Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Oman GT Outpost 2007a mudelit ja teen regulaarselt trenni eesmärgiga osaleda rahvasõitudel (tartu rattamaraton, rahvaralli jne...).
Mis te arvate antud isendist, kas tasub kulunud osad välja vahetada või soovitate uue ratta osta.
Ratta andmed saab siit:
http://www.bikepedia.com/quickbike/Bike ... iDs5za-2So
Ma nagu tahaks uut ratast, aga reaalsustaju ütleb, et pole mõtet seda kulutust teha, sest vana on piisavalt hea ja parem vahetame kulunud osad välja.
Mis teie arvate.
Tänud ette!
Mis te arvate antud isendist, kas tasub kulunud osad välja vahetada või soovitate uue ratta osta.
Ratta andmed saab siit:
http://www.bikepedia.com/quickbike/Bike ... iDs5za-2So
Ma nagu tahaks uut ratast, aga reaalsustaju ütleb, et pole mõtet seda kulutust teha, sest vana on piisavalt hea ja parem vahetame kulunud osad välja.
Mis teie arvate.
Tänud ette!
Re: Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Sellisel rattal pole mõtet midagi välja vahetada, vaid vana maha müüa ja uus osta, siit foorumist võib leida väga hea hinnaga kasutatud rattaid
Re: Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Kas on mõtet või ei sõltub eelarvest ja eesmärgist.
Kui omal mutrivõti käes seisab ja tahad/oskad ise teha, siis ma usun, et isegi tasub uuendada.
Dropout on 135mm, seega jooksudega probleeme ei teki.
Headset/steerer on 1 1/8", seega amordi leidmisega probleeme ei teki.
Keskjooks on ilmselt tavaline inglise keermega, seega ka ok. Vaja ainult täpsustada kas 68 või 73mm laiusega (kuigi teatud juhtudel pole isegi see tähtis).
Suht standard juhtum. Kuigi stock jupid on suht nutused tõesti...
Uued käiguvahetuslingid, uus tagavahetaja, uus kassett+kett, uus esivahetaja, uus vänt+keskjooks, paremad jooksud, uued piduriklotsid, parem amort. Käiguosa korraga vahetamisel on võimalik ka käikude arvu suurendada 9 või 10 peale. Vahetada on palju. Korraga tehes kallis. Aga kui mõtled asjad läbi ja teed mingi osa korraga, saab seda hajutada pikema perioodi peale.
Vänt+keskjooks tuleb koos vahetada, uus vänt tahab ilmselt teistsugust keskjooksu.
Tagavahetaja+link+kett+kassett tuleb koos vahetada, kui soovid vahetada käikude arvu. Kui jääd endiselt 8 käigu juurde, siis koos peaks vahetama kasseti ja keti (kui nad vahetamist vajavad) ülejäänut saab ka eraldi vahetada.
Esivahetaja ja lingi võib eraldi vahetada. Neil peaks kõigil kaablitõmme sama olema, kui jääd ikka shimano toodangu juurde.
Amorti vahetades võid ka uued kaelakausid panna, kui juba lahti võtmiseks läks.
Jooksude osas peab jälgima, et ikka v-piduri jooksud ostad. Suurem osa müüdavatest on ketaspidurile ainult ja ei sobi (puudub pidurduspind pöial).
Suurem osa sellest on tegelikult nagunii kuluosad, mida tuleb aeg-ajalt ikka vahetada. Mõnda tihemini ja mõnda harvemini.
Samas kui käid oma ratast pidevalt kuskil hooldamas ja ise midagi ei tee, siis saab kõike seda ka hoolduse käigus teha, kui palud oma kulunud detaili vahetada parema vastu. Mingi aja pärast hakkabki paistma, et kogu ratas on kõvasti paremaks saanud.
Kui lükata ratas hoolduse uksest sisse ja öelda, et tehke see uueks, siis läheb asi küll mõttetult kalliks ja ei tasu ära. Sellisel juhul on mõistlikum uus osta.
Kas siis ikkagi uus või uuendada?
Uus on uus ja selle vastu ei saa miski. Uus asi on alati midagi teistmoodi ja paremat kui vana, isegi kui tegelikult uus ei olegi parem. Uus on valmis komplekt, kus sul eriti valikut juppide osas pole. Tihti on amordi, jooksude ja vända osas tehtud kompromiss ja pandud kehvem ja odavam toode. Uue puhul tuleb kogu raha korraga välja käia.
Uuendades on sul valikuvõimalused suuremad. Saad täpselt läbi mõelda, mida sa tahad ja siis vastavalt sellele tegutseda. Mingeid piire ees ei ole (va. raami parameetritest tulevad piirid, nagu steereri mõõt, keskjooksu tüüp jms). Ka raam on tegelikult vahetatav ja kui ka see välja vahetada, siis ongi ratas sisuliselt uus. Juppide ostu saab pikema perioodi peale hajutada ja ei ole vaja korraga kogu raha välja käia. Samas jupphaaval ostes läheb ratas kallimaks.
Lõppkokkuvõttes sõltub palju inimesest endast. Kui sul on juba peas selline mõte, et vana enam ei kõlba ja tahaks uut, siis väga suure tõenäosusega lõppeb asi sellega, et tood omale poest uue ratta ära ja oled sellega väga rahul. Kui aga vana on hingelähedane ja ei tahaks sellest loobuda, siis hakka vahetusega peale sealt, kus hetkel tundub, et probleem kõige suurem. Iga kuu mõne jupi ostes on kevadeks ratas peaaegu uus ja oled samuti väga rahul.
Kui omal mutrivõti käes seisab ja tahad/oskad ise teha, siis ma usun, et isegi tasub uuendada.
Dropout on 135mm, seega jooksudega probleeme ei teki.
Headset/steerer on 1 1/8", seega amordi leidmisega probleeme ei teki.
Keskjooks on ilmselt tavaline inglise keermega, seega ka ok. Vaja ainult täpsustada kas 68 või 73mm laiusega (kuigi teatud juhtudel pole isegi see tähtis).
Suht standard juhtum. Kuigi stock jupid on suht nutused tõesti...
Uued käiguvahetuslingid, uus tagavahetaja, uus kassett+kett, uus esivahetaja, uus vänt+keskjooks, paremad jooksud, uued piduriklotsid, parem amort. Käiguosa korraga vahetamisel on võimalik ka käikude arvu suurendada 9 või 10 peale. Vahetada on palju. Korraga tehes kallis. Aga kui mõtled asjad läbi ja teed mingi osa korraga, saab seda hajutada pikema perioodi peale.
Vänt+keskjooks tuleb koos vahetada, uus vänt tahab ilmselt teistsugust keskjooksu.
Tagavahetaja+link+kett+kassett tuleb koos vahetada, kui soovid vahetada käikude arvu. Kui jääd endiselt 8 käigu juurde, siis koos peaks vahetama kasseti ja keti (kui nad vahetamist vajavad) ülejäänut saab ka eraldi vahetada.
Esivahetaja ja lingi võib eraldi vahetada. Neil peaks kõigil kaablitõmme sama olema, kui jääd ikka shimano toodangu juurde.
Amorti vahetades võid ka uued kaelakausid panna, kui juba lahti võtmiseks läks.
Jooksude osas peab jälgima, et ikka v-piduri jooksud ostad. Suurem osa müüdavatest on ketaspidurile ainult ja ei sobi (puudub pidurduspind pöial).
Suurem osa sellest on tegelikult nagunii kuluosad, mida tuleb aeg-ajalt ikka vahetada. Mõnda tihemini ja mõnda harvemini.
Samas kui käid oma ratast pidevalt kuskil hooldamas ja ise midagi ei tee, siis saab kõike seda ka hoolduse käigus teha, kui palud oma kulunud detaili vahetada parema vastu. Mingi aja pärast hakkabki paistma, et kogu ratas on kõvasti paremaks saanud.
Kui lükata ratas hoolduse uksest sisse ja öelda, et tehke see uueks, siis läheb asi küll mõttetult kalliks ja ei tasu ära. Sellisel juhul on mõistlikum uus osta.
Kas siis ikkagi uus või uuendada?
Uus on uus ja selle vastu ei saa miski. Uus asi on alati midagi teistmoodi ja paremat kui vana, isegi kui tegelikult uus ei olegi parem. Uus on valmis komplekt, kus sul eriti valikut juppide osas pole. Tihti on amordi, jooksude ja vända osas tehtud kompromiss ja pandud kehvem ja odavam toode. Uue puhul tuleb kogu raha korraga välja käia.
Uuendades on sul valikuvõimalused suuremad. Saad täpselt läbi mõelda, mida sa tahad ja siis vastavalt sellele tegutseda. Mingeid piire ees ei ole (va. raami parameetritest tulevad piirid, nagu steereri mõõt, keskjooksu tüüp jms). Ka raam on tegelikult vahetatav ja kui ka see välja vahetada, siis ongi ratas sisuliselt uus. Juppide ostu saab pikema perioodi peale hajutada ja ei ole vaja korraga kogu raha välja käia. Samas jupphaaval ostes läheb ratas kallimaks.
Lõppkokkuvõttes sõltub palju inimesest endast. Kui sul on juba peas selline mõte, et vana enam ei kõlba ja tahaks uut, siis väga suure tõenäosusega lõppeb asi sellega, et tood omale poest uue ratta ära ja oled sellega väga rahul. Kui aga vana on hingelähedane ja ei tahaks sellest loobuda, siis hakka vahetusega peale sealt, kus hetkel tundub, et probleem kõige suurem. Iga kuu mõne jupi ostes on kevadeks ratas peaaegu uus ja oled samuti väga rahul.
Re: Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Olen näinud kuidas peale kõige väljavahetamist, va. raam, tahetakse ratas ikkagi maha
müüa, kuna "naabrimees" naeris. Ja seda raha sa enam sealt tagasi ei saa. Nii - et, mis
sisse paned on läinud. Nagu öeldi, kõvasti kalkuleerimist. V piduri korralikku uut amorti,
ega väga vist ei liigu? Aga on sügis. Vana soovitus - osta uus (pruugitud) ja jäta vana ka alles.
müüa, kuna "naabrimees" naeris. Ja seda raha sa enam sealt tagasi ei saa. Nii - et, mis
sisse paned on läinud. Nagu öeldi, kõvasti kalkuleerimist. V piduri korralikku uut amorti,
ega väga vist ei liigu? Aga on sügis. Vana soovitus - osta uus (pruugitud) ja jäta vana ka alles.
Re: Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Mina vaataksin pigem uut 29" ratast. Hooaja lõpp tulemas ja talvel kukuvad eelmise hooaja rataste hinnad veelgi. Sõida see hooaeg veel vanaga ära.
Antud GT-st jääks sul järgi ainult raam. Kõik muu on pehmelt öeldes aegunud. Seda on natuke liiga vähe, et see ennast ära tasuks.
Aga see on kõigest minu arvamus
Antud GT-st jääks sul järgi ainult raam. Kõik muu on pehmelt öeldes aegunud. Seda on natuke liiga vähe, et see ennast ära tasuks.
Aga see on kõigest minu arvamus
Re: Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Võidu sõitmiseks vaheta välja. Poodi piima järele minekuks hoolda vana ära.
Tõnu
Re: Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Serxx andis vastuse, millele on raske midagi lisada. Aga mis nendel Rahvarallidel rattaga tehakse?
Re: Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Tänud asjalike vastuste eest!
Pilt on selge. Kasutan ratast hooaja lõpuni ja kevadel ostan uue ratta.tonupu kirjutas:Võidu sõitmiseks vaheta välja. Poodi piima järele minekuks hoolda vana ära.
Pidasin silmas tegelt Tartu rattarallit. Serxx andis hea vastuse ja mõte hakkas ka sinna poole liikuma juba, et vahetaks jupid välja, aga noh, lugedes teisi arvamusi, siis nende põhjal jääb kripeldus vist ikkagi hinge, et tahaks uut. Teeme siis uue.veloson kirjutas:Serxx andis vastuse, millele on raske midagi lisada. Aga mis nendel Rahvarallidel rattaga tehakse?
Re: Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Mitte kevadel vaid hooaja lõpp - järgmise aasta algus on hinnad kõige paremadafaf kirjutas:Tänud asjalike vastuste eest!
Pilt on selge. Kasutan ratast hooaja lõpuni ja kevadel ostan uue ratta.tonupu kirjutas:Võidu sõitmiseks vaheta välja. Poodi piima järele minekuks hoolda vana ära.
Re: Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Uue 2014 ratta saab ka sügisel ettetellimishinnaga, hinnast umbes -25%. Paljudes poodides peaks juba praeguseks uue aasta kataloogid väljas olema või siis need kohe tulekul. Mine uuri hindu ja telli ära.
Ratta saad täpselt hooaja alguseks kätte
Ratta saad täpselt hooaja alguseks kätte
Re: Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Lähen teisipäeval rattaga extreme sporti hooldusesse, siis viskan kataloogile pilgu peale.aivar1988 kirjutas:Mitte kevadel vaid hooaja lõpp - järgmise aasta algus on hinnad kõige paremadafaf kirjutas:Tänud asjalike vastuste eest!
Pilt on selge. Kasutan ratast hooaja lõpuni ja kevadel ostan uue ratta.tonupu kirjutas:Võidu sõitmiseks vaheta välja. Poodi piima järele minekuks hoolda vana ära.
On mingeid soovitusi hinnaklassis 600€ - 800€.
Re: Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Vaata siit foorumist kasutatud, 600-800 euro eest eriti head uut ratast ei saa
Re: Kas tasub uus osta või vana uuendada GT outpost
Selle aasta mudelitest alumiinium raamiga deore või xt jupiga 29sase peaks kätte saama. Uue