29" hardtail vs full-suspension
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Ostsin möödunud suvel tuunitud Spark 910-ne. Kaal 10,7kg. Plaanisin vana Claasik 29-se maha müüa. Hetkel on mulje selline, et tehnilisel rajal on hardtailil ratta tunnetus parem ja tehnilisi krosse sõidaks pigem vana rattaga. Juurikane ja kivine on minu jaoks mitte tehniline vaid lihtsalt raputav ja sellisel rajal on fully vaieldamatult mugavam. Paljudest postitustest käib läbi väljend "võrratult kiirema sõidu tunne". Uskuge mind, see on ainult tunne. Mul oli sama tunne 26-selt 29-le üle minekul. Kui ma aga objektiivselt aegu võrdlesin ei olnud erilist vahet märgata. Vahe oli ebatasasuste ületamisel, järskudest tõusudest üles saamisel jms. Ja veel see, et lisaks kõrgemale soetushinnale on fullyl rohkem liikuvaid-kuluvaid juppe ja kui igal aastal ratast vahetada ei plaani tuleb tulevikus arvestada suuremate hoolduskuludega. Mina igatahes vana 29-st hardtaili müaa ei kavatse ja prognoosin järgmisel hooajal mõlema ratta kasutamist 50-50.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Mul Trek Superfly 100 2011. "Rohkem liikuvatest-kuluvatest juppidest" olen vahetanud vaid iga 2 aasta tagant tagaamordi alumise kinnituse pukse. Alla kümneka kord.alarco kirjutas: Ja veel see, et lisaks kõrgemale soetushinnale on fullyl rohkem liikuvaid-kuluvaid juppe ja kui igal aastal ratast vahetada ei plaani tuleb tulevikus arvestada suuremate hoolduskuludega.
Läbisõit enam-vähem 10 000 km. Aprillist 2011. Pesen eranditult survepesuriga. Ilma tõttu sõitmata ei jää. Siledal teel sõitmiseks on mul teine ratas. Nagu üks mees eile ütles - tema minuga koos rohkem ilma FS-ita sõitma ei tule.
Seega - FS suuremad hoolduskulud on kas müüt või patoloogiliselt ebakvaliteetsed tooted.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Ega puhtal XCO rajal ongi enda mugavuse ja tunnetuse küsimus, kumba valid, kas FS'i või HT (kui muidugi on valida) Logistavate radade puhul pole tegelikult vaidlemise kohtagi - FS on parem. Hoolduskulude poole pealt võttis Erik kenasti kokku, aga siiski, tiba läheb FS pidamine ikka kulukamaks - just need samad puksid, laagrid, ning aegajalt ka tagumise amordi hooldus. Eesti maratonidel võistlejal (kes ajab taga kohta protokollis) ei muutu suurt midagi, kui ta sõidab FS'i või HT'ga - ühega on lihtsalt palju, PALJU mugavam. Muidugi tuleb siinkohal märkida, et mingitel lõikudel pingutad pundis püsimiseks veidi rohkem, teises kohas jälle vähem. Minu jaoks peab see olema ikka väga, VÄGA mõjuv põhjus, et tagasi (just nimelt, tagasi) HT peale minna!alarco kirjutas:Ostsin möödunud suvel tuunitud Spark 910-ne. Kaal 10,7kg. Plaanisin vana Claasik 29-se maha müüa. Hetkel on mulje selline, et tehnilisel rajal on hardtailil ratta tunnetus parem ja tehnilisi krosse sõidaks pigem vana rattaga. Juurikane ja kivine on minu jaoks mitte tehniline vaid lihtsalt raputav ja sellisel rajal on fully vaieldamatult mugavam. Paljudest postitustest käib läbi väljend "võrratult kiirema sõidu tunne". Uskuge mind, see on ainult tunne. Mul oli sama tunne 26-selt 29-le üle minekul. Kui ma aga objektiivselt aegu võrdlesin ei olnud erilist vahet märgata. Vahe oli ebatasasuste ületamisel, järskudest tõusudest üles saamisel jms. Ja veel see, et lisaks kõrgemale soetushinnale on fullyl rohkem liikuvaid-kuluvaid juppe ja kui igal aastal ratast vahetada ei plaani tuleb tulevikus arvestada suuremate hoolduskuludega. Mina igatahes vana 29-st hardtaili müaa ei kavatse ja prognoosin järgmisel hooajal mõlema ratta kasutamist 50-50.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Mida arvata sellistest FS-idest. Kas kannatab ka maratone sõita või on oma olemuselt liiga "trail biked"
https://www.canyon.com/en-ee/mtb/nerve/ ... l-7-9.html
http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016 ... de-130-80/
https://www.canyon.com/en-ee/mtb/nerve/ ... l-7-9.html
http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016 ... de-130-80/
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Minu hinnangul need ei ole päris need rattad, millega maratone sõita, eriti Eesti maratone.tsuky kirjutas:Mida arvata sellistest FS-idest. Kas kannatab ka maratone sõita või on oma olemuselt liiga "trail biked"
https://www.canyon.com/en-ee/mtb/nerve/ ... l-7-9.html
http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016 ... de-130-80/
Paar märksõna millisel juhul võid ratta valikust välja jätta või vähemalt on põhjust kõhelda:
- kui esiamordi käik on 120mm või rohkem
- kui rehvilaius on 2,3" või rohkem
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Maratone saab sõita ka tsükloka või fattiga, isegi tõukerattaga on Haanja 100 läbi sõidetud. Ikka saab sõita, iseasi, kas need rattad selleks mõeldud on.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Kaks aastat olen 130 mm 29" FS'iga eesti maratone ja krosse sõitnud ja väga hea on olnud. Tänapäeva amordid ja värgid on juba nii head, et selle paari lisasentimeetri teoreetilisi negatiivseid mõjusid tavasõitja ei tunneta. Kui võidu peale välja lähed, siis muidugi teine jutt.
Pikema käiguga ratas (millel tavaliselt ka veidi väiksem kaelanurk) annab lihtsalt tehnilistes kohtades sulle rohkem eksimisruumi ja enesekindlust. Kruusal paned soovi korral amordi lukku (ma ise tegin seda haruharva). Raam võib ju natukene raskem olla, aga see vahe on pigem väike. Olen ise kaalunud ühe tuntud tootja XC raami (käik 100mm) ja trail raami (käik 130mm) ja vahe oli kõigest paarsada grammi.
Pikema käiguga ratas (millel tavaliselt ka veidi väiksem kaelanurk) annab lihtsalt tehnilistes kohtades sulle rohkem eksimisruumi ja enesekindlust. Kruusal paned soovi korral amordi lukku (ma ise tegin seda haruharva). Raam võib ju natukene raskem olla, aga see vahe on pigem väike. Olen ise kaalunud ühe tuntud tootja XC raami (käik 100mm) ja trail raami (käik 130mm) ja vahe oli kõigest paarsada grammi.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Nervel on küll 120mm amort, aga käik on kirjade järgi 110mm. Võibolla on mingi spacer pandud, vms. Ja kumme saab vahetada. Ehkki need Continentali 2.4-d ongi pigem 2.3-d.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Arne, esiamort on 120mm, taga on käiku 110mm. Ei ole üldse harv nähtus, et ees on rohkem käiku kui taga.
Ja kummiteema on veits pseudo tõesti. Ammu on selgeks tehtud, et laiem on parem (teatud piirini). Isegi maanteesõitjad hakkavad sellest aru saama.
Ja kummiteema on veits pseudo tõesti. Ammu on selgeks tehtud, et laiem on parem (teatud piirini). Isegi maanteesõitjad hakkavad sellest aru saama.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Seda arvasin ma isegi. Aga kumba neist eelistada? Jupi poolest tundub radon asjalikum. Samuti on minu silmis suureks eeliseks Rock shoxi amordid. Canyonil on jälle kaalu eelis ja tundub millegi pärast rohkem "kindla peale minek" olevat
Edit:canyoni raami geomeetria on ka xc rattale lähedasem
Edit:canyoni raami geomeetria on ka xc rattale lähedasem
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Laiem parem siis kui pöia laius sellega kaasa tuleb. Kitsa pöia peal jäme rehv on porr. Canyon'i 20mm Mavic selle 2,4 rehvi juures rõõmust rõkkama ei pane.siim_s kirjutas:...Ja kummiteema on veits pseudo tõesti. Ammu on selgeks tehtud, et laiem on parem (teatud piirini)...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Ega ma üle mõõtmas käinud pole, aga kui sa lehe lõppu kerid, siis seal on kirjas: "Front fork travel 110". Võibolla on viga, aga Canyon on akuraatse saksa firma mulje jätnud ja pigem usun, et nii ongi.siim_s kirjutas:Arne, esiamort on 120mm, taga on käiku 110mm. Ei ole üldse harv nähtus, et ees on rohkem käiku kui taga.
Tagaamordiga ratta soetamisel tasub alati siia vaadata:
http://linkagedesign.blogspot.com.ee/
Natuke on vaja uurida, et mida need graafikud ja numbrid tähendavad, aga see on abiks koht.
http://linkagedesign.blogspot.com.ee/20 ... -2014.html
http://linkagedesign.blogspot.com.ee/20 ... -2013.html
Kummagi kohta otseselt pahasti ei öelda, aga Canyoni vedrustus õõtsub pedaalimisel vähem. Radon on eest suure peal ebaefektiivne.
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Pigem oli minu mõte see, et miks osta asja millekski selliseks, milleks seda saab kasutada, aga milleks see mõeldud ei ole.
Saab loomulikult "trail" rattaga maratone sõita, aga kui eesmärk on maratone sõita, siis äkki ostaks kohe "maratoni" ratta?
Kui eesmärk on kõvasti käia ka metsavahel hüppamas ja laskumas, siis loomulikult on "trail" ratas mõistlik valik.
Mõistagi saab rehve vahetada. Need on lihtsalt nii öelda indikaatorid, et kui on 120mm käiguga amort ja laiad rehvid, siis on tõenäoliselt tegemist "trail" rattaga. Kui need on alla nende näitude, siis on tegemist XC rattaga.
Neid rattaid eristab lisaks mainitud asjadele ka teine geomeetria ja osad jupid, mis valmistatud teisetesse oludesse.
Mingid tüübid sõidavad ka unicycle-iga rattamaratone ja sealjuures üldse mitte kehvasti
Saab loomulikult "trail" rattaga maratone sõita, aga kui eesmärk on maratone sõita, siis äkki ostaks kohe "maratoni" ratta?
Kui eesmärk on kõvasti käia ka metsavahel hüppamas ja laskumas, siis loomulikult on "trail" ratas mõistlik valik.
Mõistagi saab rehve vahetada. Need on lihtsalt nii öelda indikaatorid, et kui on 120mm käiguga amort ja laiad rehvid, siis on tõenäoliselt tegemist "trail" rattaga. Kui need on alla nende näitude, siis on tegemist XC rattaga.
Neid rattaid eristab lisaks mainitud asjadele ka teine geomeetria ja osad jupid, mis valmistatud teisetesse oludesse.
Mingid tüübid sõidavad ka unicycle-iga rattamaratone ja sealjuures üldse mitte kehvasti
Re: 29" hardtail vs full-suspension
See ongi point, et ma ei osta ratast ainult maratonide soitmiseks. Põhi väljund on siiski enda vormis hoidmine ja rattasõidu nautimine. Elu on naidanud, et ega ma üle paari, kolme maratoni nagunii hooaja jooksul kaasa ei sõida aga siiski ei tahaks osta ratast millega need paar sõitugi peavaluks osutuksid.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
lihtsalt juhin tähelepanu, et see teema ei ole tegelikult RADON vs CANYON või lai kumm vs peen kumm vaid HT vs FS.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Lisaks siis oma kommentaari ka teemal FS vs HT. Enne sügist olin sõitnud 26 ja 29 hardtailiga 3 aastat. Väga võistlustel ei osale (välja arvatud kolmapäevak), kuna meeldib rohkem enda lõbuks singlite vahel ringi möllata. Kui sügisel läksin 120mm FSi peale üle, saan kindlalt väita, et ratas tundub kiirem, mugavam ja lõbusam, isegi kui ta ei ole kiirem, jääb iseendale palju mõnusam tunne. Väga kiidan seda, et läbi tehnilise kraami saab rahus sadulas istudes vändata ja ka igast hüppe taolised asjad saab oluliselt kindlamalt läbi võtta!
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Täitsa huviga ootan millal Eestis see kõvakahvlimentaliteet murdub ja rohkem sõitjaid julgeb endale tunnistada, et ostab ratta eelkõige nautimiseks, mitte naabrimehele ärapanemiseks. Mina veel nii kõva iseloomuga ei ole. Juba mitmed viimased aastad osalen vaid mõnedel üksikutel võistlustel mida hoolega valin, ning reaalselt sõidangi singlitel eelkõige enda lõbuks. Ja isegi nendel vähestel võistlustel kus osalen olen õppinud sõitma nii, et sõidan maksimaalselt 90% koormusega, et suudaks ka sõitu ennast rohkem nautida. Seetõttu võikski nagu 'trail' ratas olla minusuguse jaoks kõige mõistlikum variant (hetkel 29 HT). Aga nii kui liigub mõte ratta soetamisele või uutele mudelitele üldiselt, nii hakkab kõrvus kohisema, pildi lööb uduseks, käed tõmbuvad niiskeks, ning arvutiekraanile ilmuvad ikkagi pure racing pillid (kas siis tagaamordiga või ilma).
Tegelikult, nagu ma väljamaa rattasaitidelt olen aru saanud, siis see XC on enamuse maailma jaoks selline nishiala ja Euroopa kiiks millest ei pruugita palju teadagi (umbes nagu murdmaasuusatamine). Vähemalt USA jaoks tundub MTB ja trail ridingu vahel selge võrdusmärk olevat (nende jaoks õiged rattamehed tegelevad DH või Enduroga). Samuti tundub 'trail' suunitlustega rataste turg oluliselt mitmekesisem ja laiem olevat, ning hinna-kvaliteedi suhe rohkem paigas. 120-130mm käiguga rataste peale vaadatakse üldiselt sellistel saitidel väikse umbusu ja kerge põlgusega, et nendega ei saa ju eriti midagi teha, ning need on selline vahepealne kategooria õigete trail rataste ja XC vahel. Ok, neil on mäed ja kivid mida meil ei ole, ning siin kasutatavaid rattaid tuleb mäest allaveeremise asemel ka reaalselt edasi vändata, aga sellest hoolimata, mis on need argumendid miks peaks HT pealt FS'ile mineja trail ratta asemel XC FS'i valima? Kõvemad mehed sõidavad meil suvelgi fätikolakatega maratone ja nägu naerab. Millest ma ilma jään või millest tõenäoliselt puudust hakkan tundma, kui ostan 100mm XC FS asemel ntx 120mm käiguga trail ratta aga tahan aegajalt siinsetel maratonidel ja kolmapäevakutel siiski naabrimehele ka koha kätte näidata?
Tegelikult, nagu ma väljamaa rattasaitidelt olen aru saanud, siis see XC on enamuse maailma jaoks selline nishiala ja Euroopa kiiks millest ei pruugita palju teadagi (umbes nagu murdmaasuusatamine). Vähemalt USA jaoks tundub MTB ja trail ridingu vahel selge võrdusmärk olevat (nende jaoks õiged rattamehed tegelevad DH või Enduroga). Samuti tundub 'trail' suunitlustega rataste turg oluliselt mitmekesisem ja laiem olevat, ning hinna-kvaliteedi suhe rohkem paigas. 120-130mm käiguga rataste peale vaadatakse üldiselt sellistel saitidel väikse umbusu ja kerge põlgusega, et nendega ei saa ju eriti midagi teha, ning need on selline vahepealne kategooria õigete trail rataste ja XC vahel. Ok, neil on mäed ja kivid mida meil ei ole, ning siin kasutatavaid rattaid tuleb mäest allaveeremise asemel ka reaalselt edasi vändata, aga sellest hoolimata, mis on need argumendid miks peaks HT pealt FS'ile mineja trail ratta asemel XC FS'i valima? Kõvemad mehed sõidavad meil suvelgi fätikolakatega maratone ja nägu naerab. Millest ma ilma jään või millest tõenäoliselt puudust hakkan tundma, kui ostan 100mm XC FS asemel ntx 120mm käiguga trail ratta aga tahan aegajalt siinsetel maratonidel ja kolmapäevakutel siiski naabrimehele ka koha kätte näidata?
Viimati muutis JannoR, 27. 01. 2016. 20:20, kokku muudetud 2 korda .
Re: 29" hardtail vs full-suspension
See küll minu arvamus a need susserid on väga koleda välimusega
Re: 29" hardtail vs full-suspension
valesid sussereid vaatad siisfronius kirjutas:See küll minu arvamus a need susserid on väga koleda välimusega
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Peale paari aastat 100mm käiguga FSiga sõitmist oskan ainult ette otsa ehk veidi rohkem käiku küsida, nt 120 mm. Taga pole veel puudu tulnud. Mis rehvi laiusse puutub, siis võistlustel kärab tavaline 2,1 küll, aga sügisel vahepeal tõsiselt otsisin netist laiemaid rehve, mõte mõlkus sinna 2,5-2,6 kanti, seda peamiselt Kroodil kividel ja mõnedes muudes metsades juurikatel turnimiseks. Seni on mõtteks jäänud aga kunagi mine tea...
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Sõidan siis ise sellise isendiga 2013 märtsist : http://mountain-bikes.gearsuite.com/l/4 ... PC-Race-29
Ja mina enam HT peale üle ei lähe ... ikka sigamõnus ja mugav on olnud... see lust laskumistel ja tehnilistel lõikudel--- lähed nagu tank igalt poolt läbi!
Olen sõitnud ka erinevates kohtades - Alpides suuremate, väiksemate kividege radu, metsa traile ja singleid... Vooremäe 3000 näinud jne.
2014 läksin 27,5 HTga Haanjat sõitma.... oi kuidas ma kirusin neid heinamaa lõike, et miks mul FSi polnud tookord kaasas ... kann sai sihukest vatti
Ei näe põhjust ka miks peaks esiamordi 120mm käigu peale minema, 100ga saab ikka kõik trikid ja rajad läbitud, mida meil siinmail ja ka lähiümbruses vaja läheb.
Uskuge - see kes FS peale läheb, see enam HT ei taha ... mõned erandid kinnitavad reeglit!
P.S kes väitis, et susserid on koledad - öelge nüüd, et ei ole seksikas ratas
P.P.S Lingil on HPC Race versioon, endal Race SL versioon millel 2x10 SRAMi X0 groupset.
Ja mina enam HT peale üle ei lähe ... ikka sigamõnus ja mugav on olnud... see lust laskumistel ja tehnilistel lõikudel--- lähed nagu tank igalt poolt läbi!
Olen sõitnud ka erinevates kohtades - Alpides suuremate, väiksemate kividege radu, metsa traile ja singleid... Vooremäe 3000 näinud jne.
2014 läksin 27,5 HTga Haanjat sõitma.... oi kuidas ma kirusin neid heinamaa lõike, et miks mul FSi polnud tookord kaasas ... kann sai sihukest vatti
Ei näe põhjust ka miks peaks esiamordi 120mm käigu peale minema, 100ga saab ikka kõik trikid ja rajad läbitud, mida meil siinmail ja ka lähiümbruses vaja läheb.
Uskuge - see kes FS peale läheb, see enam HT ei taha ... mõned erandid kinnitavad reeglit!
P.S kes väitis, et susserid on koledad - öelge nüüd, et ei ole seksikas ratas
P.P.S Lingil on HPC Race versioon, endal Race SL versioon millel 2x10 SRAMi X0 groupset.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Eks ta ole isikliku sõiduoskuse teema - mõned korrad on järsematest aukudest/kraavidest läbiminekul või kuskilt järsust kohast allatulekul vedru käik otsa saanud ja üle sarvede kippunud. Idee selline et kui oleks pikema käiguga kahvel, siis ehk oleks esiots grammi kõrgemal ja ehk lisakäigu võrra on ta ka lollusele andestavam. Aga võibolla ka mitte...kahwel kirjutas:
Ei näe põhjust ka miks peaks esiamordi 120mm käigu peale minema, 100ga saab ikka kõik trikid ja rajad läbitud, mida meil siinmail ja ka lähiümbruses vaja läheb.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Viitsid äkki mõõta kui kõrgel on su ratta keskjooksu tsenter põrandast?kahwel kirjutas:Sõidan siis ise sellise isendiga 2013 märtsist : http://mountain-bikes.gearsuite.com/l/4 ... PC-Race-29...
Panin sinu ratta pildi
https://s.graphiq.com/sites/default/fil ... 315_i0.jpg
kohakuti ühe sarnase värvilahendusega merida FS-ga samast aastast https://s.graphiq.com/sites/default/fil ... 672_i0.jpg
ja imestan, et cube keskjooks näib palju madalamal olevat. Ja kahvli nurk on äkilisem kui meridal. Fotod pole suvalised klõpsud, on selgelt sama standardi järgi tehtud, samal veebilehel. Kui panen monitoril rataste teljevahed samaks (jooksude läbimõõt ka sama) siis merida tagatelje ja keskjooksu tsentri vahele võib tõmmata joone, mis jääb põrandaga paralleelseks. Cube keskjooks jääb sellest joonest selgelt madalamale. Kas ka tegelikkuses? Pildistatud rataste raamisuurusi ei tea aga kui mul õnnestus jooksud ja teljevahed nii hästi joonele saada siis need ei tohiks palju erineda.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Mis täpselt selle juures sind imestama paneb? Erinevate tootjate raamid ongi erineva geomeetriaga, see ongi vist ainuke asi mis ühte brändi teisest eristab, pulgad ja jupid on ju kõigil põhimõtteliselt samad.bitter kirjutas:imestan, et cube keskjooks näib palju madalamal olevat. Ja kahvli nurk on äkilisem kui meridal.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
See, et keskjooksu kõrgus nii palju erineb. Ma sõidan viidatud Meridaga ja kliirens ei ole just üleliia kõrge maastikul.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Huvtav, geomeetria järgi peaks 2013 a. Merida Big-Ninety Nine XT-M BB madalamal olema jooksu rummudest - http://www.cyklopoint.cz/upload/File/ge ... a-2013.pdf
Pilti vaadates jääb teine mulje.
Pilti vaadates jääb teine mulje.
-
- Rattur
- Postitusi: 54
- Liitunud: 26. 07. 2015. 14:00
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Sai ka eelmise aasta kevadel esimest korda 29" fs ratas ära proovitud ja sai ka see ratas ära ostetud kuna sõidumõnu oli fantastiline. Enne seda sõitsin 26" ht rattaga ning seda vahet ei anna mitte mingil moel kirjeldada. Nüüd siis(kuna teadjamad räägivad, et foxi amortidele ei pidanud olema hea külmade ilmadega sõita) sõidan naisele ostetud ht kõva esihargiga rattaga ja tunnen iga kilomeetriga oma fs-t puudust aga ei taha teda lõhkuda.
Treeningu raskeim tee on tugitoolist välisukseni...
Re: 29" hardtail vs full-suspension
+1toomaspere kirjutas:Sai ka eelmise aasta kevadel esimest korda 29" fs ratas ära proovitud ja sai ka see ratas ära ostetud kuna sõidumõnu oli fantastiline. Enne seda sõitsin 26" ht rattaga ning seda vahet ei anna mitte mingil moel kirjeldada.
Eilne esmane tutvus FS-ga ja põhjalik test asjakohases keskkonnas päädis tellimuse vormistamisega.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
26'' HT ja 29'' FS võrdlused ei päde nagu kohe ühegi nurga pealt, võrrelge ikka võrreldavaid ehk siis 29'' HT vs 29'' FS.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Minu võrdlus oligi 29". Eks ma olin ette natuke skeptiline, kuid tõesti tekkis vau-faktor.JannoR kirjutas:26'' HT ja 29'' FS võrdlused ei päde nagu kohe ühegi nurga pealt, võrrelge ikka võrreldavaid ehk siis 29'' HT vs 29'' FS.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Minu jaoks kõige uskumatum vahe HT ja FS vahel on see, et mul on neli sõpra kellel varem olid kuurinurgas vanad 26" HTd, mida kasutati umbes 3x aastas, siis minu eeskujul nad ostsid 29" FSid ja on nüüd juba maratonidel osalenud ja eeloleval aastal vähemalt kolm neist võtavad Marimetsa tõsisemalt ette. Ehk siis kuna rattasõidu kvaliteet muutus nii oluliselt, siis on tekkinud pisik ja soov sõita. Eks nii dramaatiline eluviiside muutus ole pigem erand kui reegel aga need on reaalselt eksisteerivad inimesed ja mu väiteid on võimalik kontrollida.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Sa pole ainus. Mul oli naine rattasõidu osas üsna ükskõikselt meelestatud, kuid seda kuni FS rattani. Nüüd siis oodatakse kevadet, et sõima saada...
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Avastasin täna ühe vastuargumendi - selleks osutus 206.40 EUR arve tagaamordi hoolduse ja remondi eest. Väidetavalt peaks selles suurusjärgus kuluga arvestama kord aastas. Sellele lisandub siis ülejäänud ratta hoolduse (esiamort, jooksud jne ) ja kuluosade/-materjalide (rehvid, kett, pidurid jne) arved mis on HTga sama suured. Puusalt tulistades pakun et HT omamine maksab siis ca 200 EUR aastas, FS siis 400.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Specialized?Indreq kirjutas:Avastasin täna ühe vastuargumendi - selleks osutus 206.40 EUR arve tagaamordi hoolduse ja remondi eest. Väidetavalt peaks selles suurusjärgus kuluga arvestama kord aastas. S
Re: 29" hardtail vs full-suspension
sellise summa juures pidi seal ikka midagi katki olema või siis küsiti naabrimehe amordi hoolduse eest ka raha
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Peale 2 a kasutust hakkas lekkima nii et midagi jah tuli sees ära vahetada. Öeldi et loomulik kulumine... Juppide hind oli pool arvest, teine pool oli töö ja transport. Lisaks veel ajakulu mille jooksul ratast ei saa kasutada. Idee rattafirmadele - tehke omale amordirendi teenus, et saaks ratast kasutada sel ajal kui amort välisreisil viibibkevin kirjutas:sellise summa juures pidi seal ikka midagi katki olema või siis küsiti naabrimehe amordi hoolduse eest ka raha
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Teatud kohtades on asendus amordi lahendus juba aastaid olemas.Indreq kirjutas:Idee rattafirmadele - tehke omale amordirendi teenus, et saaks ratast kasutada sel ajal kui amort välisreisil viibib
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Ma pole oma 2011 Superfly 100 tagaamorti veel kordagi lahti teinud. Hoiab õhku ka nii, et juurde tuleb pumbata niipalju kui kontrollimisel pumba voolikusse välja tuleb.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Loomulik kulumine kahe aastaga ja varuosa hind 100 eurot? See tähendab, et tegu polnud vaid tihendite vahetusega. Ma ütleks, et see ei ole loomulik kulumine. Kas selle kahe aasta jooksul amorti hooldati ka?
Mis pikka ooteaega ja remondi hinda puutub, siis ära osta Foxi amordiga ratast. Osta Rockshoxi amordiga ratas.
Mis pikka ooteaega ja remondi hinda puutub, siis ära osta Foxi amordiga ratast. Osta Rockshoxi amordiga ratas.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Pikk ooteaeg? Kus hooldasid viimati Fox amorti ja kui palju siis Rockshox hooldus maksab? Enda ratta amort(esimene) sai Soomes hooldatud nädalaga ja hind on hetkel 129.-arnea kirjutas:Mis pikka ooteaega ja remondi hinda puutub, siis ära osta Foxi amordiga ratast. Osta Rockshoxi amordiga ratas.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Poolteist aastat tagasi oli garantii korras sama viga ja selle parandamine. Vahepeal on ratas nii hooldustes kui pisemates putitamistes käinud mitu korda, aga kardetavasti amordihooldust nende raames pole tehtud. Läbisõit selle perioodi jooksul vast 500 tunni kanti selle rattaga.arnea kirjutas:Loomulik kulumine kahe aastaga ja varuosa hind 100 eurot? See tähendab, et tegu polnud vaid tihendite vahetusega. Ma ütleks, et see ei ole loomulik kulumine. Kas selle kahe aasta jooksul amorti hooldati ka?
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Rockshoxi hooldan ise, umbes kolmveerand tundi kulub ja maksab õli ja määrde hinna. Rockshox müüb erinevalt Foxist kõiki varuosasid, Pirita Hawaiis on hea valik koha peal ka, kõik juhendid on võrgus ja isehooldamine ei katkesta garantiid. Vastupidiselt Foxile. Mistõttu ei ole kunagi ühtegi Foxi hooldada lasknud ega plaani ka.allan222 kirjutas:Pikk ooteaeg? Kus hooldasid viimati Fox amorti ja kui palju siis Rockshox hooldus maksab? Enda ratta amort(esimene) sai Soomes hooldatud nädalaga ja hind on hetkel 129.-arnea kirjutas:Mis pikka ooteaega ja remondi hinda puutub, siis ära osta Foxi amordiga ratast. Osta Rockshoxi amordiga ratas.
+ Isehooldamise boonuseks on amordi tuunimisvõimalus.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Kui varuosad välja jätta, siis miks see Fox isehooldatav siis ei ole?arnea kirjutas:Rockshoxi hooldan ise, umbes kolmveerand tundi kulub ja maksab õli ja määrde hinna. Rockshox müüb erinevalt Foxist kõiki varuosasid, Pirita Hawaiis on hea valik koha peal ka, kõik juhendid on võrgus ja isehooldamine ei katkesta garantiid. Vastupidiselt Foxile. Mistõttu ei ole kunagi ühtegi Foxi hooldada lasknud ega plaani ka.allan222 kirjutas:Pikk ooteaeg? Kus hooldasid viimati Fox amorti ja kui palju siis Rockshox hooldus maksab? Enda ratta amort(esimene) sai Soomes hooldatud nädalaga ja hind on hetkel 129.-arnea kirjutas:Mis pikka ooteaega ja remondi hinda puutub, siis ära osta Foxi amordiga ratast. Osta Rockshoxi amordiga ratas.
+ Isehooldamise boonuseks on amordi tuunimisvõimalus.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Õigus, põhimõtteliselt muidugi on. See on lihtsalt kallim ja hooldatavusel on piirid - kui ikka on vaja mingit varuosa, siis ei saa edasi. Foxi hooldamine nõuab rohkem spetstööriistu, mis on kallid või tuleb ise teha (nõel tagaamordi IFP survestamiseks). Rockshoxi tagaamordi hoolduseks on lisaks tavalistele mutrivõtmete vaja kruustange, amordi võlli hoidmiseks kruustangile pakke ja IFP kambri täitmiseks adapterit.MarttiM kirjutas: Kui varuosad välja jätta, siis miks see Fox isehooldatav siis ei ole?
Ahjaa - ~250 euro eest saaks juba Monarch RT3 või Manitou McLeod-i, mis on mõlemad oluliselt paremad kui Foxi Evolution seeria. McLeodile müüakse ka lenksulukku.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Mul pole senini ühtegi kogemust Foxi amortidega, kõik rattad on olnud Rockshox amortidega. Praegusel rattal neid samuti kaks tükki.
Asi millest ma aru ei saa on see, et mida te nende amortide juures iga aasta hooldate ja milleks see üldse vajalik on?
Eelmise rattaga sõitsin 4 a nii suvel kui talvel ning amorti ei hooldanud tal kordagi ja tõesti ei tea, miks oleks pidanud.
Asi millest ma aru ei saa on see, et mida te nende amortide juures iga aasta hooldate ja milleks see üldse vajalik on?
Eelmise rattaga sõitsin 4 a nii suvel kui talvel ning amorti ei hooldanud tal kordagi ja tõesti ei tea, miks oleks pidanud.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Põhimõtteliselt on Sul õigus. Teema nimi on TPM, olenevalt kehtestatud kvaliteedisüsteemist kas Total Preventive Maintenance või Total Predictive Maintenance. Mina järgin põhimõtet - If it ain't broke, Don't Fix it. Tootja aga peab toetama edasimüüjate ja hooldajate ökosüsteemi. Nokk kinni - saba lahti ja vastupidi värk.PKA kirjutas:Mul pole senini ühtegi kogemust Foxi amortidega, kõik rattad on olnud Rockshox amortidega. Praegusel rattal neid samuti kaks tükki.
Asi millest ma aru ei saa on see, et mida te nende amortide juures iga aasta hooldate ja milleks see üldse vajalik on?
Eelmise rattaga sõitsin 4 a nii suvel kui talvel ning amorti ei hooldanud tal kordagi ja tõesti ei tea, miks oleks pidanud.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Olen iga aasta lasknud oma Foxi amorte Foxi ametlikku teenindusesse saata... saksas elades oli mõlema amordihooldus 260€.
Nüüd lasin läbi Hawaii teha hooldust ja saadeti Foxi teenindusse Leetu - kõik kokku oli ~80€.
Ühtegi häda aastast 2013 pole olnud amortidega, aga kalli ratta juures hooldada asju korralikult ja regulaarselt, siis teoorias
võiks ju paremini ka vastu pidada.... kui oled jõudnud endale osta Audi Q7, siis arvestad ka natuke teistsuguste kuludega...
Nüüd lasin läbi Hawaii teha hooldust ja saadeti Foxi teenindusse Leetu - kõik kokku oli ~80€.
Ühtegi häda aastast 2013 pole olnud amortidega, aga kalli ratta juures hooldada asju korralikult ja regulaarselt, siis teoorias
võiks ju paremini ka vastu pidada.... kui oled jõudnud endale osta Audi Q7, siis arvestad ka natuke teistsuguste kuludega...
Indreq kirjutas:Avastasin täna ühe vastuargumendi - selleks osutus 206.40 EUR arve tagaamordi hoolduse ja remondi eest. Väidetavalt peaks selles suurusjärgus kuluga arvestama kord aastas. Sellele lisandub siis ülejäänud ratta hoolduse (esiamort, jooksud jne ) ja kuluosade/-materjalide (rehvid, kett, pidurid jne) arved mis on HTga sama suured. Puusalt tulistades pakun et HT omamine maksab siis ca 200 EUR aastas, FS siis 400.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Sõites enne krossi siis peab mainima,et jalgratast on ikka ääretult odav ülal pidada arvestades palju töötunde rattal tuleb. Kui siiski käib ülejõu aastas korra kerge hooldus teha ,siis pole seal küll nüüd erilist vahet kas sõidad HT või FS-ga.
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: 29" hardtail vs full-suspension
see pole siin autofoorum (Q7 ülalpidamiskulud jne).
If everything's under control, you're going too slow!