Kui palju sõltub rattamaratonil rattast (näiteks EEC)?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kui palju sõltub rattamaratonil rattast (näiteks EEC)?
Kui palju sõltub rattamaratonil rattast (näiteks EEC)?
Mul on >10a tagasi ostetud ratas(GT), siis maksin 5-6k eek.
Raam mingi metall (CrMolübdeen, või mis ta on..), ehk ilmselt suht raske.
Ilmselt suht rasked vedrudega (õlita) amordid
Praegu sõidan EEC-l nii 400-500 kohal, ajakoefitsent võitjaga nii 1,3-1,4
Mõistetaval annab kaasaegne ratas sõidumõnu.
Kuid kas ta ka mõnevõrra kohta parandab?
Või tulemus ikka treenituse ja organismi taga?
Olen mõelnud uuele rattale (hinnaklassist 10-15k), kuid kahtlus on, et tegelen vale kitsaskohaga. Kui ikka jagades sitkus puudub, siis tuleb esmalt see probleem kõrvaldada.
Mida teadjamad arvavad?
Head,
Marko
Mul on >10a tagasi ostetud ratas(GT), siis maksin 5-6k eek.
Raam mingi metall (CrMolübdeen, või mis ta on..), ehk ilmselt suht raske.
Ilmselt suht rasked vedrudega (õlita) amordid
Praegu sõidan EEC-l nii 400-500 kohal, ajakoefitsent võitjaga nii 1,3-1,4
Mõistetaval annab kaasaegne ratas sõidumõnu.
Kuid kas ta ka mõnevõrra kohta parandab?
Või tulemus ikka treenituse ja organismi taga?
Olen mõelnud uuele rattale (hinnaklassist 10-15k), kuid kahtlus on, et tegelen vale kitsaskohaga. Kui ikka jagades sitkus puudub, siis tuleb esmalt see probleem kõrvaldada.
Mida teadjamad arvavad?
Head,
Marko
Re: Kui palju sõltub rattamaratonil rattast (näiteks EEC)?
Ise küsid, ise vastadMarkom kirjutas:...Kui ikka jagades sitkus puudub, siis tuleb esmalt see probleem kõrvaldada...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Kui su ratas on tehniliselt korras (vahetab käiku siis kui peab, ketti üle ei viska, jooksud on sirged ja veerevad okei'lt jne) siis kohad 400-500 pole küll piiriks. Ise sõitsin suht keskpärase rattaga kahesaja sisse (alustasin oma ratturikarjääri kohaga kaheksandas sajas) ja ma arvan, et see poleks laeks jäänud, kuid uus ratas sai kokku pandud ja vana jäi seisma.
If everything's under control, you're going too slow!
Väga õige märkus!!!siim_s kirjutas:kõige rohkem efektiivsust pidavat juurde andma clipless pedaalid-kingad - kui veel ei ole, siis tasuks esialgu äkki selline upgrade teha.
Kindlasti jälgida, et oleksid ka täpselt parajad - loksuva kingaga kaob selline "jäik" tunne. Aga see on vist juba teine teema.
Re: Kui palju sõltub rattamaratonil rattast (näiteks EEC)?
Alati sõltub ka rattast, tehnikasport siiski - iseasi kui palju.Markom kirjutas:Kui palju sõltub rattamaratonil rattast (näiteks EEC)?
Aga ära on tõestatud et 10a vana terasrattaga kannatab esi100 sees sõita küll. Seega ratas sul veel piiriks pole. Aga kui raha on, siis miks mitte enda elu mõnusamaks teha - elatakse ju üks kord.
Tunne et ratas allub sinu kontrollile, mitte et sina oled tema seljas üks tüütu putukas - see tunne on ka midagi väärt.
Seis selge
Tänan arvamuste eest!
Seis selge. Nii kaua, kuni stabiilselt 200 sees pole, tuleb järjepidevalt harjutada. Teadmisega, et kähku ei juhtu midagi. Ja siis tulla vahendite upgrade juurde tagasi.
Kergem ratas on lihtsalt lisaväärtus. Naudinguks.
Seis selge. Nii kaua, kuni stabiilselt 200 sees pole, tuleb järjepidevalt harjutada. Teadmisega, et kähku ei juhtu midagi. Ja siis tulla vahendite upgrade juurde tagasi.
Kergem ratas on lihtsalt lisaväärtus. Naudinguks.
Re: Seis selge
Ega siis kallima ratta "ainuke" pluss kergem kaal ei ole. Minu arust on töökindlus ja käideldavus palju suuremad plussid.Markom kirjutas: Kergem ratas on lihtsalt lisaväärtus. Naudinguks.
Kui sul praegune ratas töötab hästi ja töökindlalt, siis muidugi on kõik ok, aga kui sa pooled võistlused pead mõne purunenud jupi pärast pooleli jätma, siis on ikka natuke kehvasti. Ühesõnaga see on ka argument mida arvestada.
Re: Seis selge
Kas kallimad jupid on purunemiskindlad? Ma julgen kahelda. Mõned kallimad jupid on madala kaalu tagaajamise tulemusena viidud suht piiri peale.Kirsa kirjutas:Kui sul praegune ratas töötab hästi ja töökindlalt, siis muidugi on kõik ok, aga kui sa pooled võistlused pead mõne purunenud jupi pärast pooleli jätma, siis on ikka natuke kehvasti. Ühesõnaga see on ka argument mida arvestada.
Re: Seis selge
Vahet pole. Aga kuna need on puhtamast või hinnalisemast metallist (nt titaan) siis on käideldavus parem. Metalli kokkuostu lihtsam viiaAndreK kirjutas:Kas kallimad jupid on purunemiskindlad? Ma julgen kahelda. Mõned kallimad jupid on madala kaalu tagaajamise tulemusena viidud suht piiri peale.Kirsa kirjutas:Kui sul praegune ratas töötab hästi ja töökindlalt, siis muidugi on kõik ok, aga kui sa pooled võistlused pead mõne purunenud jupi pärast pooleli jätma, siis on ikka natuke kehvasti. Ühesõnaga see on ka argument mida arvestada.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Praegu sul väike kahtluse-uss, et äkki ikka ratas kah süüdi, et ma veel nii kiire pole. Ostad uue, parema, saad lisana kaasa parema motivatsiooni trenni teha.
Sinu vana GT peaks vähemalt raami geomeetria osas suht ok olema. CrMb raam nii lihtsalt "vedelaks" kah ei lähe.
Aga ikkagi, eks uus ratas annab rohkem hingerahu.
Sinu vana GT peaks vähemalt raami geomeetria osas suht ok olema. CrMb raam nii lihtsalt "vedelaks" kah ei lähe.
Aga ikkagi, eks uus ratas annab rohkem hingerahu.
on tõestatud, et uus ja parem ratas parandab ka kohta võistlustel (tegin selle just ise läbi). Mullu sai stabiilselt sõidetud EEC'l kohtadel XXX, rattaks oli siis juba võistlemiseks kõlbmatu aluraamiga ratas YYY. Nüüd, kui uus ratas istumise all, oli kohe tunda vahet. Ausalt, asi ei ole ainult uskumises ja muus sääärases vaimuvärgis vaid puhtas füüsikas. Eila sõitsin uue rattaga ja enda jaoks sõitsin välja väga hea koha. Parandasin eelmise aasta kohta peaaegu 100 koha võrra. Nii, et proovi järgi. Uus ratas sind aeglasemaks niiehknaa ei tee.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Tänan märkuse eest. Kui miski muu Taunot kirjutama ei sunni, siis see teema on ikka tõesti naelapea pihta.tauno kirjutas:Mina ootan kannatamatult sm Alvaro kommentaare selles rubriigis. Kas uus masin oli hea ja mida tuleks ikkagi teha varustuse osas, et ettepoole pääseda.
Mina tõestasin siis seda, et parema varustusega sõidab kehvemini Täiesti välistatud on selle mõju, et mitmesajapealine ratturite kari on lõunalaagrites käinud ja tugevaks saanud, see ei mõjuta tulemusi kohe üldse. Ehk siis süsinikraam, tubeless kummid ja ketaspidurid veerevad tõestatult kehvemini, kui 5a vana aluraam, sisekummiga pastlad ja nuudelpidurid. MOTT
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee
http://www.ccrotamobilis.ee
Sellega saab ainult nõus olla. Vaadake või mind Väike vabandus on see, et suutsin ratast Viljandisse transportides ühe tagumise piduriklotsi ära kaotada ja support käis üsna valjult ketta pihta. Finishis selgus, et tagaratas vaba hooga eriti ringi ei käigi.....Alvaro kirjutas:Mina tõestasin siis seda, et parema varustusega sõidab kehvemini
Ärge hirmutage, mul sama katse Rõuges ees. Kolm on kohtu seadus?UrmasL kirjutas:Sellega saab ainult nõus olla. Vaadake või mind Väike vabandus on see, et suutsin ratast Viljandisse transportides ühe tagumise piduriklotsi ära kaotada ja support käis üsna valjult ketta pihta. Finishis selgus, et tagaratas vaba hooga eriti ringi ei käigi.....Alvaro kirjutas:Mina tõestasin siis seda, et parema varustusega sõidab kehvemini
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Kui palju sõltub rattamaratonil rattast (näiteks EEC)?
Sattusin lugema enda teema algatust " ..palju rattast sõltub"
uue ratta soetasingi, kui koht oli 2xx ja vana ratas ära lagunes
Nüüd uus ka üsna juustuks sõidetud
arvamus 3,5 aastat hiljem
1. ei kesta 4x kallim ratas grammigi paremini, kui vana; pigem halvemini. Ja parandused palju kallimad
3. uus ratas pole parandanud mu kohta Elionil!
4. arvestades, et alates 40a. algab organismi kängumine ja Elioni koht on laias laastus olnud sama, siis ehk arvatavasti pisut sellele on parem ratas siiski kaasa aidanud.
5. kogu võit on olnud suurem nauding; eriti järskudest nõlvadest üles ronides ratas käekõrval
M.O.T.T.
uue ratta soetasingi, kui koht oli 2xx ja vana ratas ära lagunes
Nüüd uus ka üsna juustuks sõidetud
arvamus 3,5 aastat hiljem
1. ei kesta 4x kallim ratas grammigi paremini, kui vana; pigem halvemini. Ja parandused palju kallimad
3. uus ratas pole parandanud mu kohta Elionil!
4. arvestades, et alates 40a. algab organismi kängumine ja Elioni koht on laias laastus olnud sama, siis ehk arvatavasti pisut sellele on parem ratas siiski kaasa aidanud.
5. kogu võit on olnud suurem nauding; eriti järskudest nõlvadest üles ronides ratas käekõrval
M.O.T.T.
Re: Kui palju sõltub rattamaratonil rattast (näiteks EEC)?
Kui sa sõidad nüüd elionil kohtadele 200, siis saab ka ratas 2 korda rohkem tampi kui enne (elion 400-500 kohtal). Lisaks julgen väita, et ratta lagunemine on otseselt seotud sõidustiili ja ka muidugi sõitja kaaluga. Julgen arvata ka, et leidub kohti, kus vahetatakse juppe ka väga kergekäeliselt, kui klient pole ise kõige pädevam ja usaldab poodi.
On ka oluline arvestada milliseid rattaid sa võrdled nüüd. 5 tuhandene gt, mis kaalub ~14-15kg ja 20 tuhandene uus ratas, mis kaalub ~11-11.5kg (kui ratas oli allahindlusega siis võib ratas olla ka 10.x kg)? Siin peaks juba tuntav vahe sees olema küll. Öeldakse, et kui kaotad 1kg rattalt, siis see võrdub sellega nagu oleksid 5kg alla võtnud Samas 11kg ratas polegi enam teab, mis asi. 9kilone ratas on juba omakorda teisest maailmast.
Tekib küsimus, et kuidas võrrelda neid rattaid. Ma leian, et võistlustel mõõta ratta paremust distantsi läbimiseks kulutatud aja järgi on suhteliselt mõttetu, rääkimata siis kohtadega järgi. Distantsid on erinevad, kohal on erinevad võistlejad, erinevad tingimused, sinu hetke vorm, teiste vorm, selliseid näitajaid on tuhandeid. Rattaspordis on A ja O ikka sõitja ise, siis seda enam on raske võrrelda rattaid, kuna ratta osakaal ei ole valdav.
Kõige lihtsam test oleks: võta ette mõni pikem tõus ja kaks ratast. Vaata kas on vahe sees, kui sinu arvates pole, siis saadki odava rattaga läbi
Kui küsimus on "kas rattast sõltub elioni kohta"? Siis jah sõltub, aga sõltub ka sinu vormist, teiste vormist, rajast, tingimustest kas sajab või mõte, temperatuurist ja must miljon asjast veel
On ka oluline arvestada milliseid rattaid sa võrdled nüüd. 5 tuhandene gt, mis kaalub ~14-15kg ja 20 tuhandene uus ratas, mis kaalub ~11-11.5kg (kui ratas oli allahindlusega siis võib ratas olla ka 10.x kg)? Siin peaks juba tuntav vahe sees olema küll. Öeldakse, et kui kaotad 1kg rattalt, siis see võrdub sellega nagu oleksid 5kg alla võtnud Samas 11kg ratas polegi enam teab, mis asi. 9kilone ratas on juba omakorda teisest maailmast.
Tekib küsimus, et kuidas võrrelda neid rattaid. Ma leian, et võistlustel mõõta ratta paremust distantsi läbimiseks kulutatud aja järgi on suhteliselt mõttetu, rääkimata siis kohtadega järgi. Distantsid on erinevad, kohal on erinevad võistlejad, erinevad tingimused, sinu hetke vorm, teiste vorm, selliseid näitajaid on tuhandeid. Rattaspordis on A ja O ikka sõitja ise, siis seda enam on raske võrrelda rattaid, kuna ratta osakaal ei ole valdav.
Kõige lihtsam test oleks: võta ette mõni pikem tõus ja kaks ratast. Vaata kas on vahe sees, kui sinu arvates pole, siis saadki odava rattaga läbi
Kui küsimus on "kas rattast sõltub elioni kohta"? Siis jah sõltub, aga sõltub ka sinu vormist, teiste vormist, rajast, tingimustest kas sajab või mõte, temperatuurist ja must miljon asjast veel