Tsüklokrossi ratas
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Tsüklokrossi ratas
Planeerin läbida suve lõpu poole triatloni.
Täna on mul veel puudu ratas ja plaanin seda nüüd soetada. Palun nüüd asjatundjate abi!
Mis teie arvate tsüklokrossi ratastest?
Ma ei taha pärist mnt. ratast osta, sest tahaks trenni teha ka maastikul. Samas ei ole raha ka kahe ratta jaoks..
A maastiku jaoks tundub trüklokrossi ratas kuidagi kahtlane. Kas on kellelgi kogemusi ja oskab anda ehk head nõu!
Täna on mul veel puudu ratas ja plaanin seda nüüd soetada. Palun nüüd asjatundjate abi!
Mis teie arvate tsüklokrossi ratastest?
Ma ei taha pärist mnt. ratast osta, sest tahaks trenni teha ka maastikul. Samas ei ole raha ka kahe ratta jaoks..
A maastiku jaoks tundub trüklokrossi ratas kuidagi kahtlane. Kas on kellelgi kogemusi ja oskab anda ehk head nõu!
Re: Tsüklokrossi ratas
Oleneb triatlonil oleva rattadistantsi pikkusest. Lühema, ca 20-30 km võid tsüklokaga ära tiksuda(paned mnt kummi ka alla veel). Aga kuna see on su esimene(ja ka ainus taoline võistlus aastas), siis eriti vahet pole, millega sõitma lähed... Võid ju nii teha, et trenni teed tsüklokaga, kuid triatloni jaoks laenad mnt või triatloni voki
Re: Tsüklokrossi ratas
Või osta hübriidi, millel on ees lukustatav amort. Tegin ise eelmine aasta sama lükke, osalesin küll ainult kolmel triatlonil kuid kui sa kahte ratast ei taha, siis on see parim variant, sest võtsin osa ka ühest Elioni etapist ning sai korralikult ilma probleemideta rada läbitud. Sisuliselt saad samamoodi kas jooksud või rehvid ära vahetada kui triatlonivõistlus tuleb, sest velje läbimõõt on sama mis mnt ratastel !
Re: Tsüklokrossi ratas
Minu arust on hübriid võrreldes tsüklokaga ikka kõvasti kehvem variant. Tsüklokaga on nii maanteel kui maastikul sõidumõnu ja veeremist kordades rohkem. Elionil võib ju hübriidiga kuskil tagumises otsas raja ilusti läbi sõita, kuid triatlonile minna sellise pommiga on tõeline masohhism Seda tänu olematule sõiduaasendile, vedelale raamile, kehvadele juppidele, jne.Andrep kirjutas:Või osta hübriidi, millel on ees lukustatav amort. Tegin ise eelmine aasta sama lükke, osalesin küll ainult kolmel triatlonil kuid kui sa kahte ratast ei taha, siis on see parim variant, sest võtsin osa ka ühest Elioni etapist ning sai korralikult ilma probleemideta rada läbitud. Sisuliselt saad samamoodi kas jooksud või rehvid ära vahetada kui triatlonivõistlus tuleb, sest velje läbimõõt on sama mis mnt ratastel !
Mingi ajavahe plaanisin tsükloka soetamist trennirattaks kuna sõidan tihti rattaga Haapsalu-Tallinna vahet. Kuna Eesti (maan)teed on sellised nagu nad on, siis mnt rattaga nendel tundide viisi väristada pole kõige mõnusam. Lisaks annaks tsüklokas võimaluse keerata kruusateedele või metsaradadele.
Kindlasti on tsüklokaid erineva kvaliteediga, aga olles ise proovinud ühte Merida isendit, jättis see väga hea mulje
Re: Tsüklokrossi ratas
Ei ütleks küll, et hübriidiga kuidagi elionil probleeme oli, ma alustasin tagant poolt kuid lõpus oli hunnik tegelasi ees kes singlitel piduritega kökerdasid, et oleks päris korralikult veel kohta parandanud kui seal härrad jalgu poleks jäänud, seega ma ei ütleks küll ühtegi halba sõna hübriidide ja maastiku kohta ! Mis maanteesõitu puudutab, siis sõiduasend pole kindlasti kiita kuid ongi parem treening, teemaalgataja tahab lihtsalt suve lõpu poole triatloni läbida, mitte siin eraldistardi ratastega võidu sõita, tähtis on pigem elamus ja võistlustest saadud kogemus, kui ta leiab, et triatlon on õige ala tema jaoks, siis on alati võimalus järgmine hooaeg õige ratast selle jaoks ka valida, kuid tsüklokaga nüüdsel Samsung Estonian Cupil jäävad küll mõned rajad päris ekstreemseks, eriti algajale !
Re: Tsüklokrossi ratas
Vabanda võibolla rumala küsimuse pärast, aga millepoolest hübriid antud olukorras parem oleks? Rattamõõt ja kummimõõt on ju sama. Minuteada tsüklokas ju ongi selleks mõeldud (maastiku sõit, kõvemapoolsem rada)? Pigem peaks tsükloka (oluliselt?) kergem kaal tõusudel ja kurvidest kiirendamisel eelise andma?Andrep kirjutas:kuid tsüklokaga nüüdsel Samsung Estonian Cupil jäävad küll mõned rajad päris ekstreemseks, eriti algajale !
Re: Tsüklokrossi ratas
Pole ise küll ühegi cyclocross rattaga sõitnud kuid hübriididel on kindlasti see eelis, et neil on amort ja peaks vähe kurjema mustriga rehve välja vedama, minuteada cyclokatel siiski kitsamad ja madalama mustriga rehvid. Sõiduasend tundub neil ka natuke järsem kuid see võib-olla ei osutu nii suureks probleemiks. Näiteks Kalevipoja etapil küll väga cyclocross rattaid ei näinud või Elvas, mis peaks üks kergemaid radu olema nagu ma aru olen saanud ! Seega kui nad ikkagi nii head oleks siis miks neid keegi ei kasuta ?
Re: Tsüklokrossi ratas
Sellepärast, et neil, kes seda võiks kasutada on olemas juba MTB, talveratas ja MNT.Andrep kirjutas: Seega kui nad ikkagi nii head oleks siis miks neid keegi ei kasuta ?
Teiseks pole arvestatavat pakkumist ega ka nõudlust. Ootame mõned aastad. Meist jõukamates riikides (ntx UK, Soome) hakkab asi alles vaikselt liikuma.
Kui rääkida kummimustrist, siis on cyclokale saada ka karvasemat asja kui meie MTB popimate hulka kuuluv Furious Fred.
Hübriid oma mõttetu raske vedrupulgaga pole hea soovitus toetudes amordile kui eelisele. Needsamad, kes võiksid sõita cyclokaga on läinud hoopis seda teed, et on visanud oma MTB alt amordi minema ja keeranud asemele mingi Trigoni karbonkahvli.
Vaadates meie radu võib küll paljude puhul rääkida nende suhtelisest kergusest või lihtsusest, aga kõvakahvli ja Furiousega MTB on neil geomeetrialt ja funktsionaalsuselt oluliselt parem, kui cyclokas.
Erandid kinnitavad reeglit - alati on rajal ka keegi cyclokaga. Talukas sõitis isegi ühel aastal H150 sellega. Kommentaar oli, et sõita saab, aga MTB on parem sellele rajale.
Re: Tsüklokrossi ratas
Tunnistan, et olen selle peale üsnagi tõsiselt mõelnud ! Ja võtta midagi sellist hoopis MNT asemel. Miks ?Andrep kirjutas:Seega kui nad ikkagi nii head oleks siis miks neid keegi ei kasuta ?
+ veidi püstisem ja mugavam asend
+ lihtsalt paigaldatavad pikad porikad võrreldes MNT'ga
+ lai kasutusala (maantee, lihtsam maastik)
- MNT võistlusted (mul pole 10a. jooksul huvi tekkinud, ilmselt ei teki kah)
Re: Tsüklokrossi ratas
Kui ma vaid ühe ratta omanik tahaks olla aga sooviks sõita nii maanteel kui metsas, siis kindlasti cyclo! Geomeetria suht maantee lähedane (ja arvestades harrastajate treening pikkust, siis täiesti vabalt tunneb ennast selle seljas mugavalt terve aja), grupset on enivei maantee oma, seega pole ka probleem maantee jaoks sobivaid ülekanded seadistada.
Plussid:
- (sissejuhatus reaalsusesse) Me ei ela Toscana mäenõlvakul, kust kodu uksest maalilisse loodusesse on üks vändapööre – minul, tallinnlasena, on nö rohelisele aasale jõudmiseks vaja sõita 30-40 minutit läbi kaevuluukide ja augulisi, hooldamata, teid-tänavaid+ hiljem tagasi. Ilus on vaadata cyclingnewsist kergeid aero maantekaid aga paraku ei ela keskonnas kust sellest täit mõnu tunda. Seega edevus ja kergus, mis cyclot valides hääbub, õigustab end mitmekülgsemate kasutusvõimalustega – maanteele jõudmiseks läbi Harku metsa põigata või muud kergliiklusteed, mis kaetud kahtlase säbruga.
- Rohkem ruumi korteris, rohkem vaba raha
Aga ma ootan ära aja kui taskukohasemad cyclod on ketaspiduritega
Plussid:
- (sissejuhatus reaalsusesse) Me ei ela Toscana mäenõlvakul, kust kodu uksest maalilisse loodusesse on üks vändapööre – minul, tallinnlasena, on nö rohelisele aasale jõudmiseks vaja sõita 30-40 minutit läbi kaevuluukide ja augulisi, hooldamata, teid-tänavaid+ hiljem tagasi. Ilus on vaadata cyclingnewsist kergeid aero maantekaid aga paraku ei ela keskonnas kust sellest täit mõnu tunda. Seega edevus ja kergus, mis cyclot valides hääbub, õigustab end mitmekülgsemate kasutusvõimalustega – maanteele jõudmiseks läbi Harku metsa põigata või muud kergliiklusteed, mis kaetud kahtlase säbruga.
- Rohkem ruumi korteris, rohkem vaba raha
Aga ma ootan ära aja kui taskukohasemad cyclod on ketaspiduritega
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.