Kas sellist tasub tunima hakata?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
- 5TH ELEMENT
- Rattur
- Postitusi: 250
- Liitunud: 07. 04. 2003. 01:22
ega xtr-i eriti ei loodagi, xt oleks ka väga hea-deem, et sa ette jõudsid, said need ju poolmuidu;P
kuule sain jah KONA NUNU 2001a MARZOCCHI BOMBER Z3 LIGHT amordiga, võid lähemalt minu isiklikust albumist vaadata, kuigi seal stock pilt mingise juustu originaal Rock Shox Jetiga vist. samuti on vahetatud:
RITCHEY lenksupikendus
Cannondale lenks
ees Avid 25 V-pidur (Avidi üks parimaid)
samuti vist ka taga LX rumm ja uus LX 9-ne kassett
kuna mul selline haigus nagu rattatuunimine (nagu meil kõigil;P), siis kindlasti läheb kogu teenitud raha rattasse ja seisangi küsimuse ees, kas antud ratast tasub ehitama hakata? kuigi raamiga olen väga rahul-suht kerge (7005 topeltõhendatud alum.), paras (20", olen 182cm) ja väga ilusat värvi-elektrisinine:) aga ikkagi nagu väike kõhklus sees, et järsku leiab kuskilt veel parema raami.
mis sa muidu arvad?
kuule sain jah KONA NUNU 2001a MARZOCCHI BOMBER Z3 LIGHT amordiga, võid lähemalt minu isiklikust albumist vaadata, kuigi seal stock pilt mingise juustu originaal Rock Shox Jetiga vist. samuti on vahetatud:
RITCHEY lenksupikendus
Cannondale lenks
ees Avid 25 V-pidur (Avidi üks parimaid)
samuti vist ka taga LX rumm ja uus LX 9-ne kassett
kuna mul selline haigus nagu rattatuunimine (nagu meil kõigil;P), siis kindlasti läheb kogu teenitud raha rattasse ja seisangi küsimuse ees, kas antud ratast tasub ehitama hakata? kuigi raamiga olen väga rahul-suht kerge (7005 topeltõhendatud alum.), paras (20", olen 182cm) ja väga ilusat värvi-elektrisinine:) aga ikkagi nagu väike kõhklus sees, et järsku leiab kuskilt veel parema raami.
mis sa muidu arvad?
mina asusin küll Kona Firemountain 2001 tunima, lõpuks oli vaid raam vanast järel. sõitis oluliselt paremini kui stock komplektsuses. poole aasta pärast hankisin uue raami, lappasin jupid ringi ja kruvisin vana ratta originaalpulkadest + mitu upgradet kokku ja müüsin maha. millalgi pead otsustama sest parim pakkumine ilmneb alati siis kui midagi on ära ostetud. alati.5TH ELEMENT kirjutas:... ja seisangi küsimuse ees, kas antud ratast tasub ehitama hakata? kuigi raamiga olen väga rahul-suht kerge (7005 topeltõhendatud alum.), paras (20", olen 182cm) ja väga ilusat värvi-elektrisinine:) aga ikkagi nagu väike kõhklus sees, et järsku leiab kuskilt veel parema raami.
mis sa muidu arvad?
Sellisel viisil tuunimisel on kaks suurt puudust:5TH ELEMENT kirjutas:kuna mul selline haigus nagu rattatuunimine (nagu meil kõigil;P), siis kindlasti läheb kogu teenitud raha rattasse ja seisangi küsimuse ees, kas antud ratast tasub ehitama hakata?
1.) Sa ei saa omale kunagi päris UUT ratast
2.) See ratas läheb sulle kallimaks maksma kui poest korraga uus osta
Kui lõpuks on rattal kõik ihaldatud jupid peal siis pead nentima, et tuleb tuunimisega uuele ringile minna - kõige esimesena soetatud asjad on oma aja ära elanud....
Urmasel jutt õige. Aga kui tuunimine on mingi hobi või eesmärk omaette siis võib ju teha. Minu arust võiks olla nii et lähed poodi, ostad raami ja siis paned ratta n.ö. ise kokku. Täpselt sellised jupid nagu tahad. Aga üldiselt peab siis kõvasti eeltööd tegema et saada omale parim. Nii et ostad valmis ratta ja siis tuunid on ju jama - igavene hulk juppe jääb üle mida sa justkui nagu ei taha.
Nii teeks minagi, kuid eestis pole see võimalik. Tähendab on, kuid mõjub rahakotile rohkem kui asi väärt on.priidik kirjutas:Aga kui tuunimine on mingi hobi või eesmärk omaette siis võib ju teha. Minu arust võiks olla nii et lähed poodi, ostad raami ja siis paned ratta n.ö. ise kokku.
Kõige mõistlikum variant meie puhul on leida poest sobiliku raami ja enam-vähem sobilike juppidega "doonor". Hind peab muidugi paigas olema. Seejärel tuleb saada kaupmehega kokkuleppele, et ta ostab mittesobivad jupid tagasi (reeglina seda ka hinnakirja alusel tehakse, kuna jupid on UUED). Kui kaupmees pakub head diili sind huvitavatele uutele juppidele siis kruvid kohe külge. Kui mõningaid asju ei leia, siis tuleb mujalt osta/tellida.
Meie oludes on majandulikult kõige mõtekam leida ratas mis on sama raamiga kui sarja tippmudel, kuid kehvemate kompnentidega. Kui lööd hinnavahe kokku mille pead juppide vahetamisel peale maksma siis imestad isegi, et nii väikse rahaga said peaaegu sama ratta mis sarja tippmudel.
Nojah, Eestis on see vist ainuvõimalik variant. Ja jubinad on ka siin ülekohtuselt kallid jne. Saksa rattapoode külastades paneb tähele et kallimate maantekate osas müüakse küll ainult raame ja juppe eraldi. Ainult kõige odavamad maantekad on juba kokku laotud. Eestis ei jõuta selleni mitte kunagi sest turg on imeväike ja keegi ei hoia poes sellist valikut.
tegelikult on nii et mina olen saanud korra vastu näppe kui oscin tgumise XT käiguvahetaja. Käiguvahetajate ostmisel (käest-kätte) ongi suur risk, sest asi võib olla kulunud,vana või hoopiski katki mida silmaga ei ole märgata. See oli mulle õppetunnix, rohkem seda ei tee. Samas oscin STX-RC pidurilingi (suhteliselt vana mudel) ja need töötavad ideaalselt. Peaaegu samad mis LX link aint värv on teine ja LX'il on kolm lingi timmimisastet (STX-RC'l 2). Aga jah, käiguvahetajatega olge ettevaatlikud.Corrosion kirjutas:Mis kasutatud juppidel häda on? võibolla nati välimus kui sedagi. Peaasi, et jupp töötab ja uut omanikku hästi teeniks. Määravaks saab hind...
Midagi ei pruugi häda olla, aga UUT ratast sa endale sellegipoolest ei saaCorrosion kirjutas:Mis kasutatud juppidel häda on? võibolla nati välimus kui sedagi. Peaasi, et jupp töötab ja uut omanikku hästi teeniks. Määravaks saab hind...
Kui mina endale uue ratta muretseksin/kokku keeraksin, siis HEAL juhul aksepteeriksin kasutatud juppidena selliseid mis koosnevad ühest-kahest detailist ntx, nagu lenks võis stem. Kuigi ka need võivad aja möödudes oma omadusi minetama hakata. Sadul on ka selline personaalne asi mille võib vanalt rattalt kaasa võtta.
- 5TH ELEMENT
- Rattur
- Postitusi: 250
- Liitunud: 07. 04. 2003. 01:22
arvan küll, et vanus pole alati määrav, sest sa võid ju tutika xtr käiguka ka ühe raksuga tuksi keerata ja samas kasutada teist vahetajat, nii et ta ka 1-2a pärast üliheas korras on.
aga see ratas on mul juba müügis hetkeseisuga.
tegelikult vahet pole, mis ratta ostad-tuunima hakkad ikka, kui vähegi rattafänn oled;P sest pole vist veel ratast, millel stockis juba a'la täis xtr ring peal oleks ja ega sellist ostagi ei jaksaks. ja tuunimise juures ongi mugavus ja ka oma võlu selles, et vahetad osasid vaikselt osade kaupa, mitte ei pea kogu kompoti eest kullakange letti laduma, mida tavaliselt korraga polegi kuskilt võtta. muidugi on vahe eelkõige raamis, sest sealt saab ju kõik alguse.
nii et tuunimisel on mõte küll, sest ei pea kohe kõike pappi välja laduma ja saad lõpuks paremini toimiva ratta, kuigi see osutub lõppkokkuvõttes kulukamaks, sest ülejäävate osade eest ei saa praktiliselt midagi-100-200kr heal juhul, kui uue eest maksad tonni.
aga see ratas on mul juba müügis hetkeseisuga.
tegelikult vahet pole, mis ratta ostad-tuunima hakkad ikka, kui vähegi rattafänn oled;P sest pole vist veel ratast, millel stockis juba a'la täis xtr ring peal oleks ja ega sellist ostagi ei jaksaks. ja tuunimise juures ongi mugavus ja ka oma võlu selles, et vahetad osasid vaikselt osade kaupa, mitte ei pea kogu kompoti eest kullakange letti laduma, mida tavaliselt korraga polegi kuskilt võtta. muidugi on vahe eelkõige raamis, sest sealt saab ju kõik alguse.
nii et tuunimisel on mõte küll, sest ei pea kohe kõike pappi välja laduma ja saad lõpuks paremini toimiva ratta, kuigi see osutub lõppkokkuvõttes kulukamaks, sest ülejäävate osade eest ei saa praktiliselt midagi-100-200kr heal juhul, kui uue eest maksad tonni.