Maanteeratas on kummitama hakanud
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Maanteeratas on kummitama hakanud
Tere
Mure siis tõsine.
Sõidan hetkel MTB ga, suht värske Fuji 29-er, cyclocrossi kummid all ja enamus sõitu käib mööda maanteed.
Ratas igati ilus ja kevadel soetades tundus, et nüüd on ikka mitmeks aastaks rahu majas selle rattajamaga...aga võta näpust.
Mingi aeg tagasi hakkasin lappama siinseid müügiteemasid ja sealtpeale ei anna enam rahu...maanteeratas siin ja maanteeratas seal.....koguaeg tikusb kuklas mingi maanteeratas
Enamus sõitmisi toimub Tallinnas ja selle lähiümbruses, kaasa arvatud auklikud tänavad, kõnniteede peale ja mahasõidud...vahest satun ka mõnele kruusateele, kui uudishimu kisub vaatama, et mis seal asub.
Oleks tore kuulda teiste kogemusi maanteerattale kolimisest ja nendega liikumisest sportides ja niisama kulgedes.
29 või MNT .....mis muutuks paremaks MNT le üle kolides võrreldes 29-eriga
Aastane läbisõit miski 1500-2000 mul.....ju vist rattal kah.
Ilge jama...rahu ei saa......oli seda nüüd vaja.
Mure siis tõsine.
Sõidan hetkel MTB ga, suht värske Fuji 29-er, cyclocrossi kummid all ja enamus sõitu käib mööda maanteed.
Ratas igati ilus ja kevadel soetades tundus, et nüüd on ikka mitmeks aastaks rahu majas selle rattajamaga...aga võta näpust.
Mingi aeg tagasi hakkasin lappama siinseid müügiteemasid ja sealtpeale ei anna enam rahu...maanteeratas siin ja maanteeratas seal.....koguaeg tikusb kuklas mingi maanteeratas
Enamus sõitmisi toimub Tallinnas ja selle lähiümbruses, kaasa arvatud auklikud tänavad, kõnniteede peale ja mahasõidud...vahest satun ka mõnele kruusateele, kui uudishimu kisub vaatama, et mis seal asub.
Oleks tore kuulda teiste kogemusi maanteerattale kolimisest ja nendega liikumisest sportides ja niisama kulgedes.
29 või MNT .....mis muutuks paremaks MNT le üle kolides võrreldes 29-eriga
Aastane läbisõit miski 1500-2000 mul.....ju vist rattal kah.
Ilge jama...rahu ei saa......oli seda nüüd vaja.
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Äkki siis hoopis cyclokas?
Kuigi ega mind pole ka maantekaga kruus, teetööd, metsateed ja killustik tagasi hoidnud.
Liivas läheb keeruliseks ära
Kuigi ega mind pole ka maantekaga kruus, teetööd, metsateed ja killustik tagasi hoidnud.
Liivas läheb keeruliseks ära
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Cyclokaid suht vähe siin näinud hiljuti.erikr kirjutas:Äkki siis hoopis cyclokas?
Kuigi ega mind pole ka maantekaga kruus, teetööd, metsateed ja killustik tagasi hoidnud.
Liivas läheb keeruliseks ära
Maanteekaid on mõned isuäratavad silma jäänud (silma jäänud puhtlat kõhutunde alusel)
a,la
viewtopic.php?f=143&t=54936
viewtopic.php?f=143&t=54463
viewtopic.php?f=143&t=56110
viewtopic.php?f=143&t=55822
viewtopic.php?f=143&t=54188
Nr 2 ja nr 5 on miskipärast rohkem nagu silma jäänud
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Suht pädev valik. Kui suurus sobib. Ära aluraami võta.
Baigile sebid normaalsed kummid alla ja pisikese eelplaneerimisega ei jää midagi sõitmata. Või kui sihiks üks ratas, paiskad 29'eri müüki. Asfaldil püsi sõiduteel, jääb äärekivide mure ära. Ma Tallinnas ei vaevaks pead MNT-ga ühegi tänava pärast. Aukudesse pole ju tarvis sisse sõita.
Baigile sebid normaalsed kummid alla ja pisikese eelplaneerimisega ei jää midagi sõitmata. Või kui sihiks üks ratas, paiskad 29'eri müüki. Asfaldil püsi sõiduteel, jääb äärekivide mure ära. Ma Tallinnas ei vaevaks pead MNT-ga ühegi tänava pärast. Aukudesse pole ju tarvis sisse sõita.
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Millest selline soovitus?erikr kirjutas:Ära aluraami võta.
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Teemaalgataja valikus on piisavalt häid carbonraame.
Meeldivam ja mugavam sõit meie väristavatel teedel.
Meeldivam ja mugavam sõit meie väristavatel teedel.
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Põhimõtte poolest on alumiinium jäik ja ei summuta lööke/teemüra nii hästi kui karbon või teras. Aga. Iga ratas on erinev ja kõiges tasub oma tagumikuga veenduda.gtr 3.0 kirjutas:Millest selline soovitus?erikr kirjutas:Ära aluraami võta.
Aluraam, kõrge rõhuga peenike kumm ja kehva tee sümbioos garanteerib lööktraumad taguotsas ning läbi raputatud närvid esijäsemetes. See-eest õpid raskust jalgadesse suunama ja teele-pinnasele (kõrgendatud) tähelepanu pöörama. Üldiselt on võimalik sellega sõita küll, kui tihti ropuma kruusatee peale ei kipu. Harrastan seda masohhismivormi aegajalt isiklikult.
Kui raha probleemiks pole ja hoiuruumi jätkub, siis loomulikult on mõistlik kihu rahuldamiseks / kogemuste omandamiseks maanteeratas ära proovida. Aga arvesta, et maanteekad on natukene teise ideoloogia järgi arenenud riistapuud ja kui sa ainult ühte ratast pidada tahad, siis näiteks normaalset porikat on tüüpilisele "võidusõidurattale" keeruline alla monteerida (pole ruumi), pakika kinnitusaasad on luksus, pidurid on nõrgemad ja märjaga sakivad (ketaspidur alles kogub hoogu maantee-maailmas) ja kui soovid sellega matkama/telkima minna või kehvema ilmaga töölt koju sõita, siis on elu natuke raskem ja porisem. Rehvid on kallimad, hapramad ja rõhud suuremad, korralik pump majapidamises on "must-have". Kui korralikke rehve ei raatsi osta, siis õpid kiiresti kumme lappima (eriti vihmaga sõites ja varakevadel). Kruusateed on maanteeratturile saatanast, aga läbitavad. Eeldan, et normaalne (keskmine) inimene talvel rattaga ei sõida, aga ka siin on asju, mille peale mõelda.
Mis soovid selle maanteehuvi taga peidus on? Võidusõit, visuaalne külg või lihtsalt libedam minek?
Võid ka natuke oodata, ehk läheb häda üle. Sügis pole kaugel Kui probleem ikka tõsine on, ju tuleb järgmine aasta ka kummitama.
Kui sul amort lukku käib, siis võid kitsama ja siledama kummikomplektiga alustada (torkekindlus on alati pluss), võimaluse korral teiste jooksude peal, et oleks lihtsam vahetada. Omaette jutt on selle kohta, kui kõverad lenksud ja tuulesõbralikum keha-asend fantaasiaid täidavad.
Minul tekkis peale suhet alu-raamiga maanteerattaga üsna kiiresti kõrgendatud lugupidamine paksukummiliste rataste vastu. Arva ära, miks? Lõppeks on maastikuratastel ja hübriididel (ja kui raha jätkub: tsüklokatel, fat-bikedel ja igasugu muudel roppustel) palju häid külgi, komplekteeri-vali endale kogemuste tekkides vajadustele vastav ideaal-kulgur(i-park). Õige arv rattaid majapidamises on endiselt n+1.
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Viimane TM pakub parimateks +/- 1300 raha eest saadavateks Canyon Endurance ja Trek Madone, viimase puhul küll jooksud tuleb kohe minema visata ja kergematega asendada....ma sain nii aru.
Mul pole muidugi halli aimugi kas kogu see jutt tõele vastab ja kui, siis mis osas.
Üldiselt Canyon'i traateeslid igas võimalikus (netis leitavas) testis ja klassis kipuvad esikolmikusse, kui mitte parimaks, reeglina astme-kahe võrra paremad palikad + saksa ordnung&engineering....
Tarneajad tänu sellele (nõudlusele) küll masendavad (osaliselt) kuid head asja peabki kaua ootama
Garantiiprobleemide lahendamine võtab aega, kuid reeglina saavad lahendatud (jällegi netist leitavatel juhtudel)
Mul pole muidugi halli aimugi kas kogu see jutt tõele vastab ja kui, siis mis osas.
Üldiselt Canyon'i traateeslid igas võimalikus (netis leitavas) testis ja klassis kipuvad esikolmikusse, kui mitte parimaks, reeglina astme-kahe võrra paremad palikad + saksa ordnung&engineering....
Tarneajad tänu sellele (nõudlusele) küll masendavad (osaliselt) kuid head asja peabki kaua ootama
Garantiiprobleemide lahendamine võtab aega, kuid reeglina saavad lahendatud (jällegi netist leitavatel juhtudel)
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Kõigepealt Tänud kaasaelamast !xtimmu kirjutas:gtr 3.0 kirjutas:Millest selline soovitus?erikr kirjutas:Ära aluraami võta.
Mis soovid selle maanteehuvi taga peidus on? Võidusõit, visuaalne külg või lihtsalt libedam minek?
Võid ka natuke oodata, ehk läheb häda üle. Sügis pole kaugel Kui probleem ikka tõsine on, ju tuleb järgmine aasta ka kummitama.
Kui sul amort lukku käib, siis võid kitsama ja siledama kummikomplektiga alustada (torkekindlus on alati pluss), võimaluse korral teiste jooksude peal, et oleks lihtsam vahetada. Omaette jutt on selle kohta, kui kõverad lenksud ja tuulesõbralikum keha-asend fantaasiaid täidavad.
Minu imeliku maanteehuvi taga on peidus mingi arusaamatu kihk...mis tekkis peale mõnigast sõitu vanakooli Tunturi maanteerattaga.... Ei oskagi seletada, mis meeldib.....vahetum sõidukogemus...kiirus...libedam minek....a,la "mats ja postivahe"........jne...võibolla polegi asi rattas...vaid hoopis minu peas
Amordi panin lukku ja 700x35 cyclocrossi rehvid on kah all juba tükk aega, hea on sõita aga neelud ikka käivad...ja tundes ennast, see nii lihtsalt üle ei lähe.
Ratast vajan 90% treeninguks (lihtsalt enda vormis hoidmiseks) ja 10% on niisama kulgemine, punktist a...punkti...ü
Olen siin pooled poed läbi vaadanud ja katsunud......järgmine nädal peaks selguma.....s.t poes käin katsumas...aga ostan ikka ilmselt siitkaudu.
Cyclocrossi jätan välja...see oleks nagu poolik lahendus...ei liha ega kala......
Proovin puhta maanteeratta järgi, siis vähemalt tean, kas on mulle või mitte....järgmine nädal peaks selguma ühtteist
Põhisüüdlased siis siin :
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Tere,
Minu esimene kiri üldse siin foorumis ja mul on täpselt sama mure. Käin see suvi tööle enda vanast Startist tehtud singlespeediga. Mida rohkem sõidan seda rohkem kasvab isu ja seda kaugemale sõita tahak. Aga nagu paljude asjadega on see esimene samm jube keeruline. Üks tuttav ütleb et alla 105 komponentide pole mõtet vaadata. Poes sellele nagu hammas peale ei hakka ja siin on 190cm mehele 500-650€ kasutatud rattaid suht vähe.
Mõtlen siin et peaks siis vähe madalama kvaliteediga juppidega ratta vaatama poest. Aga nüüd jällegi selline mure et mis margi kasuks otsustada. Rademar pakub Trek 1.2e mis iseenesest on nagu positiivne, saab porilauad panna kui sügis jõuab ja hind on ka hetkel mõistlik. Veloplussis oli mureks et pole sobivas hinnaklassis raami. Hawaiise pole veel jõudnud.
Minu esimene kiri üldse siin foorumis ja mul on täpselt sama mure. Käin see suvi tööle enda vanast Startist tehtud singlespeediga. Mida rohkem sõidan seda rohkem kasvab isu ja seda kaugemale sõita tahak. Aga nagu paljude asjadega on see esimene samm jube keeruline. Üks tuttav ütleb et alla 105 komponentide pole mõtet vaadata. Poes sellele nagu hammas peale ei hakka ja siin on 190cm mehele 500-650€ kasutatud rattaid suht vähe.
Mõtlen siin et peaks siis vähe madalama kvaliteediga juppidega ratta vaatama poest. Aga nüüd jällegi selline mure et mis margi kasuks otsustada. Rademar pakub Trek 1.2e mis iseenesest on nagu positiivne, saab porilauad panna kui sügis jõuab ja hind on ka hetkel mõistlik. Veloplussis oli mureks et pole sobivas hinnaklassis raami. Hawaiise pole veel jõudnud.
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Kui Trek 1.2 peale mõtled ja on võimalik natuke raha juurde panna siis paremate komponentidega 2.1 pole väga palju kallim.FL00ny kirjutas:Tere,
Minu esimene kiri üldse siin foorumis ja mul on täpselt sama mure. Käin see suvi tööle enda vanast Startist tehtud singlespeediga. Mida rohkem sõidan seda rohkem kasvab isu ja seda kaugemale sõita tahak. Aga nagu paljude asjadega on see esimene samm jube keeruline. Üks tuttav ütleb et alla 105 komponentide pole mõtet vaadata. Poes sellele nagu hammas peale ei hakka ja siin on 190cm mehele 500-650€ kasutatud rattaid suht vähe.
Mõtlen siin et peaks siis vähe madalama kvaliteediga juppidega ratta vaatama poest. Aga nüüd jällegi selline mure et mis margi kasuks otsustada. Rademar pakub Trek 1.2e mis iseenesest on nagu positiivne, saab porilauad panna kui sügis jõuab ja hind on ka hetkel mõistlik. Veloplussis oli mureks et pole sobivas hinnaklassis raami. Hawaiise pole veel jõudnud.
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Mul ka eelmine aasta hakkas see maanteratas kummitama, aga lõpuks otsustasin cyclo kasuks. Valiku põhjuseks oli eelkõige see, et omajagu on vaja kruusateed sõita ja ümberkaudsed asfaltteed pole ka kõige siledamad. Samas on mul kaalu ka omajagu (95-97 kg) ja seega tundus cyclo veidi tugevam ja robustsem raam igati ok. Alguses tundus rattas täiesti piisav minusuguse suht olematu treenituse ja vähese sõidukogemuse pealt, aga mingi aeg hakkas kiirusest ikka puudu jääma (just pikad, veidi allamäge lauged lõigud). Asi sai kokkuvõttes lahendatud esimese hammratta asendamisega suurema vastu. See aasta olen teinud elu esimesed grupisõidud ja ratas tundub täiesti sobiv tagumistes grupettodes vaikselt liikumiseks. Sõitude ajaks olen cyclo 35-se kummi asendanud 25-ga.
Kokkuvõttes on cyclo OK maanteel sõiduks, kui sõitude keskmised kiirused jäävad nibin nabin alla 30 km/h. Kui juba minekut ja soovi on 31-34 km/h keskmisteks kiirusteks ja grupisõiduks, siis jääb originaalkomponentidega cyclost väheks.
Kokkuvõttes on cyclo OK maanteel sõiduks, kui sõitude keskmised kiirused jäävad nibin nabin alla 30 km/h. Kui juba minekut ja soovi on 31-34 km/h keskmisteks kiirusteks ja grupisõiduks, siis jääb originaalkomponentidega cyclost väheks.
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Cyclode turg on eestis suht väike nagu ma aru saanud olen ja seega hinnad ka kõrgemad. Ise olen kah selline 190 pikk ja 100 kilo hetkel. Tegelt suuremaks mureks ongi see et päris igalpool ma sõiduteel sõita ka ei taha või ei julge. Eriti kuna liigun tihti tipptundidel tallinnas siis vahel tuleb ka yle tänava äärekivide saada. Vähe tugevam ja robustsem asi oleks selle jaoks muidugi jah teretulnub aga mis teha kui hinnavahemikust kahjuks välja jääb
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Ka minul on pärast paariaastast MTB kogemust mahutrenni tarbeks MNT mõte tekkinud. Huvitav kuipalju sõltub raami materjali valik sõitja kaalust ning kas ma oma 102kg ja 185 cm meheilu juures üldse carboni poole tasuks piiluda.
Teiseks, huvitav, kas rattapoest saaks ratast proovida ka vähe pikemaks sõiduks, kui ainult maja ees parklas 2 tiiru. Seda, kui hästi ratas tegelikult sobib saad ju alles pikemal sõidul aru. ~1k€ eest ei tahaks eriti põrsast kotis ju osta.
Teiseks, huvitav, kas rattapoest saaks ratast proovida ka vähe pikemaks sõiduks, kui ainult maja ees parklas 2 tiiru. Seda, kui hästi ratas tegelikult sobib saad ju alles pikemal sõidul aru. ~1k€ eest ei tahaks eriti põrsast kotis ju osta.
-
- Rattur
- Postitusi: 81
- Liitunud: 17. 08. 2009. 12:19
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Mina teen kõik oma sõidud eelmisest suvest alates cyclokaga: 80% treeningud maanteel, 10% treeningud metsas/kruusal, 10% sõidan niisama linnas. Varasemalt treenisin maantekaga, mille hinnaklass oli 2000+ eurot ja läbisõidud on mul üsna suured, julgen väita, et maanteel treenides ei ole mingit vahet, kas teed seda cyclokaga või maantekaga.
Mina valisin endale Ultergra jupi ja carbon raamiga Merida cycloka, kasutusel on kahed jooksud, ühed maanteele ja teised metsa. Ratta kaal on 7,8 kg.
Teema algataja: soovitan sinu vajadusi lugedes soojalt kaaluda cycloka ostmist, vajadusel võin sulle oma ratast näidata või privaatsõnumites nõu anda. See on parim universaalne ratas.
Stevenson: sa natukene eksid, kõrgemad treeningu keskmised kiirused ei takista küll mitte kuidagi maanteel cycloka kasutamist.
Jõudu!
Mina valisin endale Ultergra jupi ja carbon raamiga Merida cycloka, kasutusel on kahed jooksud, ühed maanteele ja teised metsa. Ratta kaal on 7,8 kg.
Teema algataja: soovitan sinu vajadusi lugedes soojalt kaaluda cycloka ostmist, vajadusel võin sulle oma ratast näidata või privaatsõnumites nõu anda. See on parim universaalne ratas.
Stevenson: sa natukene eksid, kõrgemad treeningu keskmised kiirused ei takista küll mitte kuidagi maanteel cycloka kasutamist.
Jõudu!
Re: Maanteeratas on kummitama hakanud
Tänud veelkord kaasaelamast !
Kaalusin, mis ma kaalusin, kuid lõppudelõpuks jõudsin ikka esimesena silma hakanud rattani välja......(nr 5 siin...carbon raamiga, ultegra ja 105 vahetajatega) ja ostsin ta ära...... 29-erile leidsin kah kiirelt ostja ja hetkel tundub, et oli õige otsus......väga mõnus on sõita.
Kõhutunnet tasub ikka usaldada...99% ei vea sind alt.....jalgratta puhul ka tagumikutunne
Lasin ratta asjatundjatel üle vaadata...igati tibens-tobens aparaat sai.
Kaalusin, mis ma kaalusin, kuid lõppudelõpuks jõudsin ikka esimesena silma hakanud rattani välja......(nr 5 siin...carbon raamiga, ultegra ja 105 vahetajatega) ja ostsin ta ära...... 29-erile leidsin kah kiirelt ostja ja hetkel tundub, et oli õige otsus......väga mõnus on sõita.
Kõhutunnet tasub ikka usaldada...99% ei vea sind alt.....jalgratta puhul ka tagumikutunne
Lasin ratta asjatundjatel üle vaadata...igati tibens-tobens aparaat sai.