Tere, olen aegajalt siin foorumis känud ning endale vajalikku infot hankinud ning mõtlesin, et teen oma rattateema ka siia, siis on lihtsam mõne asjatundja käest nõu küsida.
Kunagi väga väga ammu sai ostetud omale selline ratas nagu Hekama Kulkuri, mis oli ostuhetkel täiesti komplektne ning heas korras.
Kuna aga rattahuvi läks noorest peast minema( piss lõi pähe ), siis seisis ratas viimased 5-6 aastat maal, peaaegu et räästa all.
Kuna aga vanust on nüüdseks piisavalt,et mõistus koju tuleks, otsustasingi ratta käsile võtta ja korda teha.
Hea vahend siiski tööle käia (u 18 km edasi-tagasi ots).
Saigi siis raam liivapritsis haljaks lastud ning uuesti ära värvitud. Esialgu küll käepäraste värvidega. Talvel vast laseks korralikult üle värvida.
Olgu siinkohal öeldud, et ratta korrastamine on teostatud kodus vedelevate rataste juppidega (peamiselt siis Turist Sport rattaga pooleks).
Sai ostetud ka uus sadul, millega ma eriti rahul ei ole, kuna see võiks õhem olla.
Rattal on siis küljes Turisti lenks ja pidurid (originaalid viskasin kunagi lolli peaga minema, põhjus ei tule meelde) ning mingi suvalise ratta käiguvaheti.
Hetkel on rattaga seoses tekkinud järgmised küsimused:
*Kas sellele saab panna ka Turisti keskjooksu?
*Kuidas saaks käikude ülekande kiiremaks( kerge taganttuulega sõites tekib sujuval sõidul tunne, et tahaks veel raskemat käiku sisse lülitada)?
Paar pilti ka siis:
Algselt
Vahepeal:
Ja hetkel:
Tervitades,
Vahur
Korrastatud Helkama Kulkuri
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: Korrastatud Helkama Kulkuri
Sellele rattale ei saa panna Turisti keksjooksu ja see oleks ka kõige mõtetum asi, mida sinna üldse panna, kui ka saaks.
Seal oleva fauber type-b asemele on võimalik padruni ja eraldi väntade paigaldamine küll aga selleks on vaja spetsiaalset üleminekuadapterit, mis maksab 25-30€ + keskjooksupadrun + vändad +pedaalid. Lõpptulemusena suhteliselt mõtetu lahendus sellele konkreetsele rattale, sest ega midagi sellest paremaks küll ei lähe.
Ülekande saad kiiremaks
a) eelpool kirjeldatud lahendusena uus keskjooks ning siis pane kui suure ketirattaga vänt tahad.
b) otsida suurem fauber väntade ketiratas ja olemasolev selle vastu ringi vahetada (p.s. peab olema skandinaavlane, ameeriklaste vändatifti asukoht on teises kohas).
c) ei tea, milline tagaratas sul all on, aga eeldatavasti on tirr ju vahetatav. Otsi omale väiksemate hammasratastega versioon. Kui momendil 5 käiguline, siis kui viiest sobivat ei leia siis tõenäoliselt ei ole ka kuuekäigulise tirri paigaldusega probleeme ning tõenäoliselt peal oleval nonindex käiguvahetusüsteemil sellest täiesti ükspuha ja ulatust peaks piisavalt olema.
Seal oleva fauber type-b asemele on võimalik padruni ja eraldi väntade paigaldamine küll aga selleks on vaja spetsiaalset üleminekuadapterit, mis maksab 25-30€ + keskjooksupadrun + vändad +pedaalid. Lõpptulemusena suhteliselt mõtetu lahendus sellele konkreetsele rattale, sest ega midagi sellest paremaks küll ei lähe.
Ülekande saad kiiremaks
a) eelpool kirjeldatud lahendusena uus keskjooks ning siis pane kui suure ketirattaga vänt tahad.
b) otsida suurem fauber väntade ketiratas ja olemasolev selle vastu ringi vahetada (p.s. peab olema skandinaavlane, ameeriklaste vändatifti asukoht on teises kohas).
c) ei tea, milline tagaratas sul all on, aga eeldatavasti on tirr ju vahetatav. Otsi omale väiksemate hammasratastega versioon. Kui momendil 5 käiguline, siis kui viiest sobivat ei leia siis tõenäoliselt ei ole ka kuuekäigulise tirri paigaldusega probleeme ning tõenäoliselt peal oleval nonindex käiguvahetusüsteemil sellest täiesti ükspuha ja ulatust peaks piisavalt olema.