 12:25
Aga kelle poole pöörduda kui on huvi Trek Checkpoint graveli vastu, kas Veloprofs Riias või meie Rademar? Tegeleb Rademar üldse Treki brändi müügiga siin? Väliselt ei saa nagu üldse aru.
Veloprofsis on 2022 mudelid juba kohal, enamus läbigi müüdud.
Ettetellimine soodushinnaga on/oli ka:
https://veloprofs.lv/lv/blog/jaunumi-ve ... di-lidz-20
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 28. 10. 2021. 16:35
Postitas erko
KaupoR kirjutas: ↑28. 10. 2021. 14:29
TREKi asjus võid küsida kert <ättt> rademar <punkt> ee
KaupoR, tänud!
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 28. 10. 2021. 23:54
Postitas mart
5 Reasons Bike Prices Will Probably Keep Rising in 2022
Oct 25, 2021
https://www.pinkbike.com/news/5-reasons ... -106883089
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 29. 10. 2021. 09:08
Postitas KaupoR
Ma ei tea, kas kiireimad, aga TOP5 gravel rattad peamiselt ratta(juppide) tootjate reklaamist elatuva kanali arvates:
https://www.youtube.com/watch?v=V5DIE1YZ98c
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 03. 11. 2021. 18:52
Postitas kosmos
Omiar kirjutas: ↑28. 10. 2021. 10:11
Ei tea küll mida sa 'kiire gravel' all mõtled aga geomeetria järgi BMC URS seda küll pole. Look ka mitte.
Cannondale-l on uus mudel, seega saadavust peaks olema. Cannondale puhul tuleb tähele panna ebastandartset 12x142mm Ai tagajooksu lahendust.
Baltikumist saab veel Trek-i.
Scott tegelikult täitsa mõistlik valik täna kiire gravel segmendis.
Millest sa neid lahkad et kas on kiired või mitte? Krt oleks mul ka nii spetsid teadmised, et mis on kiire ja mitte
3T on ka üks valikutest kui BMC, Look, Cannondale,Trek ja muud asjad maha juba tehtud on
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 04. 11. 2021. 09:11
Postitas Omiar
kosmos kirjutas: ↑03. 11. 2021. 18:52
Millest sa neid lahkad et kas on kiired või mitte? Krt oleks mul ka nii spetsid teadmised, et mis on kiire ja mitte
3T on ka üks valikutest kui BMC, Look, Cannondale,Trek ja muud asjad maha juba tehtud on
Raami geomeetria. Võrdle sama raamisuuruse puhul alustuseks Stack ja Reach numbreid näiteks BMC/Look ja Trek/Scott vahel võttes arvesse ka teisi neid mõjutavaid parameetreid.
Näitlikult öeldes on Scott nagu sportlik sõiduauto ja BMC sõidab nagu mahtuniversaal.
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 04. 11. 2021. 12:13
Postitas kosmos
Omiar kirjutas: ↑04. 11. 2021. 09:11
kosmos kirjutas: ↑03. 11. 2021. 18:52
Millest sa neid lahkad et kas on kiired või mitte? Krt oleks mul ka nii spetsid teadmised, et mis on kiire ja mitte
3T on ka üks valikutest kui BMC, Look, Cannondale,Trek ja muud asjad maha juba tehtud on
Raami geomeetria. Võrdle sama raamisuuruse puhul alustuseks Stack ja Reach numbreid näiteks BMC/Look ja Trek/Scott vahel võttes arvesse ka teisi neid mõjutavaid parameetreid.
Näitlikult öeldes on Scott nagu sportlik sõiduauto ja BMC sõidab nagu mahtuniversaal.
Julgen vastu vaielda ainult geomeetriast sa ei saa seda ju järeldada. Ma ei räägi ainult BMC või 3T kuna ma seda ise müün, vaid üleüldiselt. See on Foorumfanaatikute lugemise üks väga viletsaid aspekte kui keegi lugeja tuleb poodi ja ütleb "Lugesin foorumist, et ratas pole kiire sest Stack ja Reach olid X number võrreldes millegi teisega" Kuidas sa saad jätta jätta võrdlusest raamimaterjale(paljud raamitootjad kasutavad erinevates raami kohtades erinevaid laminaate jne.. ühtlasi juppide võrdlus mis rattal peal on. Sa ei saa ju teha 10 aasta vanusest roimast "kiiret" ratast kui seal ainult geomeetria hea on
Paljuski mis mul varsti pea 13 aastase kogemuse erinevates rattapoodides on jätnud kiirest rattast tuleb palju ka sõiduasendist. Su ratas võib kiire olla aga kui sa pead mingi X aeg seal peal tulemust tegema aga sa ei suuda seal rattal end mugavalt tunda siis kõik need aspektid määravad su enda kiiruse ära. Jah kui sa tahad et ratas oleks 10km peal kiire siis on jummala savi kuidas sa end seal peal tunned peaasi et kiirelt edasi liigud
aga kui pead seal mingi 2-3h istuma on juba teine tera. Muidugi nende asendite panekuga on ka paras peavalu, osad kes Eestis panevad asendi paika kusagil puki peal, tuleb välja, et pärast sa ei saagi seda asendit ühegi ratta peale kanda kuna selliste parameetritega juppe pole maailmas olemaski. Jutu lõpp läks veits offtopicusse ja vabandan
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 04. 11. 2021. 12:29
Postitas KaupoR
Vabanda siis juba ka selle pärast, et väidad nagu teeksid jupid ratta kiireks. On sul ka teada, mitu km/h ma TRM-i peale kiiremaks saan kui APEX tagakäikari Force'i vastu vahetan?
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 04. 11. 2021. 15:31
Postitas kosmos
KaupoR kirjutas: ↑04. 11. 2021. 12:29
Vabanda siis juba ka selle pärast, et väidad nagu teeksid jupid ratta kiireks. On sul ka teada, mitu km/h ma TRM-i peale kiiremaks saan kui APEX tagakäikari Force'i vastu vahetan?
Võib olla said sa valesti aru, aga minu jutu point oli sellest, et kogu raamigeomeetria võrdlemine ei anna sulle tervikliku pilti kui "kiire" või "aeglane" sa ratta peal oled. Muide su enda näide, APEX, Force vastu vahetamisest, APEX on 11 speed, Force 12... võta nüüd ise kinni kas see sulle midagi juurde annab mingis olus või mitte...
@KaupoR Samas siis ju võiks kõik tootjad panna APEX jupid tippraamile ning öeldagi et pole mõtet panna Force või Redi peale, pole mõtet ju ka carbon jookse alla panna, sõida aludega edasi, ega see ka sind kiiremaks ei tee tundub sinu loogikast?
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 04. 11. 2021. 15:49
Postitas KaupoR
kosmos kirjutas: ↑04. 11. 2021. 15:31
Muide su enda näide, APEX, Force vastu vahetamisest, APEX on 11 speed, Force 12... võta nüüd ise kinni kas see sulle midagi juurde annab mingis olus või mitte...
Ole parem vaikki -
Sram Force 11. Ja loomulikult ei tee pöia materjal mind kiiremaks. Seda teevad aerodünaamika, mass, laagrid (hõõrdumine) jne.
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 04. 11. 2021. 16:07
Postitas kosmos
KaupoR kirjutas: ↑04. 11. 2021. 15:49
kosmos kirjutas: ↑04. 11. 2021. 15:31
Muide su enda näide, APEX, Force vastu vahetamisest, APEX on 11 speed, Force 12... võta nüüd ise kinni kas see sulle midagi juurde annab mingis olus või mitte...
Ole parem vaikki -
Sram Force 11. Ja loomulikult ei tee pöia materjal mind kiiremaks. Seda teevad aerodünaamika, mass, laagrid (hõõrdumine) jne.
Ei ole vaiki, miks sa võrdled Apex praegust gen vana gen Forcega? Lollus on üldse pakkuda sellist näidet et käikar sind kiiremaks teeks, eriti kui ise teise näitena nii tarka juttu jooksudest trükid
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 04. 11. 2021. 16:16
Postitas KaupoR
olgem nüüd täpsed - sa ise võrdlesid mingeid generatsioone! Ma kirjutasin Apex vs Force, kus sa siin näed, et ma võrdlesin mingeid põlvkondi?
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 04. 11. 2021. 16:19
Postitas kosmos
KaupoR kirjutas: ↑04. 11. 2021. 16:16
olgem nüüd täpsed - sa ise võrdlesid mingeid generatsioone! Ma kirjutasin Apex vs Force, kus sa siin näed, et ma võrdlesin mingeid põlvkondi?
Sest ma ei ela minevikus et peaksin midagi erinevalt võrdlema
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 04. 11. 2021. 16:22
Postitas kosmos
kosmos kirjutas: ↑04. 11. 2021. 16:19
KaupoR kirjutas: ↑04. 11. 2021. 16:16
olgem nüüd täpsed - sa ise võrdlesid mingeid generatsioone! Ma kirjutasin Apex vs Force, kus sa siin näed, et ma võrdlesin mingeid põlvkondi?
Sest ma ei ela minevikus et peaksin midagi erinevalt võrdlema
Teema point on täiesti ära kadunud praeguseks ajaks juba
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 05. 11. 2021. 12:33
Postitas Omiar
kosmos kirjutas: ↑04. 11. 2021. 12:13
Julgen vastu vaielda ainult geomeetriast sa ei saa seda ju järeldada. Ma ei räägi ainult BMC või 3T kuna ma seda ise müün, vaid üleüldiselt. See on Foorumfanaatikute lugemise üks väga viletsaid aspekte kui keegi lugeja tuleb poodi ja ütleb "Lugesin foorumist, et ratas pole kiire sest Stack ja Reach olid X number võrreldes millegi teisega" Kuidas sa saad jätta jätta võrdlusest raamimaterjale(paljud raamitootjad kasutavad erinevates raami kohtades erinevaid laminaate jne.. ühtlasi juppide võrdlus mis rattal peal on. Sa ei saa ju teha 10 aasta vanusest roimast "kiiret" ratast kui seal ainult geomeetria hea on
Paljuski mis mul varsti pea 13 aastase kogemuse erinevates rattapoodides on jätnud kiirest rattast tuleb palju ka sõiduasendist. Su ratas võib kiire olla aga kui sa pead mingi X aeg seal peal tulemust tegema aga sa ei suuda seal rattal end mugavalt tunda siis kõik need aspektid määravad su enda kiiruse ära. Jah kui sa tahad et ratas oleks 10km peal kiire siis on jummala savi kuidas sa end seal peal tunned peaasi et kiirelt edasi liigud
aga kui pead seal mingi 2-3h istuma on juba teine tera. Muidugi nende asendite panekuga on ka paras peavalu, osad kes Eestis panevad asendi paika kusagil puki peal, tuleb välja, et pärast sa ei saagi seda asendit ühegi ratta peale kanda kuna selliste parameetritega juppe pole maailmas olemaski. Jutu lõpp läks veits offtopicusse ja vabandan
Ma täpselt ei tea millele sa nüüd vastu vaidled, sest geomeetria ja sõiduasend sama asja erinevad küljed, aga oma 25a aastase rattaspordi staaži juures nõustun et sõiduasend on kiiruse juures oluline komponent. Samuti oli see konkreetne vastus konkreetselt teema algatajale, kes ühtteist saab rattast aru. Kui tuleb suvaline inimene tänavalt, siis see info ei ole talle.
Raamimaterjal ja komponentide tase (eeldusel et me päris Sorast ja Tiagrast ei räägi) ei ole teema, eeldusel et asjad on kvaliteetsed ja töökorras. Samuti see mugavus või väsimine ei ole tavalise harrastaja ja mõnetunnise sõidu kontekstis teema. Detailselt põhjusi tooma ei viitsi hakata, sest kõik nimetatud rattad on head, lihtsalt sobivad erinevat tüüpi sõiduelamuse jaoks.
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 05. 11. 2021. 15:48
Postitas Prommar
Ma olen kuulnud, et kui tahad, et ratas kiirem oleks, tuleb kõvemini pedaale tallata.
Ise pole proovinud, aga tundub loogiline.
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 05. 11. 2021. 16:02
Postitas SK
Prommar kirjutas: ↑05. 11. 2021. 15:48
Ma olen kuulnud, et kui tahad, et ratas kiirem oleks, tuleb kõvemini pedaale tallata.
Ise pole proovinud, aga tundub loogiline.
See on lamemaalase jutt, mina usun (turundus)teadust!
Aga teemat kommenteerides, siis nüüd võib vist lõplikult kinnitada, et klassikaline "suvelõpu jalgrattamessid-ettetellimiste aeg oktoobrini-esimesed rattad jaanuariks ja viimased maikuuks" süsteem on ajalukku kadunud. Kõik toodavad ja tarnivad siis, kui komponendid parajasti valmivad. Uue ratta saabumine septembriks ei pane enam kedagi kulme kergitama.
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 05. 11. 2021. 17:11
Postitas Prommar
Tuleb teha raskeid valikuid ja uute läikivate mänguasjade asemel üritada nautida rattasõitu 1-2 aasta vanuste rontidega.
Re: 2022 aastaks rattad?
Postitatud: 05. 11. 2021. 17:19
Postitas KaupoR
Need on ju nii vanad ja aeglased, et liiguvad tagurpidi