See eelis on juhul kui isik rattaseljas on ka kompaktne rattur.Kummitus kirjutas: Rajal kus tuleb keerutada kändude ja puude vahel kaldun arvama, et on siiski eelis 26" rattal.
Sai siin septembris ostetud 29" ratas. Sõidetud tänaseks 300 km selle sees ka TRM.
Sai valitud 29" kuna tundsin selle seljas end hästi olen 197cm pikk ja õlad on 60cm laiad seega tekkis mul juba 26" rattaga metsades probleeme, et ei mahu lihtsalt teatud kohtadest läbi eks siis olen kohmakas. Seega see vahe, et 29" on natukene kohmakam kui 26" ei muutnud midagi. Kuid võitsin mugava sõidu asendi mida oma 26" tükkaega sai otsitud ja mida ei leidnudki. Siin ongi see koht kus sõitja saab ise valida lähtuvalt oma füüsilistest eripäradest endale ratta. Ei saagi öelda, et nüüd 29" ratas on kõikidele sõitjatele hea või ta on 26" on aegunud rämps sõjaajast.
Kui nüüd keegi hakkab 20 erineva pädevasõitjaga võrdlust tegema siis, peaks vaatama veel seda, et inimesed oleksid erinevat kasvu mitte jupid või latid.
Samuti tuleks arvestada sellega, et iga uus asi vajab harjumist seega 26" pealt 29" peale minnes läheb ikka omajagu aega, et ratta käitumisega.
Seega kui mingi aastas 5000km 26" seljas istuv mees tunneb 26" ratta käitumist nagu oma viite sõrme ja ta istub üheks päevaks vahet pole kas 20 ringiks või 5 ei ole tulemused võrreldavad.
See on vähemalt minu arvamus.