eraldistardi ratas
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: eraldistardi ratas
Scotti raam on ikka teine tase.
Ja nime eest küsitakse ka.
Ja nime eest küsitakse ka.
Re: eraldistardi ratas
Scotti raam on süsinikust, Cube alumiiniumist ja lisaks usun, et ka aerodünaamika on parem.
Re: eraldistardi ratas
Scotti esijooks "lõikab" downtube'i sisse, Cubel haigutab seal suur tõhimik - aerodünamaika
Scotti seatstay, seatube'i ja tagumise jooksu vahel tühimikke pole, Cube seattube on küll kõver aga seal on ikkagi auk sadulaklambri kinnitusest veidi allpool
Scotti esihargi ja raami ühendusosa on aerom
jne
Scotti seatstay, seatube'i ja tagumise jooksu vahel tühimikke pole, Cube seattube on küll kõver aga seal on ikkagi auk sadulaklambri kinnitusest veidi allpool
Scotti esihargi ja raami ühendusosa on aerom
jne
If everything's under control, you're going too slow!
Re: eraldistardi ratas
Materjalide erinevus ei kajastu ainult kaalus.r3o kirjutas:See, mis eelnevalt väideti, et raam scottil süsinikust ei tohiks mingit kiirusliku eelist alu ees anda ju (kuna kaal suurem isegi)?
Re: eraldistardi ratas
Karboniga on mugavam sõitta ja jõu viimine õigesse kohta on effektiivsem (reeglina).r3o kirjutas:Seda küll. Süsinikuga on pehmem sõita ebatasasel teel jne. Aga kas puhtalt fakt et raam on süsinik vs alu, suurendab kiirust läbi mingite omaduste? Kui aerodünaamika ja kaal on identsed siis ainus variant oleks et alu-ga läheb osa pedaalide suunatud jõust kaduma?AndreK kirjutas:Materjalide erinevus ei kajastu ainult kaalus.r3o kirjutas:See, mis eelnevalt väideti, et raam scottil süsinikust ei tohiks mingit kiirusliku eelist alu ees anda ju (kuna kaal suurem isegi)?
Ja siis on veel üks väga oluline faktor - see, et sa tead, set sul on karbon raam see annab kohe +1 km/h keskmisele juurde.
-
- Rattur
- Postitusi: 315
- Liitunud: 09. 04. 2007. 17:54
Re: eraldistardi ratas
Karboniga on mugavam sõitta ja jõu viimine õigesse kohta on effektiivsem (reeglina).
Ja siis on veel üks väga oluline faktor - see, et sa tead, set sul on karbon raam see annab kohe +1 km/h keskmisele juurde.
Ei usu seda 1km/h teooriat ! Sinu teooria järgi oleks ma raudselt Aerobike 4 etapi ära võitnud !!! Ja 5 etapil oleks siis teine olnud.Olekski olnud kui kõrgemad jooksud all olnuks. Sõitsin aluraamiga ja madalate jooksudega.Eks ma ostan siis carbon raami ja hakkan lammutama nüüd:)
Ja siis on veel üks väga oluline faktor - see, et sa tead, set sul on karbon raam see annab kohe +1 km/h keskmisele juurde.
Ei usu seda 1km/h teooriat ! Sinu teooria järgi oleks ma raudselt Aerobike 4 etapi ära võitnud !!! Ja 5 etapil oleks siis teine olnud.Olekski olnud kui kõrgemad jooksud all olnuks. Sõitsin aluraamiga ja madalate jooksudega.Eks ma ostan siis carbon raami ja hakkan lammutama nüüd:)
-
- Rattur
- Postitusi: 315
- Liitunud: 09. 04. 2007. 17:54
Re: eraldistardi ratas
Mina usun pigem seda,et kuna mul on alu raam siis tuleb mul teistega võrreldes veel 1km/h kiiremini sõita !:D
Re: eraldistardi ratas
Ja teeme selle numbri veel väiksemaks. Nimelt on 17 sekundit arvestatud sõitja puhul, kes sõidab 40km 48 minutiga. See teeb keskmiseks 50km/h. Kui läheb kiirus alla, lähevad ka võidetud sekundid väiksemaks.
Või siis võtame näiteks Filter/Aerobike temposõidu sarja, seal on ka rada umbes 3x lühem, mis teeb ka kohe 3x vähem võidetud sekundeid.
Või siis võtame näiteks Filter/Aerobike temposõidu sarja, seal on ka rada umbes 3x lühem, mis teeb ka kohe 3x vähem võidetud sekundeid.
Re: eraldistardi ratas
Üldisel on eraldistardi raamile kulutatud euro/võidetud sekundi suhe kõikidest TT vidinatest kõige kehvem.
Re: eraldistardi ratas
Air tunnelit ja profi abi kasutades asendi timmimine pole just ka odav lõbu per võidetud sekund:-P
Üldiselt tundub nii, et mõistlik algul miski pisut aerom jooks ja aerotorud panna, ning lenks max alla tuua mis füsioloogia/raam kannatab. Edasi kui juba kiirused sinna 40 kanti kisuvad, siis vast kiiver, kombe ja kingakatted. Ja kui juba 40 selline tavaline ja pigem üle, siis algul piisab ketta rentimisest ja hiljem võib ka omale soetada, kuid enamus tavaharrastajaid sellele tasemele vast ei küündi, kui see oleks tingimata vajalik ja annaks selget eelist... Raam jah tundub suht viimane asi olevat millega veel tehnikapoolelt lihvida, kuid seda ikka päris tippudel mõistlik rakendada.
Ise teinud need esialgsed muudatused ja tuntav vahe oli aerotorude ja asendi timmimisega (hinnanguliselt ikka 1-2kmh keskmises), minu olematul kiirusel (36-38kmh) ei julge väita, et jooks midagi juurde annab, kuid eks edevam ikka ja see nn. teadmine, et näen kiirem välja on ka midagi väärt:-)
Üldiselt tundub nii, et mõistlik algul miski pisut aerom jooks ja aerotorud panna, ning lenks max alla tuua mis füsioloogia/raam kannatab. Edasi kui juba kiirused sinna 40 kanti kisuvad, siis vast kiiver, kombe ja kingakatted. Ja kui juba 40 selline tavaline ja pigem üle, siis algul piisab ketta rentimisest ja hiljem võib ka omale soetada, kuid enamus tavaharrastajaid sellele tasemele vast ei küündi, kui see oleks tingimata vajalik ja annaks selget eelist... Raam jah tundub suht viimane asi olevat millega veel tehnikapoolelt lihvida, kuid seda ikka päris tippudel mõistlik rakendada.
Ise teinud need esialgsed muudatused ja tuntav vahe oli aerotorude ja asendi timmimisega (hinnanguliselt ikka 1-2kmh keskmises), minu olematul kiirusel (36-38kmh) ei julge väita, et jooks midagi juurde annab, kuid eks edevam ikka ja see nn. teadmine, et näen kiirem välja on ka midagi väärt:-)
Re: eraldistardi ratas
See vist ongi kõige suurem kasu aero juppidest, kui kiirus veel madalAlfonze kirjutas:teadmine, et näen kiirem välja on ka midagi väärt:-)
Re: eraldistardi ratas
Keha on peamine õhutakistuse tekitaja ja seega on täiesti loogiline, et suurim efekt tuleb sõiduasendi aerodünaamilisemaks muutmisest. Jooksud on kindlasti ka teema (nt nurga alt puhuva tuule ära kasutamine, tuulepööriste elimineerimine jne) ja isiklikult pean ka kiivrit oluliseks, kuivõrd see lihtsalt tekitab hea tunde - ei vuhise tuul kuskil juustes ja ei tekita "takistavat" tunnet. Ma ei alahinda absoluutselt eraldistardi puhul emotsionaalset külge kuivõrd suur osas eraldistardi tulemusest on nii kui nii kõrvade vahel kinni! Teades, et vähemalt varustuse taha sooritus ei jää on ka lihtsam endast maksimum välja pigistada.Alfonze kirjutas:...Ise teinud need esialgsed muudatused ja tuntav vahe oli aerotorude ja asendi timmimisega (hinnanguliselt ikka 1-2kmh keskmises), minu olematul kiirusel (36-38kmh) ei julge väita, et jooks midagi juurde annab, kuid eks edevam ikka ja see nn. teadmine, et näen kiirem välja on ka midagi väärt:-)
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: eraldistardi ratas
Eks olengi kiivri osas veel ebalev, kuidagi imelik on olla aeglane ja pushida varustusteemat edasi, samas just see psühholoogiline piir on see mis on oluline purustada, sest siiani pole ühelgi etapil niiöelda päris punases julgenud olla, ehk siis lõpuks täiesti tühjaks tõmmata, seega varu peaks veel olema grammike. Järgmisel hooajal võtan kiivriupgrade plaani:-)
Re: eraldistardi ratas
Temposõit on 60% peas kinni.
-
- Rattur
- Postitusi: 315
- Liitunud: 09. 04. 2007. 17:54
Re: eraldistardi ratas
Temposõit on 60% peas kinni.
Re: eraldistardi ratas
Siia oleks hädasti täpsustust vaja, et see väide kehtib vajalike treeningtundide täitmisel ehk kui trenni jõuad harva, ei ole peaga midagi peale hakata, kui siis kiivri riputamiseks. Omast kogemusest maadlen "tavarežiimil" vähese rattasõiduga 39km/h peal, kui mõned pikad ja jõulisemad otsad on ka alla sõidetud, siis nihkub keskmine 41km/h peale. Pea, mida kasutan, on samaAndreK kirjutas:Temposõit on 60% peas kinni.
Ratta osas ei oska ilmselt keegi öelda, kus jookseb piir füüsilise ja psühholoogilise abi vahel - mõlemad on olulised. Meie teede peal on süsinikraam alust parem tavaliselt juba sõidumugavuse pärast - maandab tärinat paremini, muu pole 40km/h-mehele nii oluline, kuigi süsinik on alust enamike omaduste poolest parem materjal.
-
- Rattur
- Postitusi: 315
- Liitunud: 09. 04. 2007. 17:54
Re: eraldistardi ratas
Minu teooria-sa kas armastad temposõitu või mitte ! Ehk siis sa teed seda mida sa tahad teha, südamega jne.Kui sulle on juba sünnipäraselt antud nö kannatamisvõime ja sa ei karda seda kasutada,siis juba tahtmatult kujunevad enamus trennid tempo trennideks(enda kogemus,ei pruugi õige olla).Eraldistarti peab armastama,see kas on kaasaantud või mitte,arvan et vägisi end pingutama sundida pole ka mõtet. Aga võtaks ühe lausega kokku-"Ära anna hetkekski alla,ideaalis tuleks rajal iga sekundi pärast võidelda".
Veel näiteks või siis mõtteaineks-ei ole olemas mingeid kindlaid pulsinorme igaühele,iga inimene on erinev ja kõige tähtsam on siiski oma piire ise tunnetada !Näiteks eelmise aasta Eesti eliidi hõbedamees ütles avalikus intervjuus välja,et tema sõidab enamus trennid üksi ja pulsid on ka tavapärasest kõrgemad(ju talle sobib siis nii).Varustuse poole pealt ütles umbes nii-kui mul oleks võimalik siis esimese asjana vahetaks rattal välja lenksu....Ma teeksin täpselt sama !
Veel näiteks või siis mõtteaineks-ei ole olemas mingeid kindlaid pulsinorme igaühele,iga inimene on erinev ja kõige tähtsam on siiski oma piire ise tunnetada !Näiteks eelmise aasta Eesti eliidi hõbedamees ütles avalikus intervjuus välja,et tema sõidab enamus trennid üksi ja pulsid on ka tavapärasest kõrgemad(ju talle sobib siis nii).Varustuse poole pealt ütles umbes nii-kui mul oleks võimalik siis esimese asjana vahetaks rattal välja lenksu....Ma teeksin täpselt sama !