Hübriidi valimine
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Hübriidi valimine
Olen lugenud erinevaid teemasid ja tundub, et mulle võiks ideeliselt sobida hübriid.
Ratast plaanin osta alles kevadel - praegu lihtsalt uurin ja proovin erinevaid nii palju kui võimalik. Kiiret pole, kuna külmakartliku inimesena ma talvel suht kindlalt rattaga ei sõidaks.
MNT rattale ei ole mul arvatavasti nii palju kasutust - linnas sellega ei sõida. Kuigi maanteel mulle meeldib küll vurada. Räägitakse, et linnatänavad ja ääred rikuks veljed ära - või on see linnalegend?
MTB ratas jälle jääb asfaldil aeglasemaks/raskemini sõidetavaks. Olen praegu sõitnud Grisley Megaga ringi.
Tartu inimesena mõne laugema Toomemäe künka vaid vallutanud jne. Päris metsateele eksin aga viimasel ajal harvem. Mitte et ei meeldiks, vaid on see aasta lihtsalt läinud nii.
Järgmine aasta on mõte võtta osa ka rahvaüritustest (maratonid/rallid).
Praegu on silma jäänud näiteks selline ratas:
http://www.hawaii.ee/index.php?id=35686&product=1270
Hinnaklassi poolest võiks ratas jääda mitte kallimaks kui 10 000 - 15 000 EEKi.
Kas ja kui palju kaotab hübriid võrrelduna MTB-ga, kui talle panna alla laiemad korraliku mustriga rehvid?
Ja kui peeneid rehve annab hübriidile üldse vahetada.
Ehk kui huvitab sõita nii maanteel kui ka maastikul - kui palju annab rattaga 'mängida'. Või tuleb hübriid liigitada kategooria alla - ei ole siiski ei siga ega kägu?
Ratast plaanin osta alles kevadel - praegu lihtsalt uurin ja proovin erinevaid nii palju kui võimalik. Kiiret pole, kuna külmakartliku inimesena ma talvel suht kindlalt rattaga ei sõidaks.
MNT rattale ei ole mul arvatavasti nii palju kasutust - linnas sellega ei sõida. Kuigi maanteel mulle meeldib küll vurada. Räägitakse, et linnatänavad ja ääred rikuks veljed ära - või on see linnalegend?
MTB ratas jälle jääb asfaldil aeglasemaks/raskemini sõidetavaks. Olen praegu sõitnud Grisley Megaga ringi.
Tartu inimesena mõne laugema Toomemäe künka vaid vallutanud jne. Päris metsateele eksin aga viimasel ajal harvem. Mitte et ei meeldiks, vaid on see aasta lihtsalt läinud nii.
Järgmine aasta on mõte võtta osa ka rahvaüritustest (maratonid/rallid).
Praegu on silma jäänud näiteks selline ratas:
http://www.hawaii.ee/index.php?id=35686&product=1270
Hinnaklassi poolest võiks ratas jääda mitte kallimaks kui 10 000 - 15 000 EEKi.
Kas ja kui palju kaotab hübriid võrrelduna MTB-ga, kui talle panna alla laiemad korraliku mustriga rehvid?
Ja kui peeneid rehve annab hübriidile üldse vahetada.
Ehk kui huvitab sõita nii maanteel kui ka maastikul - kui palju annab rattaga 'mängida'. Või tuleb hübriid liigitada kategooria alla - ei ole siiski ei siga ega kägu?
Re: Hübriidi valimine
Ise olen hübriidiga (sama mis Sulle silma on jäänud) sõitnud sel hooajal nii Elioni sarja kui käinud Rattarallil. Ja oma kogemuse põhjal julgeks seda ratast Sulle kindlasti soovitada ja pettuma Sa ei peaks aga suure tõenäosusega Hawaiis kevadeks neid rattaid enam alles pole, ehk siis peaksid uurima 2011 aasta valikust endale midagi meelepärast.
Kummide koha pealt saab sinna alla panna maastikummi laiusega kuni 2.0(50mm), ehk siis sama mis on all maastikuratastel aga eeliseks siis suurem diameeter.
Maantekummi 700x23 olen sinna alla pannud ja sellega sõitnud, alla selle ei oska kommenteerida, aga kardan et pöid jääb liiga laiaks.
Kummide koha pealt saab sinna alla panna maastikummi laiusega kuni 2.0(50mm), ehk siis sama mis on all maastikuratastel aga eeliseks siis suurem diameeter.
Maantekummi 700x23 olen sinna alla pannud ja sellega sõitnud, alla selle ei oska kommenteerida, aga kardan et pöid jääb liiga laiaks.
Re: Hübriidi valimine
mõtle ka Cyclocrossi ratta peale. http://www.hawaii.ee/index.php?id=81634&product=1514 - ette tellides või eelmise hooaja mudel alega peaks sinu hinnaskaalasse mahtuma äkki. Uuri ka teistes poodides kuigi valik ilmselt kohapeal eriti hea pole.
Re: Hübriidi valimine
Olen viimasel kolmel hooajal sõitnud Authori hübriidiga (http://www.author.ee/airline.htm) - natuke trenni teinud (peamiselt ikka asfalt-/kruusateedel), osalenud Tartu Rattaralli ja Rattamaratoni lühikestel distantsidel, matkanud.
Vähegi kõva kattega teel kulgemiseks on selline hübriid harrastajale täiesti asjalik valik. Linnatänaval veereb justkui kergemini kui mu eelmine ratas (MTB), kergel maastikul saab sellega hakkama (maastikurehvi pole proovinud).
Vähegi kõva kattega teel kulgemiseks on selline hübriid harrastajale täiesti asjalik valik. Linnatänaval veereb justkui kergemini kui mu eelmine ratas (MTB), kergel maastikul saab sellega hakkama (maastikurehvi pole proovinud).
Re: Hübriidi valimine
Kui Sul on plaanis piisavalt palju linnas kulgeda, siis on jah sirge lenksuga mugavam asju ajada kui oinasarvedega. Olen ise sarnases olukorras: sõidan suurema osa kilometraažist kergliiklusteedel ja maanteel, kuid samas sudin ka pidevalt Tallinna kesklinnas. Enda jaoks lahendasin teema eraldistardilenksu lisamisega. Sellega saavutasin nii madala sõiduasendi maanteel kui ka võimaluse n.ö. sirgema seljaga linna vahel asju ajada.akirate kirjutas:MNT rattale ei ole mul arvatavasti nii palju kasutust - linnas sellega ei sõida. Kuigi maanteel mulle meeldib küll vurada.
Sõidan linnas 28mm maanteekummiga. Kui 28-sel õiget rõhku sees pidada (ca 8 baari), siis ei juhtu nende velgedega midagi.akirate kirjutas:Räägitakse, et linnatänavad ja ääred rikuks veljed ära - või on see linnalegend?
Kuidas võtta. Võib vaadata ka nii, et hübriid on samaaegselt natuke nii siga kui ka kägu. Kui Sul on 2 paari jookse (ühel all maastiku- ja teisel maanteekumm) ning Sul pole plaanis medalitele sõitma hakata, vaid ennast värskes õhus liigutada, siis saab hakkama. Niipea, kui fanatism ründab ja tekib soov olukorrast viimane välja pigistada, siis hübriid enam ei sobiakirate kirjutas:Ehk kui huvitab sõita nii maanteel kui ka maastikul - kui palju annab rattaga 'mängida'. Või tuleb hübriid liigitada kategooria alla - ei ole siiski ei siga ega kägu?
See on kõva küll. Eks valikut on muudki, kuigi kahjuks vähevõitu. Rademari kraamist võiksid prooviks selle selga istuda http://www.rademar.ee/?id=1628&category ... duct_id=79 (see küll pöiapiduriga), Veloplusi koduleht on hetkel maas, aga nende valikust sobiks näiteks Crossway 900 kaeda, saadaval nii pöia- kui ka ketaspiduriga variant.akirate kirjutas:Praegu on silma jäänud näiteks selline ratas:
http://www.hawaii.ee/index.php?id=35686&product=1270
Re: Hübriidi valimine
Ise olin sama murega möni päev tagasi... löpuks valisin hübriidi ja oma valikuga väga rahul
Sinu hinnaklassi jääks näiteks - http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... ts_id=1765
Sinu hinnaklassi jääks näiteks - http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... ts_id=1765
veloCi ... sõidame stiilselt!
Re: Hübriidi valimine
Velospetsis on üsna suur valik Nishiki hübriidrattaid: http://www.velospets.ee/index.php?m1=3&tid=3
Re: Hübriidi valimine
Tänan vastuste eest!
Ratta valimise jätan siiski kevade peale ja piinan siis teid kõiki siin taas - seniks aga uurin ka neid teisi linke, mis andsite
Ratta valimise jätan siiski kevade peale ja piinan siis teid kõiki siin taas - seniks aga uurin ka neid teisi linke, mis andsite
Re: Hübriidi valimine
Võid kaaluda ka 2011 aasta mudelite ette tellimist - hawaii on taolise kampaania käigus 25-30% soodust andnud, teiste maaletoojate kohta nii täpselt ei tea. Raami suuruse võid eelmise aasta mudeleid proovides välja valida.
Re: Hübriidi valimine
Mida arvata sellisest rattast:
http://www.rademar.ee/?id=1628&category ... duct_id=80
Kõvakahvliga alumiiniumraamiga ketaspiduritega hübriid. Tegelikult küll täiesti siledate rehvidega.
Kahjuks ei leia kuskilt palju see ratas kaalub.
http://www.rademar.ee/?id=1628&category ... duct_id=80
Kõvakahvliga alumiiniumraamiga ketaspiduritega hübriid. Tegelikult küll täiesti siledate rehvidega.
Kahjuks ei leia kuskilt palju see ratas kaalub.
Re: Hübriidi valimine
Endalgi kevadeks plaanis mingisugune hübriid välja valida. Hetkel veel viimane aeg, kui saab oma käega katsumas käija ja prooviringe teha, sest varsti asenduvad poodides rattad suuskadega. Mõned päevad tagasi käisin Rademaris, siis soovitati seda sama Trek Valenciat.
Hawaii-s kiideti Scott Sub 35-te, mis siis rummu sisese käiguvahetiga, millel 8 käiku. Käigud vahetuvad sujuvalt, niiet peaaegu ei tunnegi vahetus momenti. Prooviring oli palju tõotav. Kellel on kogemusi selle Nexus rummusisese käiguvahetiga? Eeliseks sellel käiguvahetil, et mustus ei pääse ligi ja ei ole nii tülikas puhastada. Miinuseks, kui peaks midagi juhtuma käiguvahetiga, siis raske avada seda.
Kui tahad maanteed ja kruusa võrdselt sõita siis soovitati midagi Sportsteritest, nagu oli ka sinu algne valik. Plussiks, et metsas ei põruta käsi ja maanteel saab amordid lukku keerata.
Hawaii-s kiideti Scott Sub 35-te, mis siis rummu sisese käiguvahetiga, millel 8 käiku. Käigud vahetuvad sujuvalt, niiet peaaegu ei tunnegi vahetus momenti. Prooviring oli palju tõotav. Kellel on kogemusi selle Nexus rummusisese käiguvahetiga? Eeliseks sellel käiguvahetil, et mustus ei pääse ligi ja ei ole nii tülikas puhastada. Miinuseks, kui peaks midagi juhtuma käiguvahetiga, siis raske avada seda.
Kui tahad maanteed ja kruusa võrdselt sõita siis soovitati midagi Sportsteritest, nagu oli ka sinu algne valik. Plussiks, et metsas ei põruta käsi ja maanteel saab amordid lukku keerata.
Re: Hübriidi valimine
to karmo_k
Endal on hetkel 2010 scott p1 ja olen väga rahul, amordi vahetasin carbon kahvli vastu välja kaalu võit ca 1,5 kg. Trenni tegemiseks täiesti ideaalne kuid olen proovinud mõnda elioni ja sinna tahaks midagi karmimat ja on plaan uuel hooajal uus ratas soetada. Kui on endiselt huvi hea hübriid endale soetada siis võime täitsa kaubale saada.
Endal on hetkel 2010 scott p1 ja olen väga rahul, amordi vahetasin carbon kahvli vastu välja kaalu võit ca 1,5 kg. Trenni tegemiseks täiesti ideaalne kuid olen proovinud mõnda elioni ja sinna tahaks midagi karmimat ja on plaan uuel hooajal uus ratas soetada. Kui on endiselt huvi hea hübriid endale soetada siis võime täitsa kaubale saada.
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Hübriidi valimine
Rummusisene käiguvahetus on hea variant, kuna hooldusvajadus väike, ning vähem puhastada ja hammakaid vahetada (odavam ka).karmo_k kirjutas: Hawaii-s kiideti Scott Sub 35-te, mis siis rummu sisese käiguvahetiga, millel 8 käiku. Käigud vahetuvad sujuvalt, niiet peaaegu ei tunnegi vahetus momenti. Prooviring oli palju tõotav. Kellel on kogemusi selle Nexus rummusisese käiguvahetiga? Eeliseks sellel käiguvahetil, et mustus ei pääse ligi ja ei ole nii tülikas puhastada. Miinuseks, kui peaks midagi juhtuma käiguvahetiga, siis raske avada seda.
Kui niisama kulgeda, siis OK.
Aga:
*Korra aastas peab ikka rummu hooldama - vanemad mudelid (7k) kartsid ka vett (viletsad tihendid), uuemaga kogemusi pole (kuulu järgi pidid paremad olema)
*8 käigulise ülekannete ulatus jääb siiski tavalisele 3x9 variandile alla
*võistelda ja raskel maastikul kasutada - no eriti ei soovitata, mõned küll kasutavad (USA, UK), ega kurda, mõnedel kipub lagunema.
*kiiremat sõitu pärsib ka see, et rasket tagarummu tuleb ringi ajada, ning ülekande kaod (planetaarülekanne) on madalamatel käikudel üsna märgatavad (kuuled kuidas tagarummus hammasrattad "urra-urra" teevad , aga edasi ei lähe...).
Ehk kokkuvõtteks: kallis osta -odav pidada (aga hooldama siiski peab).
eerik@eelistab ka tavasõidus rummukäike
Re: Hübriidi valimine
Samas olen kuulnud, et väga vähesed kohad saavad seda rummusisest vahetit avada, hooldada. Avamiseks mingid spetsiaal koonusvõtmed, mis enamustel firmadel puuduvad
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Hübriidi valimine
Koonusvõtmed võib leida igast vähegi mõistlikust rattapoest (2x14 mm koonusvõtit vaja...)karmo_k kirjutas:Samas olen kuulnud, et väga vähesed kohad saavad seda rummusisest vahetit avada, hooldada. Avamiseks mingid spetsiaal koonusvõtmed, mis enamustel puuduvad
Alfine ( ja nexus 7k) puhul on pigem häda selles, et rummu lõplikuks osandamiseks on vaja spetsiaalseid tööriista (TL-8S10) : http://sheldonbrown.com/nexus8/pages/16.htm
Ehk - kui piisavalt kogemust (ja tööriistu) pole, siis on mõistlik lasta rummu töökojas hooldada. Aga põhimõtteliselt on muidugi ka ise võimalik sellele rummule hooldust teha. Shimano puhul on vähemalt kõiki juppe Eestiski saada (tellimisel...), SRAM-ga nii libedalt ei läinud...
PS. Shimano Alfine rumm tahab pealegi spetsiaalset määret saada - suva "tavott" keerab selle ruttu untsu.
Re: Hübriidi valimine
Lisaks spets määrdele on võimalus ka kasutada spets õli, sellisel juhul ei pea rummu täielikult lahti võtma.eerik.mikroob kirjutas:PS. Shimano Alfine rumm tahab pealegi spetsiaalset määret saada - suva "tavott" keerab selle ruttu untsu.
Re: Hübriidi valimine
Pigem on küsimus selles, et enamikel poodidel puuduvad oskused selle rummuga midagi peale hakata kui ta on lahti võetud. Vähemalt kahest poest olen kuulnud, et probleemide korral pakutakse terve rumm ära vahetada.karmo_k kirjutas:Samas olen kuulnud, et väga vähesed kohad saavad seda rummusisest vahetit avada, hooldada. Avamiseks mingid spetsiaal koonusvõtmed, mis enamustel firmadel puuduvad
Re: Hübriidi valimine
täpselt, pakutakse ikka uut ja parandust üldiselt ei tehta kuna see on suht harva esinev juhtum ja seepärast ka ei ole õpitud ega näpitud seda ( ehk ei osata ja ei viitsita jännata ).tarmo kirjutas:Pigem on küsimus selles, et enamikel poodidel puuduvad oskused selle rummuga midagi peale hakata kui ta on lahti võetud. Vähemalt kahest poest olen kuulnud, et probleemide korral pakutakse terve rumm ära vahetada.karmo_k kirjutas:Samas olen kuulnud, et väga vähesed kohad saavad seda rummusisest vahetit avada, hooldada. Avamiseks mingid spetsiaal koonusvõtmed, mis enamustel firmadel puuduvad
Re: Hübriidi valimine
Lugedes teie postitusi, siis loen välja, et kindlam varjant oleks ikkagi eelistada tava käiguvahetit ja rummusisene vaheti jätta tulevikku.
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Hübriidi valimine
Pigem öeldakse sulle seda, et peale garantii aega võid jääda tehniliste küsimustega Eestis üsna üksi. Aga rummusisene "raud" puruneb see-eest väga harva (kui vähegi hooldada).karmo_k kirjutas:Lugedes teie postitusi, siis loen välja, et kindlam varjant oleks ikkagi eelistada tava käiguvahetit ja rummusisene vaheti jätta tulevikku.
Kui sa eriliselt võistelda ei plaani ja põlvini poris rattaga ei kakerda, siis anna aga minna.
PS. Kasseti/keti regulaarne vahetamine pole ka teab mis odav lõbu (min. 300 eek kassett + 200 eek kett, 9k), ning mõne aja jooksul teevad rummukäikude odavamad kulumaterjalid (30-40 eek hammasratas + 100-150 eek kett + vahetad harvem) vahe ostuhinnas tasa . Aga kui läbisõidud jäävad väikeseks, siis pole tõesti eriti mõtet kallimat, rummukäikudega ratast osta.
Re: Hübriidi valimine
Teema, millel saan kaasa rääkida.
Tegin eelmisel talvel eneseharimiseks rummusisese 8-käigulise lahti, seda täiesti viimaste seibideni. Esimene komplekteerimine ebaõnnestus. Võtsin lahti veel ühe tutika jooksu. Seejärel ebaõnnestus 2 rummu komplekteerimine. Hiljem selgus, et üks vedru, mis tõmbab midagi jõhkra jõuga ja mida on võimalik valesti ka külge panna oli selle 50% ära kasutanud.
Kolmandat jooksu viimaste seibideni lahti võtmata sain lõpuks kõik kokku. Aega kulus koos motivatsiooni taastamisega 2 kuud.
Hoolduses tglt sellist hooldada ei tahaks, kuid töö on töö. Kuid sees nähtu põhjal arvan, et kui tarvitada õigeid määrdeid, siis tuumasõda seda rummu rajalt maha ei võta.
Eks selle eluka harutamine kuulub sarja Shimano maantee lingi hooldus - enamik mehi seda tööd ära ei tee ja polegi vaja, sest nii garantiiaeg kui tarvitusaeg ületavad selle toote hinna nii, et võib ka jama ilmnedes uue sisse panna.
Tegin eelmisel talvel eneseharimiseks rummusisese 8-käigulise lahti, seda täiesti viimaste seibideni. Esimene komplekteerimine ebaõnnestus. Võtsin lahti veel ühe tutika jooksu. Seejärel ebaõnnestus 2 rummu komplekteerimine. Hiljem selgus, et üks vedru, mis tõmbab midagi jõhkra jõuga ja mida on võimalik valesti ka külge panna oli selle 50% ära kasutanud.
Kolmandat jooksu viimaste seibideni lahti võtmata sain lõpuks kõik kokku. Aega kulus koos motivatsiooni taastamisega 2 kuud.
Hoolduses tglt sellist hooldada ei tahaks, kuid töö on töö. Kuid sees nähtu põhjal arvan, et kui tarvitada õigeid määrdeid, siis tuumasõda seda rummu rajalt maha ei võta.
Eks selle eluka harutamine kuulub sarja Shimano maantee lingi hooldus - enamik mehi seda tööd ära ei tee ja polegi vaja, sest nii garantiiaeg kui tarvitusaeg ületavad selle toote hinna nii, et võib ka jama ilmnedes uue sisse panna.
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Hübriidi valimine
"Kurja juur" -"return spring"
http://sheldonbrown.com/nexus8/pages/19.htm
Shimano 7- ja 8 -käiguliste rummude üks häda ongi võrdlemisi keeruline konstruktsioon ja raske kokku-lahti monteerimine - aga kuidagi oli vaja SRAM/Sachs patentidest mööda vingerdada
Vastukaaluks - sarnase võimekusega 7-käigulise SRAM S7 rumm on võimalik osandada 3 minutiga:
http://www.youtube.com/watch?v=xCzECcBS ... r_embedded
http://sheldonbrown.com/nexus8/pages/19.htm
Shimano 7- ja 8 -käiguliste rummude üks häda ongi võrdlemisi keeruline konstruktsioon ja raske kokku-lahti monteerimine - aga kuidagi oli vaja SRAM/Sachs patentidest mööda vingerdada
Vastukaaluks - sarnase võimekusega 7-käigulise SRAM S7 rumm on võimalik osandada 3 minutiga:
http://www.youtube.com/watch?v=xCzECcBS ... r_embedded
Re: Hübriidi valimine
Return spring on laste lalin. Vaata joonist nr.1 ja kujuta ette, et mu laual oli see osa ka u.30 tükiks ja seal all oli karu maetud. Kui jõudsin Return springini, siis oli nagu maantee grupisõidu 200 m märk.
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Hübriidi valimine
Ühesõnaga, pulkadeks lammutasid rummu sõna kõige otsesemas mõttes. Ehk need jupid ka, mille lahti võtmine pole tootja poolt ette nähtud? Siis võis tõesti päris palju nuputamist olla...
Aga vähemalt tean, kelle poole pöörduda, kui Alfine vaja "molekulaar tasandil" koostada/laiali lammutada ...
Aga vähemalt tean, kelle poole pöörduda, kui Alfine vaja "molekulaar tasandil" koostada/laiali lammutada ...
Re: Hübriidi valimine
Vana teema jätkuks, endal sama rada ees, ehk hübriidi valimine.
Silma jäi 2010a Scott Sub 10.
Hetke ratas on Classic Comfort 2008. Rataga sai sõidetud mai - november 3300km ja avastasin, et midagi sutsu kergemat, rohkemate käikude ja vastupidavamat vaja.
Ei välista tavalist kassetvahetajat, kuid hetkel meeldib sisene rohkem. Just hoolde kulude osas ning juhuslike kukkumiste osas.
Peamiselt liigun linnas, kuid vahel ka maanteed(80 / 20). Metsa nii palju kui matkad, seal saab hübriid ideaalselt hakkama(olgu siis rummusisene või kassetvahetaja).
Oskab keegi Scott 10 Sub.i suuremaid miinuseid välja tuua. Mõni alternatiiv?
Talvise huvi / ostu põhjus peamiselt majanduslik, ehk lao kaubalt saab mõistliku ale. Ei välista ka talverehve ja veidi talverõõmu
Edit:
Ratas valitud! Merida S-PRESSO 500D mõningate muudatustega.
Silma jäi 2010a Scott Sub 10.
Hetke ratas on Classic Comfort 2008. Rataga sai sõidetud mai - november 3300km ja avastasin, et midagi sutsu kergemat, rohkemate käikude ja vastupidavamat vaja.
Ei välista tavalist kassetvahetajat, kuid hetkel meeldib sisene rohkem. Just hoolde kulude osas ning juhuslike kukkumiste osas.
Peamiselt liigun linnas, kuid vahel ka maanteed(80 / 20). Metsa nii palju kui matkad, seal saab hübriid ideaalselt hakkama(olgu siis rummusisene või kassetvahetaja).
Oskab keegi Scott 10 Sub.i suuremaid miinuseid välja tuua. Mõni alternatiiv?
Talvise huvi / ostu põhjus peamiselt majanduslik, ehk lao kaubalt saab mõistliku ale. Ei välista ka talverehve ja veidi talverõõmu
Edit:
Ratas valitud! Merida S-PRESSO 500D mõningate muudatustega.