Vista raamid

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
mi.re
Rattur
Postitusi: 562
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Vista raamid

Postitus Postitas mi.re » 07. 11. 2007. 13:40

Sooviks tõsta päevakorda Vista raamide teema. Mis mõtteid see raam inimestes tekitab, mida tollest arvatakse?

http://www.aerobike.ee/vistadeal/kataloog/raam

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 07. 11. 2007. 18:06

täiesti ausalt ja irooniata. minu praeguse mnt raami endine omanik läbis sellesama minu praeguse raamiga TRR üle tunni kiiremini kui mina. vaat selline mõte tuli.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 07. 11. 2007. 18:34

bling-bling väärtus on Vistal tõsine. ja bling-bling on muutumas järjest olulisemaks just harrastussportlaste seas (ärge ajage segamini saavutussportlastega)
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 07. 11. 2007. 19:12

Mati kirjutas:bling-bling väärtus on Vistal tõsine
nullisin omal blingimeetri ära... jõllitasin nii sinist kui musta versiooni jupp aega. Seier ei võpatanud.
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 07. 11. 2007. 19:45

Kuldar kirjutas:
Mati kirjutas:bling-bling väärtus on Vistal tõsine
nullisin omal blingimeetri ära... jõllitasin nii sinist kui musta versiooni jupp aega. Seier ei võpatanud.
Kuldar, sinu blingmeetri skaala lihtsalt ei vasta standardile, vaid ületab seda (numbrid on samad, aga ühikud erinevast klassist). A mõistlik kah, muidu vaheta jälle korpust :).
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 07. 11. 2007. 21:47

Mati kirjutas:
Kuldar kirjutas:
Mati kirjutas:bling-bling väärtus on Vistal tõsine
nullisin omal blingimeetri ära... jõllitasin nii sinist kui musta versiooni jupp aega. Seier ei võpatanud.
Kuldar, sinu blingmeetri skaala lihtsalt ei vasta standardile, vaid ületab seda (numbrid on samad, aga ühikud erinevast klassist). A mõistlik kah, muidu vaheta jälle korpust :).
mul on üks vana blingfactor(BF)tester kah kusagil alles, sellega võib kindluse mõttes üle käia. See on ilma skaalata masin, ragistab nagu vana vene dosimeeter. Lollikindel priboor, isegi karvajalgadele ohutu kasutada. Töötab ainult täiskuu neljapäeva öösel nelja tee ristis. Et kus need juhtmed käivad? oo nõu... te ei taha seda teada!
Gravity is a Bitch

August87
Rattur
Postitusi: 19
Liitunud: 22. 08. 2007. 11:18

Postitus Postitas August87 » 10. 11. 2007. 11:25

erikr kirjutas:täiesti ausalt ja irooniata. minu praeguse mnt raami endine omanik läbis sellesama minu praeguse raamiga TRR üle tunni kiiremini kui mina. vaat selline mõte tuli.
...ja Armstrong läbib sellest vennast selle distantsi sama raamiga veel tund aega kiiremini, järelikult on see raam mõeldud ainult Armstrongile ja kõigile teistele on kõige õigem raam bambusest?
Või kui mingil põhjusel, näiteks raami purunemisel otsid uut, siis tuleks kaaluda hoopis trennist loobumist? Või asendada ilmtingimata millegi sellisega, millel kõlav ja tuntud nimi ja mis peamine, see peab MEELDIMA!!! siinsetele „arvamusliidritele”? Millegipärast arvavad aga eelnevad kirjutajad ise just vastupidi, st et nende edasiliikumise kiirus sõltub raamist ja väga oluline osa on just selles, kuidas see välja näeb. Ei pea palju vaeva nägema, et leida üles artiklid, kuidas arutatakse, kui „edeva” raami keegi on endale soetanud ja kui otsustavad need 10g raami juures ikkagi on.

Jätame selle muu tilulilu kõrvale, mis tegelikult ju kaasneb igal firmal oma raami müügiga, julgen arvata et selle raha eest on raami piisavalt palju:
- hind. Tegelen praegu raami otsimisega. Ärge mind müügitöös süüdistage, sest vajan eraldistardi raami aga otsimise käigus näed ka paratamatult kõiki teisi ja raamide hinnad on olnud ca 12k kuni 50k ja + ning julgen arvata, et selle raha eest on mnt raami piisavalt.
- Kui geomeetria sõitjale sobib, siis kaal on ju väga hea, kerge mõtlen.
- See kas ta ülejäänud vista jubinatega sobib või ei on teisejärguline. Kui asendada tavaline vänt vista omaga, muutub ainult (vist) raamist välja ulatuv sadulatoru pikkus.
- Vista pedaale pole ka karta vaja. Kasutasin võimalus ja proovisin nad ära. Arvamus on selline, et grupisõidus ei anna nad vist suurt midagi aga eraldistardis küll, sest istumine läks võrreldes tavaliste pedaalidega mõni cm allapoole, mis omakorda tähendab ju pisut väiksemat tuuletakistust.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 10. 11. 2007. 16:20

August87 kirjutas: istumine läks võrreldes tavaliste pedaalidega mõni cm allapoole, mis omakorda tähendab ju pisut väiksemat tuuletakistust.
Raskuskese on allpool. Muidu saaksid sama tuuletakistuse kõiki muid kontaktpunkte kõrgemale tõstes? Kui sadul ja pedaalid on madalamal peaks lenksu ka nihutama?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 10. 11. 2007. 16:22

August87 kirjutas: ...ja Armstrong läbib sellest vennast selle distantsi sama raamiga veel tund aega kiiremini, järelikult on see raam mõeldud ainult Armstrongile ja kõigile teistele on kõige õigem raam bambusest?
Lance ei sõida isegi mitte oma rattaga TRR alla 2h
August87 kirjutas: Või kui mingil põhjusel, näiteks raami purunemisel otsid uut, siis tuleks kaaluda hoopis trennist loobumist? Või asendada ilmtingimata millegi sellisega, millel kõlav ja tuntud nimi ja mis peamine, see peab MEELDIMA!!! siinsetele „arvamusliidritele”? Millegipärast arvavad aga eelnevad kirjutajad ise just vastupidi, st et nende edasiliikumise kiirus sõltub raamist ja väga oluline osa on just selles, kuidas see välja näeb. Ei pea palju vaeva nägema, et leida üles artiklid, kuidas arutatakse, kui „edeva” raami keegi on endale soetanud ja kui otsustavad need 10g raami juures ikkagi on.
vabandan, ilmselt oma kõrge ea tõttu pole ma võimeline seda mõttekäiku väga jälgima.

igaks juhuks panen pildi ka. nagu näha, on üleliigseid gramme juba raami juures sadu, kirju pole ollagi.

ehk mida püüdsin oma esimese postitusega öelda - minusugusele piisab mu praegusest rattast maa ja ilm, sest minu tulemus paremast raamist ei paraneks.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1251
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Postitus Postitas Alvaro » 11. 11. 2007. 22:08

Täna kuurortlinna SPAst naastes jäid minu südamesse helged mälestused - hommikusel söögipalaveril oli üks ablas miisu, kellel jakil ilutses ei rohkem ega vähem kui Bling Bling. Mul oli kange tahtmine minna küsima, kas aluspesu on Carbona ja t****prillid on Vista marki? :lol: :lol:
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 12. 11. 2007. 08:30

Vista pedaali juures innovaatikast rääkimine on minuarust küsitav. Tundub et hästi äraunustatud vanale on serveeritud juurde biodünaamiline kontseptsioon ja asi marketingi kella külge löödud.
Pedaalide ajalugu on teie ees:
http://www.speedplay.com/index.cfm?fuse ... seum.quill
Nagu näha oli taoline rippuv pedaal olemas juba 109 a. tagasi:
Pilt

80ndatel tuli Shimano oma drop-spindle pedaaliga AX Dynadrive, mille arendustöö aga unarusse jäi. Või jäeti kõrvale kui perspektiivitu?

Üks silmaga nähtav pluss on Vista pedaalil küll – suur võlli laager kestab kauem ja veerevus on parem.
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 12. 11. 2007. 09:38

Kuldar kirjutas:suur võlli laager kestab kauem ja veerevus on parem.
Kauemkestmisega nõus, veerevusega ei tahaks kohe nõustuda. Rulluiskude rattalaagrid nt - mikrolaagrid veerevad paremini aga kestavad vähem, suured vastupidi. Suuremat laagrit peaks ikka olema raskem ringi ajada?

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 12. 11. 2007. 15:56

Villem T kirjutas:
Kuldar kirjutas:suur võlli laager kestab kauem ja veerevus on parem.
Kauemkestmisega nõus, veerevusega ei tahaks kohe nõustuda. Rulluiskude rattalaagrid nt - mikrolaagrid veerevad paremini aga kestavad vähem, suured vastupidi. Suuremat laagrit peaks ikka olema raskem ringi ajada?
pidasin silmas seda, et suurem läbimõõt võimaldab kasutada radiaalkuullaagrit, mitte pedaalivõlli puhul enamasti tavalist nõellaagrit vändapoolses otsas. Nõellaager on alati suurema veeretakistusega. Ja mida suurem laagri läbimõõt seda kõrgema täpsusklassiga (ja seega ka parema veerevusega) laagreid on võimalik sinna panna.
Gravity is a Bitch

mi.re
Rattur
Postitusi: 562
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Postitus Postitas mi.re » 12. 11. 2007. 19:02

Nagu näha oli taoline rippuv pedaal olemas juba 109 a. tagasi:

Selle kohta tahaks lisada, et tõepoolest on seda lahendust ka varem üritatud teha, ent lugu on nagu ovaalsete hammakatega. Kui ovaalseid hammakaid teha valesti - mitte inimese ergonookikaga sobivalt -, siis on tulemuseks kasu asemel kahju. Nii juhtus ka Shimano ovaalsete hammakatega 15a tagasi. Tänapäevane trend on aga hoopis selline, et n-ö lopergused hammakad on ebasümmeetrilise kujuga. Näiteks O'Symetrics.

Vista pedaalidega on sama lugu. Need ammused Speedplay rippuvad pedaalid olid põhiideelt küll samad, ent puudus ergonoomiline taust. Vista Magic X pedaalil pole viidud jalga mitte ainult allapoole vaid ka nihutatud edasi. Ja tulemus on hoopis teine kui lihtsalt otse rippuval pedaalil.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 12. 11. 2007. 20:04

Ergonoomikud, siin on teile õige, inimesekeskne ergoniimika.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

mi.re
Rattur
Postitusi: 562
Liitunud: 31. 07. 2005. 18:20

Postitus Postitas mi.re » 12. 11. 2007. 21:25

Mati kirjutas:Ergonoomikud, siin on teile õige, inimesekeskne ergoniimika.
Kas mind on selle ergonoomiku all mõeldud? Muide - usu või ära usu - aga pole ma seda juttu oma eelmises kommentaaris nüüd päris ise kah välja mõelnud. Ilmselt peksid Sa selle lingi Vista tehasesse saatma - siis ehk tuleb parem uni.

Aga tegelikult ma mõtlen, et millest üldse nii õelad kommentaarid? Olen ma kedagi siin maha teinud või solvanud? Nende alternatiivsete asjadega on nagunii nii, et kõigile need meeldima ei hakka ja ei peagi. Ega ei ole kohustuslik hakata sõitma Vista pedaalidega. Minu meelest võiks ikkagi olla iga inimese vaba tahe valida, mis rattaga ta sõidab.
Kui inimene on rattasõidu fänn ja tal on võimalus lubada omale head ratast, siis mis selles halba on? Ega see, kui veel maailmameister ei ole, ei tähenda, et hea rattaga sõita ei või. Küsimus ei ole milleski muus kui vaid sõidumugavuses: korraliku rattaga on lihtsalt omal hea ja äge sõita.

Ja veel - ma ei saa aru, kuidas enamik siin maha tegijatest teavad, et Vista s.....t on? Paljud teist on kasutanud juhust neid pedaale Proovida? Muide vastav kampaania veel kestab - kasutage juhust ja sõitke nendega natuke. Siis vähemasti teate, mida maha teete.

Ja saigi vist kõik hingelt esialgu ära öeldud
Viimati muutis mi.re, 12. 11. 2007. 21:33, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 12. 11. 2007. 21:29

1982 a. Shimano EX-DD mnt pedaalide drop-spindle lahendus:
Features of the DD pedal:
1. Improved "ankling" increases pedaling efficiency
...
3. Lower center of gravity

http://www.sheldonbrown.com/shimano1982/pages/21.html

see polnud enam juhus vaid tõsine ponnistus biomehaanika vallas, mille kallal Vista nüüd edasi nokitseb.

ma siiralt vabandan Reile ees kui minu kommentaarid õelad tunduvad.
Pole üritanudki pedaale maha teha, vaid pigem seadsin kahtluse alla tehnilise lahenduse uudsuse.
Väike blinginali tuli teemapüstituse küsimusest - mis tundeid ja emotsioone need raamid teis tekitavad?
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 12. 11. 2007. 21:47

Hr Mihkel, reläks, keegi pole siin Vistat maha teinud. Kui teil kevade poole see pedaali testimise kampaania jätkuks, siis oleks isegi proovija.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Vasta

Mine “Jalgrattad”