Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Natuke sooviksin diskussiooni äratada: miks on oluline, et rattaraam oleks võimalikult kerge? Kas on suur vahe kas sõidad 1,6 kilose terasraamiga või süsinikkiust raamiga, mil kaalu vaid 1127 grammi?
Küsimus tekkis ühte teist thread`i lugedes, kus mõned isikud märkisid rattaraami kaalu juba grammi täpsusega ( a la 1419 gr). Ei ole sugugi mingi näpuga näitamise koht siin, ma ei soovi kedagi "dissida". Arutelu soovin, miks siis nii?
Küsimus tekkis ühte teist thread`i lugedes, kus mõned isikud märkisid rattaraami kaalu juba grammi täpsusega ( a la 1419 gr). Ei ole sugugi mingi näpuga näitamise koht siin, ma ei soovi kedagi "dissida". Arutelu soovin, miks siis nii?
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Kui ikka kaalule pannes näitab 1419g, siis pole ju mõtet foorumisse kirjutada, et umbes 1450g...
Sõidan siis kui tahan...
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Võtad ühte kätte 1-kilose hantli ja teise 3-kilose hantli. Liigutad natuke käsi üles alla. Kumma käe osas on nagu liikumine raskem, käsi väsib jne? Ehk mida siin arutada?Jaazza kirjutas:Natuke sooviksin diskussiooni äratada: miks on oluline, et rattaraam oleks võimalikult kerge?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Eesmärk ei ole, et rattaraam kerge oleks, eesmärgiks on, et komplektne ratas kerge oleks. Kuna raam on kahjuks (suur) osa rattast, siis on selle kergus ka tähtis.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Aga võta ühte kätte kilone ja teise 200 gr raskem. Kas saad ikka aru kumb käsi väsib rohkem?Mati kirjutas:Võtad ühte kätte 1-kilose hantli ja teise 3-kilose hantli. Liigutad natuke käsi üles alla. Kumma käe osas on nagu liikumine raskem, käsi väsib jne? Ehk mida siin arutada?Jaazza kirjutas:Natuke sooviksin diskussiooni äratada: miks on oluline, et rattaraam oleks võimalikult kerge?
Ratta kaalust moodustab raami kaal mu arusaama järgi suht väikese, kui muud komponendid nii öelda paketina võtta.Gunnar kirjutas:Eesmärk ei ole, et rattaraam kerge oleks, eesmärgiks on, et komplektne ratas kerge oleks. Kuna raam on kahjuks (suur) osa rattast, siis on selle kergus ka tähtis.
Näide (ei ole mingi kindel ratas, kuid võin ka täpsema näite otsida): raam+kahvel 1,3 kilo, ratta kogukaal 6,8 kilo. See on umbes üks kuuele st raam on kogu ratta kaalust ainult üks kuuendik.
Teine kõrvale: raam+kahvel 2125 gr, komplektse ratta kaal 7542 g. Siin raami kaal umbes veerand terve ratta kaalust.
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Kui nt tund aega vehkida, siis arvatavasti hakkab juba midagi tulema. Proovi ära, mis siin ikka niisama sooja ajada.Jaazza kirjutas:Aga võta ühte kätte kilone ja teise 200 gr raskem. Kas saad ikka aru kumb käsi väsib rohkem?Mati kirjutas:Võtad ühte kätte 1-kilose hantli ja teise 3-kilose hantli. Liigutad natuke käsi üles alla. Kumma käe osas on nagu liikumine raskem, käsi väsib jne? Ehk mida siin arutada?Jaazza kirjutas:Natuke sooviksin diskussiooni äratada: miks on oluline, et rattaraam oleks võimalikult kerge?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Raske on arutelu jätkata, kui pole konkreetset vihjet, mis tüüpi rattast räägime. Sinu grammkaalu näited puudutavad arvatavasti maantee või tsüklokrossi raame? Ka nende puhul tuleb sul täpsustada, kumba mõtled - mnt raam saab tunduvalt vähem vatti, kui cc raam.Jaazza kirjutas:Natuke sooviksin diskussiooni äratada: miks on oluline, et rattaraam oleks võimalikult kerge?
Mis materjalist raami keegi eelistab ja kui palju raam kaalub, sõltub inimese vajadusest. Ja vajadused on inimestel oi-oi kui erinevad.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Ega vast tegelikult suurt vahet ei ole, millistest ratastest räägime. Põhimõte peaks ju olema, et ratas oleks mõistlikult tugev ja mugav, ent samas kerge, eks ole? Mis on siis inimese eelistus: kas sõita rattaga, mille raami kaal on minimaalne ent kogukaal võibolla suurem, või rattaga, mille raam kaalub rohkem aga üldkaal väiksem?
Ma lihtsalt ei mõista, miks otsida paarisaja grammi võrra kergemat raami (ja maksta selle eest hingehinda), kui niikuinii kasutatakse palju rasket (komponendi)tehnikat sellel.
Ma lihtsalt ei mõista, miks otsida paarisaja grammi võrra kergemat raami (ja maksta selle eest hingehinda), kui niikuinii kasutatakse palju rasket (komponendi)tehnikat sellel.
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Kes kasutab? Inimesed?Jaazza kirjutas:miks otsida paarisaja grammi võrra kergemat raami (ja maksta selle eest hingehinda), kui niikuinii kasutatakse palju rasket (komponendi)tehnikat sellel.
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
jah, inimesed kasutavad oma ratastel lisaks raamile veel jookse (rehvid-pöiad-kodarad-rummud), sadulat ja sadulaposti, käiguvahetust (ees ja taga) jne.Villem T kirjutas:Kes kasutab? Inimesed?Jaazza kirjutas:miks otsida paarisaja grammi võrra kergemat raami (ja maksta selle eest hingehinda), kui niikuinii kasutatakse palju rasket (komponendi)tehnikat sellel.
Kui saab raskema raamiga komplekteerida kergema ratta, siis miks nuriseda selle üle, et raam liiga palju kaalub.
Kaks näidet: http://weightweenies.starbike.com/articles.php?ID=92
ja
http://weightweenies.starbike.com/articles.php?ID=49
Pegoretti raam on tunduvalt raskem, kui DeRosa`l ent see kaaluvahe ei kajastu kindlasti mitte komplektse ratta kaalus. DeRosa vaid 156 grammi raskem. Kumba varianti teie eelistaksite? Ja see on aus küsimus, mitte tülinorimine..
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Mis siin ikka - kui tegeletakse võistlusspordiga, siis on tõesti iga kokkuhoitud gramm tähtis (mõistliku tugevuspiirini, ilmselt).
Aga kui kasutad ratast tööle sõitmiseks, matkamiseks jne. siis on olulisem vastupidavus ja pikaealisus. Mõned rattamatkajad ja rattatootjad muud raamimaterjali peale terase ei tunnista , mõned kasutavad ka alumiiniumi. Viimane kiirem ümbermaailmareis jalgrattal tehti näiteks alu-raamiga rattal http://www.bikeradar.com/news/article/c ... ster-23585.
Kuna mul endal mingeid sportlikke ambitsioone pole, siis kasutan hea meelega oma terasraamidel rattaid edasi. Pisut pehmed on, aga sõita jälle mõnevõrra mugavam.
Ehk jah, pigem seletus, miks ma võimalikult kerget raami ei kasuta - kuna ei võistle, siis ei näe ka erilist põhjust kaalujälgimiseks.
Aga kui kasutad ratast tööle sõitmiseks, matkamiseks jne. siis on olulisem vastupidavus ja pikaealisus. Mõned rattamatkajad ja rattatootjad muud raamimaterjali peale terase ei tunnista , mõned kasutavad ka alumiiniumi. Viimane kiirem ümbermaailmareis jalgrattal tehti näiteks alu-raamiga rattal http://www.bikeradar.com/news/article/c ... ster-23585.
Kuna mul endal mingeid sportlikke ambitsioone pole, siis kasutan hea meelega oma terasraamidel rattaid edasi. Pisut pehmed on, aga sõita jälle mõnevõrra mugavam.
Ehk jah, pigem seletus, miks ma võimalikult kerget raami ei kasuta - kuna ei võistle, siis ei näe ka erilist põhjust kaalujälgimiseks.
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Ilmselt subjektiivsed põhjused hind/kaal/vastupidavus-kolmnurgas ja mis kellelgi kuidas hankida õnnestub?Jaazza kirjutas:Kui saab raskema raamiga komplekteerida kergema ratta, siis miks nuriseda selle üle, et raam liiga palju kaalub.
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Kunagi kusagilt lugesin intervjuud ühe Lance mehanniga. Lance oli konkreetselt öelnud - kui teil on idee, kuidas veel kasvõi 25 grammi ratta kogukaalust maha saada ilma töökindluse ja vastupidavuse vähenemiseta - andke minna.
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Sul on kõik segi nagu pudru ja kapsad.Jaazza kirjutas: 1. miks otsida paarisaja grammi võrra kergemat raami (ja maksta selle eest hingehinda)....
2. Kui saab raskema raamiga komplekteerida kergema ratta, siis miks nuriseda selle üle, et raam liiga palju kaalub.
1. See hind, mille puhul sina kasutad ütelust "hingehind", on sinu subjektiivne arusaam hinnast. Sind võtab ohkima raami 4kohaline hinnasilt, mõni teine ei tee 5kohalise puhul teist nägugi, sest ta vajab just seda raami.
2. Milleks kisud kaalunälgijate saidilt näiteid oma arvamuse näitlikustamiseks, kui nonde "näidiste" hind on kordi suurem kui sinu "hingehind". Pigem võrdle Sardat ja Optimat, et hind "normaalne" püsiks
Lõpetuseks - kui komponendid on samad, siis kergem ratas saab olema vaid siis, kui raam on kergem.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Mina saan teemaalgatajast aru küll - ta küsib, et miks valida kergem raam, kui muud jupid on rasked. Sama hästi võiks ju raami samaks jätta, aga muid juppe vahetada. Minu vastus on, et raami pealt saab kõige lihtsamini kokku hoida - st. kaalu / hinna suhe on kõige suurem. Teine suur kokkuhoiu koht on ilmselt jooksud. Aga need kaks on ka kõige kallimad jupid ratta juures vast...
Sõidan siis kui tahan...
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Raam on ratta vundament, millele ehitad terviku. Kui on plaanis ehitada perspektiivselt kerge ratas, tuleb esmalt soetada ka kerge raam ning muid juppe võid vahetada hiljem. Raamilt, jooksudelt ja amordilt saab suure kaaluvõidu veel mõistliku grammi hinnaga (eek/g). Vahetajaltelt, kassetilt, ketilt, poltidelt, trossidelt jms tuleb kokkuhoitud gramme oluliselt vähem ning võidetud grammi hind võib kujuneda suuremaks, kui teise mehe kogu ratta eelarve (natuke võimendatud näide aga mitte ebareaalne). Raskele raamile ehitatud ratas on juba eos määratud olema raske
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Natuke OT aga on kellelgi andmeid kui palju 09 Trek 6000 raam kaalub? Ei ole kahjuks aega ega ka oskusi et ratas seibideks kiskuda aga huvitaks see info küll.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
2007 aasta Trek 8900 raam kaalub 1700 g. 6000 raam kaalub kindlasti rohkem.
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Endal ratas kokku pandud 1800 grammisele raamile. Jalgratta kogukaal 10,6 Kg. (amordiga).
Eks asjatundjad teavad paremini öelda, et kas tegu on ulmeliselt raske rattaga või mitte
Eks asjatundjad teavad paremini öelda, et kas tegu on ulmeliselt raske rattaga või mitte
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
No jah aga teises teemas toodi välja et normaalse hinnaga raamid kaaluvad 1000g laias laastus, siis kokku olekski sul juba 9,9kg ratas kindlasti. Ja minu normaalne raami eest on 10 000+kr.kass1 kirjutas:Endal ratas kokku pandud 1800 grammisele raamile. Jalgratta kogukaal 10,6 Kg. (amordiga).
Eks asjatundjad teavad paremini öelda, et kas tegu on ulmeliselt raske rattaga või mitte
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Mul oma baik on ka umbes samma kanti kaaluga. See on tänapäeval täiesti tavaline (ei kerge ega raske) kaal 15+ keek maksvale rattale (arvestades, et kerge ratas kalub alla 9kg (disc)). Sinu ratas oli vist veel V piduritega?!kass1 kirjutas:Endal ratas kokku pandud 1800 grammisele raamile. Jalgratta kogukaal 10,6 Kg. (amordiga).
Eks asjatundjad teavad paremini öelda, et kas tegu on ulmeliselt raske rattaga või mitte
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Mehed, ärge jamage - Sarda on aus pill. Tõega.mart kirjutas:Pigem võrdle Sardat ja Optimat
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
21 sajand ja ikka viitsib keegi oma V-piduritega maastikuratast kaaluda. Samavõrd võiks Soobel, oma Profabor raamiga ja Wittkopp sadulaga, ratta kaalu siin ülesse riputada.veiko kirjutas: Sinu ratas oli vist veel V piduritega?!
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
A mis V-piduritel häda? Keraamilise pöiaga variant on päris hea pidurdusjõuga ja on kergem, kui ketaspidur. Tal on vaid üks puudus - mudas ja poris sõites pidurdab halvasti, kuid kui seal mitte sõita (näiteks mina kui harrastaja, mitte võistleja, valin ise oma rajad), siis on ta palju parem valik ju?
Sõidan siis kui tahan...
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
... ja kulub silmnähtavalt. Nendest kirjutatud kahest ja veel mitmest kirjutamata põhjusest mulle piisab, et ei vali V-pidurit.anryo kirjutas:A mis V-piduritel häda? Tal on vaid üks puudus - mudas ja poris sõites pidurdab halvasti...
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Just - KUI sõita poris....
Sõidan siis kui tahan...
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Äge värk kui juba maastikuratas ehitatakse nii spetsiifiliselt kaalu järgi, et on isegi välja arvutatud et kaal on jube hea ainult üks väike miinus on asja juures...no et vähe mudasemates oludes on ebamugav ja kulukas ...by the way, veel kangemad numbrid saad oma kaalule ette kui maanteratta soetad ja usu siis ei vaata isegi keegi imelikult kui ainult asfaldi peal kulged
Re: Rattaraami kaal, põhjused miks võimalikult kerget eelistada?
Läheb läbuks ära, palun teema lukku. Sain juba mujalt kah infot.
Tänan!
Tänan!