Olen võtnud omale nõuks taastada originaalilähedaseks või ajastukohaseks ühe Colnago MNT ratta. Saab see siis teos paari kuuga või paari aastaga, pole vahet. Kõigepealt tahaks aga selgeks teha selle eluka algupärase olemuse. Raamil ilutsevad kleebised mis viitavad Colnago Masterile. Samas on ju kõigile Colnagofiilidele teada, et esimene Master nägi ilmavalgust 1983 aastal. Enne seda olid erinevad Mexicod ja Superid. Samas raami detaile vaatades ja võrreldes tundub tegu olema mitte Master elukaga. Pigem sarnaneb Nuovo Mexico. Siit-sealt ilma uurides on silma jäänud, et komponendid näikse olevat eri aatakäigu omad.
Et väheke selgust saada, panen siia valiku pilte detailidest ja raamist. Ehk keegi tark teadjam oskab öelda, kes-kus ja mis.
Üldine pilt:
Pildil värvkate must, "chain-stay" kroomitud, mõlemil pool sisse pressitud Colnago.
Sadulaklamber ja "seat-stay":
"Seat-stay" peale pressitud kiri Colnago, aluspind ei ole mitte sissepoole kumer vaid "sile".
"BB-shell":
Nagu näha, on raami sisse lõigatud Colnago logo (rist). Samuti jooksevad käigutrossid raami alt.
Esihark:
Esihargi "kroonile" pressitud C ja Colnago logo. Logo sisse on sulatatud mingit plastikut, näikse olema originaalis, sest sama "ollus" oli ka logost allpool olevas süvises. Kroon ei ole mitte maaga paralleelne vaid jookseb nurga all.
Käiguheeblid ja "head-tube" ühendus:
Raamitorude ühenduse sisse pressitud Colnago logo, värvus kollane.
Käiguheeblite ühel pool on Colnago logo ja mingi graveering ja teisel pool...
...kiri Colnago ja profiil täidetud eelpool mainitet musta "ollusega" (mingi plastik).
Tagavahetaja:
Campagnolo Super Record, litrid plastikust, igale võimalikule poldile/mutrile pandud kiri Campagnolo.
Vändad:
52/46 hammasrattad. Hammaka ja vända poldil kirjad Campagnolo.
Pidurid:
Mõlemil piduril sama ornamentika, mis käiguheeblitel. Nii pidurikummil kui "kingal" peal kiri Campagnolo. Trossipingutusmutter on koonusekujuline, peal kiri Camagnolo. Peab olema pärit enne 1983-e, sest sellest aastast oli pingutusmutter teine, samuti teistsugune piduri "laiendushoob".
Tagarumm:
Tagarummul kiri Campagnolo Record, peal 7-ne tirr.
Lenksupikendus:
Eest
Tegemist 3T pikendusega. Nagu näha, ilutseb ees Colnago logo.
Küljelt
Küljel kiri Colnago ja logo.
Pidurilingid Mavic:
Lingikummid "näritud" kollased. Internet annab mudeliks 430 SSC.
Hetkel puudulik esikäigu vahetaja, küll see ka ükskord tuleb.
Kes jagab biiti? Netist olen kõiksugust infot töödelnud, ent tõe jälile pole saanud. Leiame ehk siit abi?
Samuti ootan ettepanekuid värvkatte ja pisidetailide osas. Ratas peaks mingi hetkel välja hakkama nägema kui uus, mis tähendab, et kõik detailid saavad ükshaaval menetletud-uuendatud.
Konkurss avatud!
Ernesto ajalooviktoriin
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Ernesto ajalooviktoriin
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Ernesto ajalooviktoriin
Ilus ratas.
Õnnestus ka endal hankida kuu aega tagasi üks Colango. Ülevärvitud punane aga heas seisus kroomkahvli ja eri aegade campa juppidega. Samuti pole suutnud tuvastada täpset marki või isegi aastat. Kas sinu omal on seerianumber kusagil? Võtsin värvi maha aga kusagil pole numbrit kohanud.
Raam tundub mul sarnane olevat, fork crowni ja seat stay logod ja tagapiduri bridge on nagu samast ajast. Tagumisel käiguvahetajal on aastaarv 78. Vändad on mul nagu campa SR koopiad aga väga tugevad treimisjäljed on väga näha ja campa logo on puudu. Kahtlustan, et vene ajal ehk tehti neid siin järgi. Pedaalikeere on väike, prantsuse 14x1,25 mida venelased vist armastasid. Enamustel ratastel mida olen netis kohanud on Colnago stantsitud mõlemale chainstayle, minu omal on vaid parempoolsel. Hetkel värv maas, hangin ebayst ajastukohaseid itaalia juppe ja nuputan, et kes ja kus mulle Saronni punast teha oskaks.
Aga edu sulle ja oleks lahe millalgi tulemust näha.
Margus
Õnnestus ka endal hankida kuu aega tagasi üks Colango. Ülevärvitud punane aga heas seisus kroomkahvli ja eri aegade campa juppidega. Samuti pole suutnud tuvastada täpset marki või isegi aastat. Kas sinu omal on seerianumber kusagil? Võtsin värvi maha aga kusagil pole numbrit kohanud.
Raam tundub mul sarnane olevat, fork crowni ja seat stay logod ja tagapiduri bridge on nagu samast ajast. Tagumisel käiguvahetajal on aastaarv 78. Vändad on mul nagu campa SR koopiad aga väga tugevad treimisjäljed on väga näha ja campa logo on puudu. Kahtlustan, et vene ajal ehk tehti neid siin järgi. Pedaalikeere on väike, prantsuse 14x1,25 mida venelased vist armastasid. Enamustel ratastel mida olen netis kohanud on Colnago stantsitud mõlemale chainstayle, minu omal on vaid parempoolsel. Hetkel värv maas, hangin ebayst ajastukohaseid itaalia juppe ja nuputan, et kes ja kus mulle Saronni punast teha oskaks.
Aga edu sulle ja oleks lahe millalgi tulemust näha.
Margus
Re: Ernesto ajalooviktoriin
Vändad, mis on Campa sarnased, ilma logodeta ja 14mm keermega on tünn. Need olid viimaste põlvede Harkovi tehase nn.spetszakazide peal. Puhas Vene/Ukraina vuffel.
Kristjan. Vutt-vutt Tähtvere rattapoodi ja Kalle Kirsiaed räägib Sulle vanakooli Colnagost kõike.
Samuti räägib ta ilmselt ka kõike ilma raaminumbriteta raamide ajaloost
Kristjan. Vutt-vutt Tähtvere rattapoodi ja Kalle Kirsiaed räägib Sulle vanakooli Colnagost kõike.
Samuti räägib ta ilmselt ka kõike ilma raaminumbriteta raamide ajaloost